Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Dünya | |
YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya |
Konu: HAKK YOL | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3406 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: HAKK YOL Gönderim Zamanı: 27-Eylül-2015 Saat 00:19 |
HAKK YOL ALEVİ AÇILIMI başlangıcında AKP adına çalışmaları yürüten yazar Reha Çamuroğlu, hükümetin Kürtleri de Alevileri de kandırdığını söyledi. 2007'de milletvekili seçilen, 2011'de ise verilen sözler tutulmadığı için aday olmayan Çamuroğlu, 1 Kasım seçimlerinin ‘sadra şifa olmayacağını' belirtti. Yüzde 60'lık muhalefeti hain ilan eden AKP'nin tek başına iktidar olsa bile ülkeyi yönetemeyeceğini anlattı. Çamuroğlu, “İstikrar umuduyla hâlâ AKP'ye gidip oy verenler var. Oysa AKP şu anda istikrarsızlığın kaynağı.” dedi. DİYOR demesinde dediğinin gördüğü mü yok ördüğü mü olduğuna karar verecek AKIL gerekiyor yoksa kil ü kal olur. Fakat dediklerini yapılan dedi kodular en akıllı sözler olarak görüyorum. Onun için buraya aldım. Nereden biliyorum.. artık sünni değilim.. alevi de değilim.. olmak zorunda da değilim çünkü bunlar din değil.. sonuçta bir yol.. ve bütün insanların sorumlulukta ortak olduğu din için ahirette sual olunacağı gibi bu ayrık yolundan dünya da örgütüne.. hocasına.. babasına.. kocasına yükümlü olacaktır. İsa aleyhisselam gelene kadar olan Museviliği ve Muhammed aleyhisselatü vesselama kadar olan İseviliği ile nasıl kokuşmuş yahudilik ve bozulmuş hristiyanlık ile karıştırmıyorsam.. 17 Aralık 2013 de kadar gelen muhammediliği bu tarihten sonra hasıl olan fesada karışmış müslümanlıkla da karıştırmıyorum.. Bu öylesine kesin bir ayrılış ki bundan sonra kim mehdi ve imam beklentisiyle kim başındakini Muhammed Nebi yerine koyarsa ve siyasetini dini bir renk verirse artık ne adla anılıyorsa şucu veya bucu cemaatçi veya partici türkçü ya da kürtçülükten başka bir ünvanı olmayacaktır, diye düşünüyorum. Doğrusunu Allah bilir. Ayetel kürsinin hemen öncesindeki ayette (Bakara 254) tanımı yapılan kafir tanımı ve ayetelkürsinin ardındaki ayette (Bakara 256) tanıma yapılan TAGUT tanımı ve Ali imran suresinin dördünü ayatende yapılan KAFİR tanımından sonra artık herkes ayağını denk almalı. Sonuçta nemrudulara.. firavunlara.. tagutlara.. yezidlere karşı yapılan nebevi mücadelenin gereği ve ümmetin vazifesi ve evladı rasulün farizesi.. HAKK bildiği yolda sapmamaktır. Eski (Musevi ve İsevi) Müslümanlar İZLEYENLER ve yeni (sunni ve şii) Müslümanlığı İSTEYENLER, Kitaplar Kur’anda birleşinceye kadar artık akıllarını İMGELEMEK ve nakillerini İRDELEMEK durumundadırlar yoksa akıllarının salih ve nakillerinin sahih olduklarını söyleyemezler. Öylesi aklı KEMALİYLE salih buluncaya ve naklimiz TEMAMİYLE sahihi buluncaya kadar salim lisanı ve fünunu oluşturmalı ülkemizde .. selim kalbi ve hukuku toplumla buluşturmalıyız. BU GÜN TÜRK DİLİNİN BAYRAMI .. Türk Dilinin Bayramı.. dilin araç olduğu bilimi üretmekle olur.. aksi halde geri kalmış ulusların övünme amacı durumuna düşür. DİN KİŞİSEL GELİŞİM DEĞİLDİR .. din bireysel başarı değildir.. din türsel evrim değildir.. din toplumsal devrim değildir.. din kamusal kalkınma değildir.. din dünyevi amaç değildir..din.. çok yönlü ve yanlı insanın dil eliyle ve gönül gözüyle sonsuzluğa ve kalıcılığa etkin, yetkin.. özgür ve içten olarak katılımı ve katkısıdır.. yoksa Tanrıya tapmak bir sanrı ve kulluk yapmak kölelik haline gelirdi.. ya da tanrı yapmak ve kula kulluk yanlışı yapmak anlaşılmazdı. DİNİ bu kadar yüceltip de cüce görünen gücüne derim ki.. taşıdığını sandığın yükün ağırlığını omuzuna alacağına sahibine verseydin.. dilin altında bu kadar ezilmezdin.. çünkü sıfır gücün üç "g" taşır.. gerçek.. gereksinim.. gereklilik.. ilmin gerçeği.. iradenin gereksinimi ve imanın gerekliliği.. kardeşim din bu kadar zor değil.. mideni helal ile doldur.. kalbini istikametle doğrult.. o kadar. TERCİH SENİN .. ister ışığını ve ilmini Yaratan'dan al.. ister aydınlığını ve iradeni kendinden san.. Ay ışığın güneşten alır lakin kendini ondan daha çok belli eder.. çünkü aydınlıkta değil karanlıkta iş görür.. gündüz değil gece çalışır.. bu yüzden güneşin ziyası ve kamerin nuru.. nerede ile birbirine eşit gelir.. hatta dünya kamer uzaklığının dört yüz katı uzaklıktan bulunan ve yüz dünya çapı olan güneş ile dünyanın dörtte biri kadar olan kamer aynı açısal çapta yani "bir" derecelik açısal çapta görünür.. yani gök küresini 360 güneş kursu ya 360 kamer beneği ile çevreleyebilirsin.. gök yüzüne bakıp güneşi bir parmağın kapattığında o BİR derecelik açısal çapı da ölçebilirsin.. Demek insanın elindeki parmağı.. gözündeki ve zihnindeki geometrinin dairesi.. yer küresinin, güneşin ve ayın çapının.. dünya ve güneş uzaklığının uyumu.. Yasin-i Şerifin 40 ncı ayetinin bir tefsiridir. BİLİM TARİHİ okuyup bilimin ne olduğunu bilmemek.. dinler tarihi okuyup dinin ne olduğunu bilmemek.. ancak dört kitaptan sadece birini noksan okumakla olur.. kainat kitabı.. insan kitabı.. rasul kitabı ve Kelam kitabı.. kitaplar HİTAB ile dinamizm kazanır.. kiraatla canlanır.. kitabetle dirilir.. aksi halde ya donmuş bilim ya da uygulamasız iktisad.. (ısraf ekonomisi) geçerli bulunur ya da durmuş hukuk veya uyulmasız adalet.. (zulum politikası) yürürlü olur. Şimdi söyle bakalım.. sen.. evet sen.. bütün kitabıyla tamamiyle okumayı bırak hangi KİTABI kemaliyle okudun.. Öyle ise bildiğin kadar konuş.. hiç olmazsa yalanı az söylemiş olursun. YOL İKİDİR.. ya birbirini kusurunu görüp ayrılacak ya da birbirini kusuru görmeyerek birbirine kapanacaklar.. oysa kafanı kaldırıp etrafa baksın pek çok yollar olduğunu göreceksin.. en iyisi biri birinin güzelliğini görüp ona bağlanırken aynı zaman kusurlarını görüp onun değiştirilmesi.. düzeltilmesi ve geliştirilmesi için çalışmaktır.. bu ailede de böyledir. şirkette de böyledir.. partide de böyledir. A. COMTE 'un üç hal kanunu ussallaştırma tasası ve çabasından başka bir şey değil.. benim dörtlemeye kafam takıldığı gibi onun beyni ehl-i teslisle seslenmiş.. sesli dilin tarihi seyri açığa çıkarılmadıkça bu konuda söylenenlerin yorum ve kuram tarafı ağır.. gözlem ve veri yanı hafif kalacaktır. Yazılı dil ve dini tarihi dört bin yıldır.. 40 bin yıllık geçmişten haberiz yoktur.. sonuçta bu gün dinleştirilmiş felsefelere ya da ideolojileştirmiş dinlere bakarsak.. edebiyat ve vaazden öteye gidemeyiz. Ancak KÜLTÜR için bir ortak ata gerekiyorsa bu dildir.. dilden önce sağlıklı din sonra sağlam bilim sonra arayan ve sorgulayan felsefe ve hikmet ortaya çıkmış olup gelişmesini sürdürüyorlar.. günlük dil.. bilimsel bilgi.. felsefi dil.. ve dini bilgi olarak düşündüğün dört katmandan.. günlük bilgi için mantık ve bilimsel dil için matematikten başka bir anlatım aygıtımız yoktur.. felsefenin bir tür vaaz olan edebiyat ve dinin bir tür edebiyat olan vaaz ile daha götürülememesi.. ticaretin reklam ve siyasetin propaganda ile kötü ve kötüye kullanılması gibidir.. ısraflı iktisad.. zulumlü adalet.. donmuş bilim.. durmuş hukuk.. uygarlığımızın ve özellikle islam kültürünün felsefi ve dini dil konusunda çok yanlı ve yönlü yeni bir dil ortaya koyamamasında doğmuştur. http://wwww.yontembilim.com sayfamda reklamını yaptığım analitik düzlemin metodik kullanılmasında ibaret yöntembilimsel analizin görsel düşünme metodu ile gerçeği örmenin yeni bir yolunu bulduk. Fakat bu içeriksiz bilim yeterince rağbet bulamadık. Ancak bilgi içeriği satmaktan bilime ülfet kazanmış zihinlerin ve edebiyat muhteva paylaşmakla felsefeye ve dine ünsiyet kazanmış zihinlerin.. uyarılması.. uyandırılması.. aydınlanması biraz zaman kaybettirse de uygarlığımızın mesajının alınacağı beklentisinden ve insanlığımız misyonunun başarı kazanacağını umudumuzu yitirmeyiz. OSMANZİYA |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |