Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: secere-i tuba Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 4600

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: secere-i tuba
    Gönderim Zamanı: 24-Ocak-2022 Saat 13:22





ŞECERE-İ TUBA



TUBA dizini içindeki dosyalar


20220125_085043_TUBA.rar



WEB sitemin duyurusunda
1 ocak 2001 1.ed. ( www://mustafabugucam.com.tr )
15.09.2002 2.edisyon. (www://yontembilim.com )
tarihleri yazar.

2009 tarihinden beri Face de Osmanziya OSMANZIYAOĞLU adımla YONTEMBILIM.. Mustafa Buğuçam adımla INSANBILIM ve Dinnur YAŞAR sayfamla da ISLAMBILIM yapmaya çalışıyorum.

Yöntembilim çalışması ise 1990 yılında başladı.. sonuçta 1980 yılında savcılık mesleğinden istifa ederek Kültür Bakanlığı Hukuk Müşavirliğine geçtiğim günden beri kırk yıldan fazla bir sürede profesyönel hukukçulur ve amatör bilimcilik ile olgunlaşan bir çalışmam bulunuyor.

32 yıldır nette ve face de yapılan reklam ve propaganda sonucu bu gün hala kendi söyler kendi dinlerden ibaret bir KONUŞMA halinde.. çünkü DÜŞÜNME’nin istediği soruya yanıt olabilecek bir içerik taşımıyor.. çünkü doğru ya da yanlış.. gerçek ya da değil.. iyi ya da güzel.. bir ANLATIM’ı hedeflemiyor.

Çalışmalarım sadece bu sayılan bu “doğru ve gerçek ile iyi ve güzel” ortak insani bilgli ve değerleri ARAYAN kimselere hızlı bir anlam sürücü ve kolay bir anlatım aygıtı hazırlanması “kaygı”sını taşıyor.. yani ortada herkesin kullanımına hazır bir “divice” ve “driver” bile bulunmuyor.. sadece REKLAMCININ çığlıkları ve PROPAGANDACI’nın çağrıları söz konusu..


Ancak son iki yıldır bu durum değişti.. Bandırma Üniversitesinin düzenlediği 2-5 Eylul 2020 II.Filoloji Kongresinde sunulan çalışma ile Yöntem Bilimsel Analiz (YBA) ete kemiğe büründü.

https://webyonetim.bandirma.edu.tr/Content/Web/Yuklemeler/DosyaYoneticisi/437/files/2nd%20BICOASP%20Proceedings%20Book.pdf

Ne yazık ki Kongre Tam Metin Kitabındaki bu çalışmada PDF formatında sunulmadığı için TABLOLAR yer almıyor. Fakat web ve face sayfalarımda bu tabloların binlerce örneği bulunuyor. İsteyenlere de çalışmanın tablolarını gönderebilirim sorun değil.. sorun olan otuz yıllık re-klam ve pro-pagan-da’ya rağmen YBA öğrenme ve kullanma ve yararlanma yolunda bir merak ya da hevesin doğmamış olması..

Bunu reklamımın TİCARİ bulunmamasına   ve propagandamın SİYASİ olmamasına bağlayabilirsiniz.. ya da sonucu başartmayan bilmediğim başka bir neden.. önce başlanır sonra biter bir iş.. nasıl biter ? Yani araştırmaya yapılan girişim gelişiyorsa sürdürülür ve başarı kazanılır veya GELİŞMİYORSA.. bırakılır.. evet evet BIRAKILIR..   yeni bir araştırma ve geliştirme başlar.

Eğer ekonomik ve politik orta vadeli bir proje beş yıl içinde.. uzun vadeli sosyo-kültürel dava elli yıl içinde ,   gelişmiyorsa sürdürülmez. Çünkü real ve gerçekçi bir AKIL bunu gerektirir.

Lâkin dünya da her iş gerçekçi yürümüyor. Realin bir ideali olur.. rasyonelin de bir irrasyoneli bulunur. Pozitif hukukun ve toplumun ideal hukuku.. cenneti ve ütopyası düşünülür. Pozitif bilimin ve dualitenin “negatif”i bir MONİTE tasarlanır ki bu geçmişte de bu işlere girişilmiş.. eski dinlere mukabil yeni nasyonal dinler ve kapital dinler ve sosyalist   dinler çıkmıştır.

Bu gün çağımız.. bu yeni dinlerin eskileriyle yaptıkları içeriklerle bir savaş manzarası veriyor. İçeriklerin en yenisi olan Ray KURZWEIL’in ütopyası.. o bile eski dinlere özenerek bize ALTI GÜN vaad ediyor. Filolojiden filozofiye.. teolojiden teozofiye kadar tüm bu içerikleri alıcı alıyor ve bütün bu mesajlar müşteri buluyor.. bi benim mesajıma ve SESLENMEM’e “yanıtsızlık” sürüyor.

Teşehhüdde yaptığımız TAHIYYAT ile biliyoruz ki yaşamın çoğalması ve beslenmesi bulunur.. aynı şekilde SESLENMESİ de olur. Seslenmenin de düşünme ve konuşma ile doldurulması gerekiyor. YBA işte bu seslenmede sağlam ve sağlıklı bilgi ve değer taşıyan sözlere karşı bir DELİŞİM geliştirerek uyarlığımızın (hissiyatımızın) duyurularına ve duyarlığımızın (hassasiyetimizin) uyarılarına sağ duyu ve sol görüyü birleştirmek ve geliştirmek yoluna açmaktır. (DELİŞİM başlıklı yazıya başvurabilirsiniz).

Çoğumuz gerçekçi olmuyor, akılcı davranmıyor ve ahlakçı olmamamıza rağmen gerçekçilik, akılcılık ve ahlakçılık hepimiz ve her birimiz için üç makbul ve makul ve mümkün çizgi…

SESLENME.. düşünme ve konuşma ile yapılan bir iletişimdir. Düşünme soru sorma ve yanıt verme ile sağlanır..   konuşma simge söyleme ve imge dinleme ile .. gerçekleşir. Yani mütekellimin AHLAKİ bir mübelliği ve muhatabın AKLİ bir müstemi’ olur. Akıl ve ahlakın HAKİKATI ise .. dört kaynakla toplanır; salih akıl, sahih nakil, salim lisan ve selim kalb.

Kaynak ise {Sırr-ı Zümre} nin Bir-raB’bı ve {Nur-u Ene} nin Hür-ruH’u.. bileşenleri oluşturan HBB {Nar-ı Zerre ve Seyr-i hücre}.. Ahseni Takvimden Ahsen-i Amele giden bir proje ve programı taşımaktadır. Ki buna imamı Mübin ve kitabı Mübin adı verilir.

Sonuçta insanda ESMA ismi.. kainatta HÜSNA harfi.. O’nu ansıtır ve fakat yansıtmaz. Ancak bunu ANLAMAK için tahsis edilen ismin ihtisas ile İsm-i Azam’ına çıkması gerekir. Bu yüzden nebiler ve safiler ile dâhiler ve deliler ayrılmıştır. Bu fakir bir DELİŞİM dava eden bir delidir.. kendi söyler, kendi dinler.. İnşaallah Rabbimizin velisiyimdir. Zaten akıllı olsam, yukarıda açıkladım, başarılmamış bir davaya, dinlenilmemiş bir söyleme.. kırk yıl harcamazdım.

Bu yazı neden yazıldı.. bu dizin içindeki tablo dosyalar Rahmetli Ali UÇAR ağabeyin “Tefekkür bir şecere-i tuba gibi tezekkür ise Firdevs-i â’ladır.” sözünü face yazdığımda TÛBÂ Kardeşimi çağırdı.. o da çağrıya yanıt verdi.. on için bu paylaşımı yaptım. Tablolar ise Şecere-i Kainatın meyvesi SEMERE-İ HAMD’in kökenini işaret ediyor. Ve aynı zamanda
“milelMİZAN ve müntehal İLM.. meblegarRIZAi zinetilARŞ”
TESBİHİNİ açıklıyor. Bunları teker teker açıklamaya günlük dilin dolanık (nazım ya da nesir) yazısı (GDDY) ile açıklamaya zaman ve zemin izin vermiyor. Çünkü bu güne kadar başarılı olmayan reklamları sürdürmekten de başka bir iş elimden gelmiyor.

Bu vesile ile yazıya vesile olan Değerli TUBA arkadaşıma teşekkürümü arz eder, hepinizi bilgi, saygı, sevgi ve sağlıklı günler dilerim.

Esenlikte güvenle   kalınız.
24.01.2022

OSMANZİYA

DUYURU

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazıdan özür dilerim.

UYARI

Düz yazı bahane.. şemalar şahane.. yazının dizinindeki tabloları izlediğinizde imgelemiş ve irdelemişte olacaksınız isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmüş ve hatırınıza sail olacak iradeyi SEÇİKCE örmüş bulunacaksınız.


http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com








Düzenleyen osmanziya - 25-Ocak-2022 Saat 09:20
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 4600

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 24-Ocak-2022 Saat 13:30
ŞECERE-İ KAİNAT.. Evrenin bir ağaç modelini ifade eder.. buna eski mantıkta şecere-i forforyüs denilmiştir.. yani cemat, hayat, şuur ve iman vucud katmanlarının mantıksal olarak ifade edilmesidir.. Aristo'dan Nikola-i Hartmana.. oradan Max Sheler'e kadar gelen bu gelenek ortadan kaldırılmış değildir Platon'un Mağara İSTİARE'sinden sonra en geçerli MODEL'dir.. zaten bizim teşbih ve metafordan başka bir BİLİM AYGIT'ımız bulunmaz.. onunlar bilinenlerden bilinmeyenlere doğru KALEM'le ilerliyoruz.


Ağ-aç çekirdek denilen dürülmüş ve dirilmiş bir "ağ"ın "aç"ılmasından ibarettir... genetik kodlar, kültürel modlar ile bu gün gelinen nörolojik ukde nelere gebe.. bilemiyoruz.

Her ağacın bir semeresi olduğu gibi aynı zamanda da bir çekirdeği vardır.. peki kainat ağacının çekirdeği nedir ? biz bu genelde metafizik ve parapisik olarak olarak ifade ederiz.. filolojiden filozofiye ve teolojiden teozofiye geçeriz.. burada da öyle yaptık.



Düzenleyen osmanziya - 25-Ocak-2022 Saat 08:45
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk