Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: Beyyin ve Bariz Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3429

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: Beyyin ve Bariz
    Gönderim Zamanı: 19-Haziran-2024 Saat 19:21




Mahiyet ve muhteva farkı.. ya da derece ve mahiyet farkı.. şimdi çoğu kimse farkı mümeyyiz olan mahiyetin ne olduğunu bile bilmez.. ayırıcı özellikler ve ayırt edici nitelikler.. sayısal ve nicelik farklılıktan ayrı bir "ayrı"lıktır.

Bunu anlamak için tür farklılıkları ve birey farklılıkları diyeceğimiz benzemezlikler ve başkalıklar konusunda bir mesleki deneyiminiz gerekir eğer bir bilim disiplininde ya da fen eğitiminde bulunmamışsınız..

tenevvü ve teşettüt.. yani türlülük ve çeşitlilik konusunda uzun bir yazı yazabilirim.. hatta tablolarla da destekleyebilirim.. yirmi yıldır bana seslenmeyenlerin yirmi birince yılda sesleneceklerine dair bir umut besleseydim.. sevinçle bunu yapardım.. düşünmeye dair bir cür'et belirtisi ve konuşmaya ilişkin bir cesaret emaresi görmediğimden buraya gelenleri web sayfama yöneltmekle yetineceğim.

Dinnur YAŞAR 19.06.2024 22:55






İnsan olmak bir niteliktir. Bu yüzden azalıp çoğalabilir...
Kim daha fazla insansa daha fazla dertlidir.
Ali Şeriati

Aynur DAĞ paylaşsimi
Sizi ve sarıyı seviyorum.. ikisi bir arada olunca daha da sevimli oldunuz.. paylaşım için teşekkür ederim. azalıp çoğalan nicelik ve kemmiyettir biliyorum.. nitelik ve keyfiyet ise azalıp çoğalmadan ziyade yükselir ve düşer.. yani nicelik aşama aşama büyür ve küçülür.. nitelik bir birden çıkar ve iner.. nicelik bir muhtevadır, nitelik bir mahiyettir. Sonuçta insanın azalıp ve çoğalan bir tarafı da bulunur bu bir yarıştır.. çıkan ve inen bir tarafı da olur bu da bir sınavdır. Bu açıklamalara vesile olduğunuz için minnettarım. Konu için üç kriter aklıma geldi.. dördüncüyle tamamlamak isterim.. bu vesile ile sağlık ve huzur ile nice bayramlar dilerim. Saygılarımla. Osmanziya

Aynur Dağ
Dinnur Yaşar amin inşallah üstadım yüreğine sağlık Allah razı olsun güzel yorumun için beni çok mutlu ettini bende sizi Allah için çok seviyorum iyi varsınız rabbim size uzun ömürler versin inşallah Allaha emanetsiniz kendinize iyi bakın gül yüzlü güze…

Dinnur Yaşar
Paylaşımınız bereketli çıktı Değerli kardeşim .. onunla güzel bir yazı çıkarttın.. linkini vereceğim.. sağlık ve huzurlu olasınız.. güzel yüzünüz güzel gönlünüzle her daim güzel kalasınız. Amin.





2024-1445 Kurban Bayraminin 3.günü.. 24 saat GÜN İZLEME diyagramına YENİDEN başlamak istiyorum.

Yenilik.. Girişim... Başlama.. KOLAY.. yineleme..sürdurme.. bitirme.. ZORDUR..
DOGUM Once başlat.. OLUM...
DÜĞUM Sonra bitir.. ÖLÜM...
En başat kanun,Fena YASASI.
Sonra..
YOL
YÜZ
YÖN
YAN
YBA
Yasaklari..

Dogumdan kalkar düğume gidersim.. dogumun açilmasi 1 (bir) gündur.. buna "olum" deriz.. baban oğlum der.. annen kızim der.. düğumün çözulmesi de 1 ( bir) gündur.. buna "ölüm" deriz.. kızın babam der.. kızanın annem der.. bu BIRER gunluk dogum ve dugum arasindaki her bir günde DÜĞÜN gunudur. Burada çeşitliliklerin eşitlige.. türlerin bireylige.. boylece nesneler arası dengeye.. kimseler arasi uyuma.. gidildigi özneler arasi benzerlik ve başkaliğin ortsya çiktigi ÖRÜNTULERI seyr ederiz.. bu durumda ayani sabite ya da özdeşlik ve karşitlik ya da a pro ori ve a posteri ori ya da özgun ve özgü dedigin her ÖRGUN ve ÖRGUTUN yani KOORDINATLARININ.. vehim ve hayalden ibaret oldugu ORTA'ya çıkar.. bende size bunu ögretmeye ördugunuz gercegi anlatmaya ve düşmaninizi tanitamaya çalışıyorum..

Böyle ya da şöyle ORTA yoldan ayrilmayalim..VASAT ve ortalama yani OPTIMUM.. en kisasi ve en kolayidir...

ÖYLE ise.. "Külli hayrun umuruha EVSATUHA.

Bu da USVETUN hasenetun'dür.

Bizler.. mazi ve ati arasindaki muzaride YER alan "Tarafeyni Mütasaviyen"de bu musavi ve eşitin yanlarinda bir yerde KONUMLANMAYA çalışırız.

En ortaya.. en kısaya.. en doğruya ISTIKAMET diyoruz ve bunun aşıriliklarindan ve abartilarindan kaçiniyoruz. Demem o ki istikamet evsatuhadır ve gunde kırk kez..

zaman ve namazin DUĞUM'lerinde..

nizam ve mizanin DOGUM'larinda..

arin ve adin DÜGÜN'lerinde..

Âlemimizin canli tadilmasi ve diri tutulmasi HÜDA DUASI ederiz.

Hidayet.. istikamet.. vasat.. SaLaH en kâmil bir çizgidir ve sonunu HaLaS a çıkaririz İnşaallaH. Osmanziya
Mükemmellik aptallarin yoludur abdallarin degil. Bunu anlatmaya çaliştim.
https://acikkuran.com/nisa-suresi/82-ayet-meali   Nisa süresinin 82 nci ayetindeki "E fe la yetedebberunel kur'an.Ve lev kane min indi gayrillahi le vecedu fihihtilafen kesira METNİNDEKİ "ihtilaf" sözcüğünü web sayfası BİRBİRİNİ TUTMAZ olarak tanımlamış.. 22 türkçe tefsirdeki bir tanesi olduğu gibi İHTİLAF olarak almış.. bir tanesi tutarsızlık.. bir tanesi çelişki ve tutarsızlık.. bir tanesi ahenksizlik.. geri kalanların hepsi ÇELİŞKİ olarak çevirmiş.. PEKİ.. İHTİLAF, TUTARSIZLIK, ÇELİŞKİ, AHENSİLİK, BİRBİRİNİ TUTMAZLIK hakkında bir "fikri"miz var mı ? Eğer çelişkisi olmayan MATEMATİK kitabı olsa idi okunur mu idi.. tutarsızlığı olan MANTIK kitabı olsaydı okunur mu idi.. ihtilafı olmayan EDEBİYAT kitabı olsa okunur mu idi.. yararlanılır ve yüz tane tane mezheb ortaya çıkabilir mi idi.. çelişki ve tutarsızlık ve birbirini tutmaz AHENSİZLİK hakkında bilgisi ve düşüncesi ve görüşü ve tanımı olmayan olmayan çoğu kimse.. inançlarını düşüncelerinden tefrik edemeyen pek çok kişi.. konu hakkında sana bir saat ahkam keserler sonuçta kendi kanıtları savlarının ötesine geçemezler.. kimi siyaset kimi tarikat gözlüğünden bakar.. kimi ahkam kimi itikad gözünden bakar.. sonuç beşeri bir mantık ve matematik ve edebiyat kitabı olmayan İLAHI KİTAB hakkında dikkatli konuşmak söylediğimiz ihtilaftan tenakuza kadar bir çok terimi ve kavramı YBA çalışmasını tabi tutmak gerekiyor.. diye düşünüyorum.
Nesneler arasi DENGE
Kimseler arası UYUM
Özneler arası EŞİTLİK


Çeşitli nesneler arası
eşitsizlik
Türlü kimseler arasinda bireysellik

Birbirinden farklı özneler arasinda başkalik ve başarı ve başatlik.

Mantiksal öźdeşlik ve karşitlik..
Olgusal benzerlik ve başkalik..

Fikirler arasinda insicam ve tutarlik

Zikirler arasinda tefaruk ve ayrilik


Konuşmada tehalüf ve tetabuk

Düşünmada telazum ve tenafuk

Olaylarda tesaduf ve tevafuk

Olgularda tekarun ve tenakuz
Ar ve Ad.. sözcüğün değişken ve degeri.. kelimenin terimi ve kavramı..
Paylaştıklarimi okuma sorumluluğu hisseden Arkadaşlarim çok sık yazi yolladiğımdan yakiniyorlar.

Bende onlara katıliyorum. Ancak paylaştigim her yazinin herkes tarafindan okunmasi gerekmiyor. Ancak okunulan paylaşımlarin degerlendirilerek anlaşılanların eleştirilmesi ve anlaşilmayanlarin sorulması her iki taraf için kazançtir.
AR     AT    AD
Ek    SES    Kök
Anlatım-Anlam
Nesne ÖZ Kimse
Yük NE Yolcu
Dunya DİL Din
LAFZ ve MA'NA
Yedi satir ve üç sütun toplam 28 kelime.. tabanda ulaştıgim düş tabanı.. lafzın teşbihi ve ma'nanin temsilini eklersem 30 olur. Harf ve isim yerine yazdıgim AR ve AD sesleri birleşdiginde ARAD olur.. yani arayan IRADE..
RD.. redd.. read.. ready.. irade.. Rabb.. Rahman.. Rahîm..Tanrı RA
Tadad ve Ihsa
Sözel karakterin tadad edilmesi degilde ihsa edilmesi söz konusudur.

Sayisal adedin rakam olarak siralanmasi ve sayilmasi da ayri bir konudur.

Sonuçta 30 harf ve 10 rakam gibi sınirli işaret ve remizlerle sınırsiz konuşma yapilmasina dikkat çeken dilbilimci HUMBOLT'u nazara CHOMOSKY dilin bu olaganustu durumunda onun dogustan gelen DÜŞÜNME ve yaratilistan gelen KONUŞMA etkinligi evrensel ve uretici DIL BILGISI olarak tanimlar.

Sonuçta bende sizi buraya.. hatta daha derinine çağıriyorum.

Fakat siz yüzeyde yaladiginiz DUNYA şekeriyle sarhoş ve esrik.. tattiginiz DİL yağıyla eşyaya ulfetle meftun.. tuttuğunuz DİN proteiniyle eşhasa unsiyetle mubtelasiniz.

Bu yuzden GDDY dan YBA geçemiyorsunuz. OZO
Kavi ve zaif
Kelimeler OSMANLICA.. anlatim   tablo ve ŞEMA.. anlam ve konular soyut ve AĞIR.. bu yuzden bu paylaşımlarin benden başkasina bir yarari bulunmuyor gibi görünuyorlar.

Fakat ben açik ve seçik yazmakta hocalari ve yazarları solda sıfır birakan YOUTUBER story tell'leri de dinliyor ve kalbur üstü kitabları da okuyorum.

Ustelik sıradan insanların yapay zeka kullanarak "bilgi" manyagı halinde hem kendini hem başkalarınin meşgul eden ve gerekmesine rağmen kendisinin işine yaramayan ve degerine rağmen uygulanmayan içerikleri PAYLAŞIM adı altinda aylaklıgin en sinsisi ile en degerli meta olan ZAMANLARINI israf eden kimseler ile kendimin farkini düşundum...

On bin yazi ve bir milyon tablo diyerek kesretin kuyusuna düşen OSMANZIYA.. insanbilim yapiyorum diye…
Anlam.. anlama.. anlatim.
Dile getir ve duse götur ile dillendir ve düşundur.
Bilgi ve degerler ile goruşler ve düşunceler
Sav ve kanit ile soru ve yanit arama ve bulma
ZORLUK ve sorun ve soru ile yanit ve çözum ve KOLAYLIK döngusu
Artirma ve aritma ile yenileme ve yineleme dolanimi ile kazanma ve koruma ile gelecegini surdurme çabası
Tum bu konteks ve kontakt içerik ve bağlantilar ANLAM ve ANLAMA ve ANLATIM "an"larinin unutma ve ünleme akişiyla suruyor ve utandigin kadar umutlanabiliyorsun. Bazilari gibi umursamaz ve sorumsuz ve yükümsuz olursam;

1 kazanma..
2 koruma..
3 aklanma..
4 bağışlanma..
5 kurtulma..
6 kurtarma

vizyon ve misyonlarindan UZAKLAŞABILIRIM..

tasasi ve kaygisin sikintisi ve uzuntusu ile ilerleyemem ve surduremem..
6 katman siraladim 7 olmasi lazim.. noksan halka ? Ne olabilir.
Dikey 7 katin dahi..
Arama ve bulma ve olma
Uzere 3'er yatay aşamasi olmali
Sonra kudugun bu MUAZZAM oyunun kendi MUHTEŞEM öykune MUFAKKAKIYETLE uygulanmasi ile ortaya çikan SOMUT gerçegin kör ve SOYUT dogrunun boş ve SALT olmamasi için.. anlamadan sonra INANMANI baği ve guveniyle pekişmesi SIRASI gelir SURE den sonra..
Işte bu içerik ve baglanti ve ilişkiler TANRI'dan "önce" ben'inle başliyor.. EŞ'inden "evvel" kendinle ortaya çikiyor ve bu malzeme.. kılicinin gölgesinde yaşadigin ve ayağinin altinda canlandigin babanin SAYESINDE tapilasi ve kulluk edilesi "güç ve guzellik ile iyilik ve gür" bileşenlerinden oluşan IŞ'in sevgi ve saygisini DİRİ tutmak için aşkina aykili ve ışkina itinali davranmak gerekiyor. Ta ki Tanrı'ya saglam tapabilesin ve sağlikli kulluk edebilesin.. Inşaallah.
Bu en son illustrasyonum
Değiştirilmiş ve Düzeltilmiş
Hayye alessalat..
Hayye alelfelah..
Çağrini gösteriyor.
Macro.. midi.. micro
Alt (MACRO) dunya uzayin zaman-mekan sureklisi (continium) denilen 4 boyutlu evrenimiz. Bunu DVD çalişmamda Temel Astronimi Bilgileri olarak ayrintili ve gorsel olarak anlattim. Buna ilişki ŕölativite kuraminda EINSTEIN simetrik ve sirali ve duzenli bir evren resmi verirki bu dinin KADER resmine ve VAHIDIYET tecellisine uyar.
Ust (MICRO) dunya atom alti dunya.. uzayin 4 boyutuna 7 boyut daha eklenerek kurulan   kuantum ve sicim kuramlarinin dünyaasi.. Brian GREENE nin EVRENIN zerafeti ve dokusu kitablarini okuyunuz. Burada uzayin tersine asimetrik ve sirasiz ve duzensiz bir dunya resmedilir ki bu da dinin KAZA resmime ve EHADIYET cilvesine uyar.
Alt ULVIYTE ve HAYZIYYE dunya ve ust MATVIYYE ve SUFLIYYE dunya arasinda bizim MIDI ara ve orta dunyamiz yer alir. Newton fiziginin ve mekanigini gecerli oldugu bu FENOMENON dunyanin zaman ve mekanini EINSTEIN sarsdı.. dalga ve parcasini PLANC bozdu.. geçen yuzyilin başinda.. dunyamizin duzlugu ve eğriligini tartişmsktan insani mahiyetini ve muhtevasini tartişmsyi unuttuk..
Önce başlat sonra bitir fenomeni yani FANISI unutulursa ünlenen ne olur ?
Hazir ve hatır ile vehim ve hayal.
Unlemen ve unutulan arasinda AN'ılan.. dokudugumuz iptir.
Işte IP.. yani hayri beriyye ve şerri beriyye.. SICIM KURAMI
YBA çizgileri bu ipi fizik ve matematik olarak degil de psik ve lojik olarak öruyor..
Saglam ve saglikli bir DİL her şeyden önce geliyor..
Gayb ve Şehadet
arasinda..
hassasiyet ve hissiyat ortasinda..
Imami ve kitabi mübine ulaşmak.. amelimdir

YBA reklami ve propagandasindan sonra..
tasam ve çabam..
sıkintim ve üzuntum..
arzum.. talebim ve emelimdir.
Hastalarim nermin ve adviye ve mesude hanimlarin şifa bulmasi dileğiyle..
Bariz ve Beyyin
Açik ve seçik bir nesneye ve kimseye huccet ve burhan getirerek tanitlamaga ve kanitlamaya çalişmak tanim'a ve kanım'a saygisizlik.. imgeleme ve irdelemeye güvensizlik.. kendime ve benime baglısizlik olacaktir.

Benim kendimi tanimam ve insani bilmemin otesinde.. Tanrı'ya tapınma ve O'na kulluk etme yolculugunda dengeli ve uyumlu yuruyuşun dogrultusunu saglayan DILI iyi ve iyiye kullanma bilgi ve buyrugun saglam ve saglikli olmasini gerektirir.

Bu da bilgi ve buyruk DENETLEMESINDE bariz ve beyyin tabandan huccet ve bürhan tavanina kadar bir arastirma ve sorgulam proseduru gerektirir.

Biz bunları parca ve parca ayrintili calismalarla degiştirip duzelterek yirmi yildir ortaya DÖKTUK.. bu son tablolarla topluyoruz.
Kor oyun ve hoş öyku ile gör oyun ve boş öykü ile bir biri içinde...
Kant'da Wittgenstein'e gelen epistemik çizgide ARISTO'nun sentetik ve DEKART'ın analitik hattlarin ortaya koyarak.. boşluklari kaşık kaşık IŞK ile doldurdum.. DECCALI cemad ve hayat ile şuur ve iman arasi varlik katmanlarini doldurmasina inad bende fark ve kadr etme ile faraset ve helaket arasinda kalan taninci ve şuuru doldurdum.

Deccalin ACELESINI herkes taniyorken KENDISI hiç kimse tanimiyor.. kendimi hic kimse bilmiyorken BENIMİ herkes bilecek.. çünku o sensin.. sen bana eriştiginde herkeste erişecek.. çünku sen ve biz olacağız.. çünkü yasa böyle.. her şey çiftlik ve parite kanununa bağlanmistir.. bellek (zeka) ve (billik) gibi.. ten (cisim) ve tin (ruh).. emr ve halk gibi.. izin ve inşa gibi.. bunlar ve şunlar hep böyledir ve şöyledir.. onlar öyle olmasaydı.. ben bilemez.. seni tanimaz ve Biz'i sevemez.. O'na tapamaz ve kulluk edemezdik vesselam.. Zeki Coşkunsu
Necdet METE.. Elk.Y.Muh
MUSLUMAN'ın insanlik (halifelik) Yaşam Sınavi ELKITABI.. Komşum Mehmed TURAN Hoca hediye etti






beyyin ve bürhan






Bu en son dosyayı varıncaya kadar en tablodan başlamak suretiyel bütün paylaşımlar bu zip dosyası içindedir:



20240619_192754_BEYYIN.zip



Düzenleyen osmanziya - 19-Haziran-2024 Saat 22:58
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3429

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 20-Haziran-2024 Saat 02:07
Anlatım nicelikseldir.. bir kemmiyet kantitesidir.. anlam ise nitelikseldir.. bir keyfiyet kalitesidir.

Bu saptama Humbolt'un dili sınrli işaretlerle ve ibarelerle sınirsiz delaletler ve ifadeler yapildigini tespitinden sonra dil bilim tarihinde yapilan keşiflerden biri olmaya adaydir diye düsunuyorum.

Bu nicelik ve anlatım ya da nitelik ve anlam ILISKISINI ben bulmadim.. bunu bana TABLO okuttu..

Bu tabloyu GDDY çevirsedim.. webinde bir kaç sayfa degil onlarca hatta yuzlerce sayfa olurdu ve bu rahatlikla becerebilirim.. ama yazarliga niyetim bulunmuyor.



Anlamadigim sözcukler ve değiken ve degerini bilmedigini osmanlica tamlamalad ya da yunanca veya latince isimler ile örulu bu tablo size BILGELIGE goturecek sihirli kelimeler ve ilginç terimler ve gizemli kavram oldugunu düşunse idiniz.. her turlu çekinme ve sakinmayi goze alarak anlamaya çalisir.. anladiklarini elestirir.. anlamadiklarinizi sorardiniz..



Yani her turlu bilgiden önce ilgi gerekiyor. Ilimden önce alaka ve emel ve ragbet ve rüchan bilginin ve ögrenimin bir araç ve gereç oldugunu gosterir. Ben neden hukuk ögrenimi yaptim ve savci oldum ? İş bulmak için.. zaten liseyide universite girmek için bitirmiştim.. iş bulunca aşım ve eşim oldu.

Butun bu oldu bittiler bir sorunu çözmeye.. bir .gereksinimi gidermeye.. bunun için bir kaynaği bir hedefe yöneltmeye matuf BILGILENMEDI KI insana bir ÇIKAR saglayan kaliteli mal ve hizmet sunmayı sağlar. Bu yuzden size bir çikari ve yarari bulunmayan konularla ilgilenmez ve bilgileri öğrenmeye çalişmazsiniz.Bu gayet dogal ve pek normaldir.



Bir gezegen güneşin etrafında KARE şeklinde bir yörünge izlemez.. DAİRESEL yörüngede ilerler.. bir nehir düz bir çizgi halinde denize ilerlemez.. YILANKAVİ dereler oluşturur. Yollar dağa çıkarken dikine bir çizgi tutturmaz.. döne döne virajlarla iner çıkar. Bu önünde engeller olduğundan değil topoğrafya yasalarını uygular. Bertrand Russell buna KOZMİK TEMBELLİK YASASI diyor. Her nesne ve kimse en kısa ve en kolay yolu arar.. her kimse en karlı..   en çıkarı   ve yararı bulunanı seçer. Özetlerse ister uyandıracak bir yararı olmadan kullanma.. çıkarı bulunmayan bir kullanma bulunumadan da öğrenme gerçekleştirilmez.. bu durumda var oluşumuza yüklenen sorunluluğumuz ve bir çıkara olan gereksinimiz.. bizim işimizi.. alışkanlıklarımızı.. yaşantımızı.. davranışımız.. öğrenmemizi.. öğretimimizi.. eğitimimizi.. yarışımızı.. başarımızı ve bütün bunlara ilişkin ÖĞRENME ilgilerimizi belirleyecektir ve konularımızı tanımlayacaktır. ve bütün bunlarını hepsi de GEREKSİNİM.. İHTİYAÇ.. HACAT.. halinde sorunluluğumuzu gideren ve problem çözen İŞLERE ilişkin olacaktır. Bunun dışında keyifli olan SAN'AT ve SPORU ve eğlenceli olan EDEBİYAT ve SİNEMA'yı da unutmuş değilim. Bunlarda bir tür gereksinimdir. Hatta ibadet ve kulluk için camilere ve kiliselere ve havraları gidiş.. alışveriş merkezi gibi tapınakları gidiş de bir ihtiyaç ve hacatı karşılır Şimdi öncekiler ÜRETİME ve sonrakileri TÜKETİME dönük vakit geçirmek için bilgilenme yolunda öğretim ve eğitimlerdir.



Peki gereksinim ve hacat dışında bir ÖĞRENME bulunuyor mu ? Bu karlıca ve akıllıca ve çıkarcıca öğrenme dışında bir araştırma ve soruşturma ve sonuçta öğrenme ve bilgilenme olabilir mi ? Olur.. ancak çok ama çok azdır, nadirdir. İşte burada karşımıza meraklı deliler ve meramlı dâhiler çıkıyorlar.
[02:06, 20.06.2024] Mustafa BUGUCAM: Merak ve meramdan ibaret olan IŞK.. her meslek ve meşreb ve mezhebin HOCASI ve YAZARIDIR.. Büyük bir olasılıkla tarım devrimine geçtikten sonra meraklı hocalar ve öğretmenler ile meraklı yazarlar ve müellifler yani DELİLER çıkmışlar.. yeni başka büyük bir olasılıkla.. ilk insan ve ilk koca.. ilk baba ve ilk Hoca.. ilk yazar ve ilk usta olan ÂDEM aleyhisselam.. hem nebi ve dahi.. hem veli ve deli idi.. çünkü kendisine TALİM-İ ESMA atfediliyor. İlk başta nebiler ve veliler ile dahiler ve deliler bir arada idiler.. daha sonra nebiler ve veliler bir tarafa.. dahiler ve deliler başka bir tarafa ayrıldılar. 60 bin sene sonra bir DELİ osmanziya geldi.. iki tarafı birleştirmeye kalktı.. canlı öğrenme ve diri düşünmenin peşine düştü.. ardına bir adam olmadan 60 yıldır Forrest Gump gibi koşuyor.. koşuyor.. koşuyor...




Düzenleyen osmanziya - 20-Haziran-2024 Saat 02:09
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk