Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
İnsan Bilim | |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya01
Yönetici ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 ![]() Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
![]() Gönderim Zamanı: 14-Mart-2010 Saat 12:41 |
?UUR ÜZERYNE ?UUR dizini içindeki dosyalar (lütfen yazymy ?emalaryn tablolaryna bakarak okuyunuz) ?uur i?’ar edilen ne varsa onlaryn anasydyr. Sadece i?aret mi.. tüm delalet eden ve edilenler de ondan çykar. Bu nedenle dil ve dü?ünce ?uurun tezahürleridir. Sadyrdan dy?ary ta?an tasarruflar da ?uura i?aret ve delalet ederler. ?uur fark ve kadr eden kasd ve fiilin tebarüz ve tebayünüdür.. Ayyrt etmek ve de?er vermek yatay olarak göstergelenmi? Yönem / kasd ve eylem / fiil ise dikey olarak resmedilmi?tir. Bu beliren enlem ve boylamyn haritalady?y bölgelere de ?uur yapylary; hass, hiss, hayal, hatyra, vehim ve sair kuvve ve letafelerden bazylary yerle?tirilerek açyklanmy?tyr: Nefis ve akyl sol görüsü ile kalb ve ruh sa? görüsü ?uurun çarpy i?aretidir. Yman ve amel ile ilim ve ihlas ?uurun arty i?aretidir. Ayad tasarrufu ile fuad tasadduru ?uurun ?uhud ve gaybydyr. ?uurun altynda fuadyn vicdan KALB nühasy bulunur ?uurun üstünde ayadyn beden LYSAN lügasy olur. Vicdan elemdir... Nüha emeldir. Teemmül eder. Bu dü?üncedir. Beden kalemdir... Lüga kelamdyr. Tekellüm eder. Bu da dildir. ?uur / Tanynç sadece bilinç de?ildir bilinçle birlikte duyunç, sevenç ve istenç dahi TANINCIN içerisinde yer alan duyum, duygu, dü?ünce ve dilek kümelerini içerir. Ayad ellerin ismi ve fuad da gönülün adydyr. Elle birlikte göz ve kulak gönülle birlikte nazar ve niyette vardyr. Bu niyet, nazar, göz ve kulakla birlikte ENANYYET olur. Ego ve ene denilen BEN ?uurun tahtyna oturan en ana,en ata ve en a?adyr. ?uuru istihdam ve istimal eden benlik ihtiyar ve iktidary ile mantuk ve me?iettir. Ystidat ve san’aty ile aklyny ve ömrünü ortaya koyar. Buraya kadar tüm anlattyklarym ?uurun biçimine ili?kindi. Yçeri?ine gelince dai’lere deva haline getirecek marazyn resmini çykardym. Bu eneyi remzeden elifin iki yüzü var. ?uur kötülü?e bula?ynca tümüyle hased ve hyrs ile kibir ve heva olur. ?uur bir hologram gibidir. Bütününde parça olur, parçasynda bütün vardyr. Örne?in bazen ba?tan a?a?y heva kesiliverir hayasyzca. Bazen de yekpare kibir kesilir ya da hyrsy tüm hissiyatyny kaplar. Halka hased ve heva ile zulum eder. Hakka kibir ve hyrs ile hyrlar. Kibir bazen gurur olur bazen riya. Bütün bunlary iyilikle boyamaly.. haya, hikmet, hilm ve takva ile terbiye etmeli... Sabyr ve namaz ile yola devam.. utancyny yitiren umudunu da yitirir. Allah ahiretimizi ve akibetimizi hayyr ve hasen etsin. Amin. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim NOT: Evet, aslynda benim kullandy?ym sistemde cümleye, kelimeye hatta harfe de ihtiyaç yok… Yatay ve dikey iki hatt yani çizgi tüm anlatymy ta?yyan anlamy i?’ar eder. Dizinin ?emalarynda fark ve kadr yatayy ile tasarruf ve tasaddur dikeyi Arasynda halil ve cemil ile celil ve hasym olan iki alakanyn resmini çizdim. ?uur “sevenç” yani kalb olarak bu arz-y arzu ile taleb-i lübü ortaya çykaryr. Bu çaly?ma “istenç” ve irade içinde yapylabilir, “bilinç” ve idrak olarakta. Beden, nefis ve “duyunç” olarak tanyncy ?ehevi ve gadabi kuvveleri vardyr. Çünkü “Her ?ey çift yaratylmy?tyr.” |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |