Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
İnsan Bilim | |
YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim |
Konu: Feynman | |
<< Önceki Sayfa 2 |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3395 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 22-Temmuz-2024 Saat 12:00 |
Geri dönüşünüz için sağ olunuz. Gerçekler örüldüğü için mahiyeti gereği manüple edilebilirler. Zaten bilgi bilen ve bilinen ilişkisinden doğmaz mı ? Bu bakımdan bizim tek tek gerçekleri denetlemek yerine sunulan örgülerin.. söz dizimlerin.. sözlerdeki bilgi ve değerlerin sağlam ve sağlıklı olmasına duyarlığın bulunmasını öne almak gerektiğini düşünüyorum. Bunun için doğrudan bilgi ve dil konularına eğiliyorum. Saygılarımla. osmanziya
|
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3395 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 22-Temmuz-2024 Saat 15:45 |
Siyah Beyaz dedi ki: HAKİKAT NEDİR? ve HAKİKAT TEK MİDİR? FELSEFİ BAKIŞ AÇISI Antik Yunan Felsefesi: Hakikat (aletheia), gizli olanın açığa çıkmasıdır. Sokrates, Platon ve Aristoteles gibi filozoflar, hakikati bilgi ve varlıkla ilişkilendirmişlerdir. Kant: Hakikat, fenomenal dünya (görünür dünya) ve numenal dünya (görünmeyen dünya) arasındaki ilişkide yatar. Bilgi, akıl ve deneyimle elde edilir. BİLİMSEL BAKIŞ AÇISI Bilim: Hakikat, gözlem, deney ve mantıksal çıkarımlar yoluyla elde edilen doğrulanabilir bilgidir. Bilimsel yöntemle test edilebilen ve tekrarlanabilen sonuçlar hakikati oluşturur. DİNİ VE MANEVİ ÖĞRETİLER İslam: Hakikat, Allah’ın varlığı ve birliğidir. Kur'an'da belirtilen gerçekler mutlak hakikattir. Hristiyanlık: Hakikat, Tanrı’nın sözü ve İsa Mesih’in öğretilerindedir. Budizm: Hakikat, dört soylu hakikat ve sekiz katlı asil yol ile ortaya konulan acıdan kurtuluş ve aydınlanmadır. Hinduizm: Hakikat (Satya), Brahman’ın (evrensel ruh) ve Atman’ın (bireysel ruh) birlikteliğidir. Gerçek bilgi, maya (yanılsama) perdesinin arkasındaki hakikati görmektir. DOĞU FELSEFESİ VE MANEVİYAT Taoizm: Hakikat, Tao (Yol) ile uyum içinde olmaktır. Tao, her şeyin kaynağı ve düzenleyicisidir. Zen Budizmi: Hakikat, zazen (meditasyon) yoluyla doğrudan deneyimlenir ve kelimelerle ifade edilemez. PSİKOLOJİ VE BİLİNÇ ARAŞTIRMALARI Psikoloji: Hakikat, bireyin içsel dünyasında ve bilinç düzeyinde anlam bulur. Öz farkındalık ve kendini gerçekleştirme yoluyla hakikate ulaşılır. Transpersonal Psikoloji: Hakikat, bireysel benliğin ötesindeki manevi deneyimlerde yatar. SOSYAL VE KÜLTÜREL DİSİPLİNLER Sosyoloji ve Antropoloji: Hakikat, toplumsal ve kültürel bağlamlarda inşa edilir. Farklı toplumlar ve kültürler, kendi hakikat anlayışlarına sahiptir. Postmodernizm: Hakikat, görecelidir ve çeşitli söylemler tarafından şekillendirilir. Mutlak hakikat yoktur, farklı perspektifler vardır. dedim: Gerçek.. iki ÖZNE'nin hakikat konusunda nesnelerini ve kimselerini KONUŞTURMASIDIR.. çünkü dar, orta ve geniş anlamda "hakikat" olduğu gibi SALT anlamda da realiteden de söz edilebilir. Ancak bazıları kafalarına göre yani indî ve subjektif bir hakikat, bir gerçek bir realite tanımlıyorlar ki eş anlamlı sözcüklere böyle ayrı değerler ve anlamlar atayarak işin içinden çıkamazlar. Kainatın bir realitesi.. insanın bir gerçeği ve Tanrı'nın bir hakikatının bulunduğunu söylenmesi gibi. Böyle rasyonel ve mantıklı bir bölümle ile sözlerin dizimi "hakikat" yerine geçmez. Hakikatı görme değil örme yolunda bir çalışma yapılacaksa felsefe ve din arasında ortak bir platform olan YBA (Yöntem Bilimsel Analiz) çalışmasını öneririm. Saygılarımla. osmanziya yontembilim.com |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3395 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 23-Temmuz-2024 Saat 12:34 |
DİAMOND TEMA.. hakkında konuşuluyor.. Tanrı Tanırlık ve Tanrı Tanımazlık.. için sav ve kanıt tartışmaları geçmiş yüzyıllarda var mı idi.. bilmiyorum.. ancak kitaplara bakarsak bunun halk arasında değil aydınlar arasında söz konusu olduğu anlaşılır.. geçmişti sadece yerleşik görüşleri karşı çıktığı için insanları Tanrı'ya inandığı halde ATEİST (kafir) olarak suçlamışlar.. oysa adam hala yahudi.. hala hristiyan.. hala müslüman.. sadece yeni bir soluk getirmiş. on altı.. on yedi.. on sekiz.. böyle.. on dokuzunu ve yirminci yüzyılda ise dincilik ve bilimcilik tartışmaları söz konusu.. şüphecilik ise her zamanın ana gündemi.. zaten ortada olan her zaman gündemde olur.. ortada olan kolaydır.. kısadır.. düzdür.. gerçektir.. ancak DOĞRU olsaydı şüphceliğin bulunmaması gerekirdi değil mi ? Sanırım bu işte bir bit yeniği söz konusu. osmanziya yontembilim.com
|
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3395 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 23-Temmuz-2024 Saat 13:08 |
DİAMOND TEMA.. hakkında konuşuluyor.. Tanrı Tanırlık ve Tanrı Tanımazlık.. için sav ve kanıt tartışmaları geçmiş yüzyıllarda var mı idi.. bilmiyorum.. ancak kitaplara bakarsak bunun halk arasında değil aydınlar arasında söz konusu olduğu anlaşılır.. geçmişti sadece yerleşik görüşleri karşı çıktığı için insanları Tanrı'ya inandığı halde ATEİST (kafir) olarak suçlamışlar.. oysa adam hala yahudi.. hala hristiyan.. hala müslüman.. sadece yeni bir soluk getirmiş. on altı.. on yedi.. on sekiz.. böyle.. on dokuzunu ve yirminci yüzyılda ise dincilik ve bilimcilik tartışmaları söz konusu.. şüphecilik ise her zamanın ana gündemi.. zaten ortada olan her zaman gündemde olur.. ortada olan kolaydır.. kısadır.. düzdür.. gerçektir.. ancak DOĞRU olsaydı şüphceliğin bulunmaması gerekirdi değil mi ? Sanırım bu işte bir bit yeniği söz konusu. osmanziya
|
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3395 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 23-Temmuz-2024 Saat 19:53 |
Siyah beyaz yazdı:
AMANİZM'DEN İSLAMİYET'E GEÇEN GELENEK ve RİTÜELLER: 1. MEZAR ZİYARETLERİ VE YATIRLARA SAYGI Şamanizm: Ataların ruhlarına saygı gösterilir, mezarları ziyaret edilir ve kurbanlar sunulurdu. İslamiyet: Türbeleri ve yatırları ziyaret etmek yaygındır. Buralarda dualar edilir, adaklar adanır. Mezar ziyaretlerinde Kur'an okunur ve ölüler için dua edilir. 2. NAZARLIK VE TILSIMLAR Şamanizm: Kötü ruhlardan ve nazardan korunmak için tılsımlar ve nazarlıklar kullanılırdı. İslamiyet: Nazarlık kullanımı devam eder. Nazar boncuğu, muska gibi objeler yaygındır. Ayrıca, nazardan korunmak için Ayetel Kürsi ve Felak-Nas sureleri okunur. 3. KURBAN KESME RİTÜELİ Şamanizm: Tanrılara ve ruhlara kurban sunma ritüeli vardı. İslamiyet: Kurban Bayramı'nda kurban kesme ritüeli yapılır. Adak adama geleneği de devam eder. Kurban kesimi, belirli dualar eşliğinde gerçekleştirilir. 4. DOĞA VE HAYVAN KÜLTÜ Şamanizm: Doğa ve hayvanlar kutsal kabul edilir, özellikle su ve ağaçlar kutsal sayılırdı. İslamiyet: Ağaçların, su kaynaklarının ve bazı hayvanların kutsallığı halk arasında devam eder. Örneğin, suya okunan dualar veya belirli ağaçlara bez bağlama geleneği. Ayrıca, bazı hayvanlar (özellikle koyun) kurban olarak seçilir. 5. HOCA VE ŞİFACILAR Şamanizm: Şamanlar hastalıkları iyileştirir, büyü yapardı. İslamiyet: Hocalar veya "ocak" olarak bilinen kişiler dua ve tılsımlarla şifa arayışında bulunur. Hastalıklar için dua okuma ve nazar çıkarma ritüelleri vardır. 6. SU VE ATEŞİN ARINDIRICI GÜCÜ Şamanizm: Su ve ateş arındırıcı ve koruyucu kabul edilirdi. İslamiyet: Suya okunan dualar (şifa suyu) ve ateşle yapılan bazı ritüeller devam eder. Özellikle lohusalık döneminde ve nazar değmesine karşı suyla yapılan ritüeller yaygındır. 7. DAVUL VE MÜZİK KULLANIMI Şamanizm: Şaman ayinlerinde davul ve müzik kullanılırdı. İslamiyet: Tasavvuf müziğinde, özellikle Mevlevi ayinlerinde ney ve davul gibi enstrümanlar kullanılır. Zikir esnasında müzikle yapılan ritüeller mevcuttur. 8. ÇOCUKLARA İSİM VERME VE KORUMA RİTÜELLERİ Şamanizm: Çocuklara koruyucu isimler verilirdi ve nazardan korunmaları için özel ritüeller yapılırdı. İslamiyet: Yeni doğan çocuklara isim verme törenleri yapılır, bu esnada dualar okunur. Ayrıca, nazar değmemesi için çocuklara nazarlık takılır ve Yasin suresi okunur. 9. KANDİL GECELERİ VE HIDIRELLEZ Şamanizm: Bahar bayramları ve doğa ile ilgili kutlamalar yaygındı. İslamiyet: Hıdırellez gibi gelenekler ve kandil geceleri kutlanır. Bu günlerde dualar edilir, dilekler dilenir ve çeşitli ritüeller yapılır. 10. EV VE OCAĞIN KUTSALLIĞI Şamanizm: Ev ve ocak kutsal kabul edilirdi, evin koruyucu ruhlarına dua edilirdi. İslamiyet: Evin ve ocağın kutsallığı devam eder. Yeni bir eve taşınırken kurban kesmek, dualar okumak gibi ritüeller yaygındır. Ayrıca, evin bereketi için Ayetel Kürsi ve Felak-Nas sureleri okunur. 11. YAĞMUR DUALARI Şamanizm: Kuraklık dönemlerinde yağmur yağması için çeşitli ritüeller ve dualar yapılırdı. İslamiyet: Yağmur duası, kuraklık dönemlerinde cemaatle birlikte yapılan bir ibadettir. Halk arasında yaygın olarak yapılır ve Şamanizm'deki yağmur çağırma ritüellerine benzer. 12. KANDİL VE MUM YAKMA Şamanizm: Kutsal mekanlarda ve ritüellerde kandil ve mum yakma geleneği vardı. İslamiyet: Mevlit kandili gibi özel gecelerde ve türbe ziyaretlerinde mum yakma geleneği devam eder. Bu, manevi bir aydınlanma ve dua etme ritüeli olarak görülür. 13. LOHUSALIK VE DOĞUM RİTÜELLERİ Şamanizm: Doğum sonrası anne ve bebek için koruyucu ritüeller yapılırdı. İslamiyet: Lohusalık döneminde anne ve bebek için nazar değmemesi amacıyla çeşitli dualar okunur, nazarlık takılır ve kırk uçurma gibi gelenekler sürdürülür. 14. GÖZ DEĞMESİ VE NAZAR İNANCI Şamanizm: Kötü bakışların zararlı etkisinden korunmak için çeşitli yöntemler kullanılırdı. İslamiyet: Nazar inancı güçlüdür ve korunmak için nazar boncuğu, dualar ve çeşitli koruyucu önlemler yaygın olarak kullanılır. 15. DAĞ VE TAŞLARIN KUTSALLIĞI Şamanizm: Dağlar ve belirli taşlar kutsal kabul edilir ve ziyaret edilirdi. İslamiyet: Halk arasında bazı dağlar ve taşlar hala kutsal kabul edilir ve ziyaret edilerek dualar edilir. Bu mekanların özel bir manevi gücü olduğuna inanılır. 16. AĞIT VE YAS RİTÜELLERİ Şamanizm: Ölüler için ağıt yakmak ve yas ritüelleri düzenlemek yaygındı. İslamiyet: Cenazelerde ve ölümlerden sonra yas tutma ve ağıt yakma geleneği devam eder. Mevlit okutma ve taziye ziyaretleri yapılır. 17. SÜNNET RİTÜELLERİ Şamanizm: Erkek çocukların belirli yaşlarda sünnet edilmesi bir geçiş ritüeli olarak yapılırdı. İslamiyet: Sünnet, İslam'ın önemli bir ritüeli haline gelmiştir. Sünnet törenleri dualar ve kutlamalar eşliğinde yapılır. 18. RÜYA YORUMU VE KEHANET Şamanizm: Şamanlar rüya yorumu yapar ve geleceğe dair kehanetlerde bulunurdu. İslamiyet: Rüya yorumu, İslam kültüründe de önemlidir. İslam alimleri ve halk arasında rüyaların anlamı üzerine yorumlar yapılır. 19. BOLLUK VE BEREKET RİTÜELLERİ Şamanizm: Tarım ve hayvancılıkta bolluk ve bereket için çeşitli ritüeller yapılırdı. İslamiyet: Bereket duaları ve sadaka verme gelenekleri devam eder. Ramazan ayında ve çeşitli özel günlerde bereketin artması için dualar edilir. 20. AİLE VE KABİLE BAĞLARI Şamanizm: Aile ve kabile bağları güçlüydü, sosyal yapının temelini oluştururdu. İslamiyet: Aile bağlarına verilen önem devam eder. Bayramlar ve özel günlerde aile ziyaretleri yapılır, akrabalık ilişkileri korunur. 21. İYİLEŞTİRME VE KORUMA BÜYÜLERİ Şamanizm: Hastalıkları iyileştirmek ve koruma sağlamak için büyüler yapılırdı. İslamiyet: Dualar ve tılsımlarla iyileştirme ve koruma arayışları devam eder. Felak ve Nas sureleri hastalıklardan korunmak için okunur. 22. GELENEKSEL HALK HEKİMLİĞİ Şamanizm: Bitkisel ilaçlar ve doğal yöntemlerle tedavi yaygındı. İslamiyet: Geleneksel halk hekimliği ve bitkisel tedavi yöntemleri hala kullanılır. Peygamberin tavsiyeleri doğrultusunda bazı bitkisel tedaviler uygulanır. 23. TÜRBE VE ZİYARETGÂH ADAKLARI Şamanizm: Kutsal mekanlarda adak adama geleneği vardı. İslamiyet: Türbelerde ve ziyaretgâhlarda adak adamak yaygındır. Dualar eşliğinde adaklar sunulur ve dilekler dilenir. 24. KÖKEN VE SOY BAĞLARI Şamanizm: Kabilelerin kökenlerine ve soylarına dair mitler ve hikayeler önemliydi. İslamiyet: Soy ağacı ve aile tarihi araştırmaları devam eder. Aile kökenine verilen önem, İslam kültüründe de korunur. 25. GÜNLÜK HAYATTA KUTSAL OBJELER Şamanizm: Kutsal objeler günlük hayatta kullanılırdı. İslamiyet: Günlük hayatta Kur'an-ı Kerim, tesbih, nazarlık gibi kutsal objeler kullanılır ve evlerde bulundurulur. 26. YAŞAM VE ÖLÜM DÖNGÜSÜ Şamanizm: Yaşam ve ölüm döngüsü ritüellerle kutlanırdı. İslamiyet: Doğum, evlilik ve ölüm gibi yaşamın önemli geçiş dönemleri dualar ve ritüellerle kutlanır ve anılır. 27. KÖTÜ RUHLARDAN KORUNMA Şamanizm: Kötü ruhlardan korunmak için çeşitli ritüeller yapılırdı. İslamiyet: Cinlerden ve kötü ruhlardan korunmak için dualar okunur, özel tılsımlar ve objeler kullanılır. 28. GELENEKSEL GİYİM VE SÜSLENME Şamanizm: Geleneksel kıyafetler ve süslenme biçimleri vardı. İslamiyet: Geleneksel kıyafetler ve süslenme biçimleri, özellikle bayramlar ve özel günlerde devam eder. Başörtüsü ve tesettür, İslam'ın önemli unsurlarıdır. 29. MİSAFİRPERVERLİK VE PAYLAŞMA Şamanizm: Misafirperverlik ve yemek paylaşma önemliydi. İslamiyet: Misafirperverlik ve yemek paylaşma kültürü devam eder. Ramazan ayında iftar sofraları, misafir ağırlama geleneğinin bir parçasıdır. 30. TOPRAK VE YER KÜLTÜ Şamanizm: Toprak ve yer kutsal kabul edilir, dualar edilirdi. İslamiyet: Toprağa ve yerin bereketine verilen önem devam eder. Ekinler ve toprakla ilgili dualar yapılır. 31. KORUYUCU RUHLAR VE CİNLER Şamanizm: Koruyucu ruhlar ve cinler inancı yaygındı. İslamiyet: Cinlerin varlığına inanılır ve onlardan korunmak için çeşitli dualar ve ritüeller yapılır. Felak ve Nas sureleri bu amaçla okunur. 32. GELENEKSEL OYUNLAR VE EĞLENCELER Şamanizm: Geleneksel oyunlar ve eğlenceler kültürün bir parçasıydı. İslamiyet: Geleneksel oyunlar ve eğlenceler, özellikle bayramlarda ve düğünlerde devam eder. Halay ve diğer halk oyunları yaygındır. 33. KUTSAL RENKLER VE SEMBOLLER Şamanizm: Belirli renkler ve semboller kutsal kabul edilirdi. İslamiyet: Belirli renkler (özellikle yeşil) ve semboller (hilal gibi) kutsal kabul edilir ve manevi anlamlar taşır. 34. HAYVAN KURBANLARI VE HAYVANLARA VERİLEN ÖNEM Şamanizm: Hayvan kurbanları ve hayvanlara verilen önem büyüktü. İslamiyet: Kurban Bayramı'nda hayvan kurban etme geleneği devam eder. Ayrıca, hayvanların İslam'daki yeri ve onlara gösterilen saygı korunur. 35. GÖĞE VE YILDIZA TAPINMA Şamanizm: Göğe ve yıldızlara tapınma yaygındı. İslamiyet: Gökyüzü ve yıldızlar, Allah'ın yarattığı mucizeler olarak kabul edilir ve gece gökyüzüne bakarak dualar edilir. Bu liste, Şamanizm'den İslamiyet'e geçiş sürecinde devam eden gelenek ve inançların sadece bir kısmını kapsamaktadır. Türkiye'deki kültürel miras, bu iki inanç sisteminin etkilerini harmanlayarak zengin bir kültürel doku oluşturmuştur. Bu gelenekler, hem tarihi hem de dini öneme sahip olup halk arasında hala yaşatılmaktadır. bende dedim ki: AMANİZM'DEN İSLAMİYET'E GEÇEN GELENEK ve RİTÜELLER diye yapay zekaya sorsan hemen sana bu yanıtları verebilir.. ancak aldanmamak lazım.. çünkü gelenek ve ritüeller arasında farkı anlayıp bunu menasik yani mensekler ile üçlemek gerekiyor. Nüsik.. hani hastalığımız nüksetti derler ya o.. tıbda hastalıklar iki türlüdür.. yapısal ve işlevsel.. YAPISAL ne demek ? İnsanın bir organını ya da cihazın bulunmadığında ya da bulunlar bir şekilde ya da kaza ile ortadan kalktığında ortaya çıkan şeye SAKATLIK adı verilir. İŞLEVSEL ise mevcut bulunan organların işlerini görememeleri yani vazifelerini yapamamalarıdır. İşte bu fonksiyonel bozuklukları da iki şekilde olur. Ya akut (had) ya da kronik (müzmin). Had safhada birden ve aniden ortaya çıkan bir hastalık tedavi yapıldıktan sonra geçer, kayb olur gider, bir daha kolay kolay görülmez. Fakat müzmin yani zaman zaman kendini yineleyen yani kronik (zamansal) olarak sürüp giden hastalıklar artık o bedene yerleşir. Ritüeller ve gelenekler bir topluma yerleşmiş MÜZMİN adetler ve NÜSİK itiyatlardır. Şimdi bunların asıl nedenlerine ve nasıl yapılandıklarını geliyoruz: Düzenleyen osmanziya - 23-Temmuz-2024 Saat 20:31 |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3395 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 29-Temmuz-2024 Saat 04:21 |
Yine soldan vurdunuz sağ duyunuzla.. bu böyledir.. sol görü iyi görüyorsa sağ duyu körleşir.. sağ duyu güzel çalışıyorsa sol görü sağırlaşır.. bu böyledir.. çünkü görü ve duyu birbirini tamamlamazsa.. göz kulak işini de çözmeye çalışır.. kulak göz işi de yapmaya kalkar.. dinler ideolojileşir.. felsefeler din haline gelir. .bu böyledir.. sağ duyu fazla çalışa çalışa sağ duyuş olur.. sol görü fazla işleye işleye sol görüş.. olur.. sağ duyuş sol görüye ihtiyacını hissetmemeye başladığında kulak ve SAĞ cılık.. sol görüş sağ duyuya gereksinim duymadığında göz ve SOL culuk olur. Burada bir METAFOR kullandım.. ancak gerçeği biraz daha karmaşıktır. Meramım sağlam ve sağlıklı bir mantık ve vicdan oluşturmanın ve böylece orta yolu kurmanın ve optimum yürüyüşü kılmanın zor olduğunu göstermeye çalışmaktı.. ki bunun böyle olduğunun örnekleri Mehmet Akiften ve Tevfik Fikretten başlar.. Necip Fazıl ve Nazım hikmete kadar gider. Bu gün çoğu aydın bu tutulumdan kurtuldu.. fakat GDDY tutsaklığı sürüyor. Ortak bir platform aranıp bulunamadığından yandaşlık sorunlarını sürdürüyorlar. Saygılarımla. osmanziya yontembilim.com
|
|
<< Önceki Sayfa 2 |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |