Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
İnsan Bilim | |
YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim |
Konu: kab( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Konu: kab Gönderim Zamanı: 18-Mayıs-2010 Saat 13:13 |
KAB Gündemde kaset var, kasette cinsellik... Cinsellik türsellik demektir. Türler bir ana babadan ba?lar. Her bir ferdi bir dünya olan insana gelince.. Ana baba önce kary ve koca idi.Yasak meyvayy yiyerek ana baba oldu. Demek insanyn kökeni adem ile havva ailesi.Cennetin bakyly?ynda ve Hakkyn hocaly?ynda yeti?en bu aile
dünyaya indirildi .
Bu ana- babadan gelen kyz ve o?lanlarla dünya ?enlendirildi.
ve bu ini? ve ço?alma ile vah?i tabiat içinden meydeniyet çykaryldy.
Ynsanda tenin beslenmesine ve devamyn yarayan i?tah ve soyun ço?almasyna ve sürmesine hizmet eden ?ehvet bulunur. Y?tah ve ?ehvete “dai”, devama da “muktazi” denilir. Y?in birincil nedeni muktazidir, dai ise ikincil nedendir. Birincil nedeni a?an ikincil neden güdü a?an dürtü haline gelebilir. Türsellik tek ba?yna çok güçlü bir güdüdür Di?il dürtü ve tahrik ile eril basky ve tazyik birbirine dönük olursa ortaya çykan yönelim istenç ve önlemle bile kar?y konulmaz haline gelir. Cinsellik sadece kary ve kocayy de?il tüm evreni birbirine ba?lar. Evrendeki nesneleri birbirine ba?layan dört parçacyk ve dört güç çoklu?un ve çiftli?in bir göstergesi olan bir çe?it türselliktir. Tecere yuvarlanmy? kapa?yny bulmu?, diye bir deyim var. Aynen böyle evren bir di?il ve eril fi? ba?lantysy sergileyen bir kabdyr. Ynsanda küçültülmü? bir evren olarak ayny bu manzarayy gösterir. Türselli?i ate? ve alev haline getiren gereksinim ve çekimler.. Cinselli?i kötülük ve karanly?a çeviren ko?ullar ve çelimler.. insana ilim ve iradesi ile denetlenmek üzere emanet edilmi?tir. Ko?ullar ve kurallarla kysytly sorumlu insanyn ayryca bir yükümlülükle olumsuzluklara dayanmasy ve direnmesi gereklili?i zor bir yüktür. Bu yük, vucud yükü gibi ta?ynacaktyr. Çünkü tenin ve türün vucudunun devamy buna ba?lanmy?tyr. Madem ki bedenin ve nev’in varly?ynyn süreklili?i i?tah ve ?ehvettir. O halde bu güçlü güdünün ve e?ilimin kontrol ve koordine alynmasy bir zorunluluktur. Zorluk ve zorunluluk sorumluluk ve yükümlülük ile birlikte bir kapak gibi insan tenceresinin ve penceresinin üstünü çöker. Ynsany karanlykta byrakyr. “Kul euzu bi rabb-il-felak” diye ba?layan ayet “Min ?erri ma halak” diye tüm yaratylan görsel ve i?itsel dünyanyn kötülüklerine kar?y uyaryr. Dört tane olan bu kötülüklerin en ba?ynda ise “Ve min ?erri gasykyn izâ ve kab” ile betimlenen HEVA gelir. Fasyk hased gibi gasyk kab yani unutan hased gibi unutturan “kab”
kapa?yn altyndaki tencerenin içi gibi insany karanlykta byrakyr. Y?tah ve ?ehvet istekli ve istemli DUYUMLARIN kar?ysynda de?il dü?ünce ve dilekler, duygular bile kararyr. Bu co?kulu istek baskysyna HEVA adyny veriyorum. Heva bir fytri bir ihtiyac ve hacattan kaynaklanyr. Fakat bu kökenini a?an ve ta?an felaket haline gelebilir. Biz buna FART diyoruz. Yani dalaletli ifrat ve bataletli tefritin atasy. Bir ?eyh demi?, açly?a dayanabilirim fakat bir kadyn için nefsimi temize çykaramam. Ya?ly alime ?eyh derler, hem bilgili hem de tecrübeli YA?LI bir ten bile türselli?e aciz…
Ya? yetmi? fakat i? bitmemi?tir...
Çare.. ömür boyu dikkat. ?erita itaat, sünnete ittaba, takvaya dönü?en iman.
Cima ile zina arasyndaki perde çok incedir. Helal ile haram arasyndaki aralyk synav konusu olacak kadar dardyr. Bu perdenin araly?yny yyrtan AYAD fyrsatyny buldu mu çok saldyrgandyr. Ayad yani yedin ço?ulu olan eller bizim dy?aryyla temasy ve uzantysy olan ON organymyzzdyr.
Tümü de bu organlaryn kökeni olan DERY ile çevrilmi?tir. Derini ve elini kötüye uzatma… Cildimiz bizim hem dy?aryya kar?y kylyfymyz hem etkile?im ve ileti?ime açyk kapymyzdyr. Kapy, kab, kapak ve tencere.. içinde kaynayan a?yn ve cilvelenen e?in avlayan bir ev oldu?unu gör… Bu BEYT’i yakinen görmek için bedeniniz ve teninize hikmet gözüyle bakynyz. Yki el, iki ayak, iki göz, iki kulak ile birlikte dil ve bel hepsine AYAD derim. Eller dedi?im 2+2+2+2+1+1= 10 tane uzantynyn be?i alycy be?i vericidir. AYAD ile görsel ve i?itsel dünyaya temas kurarak onu tema?a ederiz. Bunlarla yaratyly?tan synyrsyz ve dinen sorumlu kuvve ve e?ilimleri i?letiriz. O zaman bunlaryn kumandany olan GÖZ’u korumak ve denetlemek gerekmektedir. Bu denetleme ve koruma i?e oldukça zor bir görev ve i?ledir. Bu zor i?te bize yardym edecek iki çelik-y?yk var. Sabyr ve Namaz. Zamandaki sabyr ile namazdaki basyr birbirine besler ve desteklerse dayanma güc'ü ve direnme gür'ü i?i kolay kylar. Basiret öylesine bir sabyr verir ki bu Hakka dayandy?yndandyr. Kendine iman ve amel SALAHAT’ini uygulayanyn ikinci i?i ba?kasyna Hakky ve Sabry VASYYET etmek ve önermektir. Yoksa iman ve ameli ba?kasyna TAVSYYE edip kendi sabretmeyen hakky görmez ve gösteremez. . Görsel ve i?itsel görmek ve göstermek batyl olursa.. hacat hevaya, fytrat farta, fuad dalala ve ayad zinaya gider. Kiminin ?ansyna kaset, kiminin ?ansyna da fesad çykar. Allah ahretimizi ve ahretimizi güzel ve iyi etsin. Amin. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim . NOT: Evet, aslynda benim kullandy?ym sistemde cümleye, kelimeye hatta harfe de ihtiyaç yok… SADECE yatay ve dikey çizgiler yeterlidir. Bunlarla örmek için ?emalara ve tablolara bakynyz. Belki görsel ve i?itsel dünyanyn ötesine bir yol bulursunuz. http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |