Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: Yöntem bilim(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Konu: Yöntem bilim
    Gönderim Zamanı: 19-Eylül-2010 Saat 23:47

Yöntem bilimi, yöntem bilim ?emasyyla tanymlamak üzere bir deneme yapmaya çaly?tym,

?öyleki; ister FKB alanynda, ister PSL alanynda olsun yada ister din, ister felsefe alanynda, olsun; her hangi bir konuda yapylacak en anla?ylyr tanymlama ve açyklama, geomantyk-koordinatik dü?ünme çerçevesinde yani yöntem bilim vasytasyyla olmaktadyr. Yani bilinen mantyk metotlaryndan farkly metotla yada düzenekle bilinen kavram veya terimlerle her hangi bir konuda epistemik tahlil yapylabilmektedir. ?üphesiz söz konusu düzene?in kullanylmasynda bazy prensiplerin göz önüne alynmasy gerekmektedir.

Geomantyk-koordinatik dü?ünce sisteminde (4+4+4+4 yani 4444 açylymyna göre) merkezleri ayny, üst üste oturmu? iki?er adet ++, X X koordinat eksenlerinin uçlaryna yerle?tirilmi? (düzlem geometriye göre kare, dikdörtgen, daire veya elips biçiminde) yada (uzay geometriye göre küp, prizma ve küre biçiminde) kutucuklardan (16 adet) ibaret bir düzenek-?ema mevcut olup, esas konuyla ilgili tümel kavramlar veya terimler; bu düzene?in merkezindeki kutucu?a; a?a?ydan yukaryya do?ru soyutluk-batynlyk, somutluk-zahirlik, özde?lik prensipleri göz önüne alynarak yerle?tirilir. Dü?ey eksen alt taraftaki kutucuklara da soyutluk-batynlyk, tümden gelim prensipleri göz önüne alynarak yerle?tirme yapylyr. Dü?ey eksen üst taraftaki kutucuklara somutluk-zahirlik, tüme varym prensipleri göz önüne alynarak yerle?tirme yapylyr. Yatay eksenin sa? ve sol uçlaryndaki kutucuklara sebep-sonuç, evvel-ahir anlamynda zytlyk prensibi göz önüne alynarak yerle?tirme yapylyr. Çapraz eksenlere ait sa? ve sol alt taraftaki kutucuklara; soyutluk-batynlyk, olumluluk-olumsuzluk, düz ve ters anlamynda zytlyk prensibi göz önüne alynarak yerle?tirme yapylyr. Çapraz eksenlere ait sa? ve sol üst taraftaki kutucuklara da ayry-gayry, nicel-sayysal ve nitel-sözel anlamda izafilik prensibi göz önüne alynarak yerle?tirme yapylyr.

Yöntem bilimle, bilinen klasik mantiki dü?ünmeden farkly bir dü?ünme ile kavram veya terim açylymy olmaktadyr.

?üphesiz yapylacak uygulamalaryn çoklu?u ve kavram bilgisi nispetinde yöntem bilim düzene?inin-?emasynyn  kullanymy kolay olmaktadyr.

 


Düzenleyen kutlu aytug - 20-Eylül-2010 Saat 00:05
ahmet
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3382

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 22-Eylül-2010 Saat 12:40

Yöntembilimsel analizi ö?renme, kullanma ve yararlanma a?amalary birbirini etkileyen süreçler. Sayyn Kutlu Aytug’un  bu a?amalarda ba?aryly bir ?ekilde ilerledi?ini ve yöntembilimi formüle etmeye çaly?ty?yny memnuniyetle görüyorum. Yöntembilim adyna seviniyor ve  kendisine te?ekkür ediyorum.  Ancak kendisinin dü?ündü?ü gibi biz bu bir ki?inin DÜ?ÜNCESYNY bir kaç ki?inin ileti?im aracy olarak kullanylma düzeyine  yani DYL haline getirmedikçe yapylacak i?in kuramsal bir çabadan ileri gitmeyece?ini dü?ünüyorum. Zaten yirmi yyldyr ben bu i?i yapyyorum.

 
?imdi bu konuda di?er arkada?lara da yardymcy olaca?yny umdu?um bir öneri sunmak istiyorum:

 

Bilindi?i üzere “analitik düzlem”  halen MATEMATYK olarak kullanylmaktadyr. Bizler bunun MANTIKSAL kullanymyny gerçekle?tiriyoruz. Belki bazy arkada?lar Sayyn Aytug’un formüle etmeye çaly?ty?y bu mantyksal kullanymy  biraz yabancy kalabilirler. Bu nedenle mantyksal  kullanymy daha çabuk ve kökten kavramaya yardymcy olaca?yna inandy?ym  analitik düzlemin MATEMATYKSEL kullanymyny,  DÜZ YAZI ile veya ?emalarla  gösterecekleri bir ileti göndermelerini  rica edece?im. Bu konuda birkaç yerde açyklama yaptym. Yzleyen arkada?lar hatyrlayabilirler.

 

?imdi lise bilgileri bulunan ya da bu bilgileri taze olan arkada?larym acaba  analitik düzlemin MATEMATYKSEL  kullanymyny burada anlatabilirler mi ?

 

Böyle bir çaly?ma analitik düzlemin MANTIKSAL kullanymy olan yöntembilimsel analizi gerçekten ö?renmek ve ondan yararlanmak isteyen arkada?lar için ciddi bir giri?im olacak.

Arkada?larymyn her birinden ba?ta Kutlu AYTUG Bey olmak üzere  anlyk görü?mede  kendileriyle birlikte çaly?malar yapty?ym Fatma ÇAKIR,  Ahmet YA?ASIN, Ali ÜÇGÜL  karde?lerinden ve MATEMATYKSEL hocamdan  analitik düzlemin MATEMATYKSEL kullanymyny anlatan düz yazy veya ?ema bekliyorum. Bu sayade arkada?laryma daha çok yararly olaca?ym. Sizin bu konudaki yazylarynyz birbirimizin ufkuna açacak ve daha ciddi çaly?malara sevk edecektir.

 

Gerçi ben ö?retmen de?ilim ve sizlerde ö?renci de?ilsiniz.. bunu gerçekten inanarak söylüyorum yoksa tevazu de?il.. çünkü ö?renmek yoktur ö?renci ya da ö?renici vardyr. Her bir ö?renme olayy özgündür. Sizler pasif ve bilineni ö?renen “ö?renci” de?il aktif ve bilinmeyeni birlikte ö?rendi?imiz  “ö?ren-i-ci”lersiniz. Bu nedenle bilinene ili?kin anlatymynyzyn özgünlü?ü olacak ve bu da bizlere yeni kapylar açacaktyr.

 

Analitik düzlemin geometrik ve grafik kullanymy var. Ressamlar ve desinatörler bu kare ve dikdörten alany biçim, renk ve tasarym ile de?erlendirirler. 

 

Analitik düzlemin linguistik kullanymy var. Örne?in tüm yazy ve hat çaly?malary bu esasa dayanyr. Yani bizim  harf / ar / letter dedi?imiz gösterge ve simgeler YATAY ve DYKEY çizgilerden ibaret de?il mi ? Yazylar da ya yatay ya da dikey yazylmaz my ?Yatay ve dikeyin  eksenlerin olu?turdu?u YÜZEY analitik düzlemden ba?kasy de?il zaten. Yani bir ka?yt, bir ekran, bir pano analitik düzlemdir. COMPUTER ise bu i?in elektronik aygytlarla yapylmasydyr. Örne?in ekranda canly gibi görünen bir akvaryumun ardynda bu HESAPLAMA yatar.

Bu gün a?zymyzyn açyk kaldy?y AVATAR filminin gösterimi böyle digital bir oyundur. Biz bu hesaplamaya analitik geometri diyoruz.  

 

Analitik düzlemin aritmetik denklemi geometrik e?riye dönü?türen matemamatik kullanymy var. Bunu lisede ANALYTYK GEOMETRY dersi olarak okutuyorlar.

 

Analitik düzlemin bizim kullandy?ymyz MANTIKSAL kullanymy var. Sayyn Aytug buna GEOMANTIK diyor. Burada formüle etmeye çaly?yyor. Bu aslynda beynin mekan idrakine göre üretti?i zihnin do?al çaly?masydyr. Buna analitik-sentetik muhakeme  denilir.

 

Analitik düzlemin METODYK kullanymy var. Bu kullanymy görmek yani anlamak için mantyksal kullanymda ilerlememiz  gerekmektedir. Buna da kant transandantal analitik der.

 

Kysaca mantyksal kullanymy anlamak için nasyl matematiksel kullanymy iyi bilmek gerekti?i gibi metodik kullanymy anlamak için de mantyksal kullanymy iyi bilmek gerekmektedir.

 

?imdi yöntembilimsel diyagramlarla ANALYTYK DÜZLEMYN kullanymlaryny  göstereyim:

 

LINGUYSTYK

 

 

MATEMATYKSEL        Kullanym        MANTIKSAL

 

 

METODYK

 

 Sa?lycakla kalyn.

 
Not: Buraya bu konuda gelece?e iletilmek üzere bir dizin içinde dosyalar ekledim: uploads/20100922_132542_EMRIAKL.rar


Düzenleyen osmanziya - 22-Eylül-2010 Saat 13:26
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 03-Ekim-2010 Saat 12:36

Analitik Dü?ünce ve Analitik dü?üncenin Matematik kullanymy

 

Bilgilerimi do?rulamak bakymyndan bu konuyu irdelememiz benim için de çok faydaly oldu.

Analitik dü?ünce: olaylaryn, nesnelerin, tümel kavramlaryn analiz edilerek tanymlanmasyny-anla?ylmasyny sa?layan sistematik bir dü?ünme tarzydyr. Bir di?er ifade ile hangi dü?ünce sistematiktir yani efradyny cami, a?yaryny mani bir tertip-düzen içindedir. O dü?ünce analitik dü?üncedir. Bu ?ekilde dü?ünerek, en anla?ylyr biçimde açyklama yapylmakta ve en uygun çözümler ortaya konulmakta, sonuçlar çykarylmaktadyr.

Analitik dü?ünceye sahip ki?iler çözüm için ne yapylaca?yny adeta görür gibi dü?ünürler. Bu dü?ünme tarzyyla nesnelere veya tümel kavramlara ili?kin çözümlemeler/ tanymlamalar yapylyrken,  önce parçalara ayyrma olmakta ve parçalaryn temel özelliklerinden hareketle de bütüncül bir açyklama yapylmakta, çözüm ortaya konulmaktadyr. Bir di?er ifade ile Analitik dü?ünce, öncelikli olarak parçalayycydyr.  ister mantyki dü?ünmede olsun, ister matematiki dü?ünmede olsun yada yöntem bilim dahilinde dü?ünmede olsun, analitik dü?ünmek esastyr.

Mantiki dü?ünmede bir tümel kavram açyklanyrken/tanymlanyrken/betimlenirken, onunla ilgili do?ru bilinen-gözlemlenmi?  kavramlarla-terimlerle, hipotezlerle-aksiyomlarla, belirli prensiplere/kurallara (ayniyet prensibi, zytlyk prensibi ve tümden gelim, tüme varym kuralyna) göre çözümleme/parçalanma i?lemi yapylmakta; Matamatiki dü?ünmede, mantyki dü?ünmede bazen olu?an karma?yklyktan azade olarak kavramsal-terimsel yapyta?laryndan (aksiyomlardan) hareket edilmek suretiyle net-dosdo?ru çözümlemeler yapylmakta, sonuca varylmaktadyr.

Mantyki dü?ünmede yapy ta?lary olarak kullanylan kavramlara-terimlere kar?ylyk, matamatiki dü?ünmede ?ekiller ve sayylar kullanylyr. Ne varki her iki dü?ünce siteminde de aksiyomlardan, hipotezlerden hareket edilmektedir. Her iki dü?ünmede en temel kural, hipotezlerin, aksiyomlaryn ve kavramlaryn-terimlerin manasynyn do?ru bilinmesi ve yerli yerinde kullanylmasydyr.

Yöntem bilimsel dü?ünme sisteminde de ayny durum söz konusudur. Nasyl ki analitik zeminde matamatik dü?ünceyi ifade ederken  sayylar toplanyp, çykarylyp bölünüp ortaya bir de?erler bütünü çykykarylyyorsa, ayny ?ekilde yöntem bilimsel dü?ünme sistemindede sorunlar (tümel kavramlar-terimler olarak); sayylar gibi parçalara (ihtiva etti?i alt kavramlara-terimlere) ayyrylyp, çözümlemeler yapylabililir.

Matamatiki dü?ünce siteminde temel araç olarak en-boy synyrlamasy ile belirlenmi? bir düzlemde dik kesi?en iki sayy do?rusunun olu?turdu?u, dik koordinat sistemi veya dik koordinat düzlemi kullanylmaktadyr. ki bu analitik düzlem, sistematik dü?ünmenin bir bakyma zeminini olu?tumaktadyr.

Dik koordinat sistemi

+

Dik koordinat sisteminde yatay eksen x ekseni (apsis ekseni), dü?ey eksen ise y ekseni (ordinat ekseni) dir.

Analitik düzlemde her noktaya bir (x, y) sayy ikilisi kar?ylyk gelir. Bu sayy ikilisine noktanyn koordinatlary denir.

P(x, y) noktasy için, x noktanyn apsisi, y de ordinatydyr. Apsis ve ordinat de?erleri eksenlere çizilen dik do?rularyn eksenleri kesti?i noktalardyr.

Orijinin koordinatlary O(0,0) dyr

 

x ekseni üzerindeki noktalaryn ordinaty syfyrdyr. A(a, o) noktasy gibi. y ekseni üzerindeki noktalaryn ise apsisi syfyrdyr. B(o, b) noktasy gibi.

 Koordinat eksenleri analitik düzlemi dört bölgeye ayyryrlar.

 I. Bölge:   x > 0         y > 0

 II. Bölge:  x < 0         y > 0

III. Bölge: x < 0         y < 0

IV. Bölge:  x > 0        y < 0

Koordinat eksenlerini ve ara bölgeleri  resim olarak aktarmayy beceremedim, Sn. O Ziya karde?im bu eksikli?i tamamlarsa memnun olurum. Ysteyen www.biltav.com adresinden  E-Dergi Sayy 57'de ?ekilli olarak kaydedilen bu açyklamaya göz atabilir.

Sonuç olarak diyece?imiz o ki; Analitik dü?ünmenin matamatikte kullanylmasyyla koordinat ekseninde her hangi bir bölgedeki noktanyn merkeze uzakly?y, apsise veya ordinat eksenine iz dü?üm uzakly?y yani bir noktanyn koordinatlary do?ru olarak nasyl ortaya konulabiliyorsa, ba?ka amaçlara yönelik olarak ta analitik dü?ünme sistemine göre yani koordinat eksenlerine göre do?ru tespitler yapylabilir.

 

Sn. Osman Ziya bu dü?ünce sistemini, tümel kavramlaryn açyklamasynda kullanmak suretiyle yeni bir ilmi disiplin olu?turma çabasyndadyr. Ki bu kullanym ?ekline; O. Ziya yöntem bilim diyor,  ben de Geomantyk diyorum. Çünkü i?in içinde koordinat eksenlerine göre olu?turulmu? ?ekil-?ema var, belirli mantyk prensiplerine-kurallara göre ?emada belirli yerlere oturtulmak durumunda olan alt kavramlar-terimler var. Yani hem matematiki, hemde mantyki dü?ünce sistemini birlikte kullanym gerekiyor.

?üphesiz  bu bilimsel teoremin kolay bir ?ekilde do?rulanmasy ve her kesin kullanabilece?i ilmi bir disiplin hüviyetine kavu?turulabilmesi meselesi, oldukça önemli… Hakly olarak Sn. O.Ziya bu çaly?mada kendine yardymcy kuvvetlere ihtiyaç duymaktadyr.

 

Benim gibi takyntysy çok ki?ilerden ziyada takyntysy az insanlaryn bu çaly?maya yardymcy olmasy halinde her halde sonuca ula?ylyr. Ve yep yeni bir ilmi disiplin ortaya çykar sanyrym...

 

Daha uzun yazmak isterdim. Ancak dedi?im gibi takyntylarym fazla...

 

Sevgi ve saygylarymla



Düzenleyen kutlu aytug - 11-Ekim-2010 Saat 08:21
ahmet
IP
Fatma
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 04-Kasım-2009
Gönderilenler: 60

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 04-Ekim-2010 Saat 14:07
S.A. Yöntembilimsel analizi tanyyyp,kullanmayy az-çok ö?renip,bana "ewet aslynda benim ve insanlaryn böyle bir dü?ünme ve dü?ünmeyi ifade etme ?ekline ihtiyacymyz var" dedirip,bu ilimi bizimle payla?ty?ynyz için ben size çok te?ekkür ediyorum Mustafa hocam. Yöntembilimden ilk bahsedip,davet etti?iniz zaman "ben varym" deyip atlamy?tym,üstelik çokta anlamadan. Ama yapty?ymyz çaly?malar sonrasynda ?u anda tam iyi olmasamda henüz ilk zamanki kadar acemiliklerim yok diye dü?ünüyorum,ben merak ettim siz bildi?inizi aktardynyz.Yn?allah "ben varym" deyi?im ve ö?renme çabam sürecek Allahyn izniyle,zaman zaman hayat imtihanlary beni geri geri çeksede. En yakyn zamanda kyryk dökük ?emalarymla dönmek üzere in?allah,zira bu ara Sempozyum ve Sempozyum misafirleri furyasy malum..dualarynyz eksik etmeyin. Selametle in?allah
Fatma
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3382

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 05-Ekim-2010 Saat 00:43
Saygyde?er Aytug A?abeyime ve Sevgide?er Fatma Karde?ime katkylary için te?ekkür ediyorum. Bu arada konunun uzmany bir iki dostumuza katkylary için ricada bulundum.
Onlary bekliyorum. Onlaryn açyklamalary gerçekle?irse onlaryda de?erlendirerek ve sizler gibi onlardan yararlanarak analitik düzlemin matematiksel kullanymy için gördüklerimi, bildiklerimi ve yorduklarymy  açyklayaca?ym. 
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3382

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 30-Ekim-2010 Saat 03:20

 

 

 

 

 

 

ALANLAR VE ARALAR

 

TAHLYL dizini içindeki dosyalar

Saygyde?er Arkada?lar,

 

Uzmanlary bekledik.. uzun zamandyr gelmediler.. bizde  zaman uzady?yndan uzamyn derinli?ine uzanmak zamanynyn geldi?ini dü?ündüm ve uzman olmady?ymyz halde analitik düzlemin matematiksel kullanymy üzerine va’d etti?im dü?üncelerimi belirttim.

 

Önce a?a?ydaki tabloya bakarak lise bilgilerinizi  tazeleyin.. umarym sayysal a?yrly?ynyzy vardyr aritmetik aralary ve geometrik alanlary anymsamy? ve anlamy?synyzdyr.

 

Yetmi?li yyllarda lisede sözelciydim.. o zaman tabiri ile fen kolunda de?il edabiyat kolundaydym ve o haliyle mezun oldum. Ciddi bir aritmetik, geometri ve matematik ö?renemedim.  Fakat mantykly konu?mak için nasyl mantyk ilmi bilmek gerekmiyorsa geometriyi kullanmak içinde geometri tahsili yapylmasy gerekmez. Çünkü: Akyl nasyl kendili?inden ve fytrattan varsa, bunun gibi  do?u?tan yani gözün ve y?y?yn yaratyly? ve ko?ullary nedeniyle yani görsel idrak mekany yüzünden perspektifli ve küresel geometrik bir duyarlyk hepimizde ÖNCEDEN vardyr.

 

Böyle makulat MEBDELERYNE  ve mahsusat MUTALARINA

felsefede kabli / önsel / a priori bilgi ve yetenekler denilir.

 

Uzman ve zaman arasynda ses ve anlam akrabaly?y var.. zmn.. profesörlük ve uzmanlyk alanynda  ummanlyktyr.   Uzmanlyk zamanla olu?ur...

 

Uzun-luk bir u-zam’dyr.

 

Zam üstüne zam.. ek üstüne ek.. birike birike yani  bir iken bir iken  iki olur,  üç olur. Bunlar bize hem yalyn hem karma?yk gelir. Aly?my?yzdyr, ala ala. Vermeye kalkynca  da apy?yp kalyryz. Ak?am bir programda  Saygyde?er Fizik Mühendesi  Tuna Ta?kyn nakletti.. fizikçiler en iyi bildi?inin yarysyny bilen insanlardyr fakat bunun hangi yarysy oldu?unu konusunda tereddütleri vardyr demi?ti.. eh uzman olan fizikçiler böyle ise psikçiler dahi ondan a?a?y kalmazlar. E?er  fizikçiler kesin olmasy lazym gelirken ku?kulu iseler ve ayryca ku?kulu olmasy gereken psikçiler kesin iseler,  kesinlik ve ku?ku arasynda bulunan YAKYN’e yani sa?lam bilgiye ula?tyracak bir yöntem elde etmeye çaly?mak i?i bazymyza dü?tü demektir. Bu bazylary niçin ben ve sen olmasyn.

 

Bir uzama bir uzam daha eklemek.. böylece bir YYNE bir UZUNLUK elde etmek.. bir boyuta bir boyut daha eklemek böylece YENY bir  UZUNLUK elde etmek.. asylda deveye hendek atlatmaktan zordur. Fakat bir üst boyut alttakilere hakim kylyndy?yndan bizim ?uurumuz olan BE?YNCY BOYUTTA, alttaki dört boyutu yani üç MEKAN arty  bir ZAMAN olmak üzere zaman mekan kadrosunu KOLAYCA elde ederiz.

 

Y?te bakyn bu bir noktadyr:  ( . ) görmüyorsanyz büyüteyim:

 

( . )

  

Yukaryda görmedi?iniz nokta sanyrym birkaç piksel büyüktür. Gördü?ünüz noktayyda gör-ün-sün ve gör-ül-sün diye  26 punto büyüklü?üne çykardym.

 

Nokta  terimi Arapça NUKTA sözcü?ünün Türkçele?mi?idir.  Yöntembilimsel analiz nuktayy nutka getiren dilin ikinci katmanyna inmi? bir anlatym dilidir. Yani hatt  / çizgi / line düzeyinde konu?an bir söz etme ?eklidir. Meramymyz zaten size bunu ö?retmek.. siz devesiniz (ö?ren-i-ci) ben de deveciyim (ö?ret-i-ci). Size deve  dedim diye sakyn bana sövmeye bu yetmedi beni  dövmeye kalmayyn.. çünkü atlama ve atlatma  konusunda benden üstünsünüz.. develeri byrakyp atlarla yani h-at-t-yn atyyla yolculuk ediyorsanyz.  Hatta hatty byrakyn daha üstünde harf.. harfi byrakyn daha üstünde kelime.. kelimeyi byrakyn daha üstünde cümle.. cümle düzeyinde dü?ünen, okuyan ve yazan,  konu?an, söyleyen ve dinleyen insanlarsynyz. Bana bunlardan bir fiske vursanyz hatt düzeyin noktaya dü?er kaybolurum.

 

En iyisi ben hattan yukary çykmaya çaly?ayym  sizde cümleden a?a?y inmeye çaly?yn bir yerde bula?alym. Çünkü hep birlikte noktaya dü?er isek,  ne eni, ne boyu ve de ne de yüksekli?i olmayan bu umman içinde yiter gideriz. Hani  eni boyu ve yüksekli?i olmayan noktaya YOK demeye dilim varmyyor amma bu umman bizim anamyzdyr. Biz ondan çyktyk..ak?am Saygyde?er Ta?kyn Tuna bunu anlatacakty fakat kar?ysynda anlattyracak kimse olmady?yndan anlatamady.

 

Y?te bu y-oktan çykan bir oktur HATT.

 

| | |   Y

 

Bilmedi?in .ok’u git mektebinde oku… pisi paka evir ve i?ini temiz çevir.

 

..

.. ..

… … >

 

-          - - -  >

 

Yukaryda hattyn resmini görüyorsunuz.

Yki nokta bir çizgi / hatt (YOL) te?kil eder.

Kesi?en iki çizgi de bir nokta (YER) te?kil eder.

Böylece biti?en çizgilerden nokta ve birle?en noktalardan çizgi olu?ur.

 

Hatt; noktanyn bir boyut DAHA yükselerek çizgi haline gelmesidir desem inanmayyn çünkü çizgi noktanyn çizgi haline gelmesidir diyorum aslynda. Fakat ne benim ne de sizin yapacak fazla bir ?eyiniz yok.. “Çizgi, noktanyn yinelenmesidir.” Tümcesindeki üç sözcükten öte bir hatty betimlemeye gücümüz yetmez. Ne eni ne boyu ve ne de yüksekli?i olmayan bir yok’u var kabul edip ondanda çizgi elde etmek ne anlama geliyor ?

 

Önsel ilkeler, koyut kurallar, soyut dü?ünceler bo? kavramlar, biçimsel anlatymlar, ve sanal kuramlarla in?a edilmi? bir TEMEL  (matematik) üzerine tüm fizik kimya ve biolojiyi kurgulamy?sanyz  ancak gelecek  bir depreme kadar  ya?ama ?ansynyz var demektir. Buna ra?men çok ?eyleri unuttu?unuz gibi bunu da unutun ve nokta konusunda fazla bir sorgulama yapmadan matematik yargylamalarynyzy sürdürün ve ayryca  Fizik ve Psik arasynda in?a etti?imiz ya?am YAKIN’de  hayatynyz süründürün ki bu sürme ve sürtünmelerden  SONSUZ’lu?a uzam do?sun.. son-s-uz…

 

Ey Sin.. O’nsuz ne yaparsyn ?

 

Mistik bir dünyadan etik bir dünya çykarmak… epistemik bir alem kurmak.. fizik ve psik arasy ALAN’y açyklamayy sürdürmek için  i?letmeye çaly?ty?ym kalemimi gizemli mürekkebinden çykaryp izlenebilir resim sunmaya u?ra?yyorum. Dil batakly?y beni dibe çektikçe bende yukarydan bana “al elimi” diyecek hocayy bekliyorum. Çünkü herkes bana “ver elini” diyor. Ver bana hazyr bilgiyi dü?ünmekten kurtulayym.. açykla bana gizliyi meraktan kurtulayym.. de bana soruyu zorlanmaktan kurtulayym.. söyle bana yanyty sormaktan kurtulayym.. oysa insan dü?ünmedikçe, sormadykça, aramadykça, bulmadykça akyl atalet ve tembellikten kurtulamaz. Yn karde?im attan hatta bin.

 

Bizler bildi?imiz konu?uruz, bilmedi?imizi dü?ünürüz.

Bu konu?ma ile dü?ünmenin birbirinden ayry oldu?unun bir kanytydyr.

Bu konu?manyn niçin kolay, dü?ünmenin niçin zor oldu?unun da yanytydyr.

Dü?ünmeye yer açacak yegane yol, ol dü?ünceyi konu?turmaktyr.

Merakla sormak, soruyla yormak, yanyt örmek ve us ile görmektir.

Yöntembilimsel analiz size bunun yolunu açacaktyr.

 

 

Yöntembilimsel analizin bildi?ini sananlarla i?i yoktur.

Yöntembilimsel analizin bildi?ini ö?retenlerle i?i yoktur.

Yöntembilimsel analizin ö?retmeyi bekleyenlerle i?i yoktur.

Yöntembilimsel analizin ö?renmeyi bekleyenlerle i?i yoktur.

Ö?retmek ve ö?renmek BYLYNEN i?lerde söz konusudur.

BYLYNMEYEN’in pe?inde olanynyz varsa Yöntembilimsel analizi izlesin.

Belki beraber inilmeyen bâkir tarlalarda gülleri ve gelincikler derleriz.

 

Alanlaryn odalarynda aralaryn kapylarynda dönüp dola?arak dilin hapsinden ve dü?üncenin kafesinden kurtulaca?ymyz günü bekleriz.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

not:

 

ANALYTYK DÜZLEM alan ve aralarla parçalanyp bölünebilir yani tanymlanmaya ve belirlenmeye uygun yüzey;  syralanmaya ve ölçülmeye uyumlu levha; analiz ve çözümleme aygyty  demektir.  A?a?ydaki tabloya bakty?ynyzda TANIMLANAN aritmetik aralarla BELYRLENMY? geometrik alanlary görüyorsunuz. Bundan ba?ka hiçbir içerik bulunmuyor… Gördünüz mü ?

 

Yani bir birine iki dik sayy do?rusu ile bir birinden ayrylmy? DÖRT tane alan var. Analitik düzlemin MATEMATYK kullanymynda arty ve eksilerle  sayylar, ok i?aretleriyle yönler kullanylyr. Bundan ba?ka hiçbir biçim yoktur… Gördünüz mü ?

 

?imdi bu bo? tablodan ba?ka bu  iletinin dizinin içine girip onun  içindeki tablolara bakyp terimlerin kalem ve kavramlaryn levha olarak kullanyldy?y görsel bir anlatyma tanyk olacaksynyz.

 

Gördükleriniz a?a?ydaki tablo gibi yalyn olmayabilir fakat esas aynydyr.. bu tablo bir çiçek ve bir böcek resmi gibi bir kokulu bir estetik ve görsel güzellik sergilemese  bile izlenebilen çizgilerin biçimleri zihnimize dü?ünsel kavramsal tasarym sunarak bizi daha derin dünyaya ça?yryr.

