Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: kurul(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3590

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: kurul
    Gönderim Zamanı: 24-Eylül-2012 Saat 18:13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KURUL

 

 

 

HEY’ET  dizini içindeki dosyalar

 
 

Yüksek Seçim Kurulu, yürütme ve yasamayy etkileyecek seçimleri yöneten bir yargy kurumudur. Kuvvetler ayryly?y ilkesine göre yasama, yürütme ve yargy birbirinden ba?ymsyz ise de YARGI i?in olu?umu safhasynda seçim i?leminin emniyetli ve adaletli bir ?ekilde gerçekle?mesi için bir HEY’ET halinde yönetim ve denetimi eline alyyor.

 

Ynsanlar saltanatta  her sözün  Kral ya da Padi?ah’ta oldu?unu sanyr fakat aslynda her otorite ve totalite sahibi birlik ve bütünlü?ü gerçekle?tirebilmesi için etrafyna dany?mak zorundadyr.

 

Bu bir baba içinde böyledir.

 

Fakat son sözü ailede baba, saltanatta kral ve ümmette emir-el mü’minin söyler. Bir zamanlar nebilerin söyledi?i gibi.

 

Acaba bu niçin ya da neden böyle.. nasyl oldu?unu bilim insanlary çe?itli yönlerden betimleyebilirler. Fakat neden kadynyn de?il de adamyn önder ve lider olmasy gerekti?ini açyklayamazlar.

 

?imdi bilim insanlaryn üstünde bir adamym buna ancak ben söyleyebilirim demek istemedi?imi pe?inen belirterek bu gün bilim insanlarynyn kullanmady?y bir dil ile bakyldy?ynda AYLE gerçe?inden ba?layan YNSANIN ne tek ba?yna kadyn ne tek ba?yna adam ne tek ba?yna birey ne tek ba?yna toplum oldu?unu ve fakat bunlaryn hepsinden kurulu hem tüzel hem gerçek ki?i oldu?u görülür. Bunu a?a?yya yapy?tyrylan tabloya ve yazy ekindeki dosyadaki tablolara bakarak görebilirsiniz.

 

Bu çok yönlü ve yanly kabulün gösterdi?i tablo BYZ syrrydyr.

 

Bu bizin ba?y, bu kurulun ba?kany

gerçek bireydir, yenilikçidir ve katkycydyr ve erildir.

 

Elbette her kuralyn istisnasy olur. Ancak genellikle erkek her zaman önde olmu?tur. Ancak bunu ileri sürmek “erkekçi” olmak anlamyna gelmez. Çünkü hiçbir erkek erkekli?ini kendi yaratmamy?tyr. Yaratylmy? olany geli?tirmi? ve bu yüzden kadynlardan önce olabilmi?tir amma hiçbir zaman erkek oldu?u için öne geçmek için do?al bir güç verilmemi?tir. Yaratyly?tan erkek ve do?al olarak güç,  olmasyna ra?men bu do?asyny ve gücünü  kullanmadan, geli?tirmeden, ilerletmeden bir aile babasy, parti ba?kany ve kral olabilenine rastlamak zordur. Belki kuralyn istisnalary bu yüzden gerçekle?mekte kadyn, erke?in yerine geçmektedir.

 

Ancak bu yazynyn konusu erke?in üstünlü?ü de?il de insanlaryn bir tek nefisten yaratyldy?y ve bu nefsin çe?itlemeyle ço?altylarak ortaya çykan nev-i be?erin yer yüzü tarihinde ortaya çykardy?y kültürlerin, medeniyetlerin ve devletlerin çekirde?i olan hey’et, cemiyet ve faaliyetlerinin MAHYYETYNY ortaya çykarmaktyr.

 

Kurullar diye ba?ladyk fakat bu kavram ?u dört kavramla çerçevelenir.

Ko?ul, kural, kuram ve kurum.

 

Fakat bu çerçevede kanaviçe yaparak anlam tablolary örme hususunda yeteri kadar usta ve çykar olmady?yndan ve bunu yapmak için avuçlaryna kan doldurmaya cesaret eden çykmady?yndan bizde ?emalary bu iletinin dizinine vinçle bindirdik inç inç ilerlemeyi sürdürüyoruz.

 

Ailede baba ve ana, kral ve kraliçe olmasa bile evlatlaryny prensler ve prensesler “gibi” yeti?tirir ve geli?tirirler.

 

Y?te bu “gibi”lik ve benzerlik bulundu?unda medeniyetin ve devletin dahi mahiyeti ve neli?i  ortaya çykar.

