REDY GÖMLE?Y
REDIAMED
dizini içindeki dosyalar.
Güller
nazda..
bülbüller
niyazda
?eyhler
namazda
her
daim der Elhamdülillah
Redi gömle?i, cedi gömle?i üstündeki gömle?imizdir.. cedinin altynda ne var, redinin üstünde ne
var.. hop hop dur bakim.. ?u redi
dedi?in nedir, cedi dedi?in nedir önce onu söyle bakalym diyecekseniz.
Haklysynyz.. redi, reddiyetimiz.. cedi de ciddiyetimizdir. Reddiyetimiz.. bir
i?i reddederken ya da kabul ederken ortaya koydu?umuz YRADEMYZ ve
istencimizdir.
Yrade, ba?ta evrenin ko?ullary ve toplumun
kurallary olmak üzere bu ?erait ve
?eriaty üstlenen çok amillerle ku?atylmy?
ve öyle çok failler ile
kysytlanmy?tyr bunun aadyna “cüz’i
irade” ady verilmi? ve izafi bir hürriyetinin oldu?u kabul edilmi?tir. Bilinen nedenler için ilmi en geni? ve ihtiyary en derin
olan insanyn ilmi, iradesi ve
ihtiyary cüz’i ise bunun bir de küllisi olmasy gerekir ki yasaklary ve yasalary yüce kar?ylyk ve yaptyrymlary yüksek bir
kudret olsun. Y?te bu nokta
cüz’iden külliye, izafiden mutlaka
giden yolda, irademiz iki yöne giden bir yakla?ym gösterir. BYRYNCYSY cüzi ve izafi olan Halka giden irade YKYNCYSY külli ve mutlak olan Hakka giden irade.. Halky sola ve Hakk’y
sa?a yerle?tiririm… Bu gün burada derdim bu Yslamiyet ve teslimiyet iradesi
de?ildi.. üst ucunda HÜKM, alt ucunda HAML bulunan hali hazyrdaki ve kali
hatyrdaki reddiyetti ve bu reddiyetin
gylafy olan redi’yi tanytmakty...
?imdi bu Hakk ve Halk
cihetleri arasyndaki çizgi; bir ilim,
irade ve güç çizgisi elektromanyetik tayf gibi dizilmi? basamaklar skalasy
de?ildir.. sadece sayylan bu üç
vasyfyn küll-cüz’ ve mutlak-izafi CYHETLERYNY gösterir bir
“gösterge”dir. Ancak bu üç vasyftan “irade” syfatyny anlamak için bu y?yn
spektrumunu örnek olabiliriz.
Malum mahiyeti ayny olan bu
y?ynlardan dalga boyu üç bin ila dört bin angström olan kysmy bildi?imiz
y?yktyr. Üç binden öncesi güçlü dalga
boylary olan “mor ötesi” y?ynlar, dört binden ötesi ise zayyf dalga boylary
olan “kyrmyzy ötesi” y?ynlardyr. Yani
dalga boyu küçüldükçe y?ynyn gücü artmakta, dalga boyu büyüdükçe y?ynyn gücü azalmaktadyr.
Yrade gücümüzde buna benzer bir manzara arz (TERS ORAN) eder.. sabyr gücünü
güne hasredenin gücü yükselir, sabyr gücünü
aya, yyla ve ömre
hasredenin YRADE VE SABIR gücü
dü?er. Ancak her ikisinin de kendine göre avantajlary ve dezavantajlary
vardyr. Bunlary yerine göre kullanmak lazymdyr ki bu konuda hiç ölmeyecekmi?
gibi dünyaya yaryn ölecekmi? gibi ahirete çaly?yn hadisi yol göstericidir.
Demek irade bir cihette
Hakk’a bakar iradesini terk eder ve ona teslim olur ki buna TESLYMYYET
diyoruz.. bir cihette Halk’a bakar iradesini talk eder ve hakkyn iradesini
tatbik eder ki buna da YSLAMYYET diyoruz. Böylece kesreti selb ve vahdeti
icab ederek irademizle me?iet ve manty?ymyzy olu?turuyoruz.
Bu iletinin REDIAMEDY dizinin
içindeki tablolar size her ?eyi gösterecek.. benim dillendirmeme gerek yok..
ama yine de bu yazyyy dolduracak birkaç kelam etmeliyim..