 

Geometrik kavramlaryn her biri bir gerçekli?i simgeler.

Nokta.. bakylan yeri.. çizgi.. gidilen yolu.. eksen.. tutulan yany.. daire.. bir bütünlü?ü ve bir alany.. ve dalgalanan ve kyvrylan  sinüzodial e?ri ise tüm süreç ilerleme-lerinin  esasy olan önce ba?lat sonra bitir yasasyny GÖSTERGELER.

 

Simgeler elbette göstergelerden daha derin bir gösterim sunar.

 

Gösterge tüm dillerin i?levidir.

Günlük dilden bilimsel dile geçi?te i?aret / gösterge  remze / MATEMATYK simgeye dönü?ür. Bu simgenin içerdi?i tek anlamly tanym ve denklem zihne bir genel öngörü ve tümel kesinlik sunar. Bu baky? bilimsel görü?tür. Genellik ve tümellik günlük dilin üstünde bir katmandyr ve matemati?e dayanyr.

 

Y?te analitik düzlemin bu MATEMATYK kullanymy üzerine söz söyleme?e ba?lamak analitik düzlemin MANTIKSAL kullanymyna girmek demektir. Bunun için arkada?larymdan ve uzmanlardan söz  söylemelerini bekledim. ?imdilik burada söyleyeceklerimi s=tahlil01. doc tablosunda özetleyerek arkada?larymyn ve uzmanlarymyn katylymyny yine bekleyece?im. Evet bu remizlerin hesabyyla resimlerin hendesesinin bir örne?ini    

 

 

 

 

http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=239 kaptanyn seyir defteri KSD ba?lykly yazymda vermi?tim. Dreamaquarium ekran koruyucusunun görsel dinami?inin arkasyndaki  aritmetiksel geometrisini  görmü? ve göstermi?tim.

 

 

 

 

IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3382

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 12-Kasım-2010 Saat 11:48

S. A.

MADDE VE SAYI

 
Analitik düzlemin matematiksel Kullanymy yukaryda özetlendi?i gibi bize yalyn iki harfli bir dil sunmaktadyr. Yki eksen var her bir eksenin iki yönü  arty ve eksi uçlary.. Her nesne ve kimse, her olay ve varlyk ?ey yani yaratylan her alan  çift yaratylmy?tyr ve yapylmy?tyr. Bu çift yaratyly? bu iki eksenle MATEMATYKSEL olarak ibare ve ifade edilebilmektedir. Ayny alanlar MANIKTIKSAL olarakta ifade edilebilir. Bu iletinin dizini içindeki dosyalar buna bir örnek olarak sunulmu?tur.
 
Bu dosyalardaki ?emalar ve ?emalardaki resimler oldukça özgün ve ilginç tablolar ortaya koyarlar. Bunlary benim bilgi birikimim ya da hafyza ve zeka düzeyinden çok analitik düzlemin mantyksal kullanymymyn  çok yanly ve yönlü yapy ve i?levleri resmetme yetene?ine, çok çe?itli ve türlü ba?lanty ve ili?kileri gösterebilme özelli?ine ba?lamanyzy beklerim.
 
Ku?kusuz bilginin isabetli karar vermede etkisi vardyr. Bilgi birikimi elbette syfyr seviyesinde sayylmaz. Ancak ?u unutulmamalydyr ki dilin hafyzayy etkileyen ve zekayy tetikleyen rolu unutulmamaly.. analitik düzlemin aranylan ve sorulanlary bulmada ve bulunanlary ve bilinenleri saklamada ve yansytmadaki YALIN dilinin VE SADE rolünün  a?yrly?y esastyr.
 
Zaten bu yüzden bilgi birikimimi sunmaktan ziyade bilgi birikimimle analitik düzlemin mantyksal ve metodik kullanymyny tanytmaya, ö?retmeye, benimsetmeye, kullanmaya ve yararlandyrmaya hasrettim mesaimi.
 
ve bu vesile ile bu ba?lyk altynda yazdyklarymy okuyacak, anlaycak ve soracak arkada?larymyn ilgisini ve yazylaryny bekledi?imi yineliyorum.
 
Sa?lycakla kalyn.
 
Osmanziya

 



Düzenleyen osmanziya - 12-Kasım-2010 Saat 12:02
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk