Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
İnsan Bilim | |
YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim |
Konu: zihin uzerine yazilar 15 nisan | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3421 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: zihin uzerine yazilar 15 nisan Gönderim Zamanı: 15-Nisan-2021 Saat 22:24 |
ZİHNİN SAPIKLIKLARI
Zihnin (idin) doğal ve dönel duyumlari ve yasaları.. şuurun (egonun) duygular yasal ve yasadışı yasaklarıyla biçimlenirken iki ahlakla tasarımlanir. Temas ve temaşaya HAZ hilkati ve edeb ve ebede GÖREV ahlakı.. sonuçta dunya ve ahiret.. akil ve kalb.. tat ve vazife.. geçici ve baki.. uçlari denge.. uyum ve ılıminin seçimini SÜPER EGOSUYLA yapacak insandır. Ya bok deligi ile dunyada kalan şerri beriyye olur.. ya da hakk borusuyla öteye geçen hayri beriyye.. mutluluk barı.. bir rabdir.. abdin seçimiyle boyanır ve renklenir. SAN’AT San'at denince akla resim ve müziğe ilişkin GÜZEL SAN'ATLAR akla gelir. Ancak san'at tek başına bir etkinlik değil san'atla birlikte hikmet ile bilim ve hukukla birlikte nazara alınamadığı için edebiyatta ve san'atta " sanat san'at için midir, değil midir" tartışması yapılır. Yer ve zaman konunun uzun çözemlemesine yer vermediği için san'atın ahlaka, tıbba, uslüba ve usule dönük yüzü nazara alınmadan onun mühendislik ve hesaba dair matematik yönünün estetik görüntüsü ve grafik görünümü üzerinden birilerinin büyütülmesini.. birilerininde küçültemesini doğru bulmuyorum. Çünkü san'at "biri"lerinin berri ve çizimi üzerinde bir suret ve şekil dansıdır.. bence asıl değerli olanı İNSAN üzerinden arayışı san'at ya da hikmet veya bilim ya da hukukta sonlardırmak değil.. ötesini götürmek ve ileri yürümektir." Keşke görünüzle paylaysaydınız.. daha fazla yanıt verirdim.. Platonun ünlü idealar öğretisinde en yüksek idea BİR ve İYİ'dir. Bilim ve hukukun bu zirvesi bizi hikmet ve ahlaktan uzak tutmaz. Ben mekarimi ahlakı tamamlamak üzere gönderildim diyen Nebimiz var. Selam ve salat onun üzirene olsun dinin ya da islamiyetin onda biri ibadet onda dokuzu ahlaktır anlamında bir hadisten söz edilir. Kaynağını bilmiyorum, bulursam yazarım. Müminin mümin olmayadan farkı ahlak olmalıdır. Ancak ahlaklı olan bir kafirinde mü'mine üstünlüğü bulunmaz. Bu ince sırrı başkalarından beklemek yerine kendimizin yaşaması asıl önemli olanıdır. HIFZISIHHA KORUMU 1928 Hıfzısıhha Kurumu ihas edilmiş.. halk söylenmiş Sağlık bakanı Refik SAYDAN izah etmiş.. Sağlık enerji gibi KRİTIK bir alt yapıdir. Enerji eşyanin.. Sağlık eşhasın.. sürdurulmesi için. DÜNYAYI TEMİZLEMEK Yalnız.. temizlik başladi bile.. C-19 ile yavaş yavaş önce biz yaşlılar tüyüyoruz.. sonra istenmeyeler buharlaştirilicak.. daha önce bu iş.. kuş gribiyle.. tavuklar ve horozlarla dolu kümesler boşaltilmişti başlatılmıştı.. simurg iş başında. ARAMAK Düşünmekten önce aramak.. aramaktan önce kuşkulanmak gelir.. düşunmekten sonra anlamak.. anlamaktan sonra inanmak gelir.. sizin hiç bu tarakta beziniz var mı ? Geliyorsu.. nereden Gidiyorsun.. nereye Dogumun amacı ne Ölümün anlamı ne Bu sorular yanıtlanması zor hatta kesin olarak cevaplanması imkansiz sorunsallardandir ve bu nedenle inanç konusu olurlar. YOKUŞ Beşeriyetin yapısından çıkan medeniyet ile İNSANİYET’e ulaşmak yokuş yukarı ÇIKMAK gibidir. İnsaniyet dağının bu zirvesine çıktıktan sonra islamiyetin salahiyetine inmek ise yokuş aşağı İNMEK gibidir.. Halktan hakka giden ilkine VELAYET, Hakktan halka gelen ikincisine RİSALET adı verilir. KAİNAT AĞACININ MEYVESİ İnsandır insanın meyvesi ise HAMD’dir. "Allah sizin suretlerinize ve mallarınıza bakmaz, ancak kalplerinize ve amellerinize bakar." Hadis Mel (suret) ve mal malzeme.. emel (kalb) ve amel imalat.. Elbette diktiğin bir ağacı seversin ve fakat asil olan bu şecerenin semeresidir. Kainat ağacının neticesi insan ise insanın mevesi de elbette senin dua ve hamdındır. Sen hiçbir sebepten olan neticeyi ve vasıtada doğan gayeyi başka ellere kaptırır mı sin ? Yaratan dahi şirk ya da küfür ile bu meyvelerin dua ve hamdin yaban ellerine gitmesine kıskançtır. Aziz Zafer Kardeşim İmamı Nursî nin bana öğrettiği bu guzel ve iyi hakikati dillendirmeye vesile olduğunuz için teşekkur ederim. [OZO] |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |