Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Dünya | |
YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya |
Konu: cagdaslik ve cagcillik.. | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3406 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: cagdaslik ve cagcillik.. Gönderim Zamanı: 12-Mayıs-2024 Saat 01:38 |
Çağdaş insan.. Aynı asırda yaşamış kişiler.. Çağcıl insan.. Aynı çağda yaşamiş olmalarina rağmen çağın değişimini temsil eden o yükselen degere sahip kimse demektir. Çağın değişimi ise standart ve patent ilişkisine "benzer" biçimde gelenekçi ve yenilikçi akimlarin mücadelesinde ortaya çıkıyor. Bu durumda üç tip insan beliriyor.. çağdaşlar.. çağcıllar çağaçanlar. Ayrintilari ve karışimlari gözardi ederek anahatları söz edersek; ÇAGDAŞLAR.. bulunduklari çağin oncesinde hazilanan ve kendi çağinda ortaya çikan yenilikleri ve yükselen degeri benimseyen ve savunan kişilerdir. Bunlara genellikle sorunlardan yakınırlar. ÇAĞCILLAR.. bulundukları çağın yeniliklerini benimsemek ve yukselen değeri savunmakla beraber geleneksel degerlerin eleştirilerini ve yükselen değere itirazlari da nazara alabilen kimselerdir. Bunlar genellikle sorunlara çözüm bulmaya çalışanlardır. ÇAĞAÇANLAR.. dünya ve din.. dil ve düş alanlarında.. yoksulluk.. hastalık.. yaşlılık ve ölüm gibi sorunsalların ve diğer kadın ve erkek ilişkileri.. dünya ve ahiret dengeleri.. iktisar ve muhalefet ile emek ve sermaye münasebetleri gibi ana sorunlarin çözumune ilişkin.. gelenekçi tez ile onun antisi olan yenilik tezin eleştirilerinin degerlendirirken sonuçlarini çağcıllardan daha kapsamli ve derin çözumleme yetisi ve olanaği bulunanlardir. Sorundan yakınma artarak bunalım derecesine vardığında sorunu çözümünü yüklenenler arasındaki çekişme başladığında kendileri daha sonra belli olacak ve herkes tarafından bilinecek kimselerdir. Çünkü sorun bunalıma ve buhrana gittiğinde.. çözümü yüklenmede bürhana ve belite yüklenir. Bir veya bir kaç kişi çözümlerin çözümünü de ortaya çıkarır. Çağaçanlar genelde öncü ve önder olan nebiler ve veliler ile deliler ve dahilerdir. Çağdaşlar.. çağcıllar ve çağaçanlar için ayrıntılı özellikler ve belirli isimler verilseydi elbette daha açık olacaktı. Buna doğunun ve batının öncüleri dediğim altı yedi tane isim verebilirim.. Aristo.. Dekart.. Kant.. İmamı Gazali.. Mevlana.. Newton.. Einstein gibi isimleri saymakla yetinebilirim. Biz ancak ancak sav ve soru ile yanıt ve kanıt arama ve bulma sürecinde yardımcı olabilecek hızlı anlam sürücü ve kolay anlatım aygıtı barındıran YBA tanıtmaktan fazla bir çözüm öneremiyor ve getiremiyoruz. Saygılarımla Osmanziya 12.05.2024 Not: İRADE ve imamı mubîn ile İLİM ve kitabı mübîn Ayniyet ve Hürriyet emaneti ile Hakimiyet ve Hamiliyet vekaleti Bunlar sadece tablodaki köşe başları.. fakat bunlardan biraz daha BARİZ bir iki kelime söz konusu ÇAĞDAŞ VE ÇAĞCIL ve bu yazıda ayrıca ÇAĞAÇANLARI da ekledik. |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3406 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 12-Mayıs-2024 Saat 17:08 |
İki kelime bir araya gelince ortaya çikan cümlenin bir mânasi olur ve bu her iki lafzın ma'nâsindan ayri bir maandir. Bu maani ibare ve ifade eden beyan öylesine kompleksdir ki bu gunu kadar hiç bir dil bilimci.. Chomosky dahil.. tamami ve kemaliyle çözememiştir Bu maan bir ana ve bir baba tohumunda oluşan çoçuk kadar yeni ve özgun bir yapı ve islev barindiran var oluştur.. demekte abarti olmaz. Buna rağmen biz bu mechulu malum addederek konuşuruz. 2000 kelimelik GUNLUK DIL için bir sorun teşkil etmez. Ancak merak ve meram ve ışkımızı artirip eşyanin muhteva ve mahiyetini araştirmaya.. geçmis ve de gelecegini soruşturmaya başladigimiz da durum değişir. Fizik.. şimik.. bio.. lojik.. sosyo.. psiko alanlar için 6 x 2 000 = 8 000 kelimelik hazne eklendiginde on bin kelimelik BILIMSEL DIL işin içine girince BEYAN ve MAAN ilişkisi daha karmaşik bir hal alir. Buna rağmen insan çakar çakmaz çakan ÇAKMAK ararlar. Ellerini daldirdiginda sepetten alabilecekleri elmalari beklerler Bu onlarin SUREKLI gunluk dil içinde bulunmalarindan kaynaklanmaktadir. Bulunduklari ortamin gereği olan alişkanliklarini surdurmelerindendir. Bu durum bir alan içinde bulunanlar içinde geçerlidir. örnegin şimik (kimya) biliminin 10 bin kelimelik ihtisasina sahip bir uzmanda alaninin verdiği çok bilmişlige ve her şeyi anlarliga sahibtir. Bu neden böyle olmaktadir ? Bu çok bilmişlik ve her şeyi anlarlık.. kişinin tamamen bencilliğinden ve ukalalığından kaynaklanmaz.. insanın günlük bilgi ve bilimsel bilgi ötesinde ve bu iki alanda kullanan lisanın berisinde bulunan.. İNSAN olmasından kaynaklanan bir çok bilmişlik ve her şeyi anlarlıktır. Bu var sayma ya da yok sanma yeteneğinin üstünde hiç yok ya da hep var diyebilme yetkisi.. insanları kesin konuşma ve kuşkusuz bilme olanağı vermektedir. Ancak bu yetki konuşma ve düşünme ve anlama alanlarında değil inanma alanında geçerlidir. İşte kişi bu felsefe yeteneğini ve din yetkisini birbirine karıştırır. Oysa günlük bilgiden bilimsel bilgiye.. felsefi kuşkudan dini inanca kadar.. çeşitliliği zihninde ve şuurunda barındıran kişi.. bunlar hakkında derin bilinci olmayınca bunlardan birini geliştirerek diğerlerine karşı yabancılık çekmekte hatta inkar yoluna gitmektedir. Düzenleyen osmanziya - 12-Mayıs-2024 Saat 17:10 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |