Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: iza fii Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3406

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: iza fii
    Gönderim Zamanı: 19-Nisan-2024 Saat 02:10


İZA ve   Fİ
Kur’an-ı Mu’ciz-ül-Beyan’ın son iki suresi olan
Felak ve Nas surelerinde
İki tür FAZ yani duyum ve duygu tahassüsü   bulunur.

IZA kelimesi ile UKDE ve SADRE
FÎ sözcüğü ile GASIK’A ve FASIK’A
isaret edilen dalgalanmalardır.

Neffasati FİLukad.. LUGA   
ve Fî sudurunnas.. ile NÜHA

Sürekli hırs ve heves üreten yapı olarak tanımlanıyor.

Ve min şerri gasıkin İZA ve kab.. ile NÜGA..
ve min şerri hasidin İZA hased.. ile LÜBA ..

Arası sıra heva ve hased üreten yapı olanak tanımlanıyor.


İnsanda hırs ve heves sürekli bulunur ancak heva ve hased ara sıra bulunur. Yani HEVA’ya sebeb olan bir KADIN ne zaman görürse.. HASEDE sebeb olan servet ve şöhret.. kemal ve fazıla ne zaman rastlarsa.. heva ve hased çalışmaya başlıyor.

Genelde fakirler hasede.. zenginler hırsa mübteladır. Kaviler hevaya.. zayıflar hevese mübteladır.. Bunun alimi ya da cahili söz konusu olmaz her insanda bulunur.. müslümanı ve kafire ayırt etmez her faniyi etkiler.

Tabloda bunlar iştah ve iştiyak toplamı olan AŞK yani sevgi.. merak ve meram toplamı IŞK yani bilgi.. aktualitesi ve virtualitesi olarak göstergelenmiştir.

Çağımızda kent yaşamında olsun kır yaşamında olsun.. büyük şehirlerde toplanmış ağırlıklı nüfüs hangi dilden ve dinden olursa olsun.. nasıl bir kültürü bulunursa bulunsun.. bu iştahın heva ve haya arası dalgalanmalarını.. iştiyakın hırs ve hilm arası gelgitlerini yaşayacak ve aralarında büyük bir fark bulunmayacaktır.   keza hevesin merakın hikmet ve heves dalgalanmaları.. meramın hibe ve hased salınımlarını yaşayacak ve bu insanların şu ya da bu dinden veya dilden bulunmalarının etkisi olmayacaktır.

Bir tarafta müsbet ve olumlu haya ve hikmet ile hilm ve hibe.. bulunacak karşı tarafta menfi ve olumsuz heva ve heves ile hırs ve hased.. çarpışmayı sürdürecek.. ileri ve geri aşırılıklar insanları orta yoldan ve tamirden ve barıştan uzaklaştırmaya çalışacaklardır.

Sonuçta dünyanın ekonomik ve politik ve askeri organizayonu bilmeyen alt kattakiler.. kültürel ve sosyal tepkilerini yukarı çıkarmayı bilmeyenler.. ki bunlardan biri de benim.. netice alamadan yavaş yavaş ve parça parça elimine edileceğiz. Trip atmak ve feryad etmenin bir yararı olmadığını ALTI AYDIR görüyoruz.

Avamı nas ve havas.. yeni bir yapıya bürünmedikçe eski yapılanma çözülmeye mahkum.
unu İmamı Nursî şöyle ifade eder:
"Eski hal muhal ya yeni hal ya izmihlal."
O zaman yeni bir çözüm bularak yenilenmezsek izmihlal olacağız.
Osmanziya 19.04.2024 üçyol izmir 02:09
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk