Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: evrim Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3448

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: evrim
    Gönderim Zamanı: 10-Ekim-2024 Saat 20:04

EVRİM hakkında.. evrimin ünlü kitabı okuyorum.. 330 sahifenin 199 unu geldim.. ilk iki yüz sahifede evrimi anlatıyor.. sonraki 130 sahifede de evrime inandırmaya çalışacaktır.. doğal seçilim ve adaptasyon.. yani uyum.. popülasyondaki versiyon ve tenevvü.. yani çeşitlenme.. YARATILIŞI anlamanın yolu evrimi okumak.. EVRİMİ anlamanın yolu yaratılışı yazmak.. anlamak ise dünyanın en zor işi.. çünkü çoğu kimse kuramı.. var sayımı.. ön deyimi.. POPPER'i bilmez. kuram ve var sayım dediğimiz düşünceleri bilgi ve gerçek ve inanç haline getirmek kolay değildir çok az kimseye.. pek çoğu ise düşünce ve inancı birbirinden ayıramaz.. çünkü BİLGİ'nin ne olduğunu bilmez.. bilgi bilinmeyince inanç sağlıklı olmaz.. yüzeyden ve beleşten.. dinci ve bilimci.. Tanrı tanır ve Tanrı tanımaz.. yaratılışcı ve evrimci olunabilir lakin BİLİM YAPARAK evrimi tanımak zordur ve AHLAKI gerçekleştirerek yaratılışı tanımlamak kolay değildir...
Osmanziya 10.10.2024 üçyol 20:20








Bu çok degerli kitabin ortasina geldim.. burada yaratiliş ve evrim çatıştirmasi bulunmuyor Platon Tipoloji ÖZCULUGU ile Darwinci Evrim KURAMI karşilaştiriyor ve dayandigi ve bağlandigi kuramin savlarini kanitlamaya.. 3 gözlem ve 2 çikarimla desteklemeye çalişiyor.
Yazar evrimi dogal seçilimle popülasyon varyasyonu gozlemine bağliyor.
Platon temel fikirleri ve köklu kavramlari idealar adiyla unlu MAGARA ISTIARESI ile sunmustur. Yazar öz adıni verdigi type'lerin ne oldugunu açiklamiyor. Bizim bildigimiz Platonun en yuksek ideasi BIR ve İYİ kavramlaridir. Bu iki kavrami da çagimizin terimonolijisi ile BILGI ve DEGER olarak alailiriz.
Platon dogaya ve dunyaya ve yaşama ve canlilara GÖLGE diyor ve onemli ve degerli gormuyor. Tipoloji ile bitki ve hayvan siniflamasi yapmiyor.
Tanrı ilminin ölçülulugu ve duzenliligi ve iradesinin ozgulugu ve ozgulugu ile kudretinin perdesi doga ve tabiat ve evren yaratilişi ve döne ve tarih ve evrimden ibaret adasina adami adim adim yerleştirmis ve bu âdeme rahmetini gostermiştir.
Ancak bu ADIMLARI burada sıralayim ki bi yanliş anlama olmasin:
Cennetin bakıcıliginda ve Yaratan'n hocaliginda adem ve hava ile ilk AILE aydinliğa çikariliyor.
Burada yasak elma olan rizik ile BESLENME yasasi ve edep yerlerinin açilmasi ile ÇOGALMA yasasi ortaya çikiyor. Ve yer kuresine HUBUT (ışınlanma) ile BEŞERIYETIN medeniyeti başlatiliyor..
ENERJI A projesi cin medeniyetinden sonra KÜTLE B beser projesi sıraya giriyor. Projelerin esasi INSAN yapisini bina etmek. Halife-i Arz yetkisi yani :
"insan" binasini inşa cinden beşere geçiyor. Ancak bu gun gelinen nokta da bu basarisizla sonuçlanmıs gorunuyor.. 7 ekime 3 gun kaldı.. yani bir yıldir suren katliam.. insani inşa eden ustaların sınifta kaldigini gosteriyor.
Bunun nedenleri ve sonuçlarinin tartışilmasini yeri burasi degil.. sadece bilişim.. tarim.. yazi.. kentleşme.. sanayi.. yapay zeka devrimleri.. insanlik yolunda.. kutle ve enerji.. beşer ve cin.. makina ve zamine ile.. beşer ve cinden sonra üçuncu bir insanlikla C proojesi mi başliyor... yoksa kiyamet kopacak ahiret mi açılacak.. cennet utopisi ile cehennem distopisi mi başlayacak...
Âdemin adadaki adımlarına bakarsak.. akli salih ile nakli sahihi birleştirirsek.. daha pek çok gizemi çözebiliriz.
Dişil ve eril zigot Yar'ından attıgi adamın kendisine Yâr olarak adanmasini bekleyen ahseni takvimi YARATAN.. unutulup işin evren YAPISINA ve evrim IŞLEVINE birakilmasi YARDIM gerceginin örtulmesidir. Örtu açildiginda Ar ve Ad kenara çekildiginde.. işler YARADAN'a götüren ahseni amel..
VARLIKLARIN yapisi   OLAYLARIN işlevi bize işin ve eylenin NASIL'ini gösterir.. edenin NEDENINI ve içinin NIÇINI degil. Yani nerede gelip nereye gidiyor.. bu dogum.. şu ölum.. anlami ne.. amaci kim.. sormaz.
Evrim bunlari göz ardi eder açiklamaz.
Elbette bunun da bir sebebi bulunur. Bu konuya girmiyoruz.
Biz EVRIMI inkar etmiyoruz.. YARATILIŞI da inkar etmiyoruz.. anlattiklarimızla Tanrı'nin YARATILIŞI'ına EVRIM diyoruz. Evrimden baska devrim.. dayatim.. deneyim de bulunur.. diyoruz.
Evrim ve Yaratiliş TANRI degildir.. diyoruz.
DIKEY emr (BUYRULUŞ) ve halk (YARATILIŞ) Allah azze ve celle ye ait oldugu gibi.. YATAY cebr (DAYATIM) ve cerb (DENEYİM) de O'nundur.
Osmanziya 04.10. 2024Evet karsimizda cok guzel menzeresi olan adeta bir cennet gibi bi yer ama cokta zalim kimsenin goz yasina bakmayan acimayan bir dunya goruyoruz.
karsimizda.
ama bu gozel dunyanin bu mohtesem guzelligini korumasi icin bizlere acimasiz gozuken kanunlara baqli biyer olduqunu goruyoruz anliyoruz.
Hocam ben evrimi kendimce soyle anliyorum biz doqduqumuzda akil bilimle doqmuyoruz bunlar zamanla yasadikca ogrenerek aileden cevreden gorerek okuyarak əmək caba verərək kazanilir sureclerle.
Əgər biz Amerkada doqsaydik ingilis dilinde konusmus olacaqdik Almaniyada doqsaydik almanca konusmus olacaqdik kesin.
Ben sahsen 10-yil once belki bu biraz az olur mesela 20-30 yil once ne kadar cahil olduqumu cok iyi net biliyor hatirliyorum əlbətdə ki simdide alim olduqumu soyleyemem cok bilgili de degilim kastim zaten bu degil.
Dunyaya baktiqiizda dunyamizda olan boyuk gelismeleri ne kadar mesafe kat etdigini kendi gozlerimizle gore biliriz dunya ne kadar evrim gecirdi gelisdi bilimde cok boyuk mesafeler kat etdi.
dunyada bas veren her seyi aninda cep telefonla gore biliriz mesela simdi bu yazimi cok az bir sure sonra siz orada okuya bilir yanit vere bilir az sonra ben yanitinizi okuya bilirim bunlar eskiden yoktu.
Artik dunyanin evrimi oyle biyere catdiki Neyi istesek aninda bir nece tusa basarak ona ulasmak mumkundur artik hala bu simdilik
boyle.



SIXALI ABBASOV KARDAŞIMLA KONUŞMA:


Bence Tanri Allah meselesi var yok kesin bilemesekte coqu ona inanan insanlari acimasiz zalim biri olmaktan cekindirici durduruc frenleyici bir ise yariyor. SIXALİ ABBASOV



DEDİM Kİ:

Tanrı tanırlık ve tanımazlık konusu benim için ikinci ve üçüncü planda kalıyor.. geçmişte yaptıkları gibi insanları Tanrı'nın kulu yapmaya ÇAĞIRMA ya da cennete girip kurtulmalarına ZORLAMA için bir ÇAĞRI yapmamıza gerek olmadığını düşünüyorum.. zaten insanların çoğu kendini TANRI sanıyor.. onlara çağırma yerine İNSAN olduklarını hatırlatma gerekiyor. Dil ve DİN ile emek ve özgürlük gibi ortak insanı değerler ALET ve BAYRAK olarak "kullanılıyor." ve bir araya getirİlerek ekonomik ve politik çıkarlar ve yararlar için HARCANIYOR. Kendim bireysel ve kişisel ve özel olarak TANRI'ya inanırım lakin Tanrı Tanırlık'tan Tanrı Tanıklığa geçtim.. tanıdık olan müslüman kardeşlerimi de oraya çağırırım. Tanrı kuşkulu gerçekten çok daha kesin bir doğrudur. Fakat insanlar gerçek ile doğru arasındaki farkı bilmediklerinden onlara iyi ve güzel şeylere çağırmanın da bir ANLAMI bulunmuyor. İyi ve güzel için saygı ve sevgiyi kullanıyor fakat BİLGİ ile denetlemediğinden bunlar yarardan çok zarar getiriyor. Çoğu zaman SEVGİ için doğruyu sıfırlıyor ve gerçeği yok sayıyor ve icabında her ikisini de hiçliyor. Bu nedenle de başka insanları öldürebiliyor. Bir senedir süren katliamın altında bu yatıyor. Songül Gülşen Şanal sonuçta artık insanlar ve islamlar arasında bir orta yol bulmak gerekiyor. Bu yüzden insan olmadan islam olmaz.. insan islam olmadan kurtulmaz diyorum. Fakat insanları da alıştıkları inançlarından ayırmak kolay değildir. Her alışkınlık ve alışkanlık gibi öğrenme ile inanç ve yontem ile istenç ve refleks arasındaki boşluğu doldurulmuş koşullanmalardan.. kurallanmalardan.. uyarlanmalardan.. öğrenilmiş çare ve çaresizlikten KURTULUMAK kolay değildir.. özellikle kendimiz KURTULMAMIŞSAK.. benim gibi "kurtulma"nın adını edenlerde fazla bir şey yapamıyorlar. Şimdi bu kitabın 330 sayfalık kitabın 299 safyasına geldim.. arkadaş 191 nci sahifede Tanrısız EVRİME inandırmak için elinden gelini yapıyor. Evrimi var sanıyor hatta var sayıyor hatta zorunluluğunu ve gerekliliğini bile düşünmeden inanıyor. İNANDIĞINI SÖYLÜYOR.. Neden çünkü şiddetli gereksinimi var.. bizim de Tanrı'ya inanmaya şiddetli ihtiyacımız var.. OYSA aniden ortaya çıkan HAYAT var.. diyor ki aniden çıkmadı yavaş yavaş çıktı.. bunun için BİLİM yapıyor ve bizimde bu bileme gereksinimimiz var.. o inancı için uğraşmasaydı bizim bilimimiz ortaya çıkmazdı.. hayat içinde ŞUUR aniden ortaya çıkıyor.. oysa dil evrimcileri ve din evrimcileri aşama aşama ortaya çıktı.. oysa bunlar olmasaydı bizler bu gün dilin ve dinin kökenini arayamazdık.. FELSEFE olmazdı.. cemadın ve cansızın içinde çıkan hayat ve şuur'dan sonra İMAN çıkıyor ve biz bunun Tanrı'ya hidayet olarak veriyoruz.. buna vesile ve vasıta olan akla.. ilma.. hoca.. birikime süreç ve araç diyoruz ancak onu Taftazani'nin tanımına uyarak kulun cüz'i ihtiyarisini sarf ettikten.. yani eyleme geçtikten sonra Tanrı'nın kulun kalbine ektiği ve ilka ettiği bir NUR'dur diyoruz ve böylece NAR nur halin geliyor ve onu SEYR ediyoruz. nar ve nur ile seyr bir SIRR içindedir.. şimdi biz bu sırrı bilebiliyormuyuz ? Hayır.. öyleise cemad ve hayat ile şuur ve iman bir tarafta .. nar ve nur ile seyr ve sır bir tarafta.. işte bende böyle yüzlerce dörtlükleri YBA ile konuşmaya ve düşünmeye.. tartışmaya ve eleştirmeye çağırıyorum.. insanlar benden alıştıkları ve içinden çıkamadıkları anlaşılır düz yazılar istiyorlar.. sonuçta bu evrimciler ve bilimciler olmasaydı biz gerçekleri ve doğruları iyi ve güzel anlayamazdık..

Saygılarımla. osmanziya 10.10.2024 üçyol izmir


NAZİF ÇALIKOĞLU KARDAŞIMLA KONUŞMA

Yazıyı okudum,
Evrimde olsa planlı bir sistem var..
Biraz daha farklı bakmak gerekir derim..
Selamlar

DEDİ

DEDİM:

evrim yaratılış-sız anlamak.. yaratılışı evrim-siz anlamak.. kafa karıştırıcıdır.. mevcut anlayış cemat ve hayat ve şuur ve iman arasında evrimlerden bir diğerini geçiş sebebsiz ve nedensizdir.. yani hayat var.. şuur var.. fakat şuurdan hayata nasıl geçiliyor ? Nikola-i Hartman buna akıl dışı uçurumlar deniyor.. bizde buna YARATILIŞ diyoruz. Yani bu dört katman sebebsiz ve nedensiz doğrudan doğruya Yaratan'ın kudretine bakar. Fakat evrimciler ve panteistler her şeyi birbirine FASILASIZ bağlamak iddiasındadır.. bunun altında SORUMSUZ ÖZGÜRLÜK bulunmaktadır. Hesap ve kitap vermek istemiyorlar.. ahiret istemiyorlar.. zaten kafalarında OLMAYAN bir SONSUZLUK kandırmacası bulunuyor.. olumun ve ölümün o kadar uzağındadırlar ki neden istesinler ki... Yani konu sadece bir AKIL ve BİLİM konusu değil.. işin içinde aklı ve bilimi aşan VAR OLUŞ bulunuyor. YBA ilgilenmeyenlere bu gibi içeriklere girmek istemiyorum.. zaten içerikbeni de ilgilendirmiyor.. şurada yazmak bile ilgilendirmemeli.. lakin yıkılası face'e girmiş çıkamıyoruz. osmanziya 10.10.2024







Düzenleyen osmanziya - 10-Ekim-2024 Saat 20:21
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk