Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: RUH( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Konu: RUH Gönderim Zamanı: 03-Ekim-2012 Saat 16:32 |
|
|
ahmet
|
|
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 03-Ekim-2012 Saat 16:33 |
Slm. Ruhu, vahyi ve ilmi bilgiler y?y?ynda bir cümle ile ifade edecek olursak “Soyut ve somut varlyk olu?umuna ve olu?an varlyklaryn büyümelerine, itiyadi-ihtiyari ve iradi her türlü hareket-davrany?yn ortaya konulmasyna, ilmi ve imani geli?meye vesile rabbani bir ceryan-kyvylcymdyr” diyebiliriz…Bu tarife göre de ruhun dört fazly (hareket sa?lama, canlylyk-dirilik verme, his ve ?uuru haiz) bir varlyk oldu?unu koordinat eksenimizin merkezine oturtarak, ruhun haiz oldu?u duyu-his fazyny-özelli?ini yatay koordinat eksenimizin sa?yna, bu iki özeli?e parelel canlylyk-hayat ve hareket sa?lama fazyny-özelli?ini de yatay koordinat ekseninin soluna yerle?tiririz. Vahyi ve ilmi bilgiler y?y?ynda belirtilen ruhun kayna?y ve yapysy hakkynda dü?ey koordinat ekseninde ?öyle bir yerle?tirme yapabiliriz, bu eksenin en altyna ruhun kayna?y ile ilgili bilinen “ilahi emir” kavramyny, onun üzerindeki kutucu?a da ruhun yapysy ile ilgili bilinen y?yk-radyasyondan farkly nur-öz enerji kavramyny yerle?tiririz. Dü?ey koordinat ekseninin en üstüne ruhun kayna?ynyn tam kar?ytyny yani ilahi emrin tecelli etti?i soyut ve somut varlyklaryn arka plany oldu?u ifadesini yerle?tiririz. Yöntem bilim diagramynyn alt sa? alanyna malum kurallara göre soyut özellikler yönüyle ruhun tecelli etti?i varlyk programynda olan her ?eye tesir etme, her ?eyi algylama yani etkilenme ve ileti?im kurma özelli?ini, ayny ?ekilde sol alana da etkileme ve bilgilenme-kayyt özelli?ini yerle?tirebiliriz. Diagramyn üst sa? alanyna da somut tecellilerin arka plany olma yönüyle ruhun aky?kanly?yny, tekamüle ve geli?meye, cezbeye açyk özeli?ini yerle?tiririz, ayny ?ekilde üst sol alana da ruhun dönü?üme, de?i?ime, tahavvüle ve itime açyk özelli?ini yerle?tirebiliriz. Böylece ?emada gösterilen kavramlaryn ve ifadelerin konumlaryna göre ruhla ilgili derli toplu açyklamalar yapylabilir, hatta ruhla ilgili yeni bilgilere vakyf olabiliriz. Bu ?emaya göre ruhla ilgili diyece?imiz o ki; ruh bir ilahi emirdir. Bir di?er ifadeyle ?uurlu-duyarly ve hayatiyeti haiz bir kanundur. Bu üç temel özelli?i yanynda ayryca ruh nüfüz etti?i varlyklary, programlarynda-çekirde?inde kayytly ?ekilde harekete geçirme özelli?ine de sahiptir. Yapylan ara?tyrmalar da ortaya koymu?tur ki, kainatta küçük-büyük, gözümüzle görünen-görünmeyen tüm varlyklar arka plandaki ruhun bir tezahürü olarak vücut bulmu?tur. Her ne kadar ruh, dört fazly bir soyut varlyk olarak tanymlansa da, aslynda ruh denilince sadece canly varlyklaryn arka planyndaki sihirli güç anla?ylmaktadyr. Dolaysyyla somut planda ?uur-his-hayat özelli?i olmayan cansyz varlyklaryn arka planyndaki ruh yani enerji genel ruh tanymlamasynyn dy?ynda tutulmaktadyr. Bu arada insan ruhundaki muhakeme yapma-irade kullanma özelli?ine binaen insan ruhu da ayry bir tanymlamaya tabii tutulmaktadyr. Bu durumda ruh üç katagoride ele alynmaktadyr. Cansyzlary da içine alan genel anlamda ifade edilen ruh, tüm canlylary içine alan ruh, canlylar içerisinde sadece insany içine alan ruh… Vahyi bilgilere göre ruh, soyut planda malüm fonksiyonlary-özellikleriyle melek ve cin denilen varlyklaryn da arka planynda mevcuttur. Ancak o varlyklaryn beden yapylary, maddi varlyklaryn beden yapylaryndan farkly oldu?undan, hayatiyet-canlylyk tezahürleri de farklydyr. Yani bedeni ve hayati-canlylyk durumu dy?ynda ?uur ve his özelli?i bizdeki gibidir, denilebilir. Kysacasy, ruh soyut veya somut varlyk yaratyly?yna göre belirli bedeni yapy ve fonksiyonlar kazandyrmaya programlanmy? en temel varlyk olup, yüce yaratycynyn yaratty?y ilk sebebtir, denilebilir. Do?rusunu Allah bilir, diyerek noktayy koyalym. Selam ve Sevgiler |
|
ahmet
|
|
taharriyat
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 25-Kasım-2009 Gönderilenler: 26 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 03-Ekim-2012 Saat 23:46 |
meRHaBa,
Hvr bunun tersi rvH muhavere ve revh ve daha da önemlisi TERAVYH Sözcüklerin sesleri ve karakterleri ile anlatymlary ve anlamlary arasynda ki ba?lanty yani dilin beyany ve maany arasyndaki ili?kinin bir hikmetli düzen mi yoksa geli?igüzel bir rastlanty my bulundu?u konusunda tarty?ma vardyr ? Dil nasyl olu?mu? ve bu sesli ba?langyçtan görsel ve görüntülü nasyl yazyya gecilmi? bu bir syr. Bir de bunlary eklenen ve eklemlenen ve ayny zamanda sürekli geli?en fenlerimiz ve bilimlerimiz ve bunlara ba?ly olan teknolojilerimiz. Yeni yeni ortaya çykan dillerimiz: Ba?ta MANTIK Matematik aritmetik geometri bilgisayar dilleri birde YÖNTEMBYLYMSEL ANALYZ ve bu dille yapylan ruh çözümlemesi. Osmanziya buna ne der bilmemem ama kanaatim ruh ve psik hakkynda bildiklerimiz devede kulak ve evde tabak. Tabak kulak olsa üstüne konan yemek karyn doyurmaz. Ancak tabak üstünde yemek modeli için ?unu dü?ünebiliriz: DÜNYA DYL DYN bunlary kysaltarak ?öyle yazabiliriz: Dny yani, yni dünya denilen havadan daha seyyal ve saydam bir gaz olan YEMEK KOKUSU Dil yani, yni dil denilen syvydan daha kaygan ve saydam YEMEK Dyn yani, yni, yni aynysy ve aynasy olan sert ve saydam TABAK i?te 3 D 'li lir model. ?imdi ?eytan pardon ruh bunun neresinde ? Kütahyadan gelir tozu Pa?abahçede pi?er dozu Masanda durur kozu RUH bunun neresinde ? R koku (revh) U yemek (hararetli huri) H tabak (hürriyet) Adym taharri oldu?u için güzel hüriyi aryyorum yoksa hürriyet iyili?i buldu?um için mi taharri ediyorum ? ?imdi yazdy?y bir tam bir yanyt olmasada büyük bir olasylykla ruhumu esir eden sir beni syrrynda yani aynasynyn karanlyk tarafynda aranlyk bir aralykta tuttu?u sürece sanyrym kendimi bilemeyece?im. Bu yüzden tabaktaki saydam yemek dolu durdukça ve dondukça, AYYNE-Y ?UURUMUZ ruh hakkynda fazla bir ?ey bilemez gibime geliyor. Ynsan kendini tanyr ve ba?kasyny bilir Fakat kendini nasyl bilir ve ba?kasyny nasyl tanyr ? Bilme ve tanymanyn belleme ve anlamadan ne farky var ? Kanymca RUH'dan önce ilim ve irfan hakkynda malumat ve marifetimizi artyralym. Kelamymyzy, zikrimizi ve fikrimizi ona harcayalym. Hürriyetiniz artsyn, taharriniz ço?alsyn ve hurileriniz bol olsun. TAHARRY
Düzenleyen taharriyat - 04-Ekim-2012 Saat 00:09 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |