HIDRELLEZ
Lehü-el-halku ve-el-emr
L dizini içindeki dosyalar.
Kyyamete kadar, biri be?eriyette önce dörtü be?eriyetten sonra olmak üzere be? ki?i canly kalacak deniliyor.. Be?erlerden ikisi yerde olan Hyzr ve Ylyas aleyhümâ-sselam, ikisi ise gökte olan Ydris ve Ysa aleyhümâ-sselam.. be?eriyetten önceki cinlerde ?ürürun babasy ve ?übehatyn atasy olan be?incisi ise, ?eytan-I Lain olarak bilinen Yblis.. eder adamy kendi gibi müflis… Seni her nesneden ve her kimseden gözetler.. benim ve senin yapty?ym haltlar ve hatalar, onun tarafyndan de?erlendirilir ku?ku ve umutsuzluk tohumlary ekilir.
Elif harfi Allah azze ve celle’yi temsil eder.
Mim harfi, Muhammed Aleyhisselatü vesselamy temsil eder.
Aradaki dört tane LAM ise Cebraili ve Yblisi ve Lisany ve Nasyly temsil eder.
Ben bunlary kafadan my atyyorum ?
G.ten atacak halim yok ya, elbette kafadan.
G.ten atty?ym pislikler ve tohumlar da var,
Usumdan atty?ym do?ruluklar ve gerçeklik de var.
Uzumdan atty?ym iyilikler ve güzellikler de var.
Sizin kafa dedi?iniz onun içindeki beyin mi ?
Evet beyim, beyin, görünen bedenin gizlenen bir parçasy..
Kafa tasy içindeki beyinden ba?ka bir de gö?üs kafesi içinde olan yürek var.
Bundan ba?ka katabolizmanyn giri? kapysy olar kara ci?er var, anabolizmanyn çyky? kapasy olan böbrekler var, kany temizleyen akci?er var, bir de kadynlar için ayda bir kere ve erkekler için ayda dört kere yakla?yk dört ?ehir nüfüsüna e?de?er tohum adan genital aygytlar var. Y?te yine be? oldu… Belki be?ere bu yüzden be?er demi?ler. Ya da ?erim ?erim üzerine i?erim dedi?i için demi?ler.
Kime ne denirse densin, ne halt ve hikmet ederse, ne hata ve sevab ne yaparsa yapsyn tüm i?lem ve i?letimlerin yani emr ve halk’yn sahibi Allah’dyr. ”Lehü-el-halku ve-el-emr” öyle ise üzerimize ilim ve irade yönünden ne dü?üyorsa yapaca?yz.
Ynsan yediklerinden be? ?ey çykar; hamd üretir, tat üretir (haz), güç (kuvvet) üretir, tut (kaz) üretir ve tohum (ukde) üretir. (Elhamdülillahillezi ezakene lezzetehü ve ebka fiyye kuvvetehü ve def’a annî eza)
Bunlardan tohum üretmek üzerinde duraca?ym.. tazyik ve tahrik edilen eril ve di?il aktörlerin veraset kodlaryny ta?yyan tohumlar olan genetik hücreler, YA?AM’y AMAÇ edinen ÇYFTLE?MEYE dayanan canlylyk ço?almasy, UNUTMAYLA kary?yk tensellik çekimi, ALI?MAYA bula?my? türsellik çelimi gibi çe?itli yasalaryn ve ko?ullaryn etkisi ile bir yolculuk ( EY YNSAN ! BU YOLCULU?UN YOLCUSU SENSYN…) yaparlar ki do?al ve dönel tarih yani evren içerisinde yer alan adamyn uygarlyk tarihinin dahi temelini te?kil eder. E?er bir ana baba, sadece çocu?unun kendinden ileri olmasyna razy olup ba?kalaryny geçmek için yary?arak ve bunun için gereken sava? ve bary? ile çarpy?ma ve uzla?mayy arayarak ilerliyorsa bunlaryn içinde GYZLENEN ki?isel BYR synavyn ve ÖRTÜLEN bireysel BYR fitnenin mahiyetini görmek için kendimiz tanymak ve insany bilmek yolunda mesafe kat etmemiz gerekmektedir.
Ynsanyn ya?amy HAD VE SINIR konulmayan ?ehevi, gadabi ve akli kuvvelerin eylemleriyle yönlendirilir. Bu eylemler kainatyn ?erait-i kavanini ve cemiyetin ?eriat-y kavaidi ile ÖLÇÜLER VE ÖLÇÜTLERLE tahdid edilmi?tir. Ya?amy amaç edinin hyrs-y hayat ve hyfz-y cesed, bu kuvvetlerden i?tah ve ?ehvet calibesi ve cazibesi ile ferdy hayaty “beslenme/itam” ile, içtimai hayaty ise “türsellik/cinsellik” ile GARANTI altyna alyr. Ancak bu emniyetin namus ve nikah ile islah edilmesi gerekir.
Ynsan, do?al bir gereksinim ve sosyal bir gerekim olarak ister istemez ma?ietiyle yer ve yerle?ir ve me?ietiyle evlenir ve çiftle?ir. Bir iken iki olur, iki iken üç, dört, be?… böylece ço?alyr. Y?te bu süreç içerisinde insan kendini tanymaya zaman ayyrmasy gerekir ki bunun zorla yapylmasy i?ine biz DYN diyoruz. Zorla güzellik olmaz fakat bazy güzellikler hürriyeti kaldyrmayan bir davet zorlukla yapylyr, zoraki de?il. Ynsanlary yemek yeme ça?yrmazlar fakat namaz kylmaya ça?yryrlar. Y?te bunun için.. ne yazyk ki bu kolay olmayan i?ten insanlary ço?u kaçar. O yasaktyr, bu haramdyr, onu dokunmayacaksyn, buna ellemeyeceksin.. hürriyete aly?yk üstelik bir de ona a?yksa bu i? insana daha da zor gelir.
Evet, iradenin olu?masy, geli?mesi ve tamamlanmasy dünyanyn en zor i?idir. Çünkü inhirafsyz ve istikrarly bir istikamet ister.
Ynsan vehimler ve hayaller ile vaz’lar ve va’dlar ile yüklü fikir ve zikrinin YLYM ve YRADE yönünde bir ihtiyar ve iktidar ile tezahürü mantyk ve me?ietinin haml ve hükümleri ile arzy ve taleplerini evren ile dengelemesi ve toplumla uyumlu kylmasy için alynan engelleri ve önlemleri çi?nemesi DO?AL bir durumdur. Amma NORMAL ve YASAL de?ildir. Normun gereklili?ini anlasa ve yasanyn ça?rysyny önemsese ve hatta bunlaryn gerçekle?tirilmesi gerekti?ine inansa bile, hyrs-y hayat ve hyfz-y cesed, benlik ve bencilli?inin etkisiyle onun bir halt kary?tyrmasyny önleyemez ve engellemez.
Bunun derecesi ki?inin makamyna ve derecesine göre de?i?ir.. i?te bu yüzden irade i?letilirken syfyr hata mümkün de?ildir.. ve bunun için istiaze ve isti?far DUASI gerekir. Yani ne kadar yüce olursa olsun MA?FYRET nebi ve veli, arif ve alim, seçkin ve syradan her insan için gerekli bir PALTO’dur.. yoksa kedi gömle?i, redi örgüsü ve cedi örtüsü çyplak varly?ymyz yeterince örtemez. Çirkinlik ne kadar güzelle?tirilirse güzelle?tirilsin yine çirkin olarak kalyr.. kalmasy da lazym çünkü güzellik onsuz görülmezdi.. amma olabildi?ince en aza indirilmesi de gerekmektedir. Öyle ki bu seviye olmadan sanyrym GÜNAHKAR insan cehennemden çykarylmyyor.
O zaman biz bu ARINMA, PAKLANMA, AKLANMA ve BA?I?LANMA i?ini, bu gecici dünyada yapabildi?imiz kadar gerçekle?tirece?iz.. bunun için kendimizi tanyyaca?yz.. kendimizi tanydy?ymyz kadar insany tanyyaca?yz.. insany tanydy?ymyz kadar ba?kalaryny tanyyaca?yz.. ba?kalaryny tanydy?ymyz kadar kendimizi düzeltece?iz, kendimizi düzeltti?imiz kadar benimizi güzelle?tirece?iz.. bencilli?imizi byrakaca?yz.. yoksa benlik ve bensellik, hayal ve vehimden öte bir ilim ve irade haline gelemez.
Temas ve tema?a eden
nazar ve niyetin, basar ve basireti,
vehim ve hayal ile vaz’ ve va’din
zikr oyunu ve fikr öyküsünün
takdir ve tasavvurdan öte bir tasdik ve tatbik için,
pek çok deneme ve yanylmanyn, ara?tyrma ve geli?tirmenin gerçekle?tirilmesi ve böylece bunun sonucu olan ilim ve iradenin kurulmasy ve kylynmasy için, binlerce ve yüzbinlerce i?lemin ve i?letimin yapylmasy ve edilmesi gerekir.
Burada yazdyklarym sözlerin içindeki bilgilerdir.. takdir ve tasvibinize sunularak bu fikirler ve mütelallar tenkid ve tekmilleriniz beklenmektedir. E?er beyany anlamadynyz ise maan’yny vereyim.
Hadi bir de Türkçe söyleyeyim.. buradaki kitabetim kelamyn içindeki ulumdur.. de?erlendirmenize ve onaylamanyza arz edilerek bu dü?ünce ve görü?ler ele?tiri veya deste?inizi beklemektedir. E?er anlatym yetersizce anlamyny vereyim.
Dedim ama söz’ün dizim’ini çevirmekten ba?ka bir ?ey yapyp, meramymy anlatamadym. O zaman siz sazy olan ve…
Buyrun cenaze namazyna… niyaz eden canyn.. naz etti?in cananyn.. cenaze bulu?ur.. Hakiki basaryn ve asyl sem’in açylmy?, nazar ve niyetin paketlenmi? halde.. ölmeden evvel ölen de bunu görür.
Malum, bu yazy bir bahane.. fakat ekteki tablolar bundan da ?ahane.. çünkü bu yemekten e?er bir lezzet almy?sanyz.. tablolaryn mutfa?yndan bundan çok daha lezzetli fikirler çykaracaksynyz.
Sa?lycakla kalyn.
Osmanziya
NOT: Bu Pazar günü, Hydrellez.. yani diri olan Hyzyr ve canly olan Ylyas Peygamberlerin bulu?ma vakti.. Kara ve deniz, katy ve syvy bir araya geldiklerinden ne?’e ve sevinçleri YE?YLLYKLER ile belli olur. MAVY deniz, SYYAH kara.. YE?YL bitki ve canlylyk ile do?ar, büyür, ço?alyr ve KIRMIZI ate?e inat, canlyly?y yinelemek ve dirili?i yenilemek üzere ölür.
Takvimde 6 Mayysta ba?layan ve 7 Kasymdta biten 186 günlük yani yylyn yarysyny te?kil eden HIDRELLEZ günle ba?lar..Yaryn 5 Mayysta da 180 günlük Kasym günleri bitecek.. Yani bu günlerle GÜNDÜZÜ UZUN olan ilkbahar günleri ile GECESY UZUN olan sonbahar günleri ba?lar.. ba?lar. Yani bu günlerde kara ve deniz ile katy ve syvy birle?ti?i gibi yaz ve ky? ile gece ve gündüz dahi kavu?ur.. Birle?mek ve kavu?mak ne tatly.. bölünmek ve ayrylmak ne acy.. bu i?, i?lem ve i?letimler ise HAYY syrry, hayat gizemi ve cesed bilinimezi, suret muammasy ve çizginin, görsel ve i?itsel dünyanyn karanlyk ve çekici gücü…
Rabbim bize de HIZIR aleyhisselamyn umman gibi büyük ve okyanuslar kadar derin hayasyndan birkaç katre damlata, damlalarymyza mutluluk ve kutluluk bah?ede.. ki ya?amyn syrryny anlayalym ki ya?amy amaç edinmeyelim…
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
|