DYKEY YRADE anlamyna gelir red-i amed.. bu dikmenin üstünde hükm ve hakimiyet
altynda haml ve hamiliyet var.. cedi ve redi.. kurgu filmlerinde ba?at aksiyonerlerinin adlarydyr.. bilgi ve
gücü ile yetenek ve ba?arylaryny YRADESY ve CYDDYYETY
ölçüsünde gösteren RYDDYNG VE CEDAY adly süper kahramanlaryn bir adlary , evrensel
bir dilden gelmektedir.. diye dü?ünüyorum.
Kitab insanlara hitap ederken onlaryn geçmi? kültürlerinin ve gelecek
kültlerini nazara alyyor ve onlara aly?kyn olduklary adlarla sesleniyor.
Ready hazyr demek
Yngilizce.. Arapça YRADE sözcü?ün kökü
R ve D harflerin adlandyrdy?y isteme
yetene?imiz olan istenç / irade, hazyr
zamanda etkilidir. Önceleri iradeyi gelece?e ve idraki geçmi?e atardym.. Daha sonra gördüm ki
idrakte irade içindedir. Yradenin geçmi? ve gelece?e ili?kin
yöneli?lerinin da adlaryny a?a?ydaki diyagramda (levhada) verdim.. bu YERLE?TYRME da benim irade hakkyndaki kuramymdyr.
DEBR DERB
Mazi REDDIYET Ati
DEKR DERK
?imdi bu dört kö?enin
hakikatin hikayesini birkaç yerde
mükerreren yapmy?tym.. bu güne kadar soranda ve ele?tiren olmady.. bu dört
kö?enin izahyny oradaki açyklamalara havale ederek konu üzerinde ilerlemeye devam
ediyorum.
Y?te ?imdi burada geçerli
olan iradenin yani hali hazyrda bulunan istencin yani e? zamanly olan
reddiyetin.. yani DYKEY ÇYZGY ile
göstergelenen var olu?un yukarydaki ucuna HÜKM a?a?daki ucunu da
HAML diyorum.
DEBR hükm DERB
Mazi REDDIYET Ati
DEKR haml DERK
Hükmedilen irade ile
hamledilen irade.. ya da iradenin hükmetmesi ile iradenin haml etmesini
birbirinden ayyryyorum ve bu ayyrymy birini yukary birini de a?a?y yazarak
göstergeliyorum.
Bu göstergenin ne anlama
geldi?ini bu iletinin tablosunu inceledi?inizde görerek anlayacak,
anladyklarynyzdan yola çykarak sorular ve ele?tiriler olu?turacaksynyz.
Temerrüd ve tereddüd biri
inada di?eri ?üpheye götüren iki ayry
(zyd) irade tarzyny gösterir.. ikiside
muttarit (muttarid) ve müstakim
(istikametli) giden iradenin biri tefrit di?er ifrad iki ayry a?yry ucudur..
iradenin menbadan hedefe do?ru YLERY
giden istikametini ve
do?rultusunu bozarak sa?dan veya
soldan GERYYE döndürürler…
DERDLER,
mücadele ve mücahedesinde,
muhabere ve muharebesinde ademden vücuda,
sebebden neticeye,
nimetten külfete,
hizmetten ücrete,
akybetten ahirete,
gayeden vasytaya,
maziden atiye,
nusretten fethe, iladan ryzaya islamdan imana
esmadan hüsnaya,
isimden a’azam
ve ahsen-i takvimden ahsen-i takdime
yani sünnet-i seniyyeye yani HAMD'a
YÜRÜYEN iradeyi
atalet ve batalate çekerek ve onu
ko?ullar ve kurallarla yasalar
ve yasaklarla
etkileyerek sahib-i iradenin tehir ve terkin ortaya çykaryrlar.. böylece
mahluku kasryndan haberdar
ederek müridin muradyny terbiye
ederler.
Hasyly irade, reddiyeti içeren özüyle; redd, kabul, selb,
icab, terk, tehir, nefy, inkar, maruf, münker, istilzam, istinkaf ve sair
i?lemlerimizin gylafy, ky?ry ve kabu?u olan bir gömlektir ki bu gömle?in
altynda manevi giysilerimiz oldu?u gibi üstünde bulunan maddi sailiyet ve nailiyetlerimiz vardyr.
Bütün bunlary
olu?turaca?ymyz yöntembilimle YNSANBYLYM olarak HEP BYRLYKTE ortaya çykaraca?yz. Yeter ki bilgimizi
syfyrlayyp onu yeniden in?aa etme ciddiyet ve cesaretini gösterelim.. a?k
derecesine gelecek merak ve cesasetimizi i?letelim.
Allah kolaylyk versin.
Amin.
OSMANZYYA
Sentaks /
sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik /
anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan
özür dilerim
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
|