 

Anne ve baba, çevrelerindeki bütün anne ve babalardan üstün ve yüksek olmalarynyn isterler ve bu e?itim ve yönetim  yolunda yary? ve sava?yn bütün kurallaryny uygularlar. Böylece bir ku?ak, bir sonraki ku?a?y hazyrlar. Bir uygarlyk bir sonraki uygarly?y hazyrlar. Bir devlet bir sonraki devleti hazyrlar. Sonunda bütün bu yollar kültürler, uygarlyklar, devletler,  diller ve dinler birli?ine kadar gider. Bu anlatym bir KURAM’dyr. Var olan  din, dil, devlet ve uygarlyk KURUM’lary bu anlatymy do?rudan desteklemiyor olabilirler ve fakat do?rudan olarak ele alyndy?yndan BYLGY TOPLUMU ve HUKUK DEVLETY ülküsüne yürüyen DÜNYA, ilmin özü olan iktisad ve hukukun özü olan adaleti gerçekle?tirmedi?i takdirde yer yüzünde durulamayaca?yny anlady?ynda kurullaryny bu kuramy gerçekle?tirmek üzere çaly?tyracaktyr.

 

Ancak buna uygun bir “dil” bulundu?unda..

 

Hem, bu dilin bulunup bununla hereksin konu?masy gerekmez..

 

Günlük dil alany  ve bilimsel bilgi katmany için okullarynda ö?retilen ayryk dil (yerli dil) ve ortak dil (matematik) yeterlidir.

 

Fakat felsefi bilgi, hikmet katmany  ve din alany için daha saydam, daha yalyn ve daha ince bir anlam sürücüsü lazymdyr ve anlatym aygyty gerekmektedir.

 

Heva yüklenmi? hukm, heves yüklenmi? lub, hased yüklenmi? ruz ve hyrs yüklenmi? haml ile aklyn,  derinde olan kalbin husumet ve  adaveti ile muhabbet ve hylletinin perdelerinden kurtulup nefsin  menfeat ve hasretinden müstakil kalabilmesi oldukça zordur. Dil ve dü?üncesinin ülfet ve ünsiyeti ile gaflet ve gabavetinden uzakla?masy syradan insanlar için neredeyse imkansyzdyr. USUL’un asly görüp fasyllar arasynda gizlenmi? sahih ve salih hasylaty nasyl elde edece?ini ortaya koymadan mü?ahede ve muhakeme ile muhasebe ve mürakebe dörtlüsünden verimli sonuçlar elde etmekte kolay de?ildir. Bütün bunlar yöntembilimsel analiz için yapylan reklamlar olarak görülebilirse de malyn yarar kalitesinin bulunup bulunmady?yny ancak tam olarak onu kullanmakla anlayabilirsiniz. Zaten sykynty da bu kullanma sorununda.. çünkü hiçbir alet ö?renilmeden kullanylamaz.

 

Ancak anlam sürücü dolayymy  ve anlatym aygyty aracyly?y ile elde edilen yararlaryn ba?ynda bireysel  inancyn sa?lamly?y ve  dü?üncenin sa?lyklyly?y gibi yararlarla ki?esel  özgüvenin köklülü?ü  ve özgürlü?ün temellili?i çykarlaryny nazara alynca di?er kamusal ve toplumsal neticeler ve gayeler de kendili?inden ortaya çykacaktyr. Bu gün bize üzerimize dü?en, gelece?in yazgyda planlansa da  geçmi?te icra edildi?ini anlayyp yargylarymyzy dikkat ederek onu en elveri?li ve en i?e yarar hale getirmeye çaly?maktyr.

 

Öyle ise a?a?ydaki duyuru  ve uyaryyy nazara alyp tablolarymyza görmeye çaly?mak ve örmeye aly?maktyr. Böyle bir  ba?layy?tan sonra giri?imlerinizin nasyl verimli olarak, dü?üncenize disiplin ve dilinize kontrol sa?lady?yny anlayarak,  ilerledi?ini görerek ?a?yracaksynyz.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

 

OSMANZYYA

 

 

DUYURU

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim.

 

UYARI

 

Düz yazy bahane.. ?emalar ?ahane.. yazynyn dizinindeki tablolary  izledi?inizde imgelemi? ve irdelemi?te olacaksynyz isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmü? ve hatyrynyza sail olacak iradeyi SEÇYKCE örmü? bulunacaksynyz.

 

 

 

 

www.yontembilim.com

www.osmanziya.com

www.insan-bilim.com

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk