Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: RUH(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Konu: RUH
    Gönderim Zamanı: 03-Ekim-2012 Saat 16:32
ahmet
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 03-Ekim-2012 Saat 16:33

Slm.

 

Ruhu, vahyi ve ilmi bilgiler y?y?ynda bir cümle ile ifade edecek olursak “Soyut ve somut varlyk olu?umuna ve olu?an varlyklaryn büyümelerine, itiyadi-ihtiyari ve iradi her türlü hareket-davrany?yn ortaya konulmasyna, ilmi ve imani geli?meye vesile rabbani bir ceryan-kyvylcymdyr” diyebiliriz…Bu tarife göre de ruhun dört fazly (hareket sa?lama, canlylyk-dirilik verme, his ve ?uuru haiz) bir varlyk oldu?unu koordinat eksenimizin merkezine oturtarak, ruhun haiz oldu?u duyu-his fazyny-özelli?ini yatay koordinat eksenimizin sa?yna, bu iki özeli?e parelel canlylyk-hayat ve hareket sa?lama fazyny-özelli?ini de yatay koordinat ekseninin soluna yerle?tiririz.

Vahyi ve ilmi bilgiler y?y?ynda belirtilen ruhun kayna?y ve yapysy hakkynda dü?ey koordinat ekseninde ?öyle bir yerle?tirme yapabiliriz, bu eksenin en altyna ruhun kayna?y ile ilgili bilinen “ilahi emir” kavramyny, onun üzerindeki kutucu?a da ruhun yapysy ile ilgili bilinen y?yk-radyasyondan farkly nur-öz enerji kavramyny yerle?tiririz. Dü?ey koordinat ekseninin en üstüne ruhun kayna?ynyn tam kar?ytyny yani ilahi emrin tecelli etti?i soyut ve somut varlyklaryn arka plany oldu?u ifadesini yerle?tiririz.

Yöntem bilim diagramynyn alt sa? alanyna malum kurallara göre soyut özellikler yönüyle ruhun  tecelli etti?i varlyk programynda olan her ?eye tesir etme, her ?eyi algylama yani etkilenme ve ileti?im kurma özelli?ini, ayny ?ekilde sol alana da  etkileme ve bilgilenme-kayyt özelli?ini yerle?tirebiliriz. Diagramyn üst sa? alanyna da somut tecellilerin arka plany olma yönüyle ruhun aky?kanly?yny, tekamüle ve geli?meye, cezbeye açyk özeli?ini yerle?tiririz, ayny ?ekilde üst sol alana da  ruhun dönü?üme, de?i?ime, tahavvüle ve itime açyk özelli?ini yerle?tirebiliriz. Böylece ?emada gösterilen kavramlaryn ve ifadelerin konumlaryna göre ruhla ilgili derli toplu açyklamalar yapylabilir, hatta ruhla ilgili yeni bilgilere vakyf olabiliriz.

 

Bu ?emaya göre ruhla ilgili diyece?imiz o ki; ruh bir ilahi emirdir. Bir di?er ifadeyle ?uurlu-duyarly ve hayatiyeti haiz bir kanundur. Bu üç temel özelli?i yanynda ayryca ruh nüfüz etti?i varlyklary, programlarynda-çekirde?inde kayytly ?ekilde harekete geçirme özelli?ine de sahiptir.

Yapylan ara?tyrmalar da ortaya koymu?tur ki, kainatta küçük-büyük, gözümüzle görünen-görünmeyen tüm varlyklar arka plandaki ruhun bir tezahürü olarak vücut bulmu?tur. Her ne kadar ruh, dört fazly bir soyut varlyk olarak tanymlansa da, aslynda ruh denilince sadece canly varlyklaryn arka planyndaki sihirli güç anla?ylmaktadyr. Dolaysyyla somut planda ?uur-his-hayat özelli?i olmayan cansyz varlyklaryn arka planyndaki ruh yani enerji  genel ruh tanymlamasynyn dy?ynda tutulmaktadyr. Bu arada insan ruhundaki muhakeme yapma-irade kullanma özelli?ine binaen insan ruhu da ayry bir tanymlamaya tabii tutulmaktadyr. Bu durumda ruh üç katagoride ele alynmaktadyr. Cansyzlary da içine alan genel anlamda ifade edilen ruh, tüm canlylary içine alan ruh, canlylar içerisinde sadece insany içine alan ruh…

Vahyi bilgilere göre ruh, soyut planda malüm fonksiyonlary-özellikleriyle melek ve cin denilen varlyklaryn da arka planynda mevcuttur. Ancak o varlyklaryn beden yapylary, maddi varlyklaryn beden yapylaryndan farkly oldu?undan, hayatiyet-canlylyk tezahürleri de farklydyr. Yani bedeni ve hayati-canlylyk durumu dy?ynda ?uur ve his özelli?i bizdeki gibidir, denilebilir.

 

Kysacasy, ruh soyut veya somut varlyk yaratyly?yna göre belirli bedeni yapy ve fonksiyonlar kazandyrmaya programlanmy? en temel varlyk olup, yüce yaratycynyn yaratty?y ilk sebebtir, denilebilir.

 

Do?rusunu Allah bilir, diyerek  noktayy koyalym.

 

Selam ve Sevgiler  

ahmet
IP
taharriyat
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Kasım-2009
Gönderilenler: 26

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 03-Ekim-2012 Saat 23:46
meRHaBa,
 
 
Ruh bunun tersi huR  ruhani ve huri   ve daha da önemlisi HÜRRYYET
Har bunun tersi  raH  hararet ve rahat ve daha da önemlisi TAHARRY
Hvr bunun tersi  rvH  muhavere ve revh ve daha da önemlisi TERAVYH
 
Sözcüklerin sesleri ve karakterleri ile anlatymlary ve anlamlary arasynda ki ba?lanty
yani dilin beyany ve maany arasyndaki ili?kinin
bir hikmetli düzen mi yoksa geli?igüzel bir rastlanty my
bulundu?u konusunda tarty?ma vardyr ?
 
Dil nasyl olu?mu? ve bu sesli ba?langyçtan
görsel ve görüntülü nasyl yazyya gecilmi?
bu bir syr.
 
Bir de bunlary eklenen ve eklemlenen ve ayny zamanda sürekli geli?en
fenlerimiz ve bilimlerimiz ve bunlara ba?ly olan teknolojilerimiz.
Yeni yeni ortaya çykan dillerimiz:
Ba?ta MANTIK Matematik  aritmetik  geometri  bilgisayar dilleri
birde YÖNTEMBYLYMSEL ANALYZ
ve bu dille yapylan ruh çözümlemesi.
 
Osmanziya buna ne der bilmemem ama 
kanaatim ruh ve psik hakkynda bildiklerimiz devede kulak ve evde tabak.
Tabak kulak olsa üstüne konan yemek karyn doyurmaz.
 
Ancak tabak üstünde yemek modeli için ?unu dü?ünebiliriz:
 
 
DÜNYA
 
 
DYL
 
 
DYN
 
 
bunlary kysaltarak ?öyle yazabiliriz:
 
 
Dny yani, yni dünya denilen havadan daha seyyal ve  saydam bir gaz olan
YEMEK KOKUSU
 
Dil yani, yni dil denilen syvydan daha kaygan ve saydam 
YEMEK
 
Dyn yani, yni, yni aynysy ve aynasy olan sert ve saydam
TABAK
 
i?te 3 D 'li lir model.
 
?imdi ?eytan pardon ruh bunun neresinde ?
 
Kütahyadan gelir tozu
Pa?abahçede pi?er dozu
Masanda durur kozu
 
RUH bunun neresinde ?
 
R koku (revh)
U yemek (hararetli huri)
H tabak (hürriyet)
 
Adym taharri oldu?u için güzel hüriyi aryyorum
yoksa hürriyet iyili?i buldu?um için mi taharri ediyorum ?
 
?imdi yazdy?y bir tam bir yanyt olmasada büyük bir olasylykla ruhumu esir eden sir
beni syrrynda yani aynasynyn karanlyk tarafynda aranlyk bir aralykta tuttu?u sürece
sanyrym kendimi bilemeyece?im.
 
Bu yüzden tabaktaki saydam yemek dolu durdukça ve dondukça,
AYYNE-Y ?UURUMUZ
ruh hakkynda fazla bir ?ey bilemez gibime geliyor.
 
Ynsan kendini tanyr ve ba?kasyny bilir
Fakat kendini nasyl bilir ve ba?kasyny nasyl tanyr ? 
Bilme ve tanymanyn belleme ve anlamadan ne farky var ?
Kanymca RUH'dan önce
ilim ve irfan hakkynda malumat ve marifetimizi artyralym.
Kelamymyzy, zikrimizi ve fikrimizi ona harcayalym.
 
Hürriyetiniz artsyn, taharriniz ço?alsyn ve hurileriniz bol olsun. 
 
TAHARRY


Düzenleyen taharriyat - 04-Ekim-2012 Saat 00:09
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk