NFS
NFS dizini içindeki dosyalar
Benim okuycu-lar-ım var mı ?
Benim dineleyen-ler-ım var mı ?
Benim anlayan-lar-ım var mı ?
Benim inanan-lar-ım var mı ?
Eğer okunacak, dinlenecek, anlanacak ve inanancak bir nesnem olsaydı ya da böyle savım ve çabam olsayda eminim, bir kimse değil bir çok kimse elbette olurdu. Buna rağmen neden yakınıyor ve niçin söz konusu ediyorum.
Daha kötüsü.. niçin yazıyorum, söylüyorum, anlatıyorum ve inanıyorum.
Ben de, sıradan bir dört-leyicim beni sevende DÖRTLEMEZ idi..
fakat siyasi ve idari yaklaşamım karşıt olduğundan pek yıldızımız barışmadı.
Onunla dost olamadık, fakat benim için yaptığı işler için ona minnettarım.
Belki bir gün bu yazıyı okurda halimize güler.
İnanın ne okumaya ne de yazmaya vaktim var..
fakat EMR olunca seyyie veya hasene gerçekleşir.
Böylece için sui veya safi bir yola koyulur.
Sui olayın zenbi olurmuş, levmi olurmuş, tevbesi olurmuş bu başka bir sorun.
Asıl sorun, sorunlu ve sorumlu insanın mesail ve mesuliyeti arasında bir denge kurmak yolunda mücadele ve mücahede edip, etmemesidir.
Bu insanın harb ve sulh içindeki yarışı ve yarışı içinde sınavı demektir.
Bu da bildik bir sorun.
Peki bilinmedik olan ne ?
O sen-sin dostum!
Seni biliyorum fakat sin’I tam bilemiyorum.
Bu gün 18.03.2013 11.30 olduğu halde saatin 03.02.2013 06.30 de arkadaşım.
Yaklaşık onbeş gün geridesin.. Senin sorunun “zaman” içinden çıkmak.
”Zaman” içinden çıkmak belki “namaz” gerekçesiyle makul ve makbul olabilir
Fakat bunun dışında ”zaman her zaman aleyhimize çalışır” gerçeği karşısında onu lehine çevirmek istiyorsan zamanla beraber yürümeyi öğrenmelisin. Gözün saatten ayrılmamalı. Zamanı en azından namaz vakitleri için izlemelisin. Mesai için izlemelisin. Randevuların için izlemelisin. Projen için izlemelisin.
Nasıl zamanını dışına çıkmayı beceriyorsun ?
İşte bu bilinmedik olan bu…
Zamanda, zaman dışına geçmek.. namazda, namaz dışına çıkmak: YANLIŞ
Namazi zamana götürmek DOĞRU, zamanı namaza götürmek YANLIŞ.
Iki yanlış bir doğruyu götürürürse yaptığımı hepten yanlış.
Zamanda ki geçici eylemlerin, geçmişi şimdisi ve geleceği işlerdir, fânidir.
Namazda ki sohbet-I RahmanÎ, geçmişi ve geleceği birleştiren işlerdir, bâkidir.
İşte sana süre.. ½ saat.. zaman süredir, namazda sıradır.
Zamanın sürecinden (vakit) çıkıpta namazın sırasına (salat) girmek
alan değişimi ve aşama dönüşümünden öte bilinmedik bir iştir.
Eğer bunu anlayasdık namazın aynasından çıkmazdık.
Cebrailin, Mikailin, Azrailin ve Israfilin sesisini duymazdık.
Seslenme ve Beslenme..
Beslenme; beslenme, özümleme, kirlenme ve temizlemeden ibare.
Seslenme; okuma, düşünme, konuşma ve susmadan ifade
Beslenme burada üç kez geçti.. ne çok “beslen”iyoruz.
Acaba kalın yazılan beslenme sözcüğü yerine hangi terimi koyabiliriz.
Bu iletinin dizini içinde yaptığın tablolar bu gerçekliğini parçalayarak gösterdiği için tam olguya vermeyebilir hatta vermez fakat yakaladığımız kadarı bize yeter.
Bu tabloları NUMARA SIRASIYLA izleyen, bakan, anlayan var mı ?
Sanırım bir kaç onu kullanan (iki kişi) dışında yoktur.
Aslında bakamayanlar baksalar görürler, görseler anlarlar.
TAT
BEKLE EMR/İŞ/NFS BAK
TUT
Kimse için bir işin nefs-ül-emr’ine girmek için dört kapı vardır.
Geçmişe bakmak (RASAT), geleceği beklemek (RABAS).
Gizleneni tutmak ve kurmak (KAZ), Görüneni tatmak ve kılmak(HAZ).
Haz ile Rasat’I MAZİ ile; Kaz ile rabası ATİ ile birleştirebilirsiniz.
Doğru mu yanlış mı ?
Yanlış diyenler ? YOK
Demek ki doğruymuş.
Hayır yanlış.. semantik düzeltmesi yaptım..
Hazzı rasattan önceye aldım, oysa önceye almıştım.
İnsan hazzettiğin rasat eder, rasat ettiğini hazz etmez.
Yanu tadılmayan bir şey bakılmaz.
Bir işin tadına bakmak onu yapmak, etmek, yaşamak ve tatmaktır.
Bu yüzden BAK’makdan önce TAT’mak vardır.
Düzelttim mi ?
Ya da ben dedim oldu mu ?
Bu ironiye bakmayan.. konuşmada her zaman söyleyen ve dinleyen vardır.
Bulunmuyorsa kendi kendine konuşma bu da “yazarlık” oluyor, efendim.
Süre doluyor.. hem kendim yazıyorum, hem kendim semantik eleştirisi yapıyorum, hem kendim sentaks düzelmesi ediyorum.. bu da süre harcıyor.
Bu gün TEGABUN suresini okumuştum.. ondan önce de MÜMTEHİNE vardı…
İnsan gaflet ve gabavet ile ülfet ve ünsiyet içindedir ve bu ne demektir tablolarda yazıyor. Şu surette:
ÜLFET ÜNSİYET
CMR
GAFLET GABAVET
Eşyaya ülfet, eşhasla ünsiyet, aklen gabavet ve kalben gaflet
Bu da tablolarda gösteriliyor.
Sizler insanbilimime misafirsiniz.. kendi penceremden size bakıyorum.. gördüğüm sensin söyleyen ben olsam ve sen beni dinlemesen bile.. bu tablolarda ASR suresinin tefsiri var.. bu tablolarda İNŞİRAH suresinin tefsiri var.. Aslında dinimden bahs ediyorum ve fakat bu surette dünyadan ve insandan bahsetmek dahi oluyor.
Kuş geldi pencereme.. arkadaş sure doluyor.. uyarıyor.
Geri kalan vaktimi de bu tabloları ve yazıyı SON BİR KEZ düzeltmeye ve internete bindirmeye ve oradan sizlere duyurmaya harcamalıyım.
Allah akibemizi GÜZEL veahiretimizi İYİ etsin AMİN.
Sağlıcakla kalın.
Osmanziya
NOT: Nefis hayat ceriri ve şuurun müruru ile geçip gider bunun için tablolarda onu CMR olarak gösterdim. CRM olarak gösterebilirdim.
Evet, nefis cimri bir cirimdir.. Rebbanâ hep banâ der. Banal bir sanallık içinde zamanda zamansız ve en kötüsü namazsız dolaşır.
Zaman içinde yarım saatlik süreyi aştım.. yazması yarım saat sürse bile SONK KEZ düzeltmesi bir yarım saat daha tuttu.. yayımlaması da cabası olacak.
DUYURU
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazıdan özür dilerim.
UYARI
Düz yazı bahane.. şemalar şahane.. yazının dizinindeki tabloları izlediğinizde imgelemiş ve irdelemişte olacaksınız isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmüş ve hatırınıza sail olacak iradeyi SEÇİKCE örmüş bulunacaksınız.
www.yontembilim.com
www.osmanziya.com
www.insan-bilim.com
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
|