Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: yontembilim KITABI | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3420 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: yontembilim KITABI Gönderim Zamanı: 03-Kasım-2020 Saat 12:58 |
Her sürecin bir sonucu.. her sonucun bir süreci vardır... Her ağacın bir meyvesi.. her meyvenin bir ağacı bulunur. https://webyonetim.bandirma.edu.tr/Content/Web/Yuklemeler/DosyaYoneticisi/437/files/2nd%20BICOASP%20Proceedings%20Book.pdf TABLE OF CONTENTS Balkan Şehri: Foça / Kürşat Şamil Şahin …………………….157 Reinventing poetic modes. Spanish and Latin American Visual Poetry / Laura Lopez- Fernandez …………………………………………………………………………………..169 Arka Plan Bilginin Çeviri Sürecindeki Önemi / Leyla Babatürk ………………………….179 viii Yöntem Bilimsel Analiz / Mustafa Buğuçam ………………………………………………188 Hadrianoutherai Adının Anlamı Üzerine Tartışmalar: Hadrianus’un Av Yeri mi Yoksa Tâhkimatlı Kenti mi? / Mustafa Türk ………………………………………………………200 WWW.YONTEMBILIM.COM sitemin FORUM kısminda 20 senelik geçmişi bulanan projemizi 10 senedir face sosyal medyasinda YBA tanitmak ve begendirmek ve benimsetmek uzere INSANBILIM içerikli bilgilerini ve ISLAMBILIM bilgi içeriklerini baz alarak yaptigim reklam ve propaganda sonunda.. bu 2020 yilinda yakin çevremin katkisiyla YONTEM BILIMSEL ANALIZ in ÖZETİ ete kemige burundu 2-5 Eylul 2.Uluslararasi FILOLOJI KONRESININ Tam Metin Kitabinda yerini aldı. https://webyonetim.bandirma.edu.tr/Content/Web/Yuklemeler/DosyaYoneticisi/437/files/2nd%20BICOASP%20Proceedings%20Book.pdf Bizde tablolari içeren kitabimizla bu sonucu tamamlayacağız Inşaallah... Bu arada ortaya çikan insanbilimde INSAN felsefemi ve islambilimde ISLAM dinimi.. anlatmaya çalıstim. Bunun her ikisin birlikte de YOLUM.. mezhebim.. meşrebim.. mesleğim.. mesaim.. meşaim.. şeraitim.. seriatim.. doktrinim.. izmim.. hatta izmirim diyebilirim.. bir zaman gevur izmir dedigim iklimi.. insani.. cografyayi bu kadar benimsemeyi rüyamda gorsem inanmazdım. Ancak günahkarlik gevurluk demek olmadigini anlamak için bu 10 yıllik deneyimi yaşamak gerekiyormuş.. bu arada iki yillik ISTANBULLU oldugumu söylemeliyim. Işte bu on yıllik izmir ve face deneyiminde ortaya çikan INSANBILIM felsefemin bir damlası.. amma onemli bir özeti.. degerli bir fezlekesi.. bu tablo uzerine bir kitab yazabilirim.. Zahiri ve batini ile insan.. dil ve dinden ibaret kultur.. bu kitab neden başarili bir ekip kuramadıgimi anlatiyor.. ben önder degil öncuyum.. SARI yelegimi 10 yil once giymiştim.. yarin daha çok giyilecek.. totaliter ve otoriter yeşil.. mavi.. kızil ve kırmizi rejimler kalmayacak.. butuncu ve birlikçi dinci.. dilci.. emekçi.. ozgurlukcü partilerin ve ideolojilerin insanlarin sapindan tutmak icin kurulan salkımlar oldugu anlaşilacak.. yeni bir dunyada.. yeni bir dilde.. yeni bir dinde.. yine dogru ve gerçegi aramak.. yine iyi ve guzeli bulmak için umufumuzu yitirmeden çalısacagiz.. ben bitince sen başlayacaksın.. sen bitince başkasi başlayacak. Tek yanlilik yanlış.. yazarin mutluluk adını verdigi hacattan doğan huzur payi da lazim.. harrattan çıkan başarı orani da lazim. Zamaninda kendisi bu ikisini dengelememiş.. basarı kazanmış ancak ihmal ettigi huzur ve mutlulugu dillendiriyor.. diye düşünuyorum. Peki huzur nedir onun bir hisse ve payi olsun.. başarı kim dir ki onun da bir nisbeti ve orani bulunsun... Dil bilmek iyidir.. hem dünyanin oyunlarini hem dinin öykulerini daha iyi belirler daha güzel tanimlarsin Bunlardan daha gerçeği ve daha doğrusu dili kötü ve kötüye kullandığınin farkına varırsin. Özellikle kendine karşı söyledigin beyaz yalanlarin.. başkasina karşı söylediğin siyah yalanların.. farkinda olmadıgin kapalı yalanların.. farkinda olup kapattiğın gizli yalanlarin.. ve sonunda seni yalnız bırakacak yalanların.. Yalnız mı.. yanlız mı ? Hangisi yalnış ? Tabiki yalnış YANLIŞ HAKİKAT Hakikat-ı Mensuce.. nescedilen hakikat.. dokunan gerçek.. örülen realite..bir dizi dinsel dogma ve dilsel paradigma barından bir kultur ortaminda tarihsel sureçler.. evrimlerle inşa edilirler. Dokunulan ve ellenilen ve gorulen ve işitilen "DAR" anlamda gercegin SAYILAN ÖLÇÜLEN verisi ve SAPTANAN ve SAKLANAN gözlemi ile başlayan GERÇEKLER tanı ve buna ilişkin kuram ve tanim iceren var sayim ve yok sanima dayaki yorumlar ve DOGRULARLA meydana getirilen "ORTA" anlamda gerçekler bu halleriyle artik "fikir" olmaktan çıkmiş dile getirilerek ayni zamanda da "zikir" haline gelmiştir. Bu fikir ve zikirler mana ve lafiz halinde başkalarinca da begenilir ve benimsenir.. onanir ve onaylanir duruma yükseldiginde de BILGI konumuna yerleşmiş terimler ve kavramlar.. adlar ve anlamlar.. degişkeler ve degerler oluvermistir. Bu bilgilerden dogru bilen bazilarin zamanla yanliş.. yanliş bilenenlerin zaman ile dogru oldugunu anlamakla gecen omrumuz bize taniklik eder ki gercekler oyle kendini bize teslim etmez. Bizim kendimizin onu aramasi gerekir. Şimdi bu tabloda sadece dar ve orta anlamda "gerçek" degil geniş ve salt anlamda " gercek " örülmüş ve öngorulmutur. Bunlarin başında hem gercek hem dogru olana SAGLAM bilgi ve hem iyi hem guzel olan SAĞLIKLI buyrugun bir arada oldugu SÖZLERDEKI bilgi konuları ve buyruk komutlari olan "GENIŞ ANLAMDA" gerçek bulunur. Dar.. orta ve geniş anlamlarimizin otesinde (meta-fizik) ve berisinde (para-psik) ustunde ( alt-dil) ve dışında (içkin ve aşkin).. gerceklerimiz dahi vardir. Her ne kadar bunlar LOGOS ve nomos ve sophos dışinda mit ve epos olarak gorulsede baya baya en az diger gerçekler kadar emellerimizi ve umutlarimizi süsler.. özgurluk ve sosuzluk dilek ve isteklerimizi besler. Butun bunlara da SALT gercekler diyebilir. Eger buraya kadar anlattigimiz ORULEN gercegin ayirdina varmişsaniz bizim hazir hayalden ve hatirlanan vehimden fazla "bilgi"miz yoktur. Hatta çogumuz.. benim gençligimdeki gibi.. var sayilan makuller ve yok sanilan muhaller ile dar.. orta ve geniş anlamdaki gercekleri.. bilgileri.. buyrukları.. degerleri.. degışkenleri ve sözleri ayirt edecek kuramsal tabanlari bile bulunmaz ve kolayca bir dine âmâde.. bir felsefeye angaje.. edilebilir ve bir ideolojiye adanabilir. Çunku o "gecici" ve çokluk ve azlik dunyasi ile "kalici" heplik ve hiçlik dunyasi arasinda varlik ve yoklugun eşit oldugu olanaklar ve olasiliklar dunyasinin ayirdında degildir ve bu yuzden neyin geçtigini ve kimin kaldigini pek bilmez. Bu yuzden zatı.. sıfati.. ef'ali.. esmayi.. asarı.. ayani.. ayati..amali.. ayadi ve fuadi bilinceye kadar ona bir din ve felsefeyi talim etmek yerinde degildir. Düzenleyen osmanziya - 03-Kasım-2020 Saat 20:23 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |