Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: DYN( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj | ||||||||
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Konu: DYN Gönderim Zamanı: 27-Kasım-2010 Saat 08:32 |
||||||||
Düzenleyen kutlu aytug - 27-Kasım-2010 Saat 21:01 |
|||||||||
ahmet
|
|||||||||
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 27-Kasım-2010 Saat 08:32 | ||||||||
ÇÖZÜMLEME Din; iradeleri olsun olmasyn sorumlu-?uurlu olarak yaratylmy? melek-ruhaniyat, cin-ins olarak vasyflandyrylan varlyklara, görevlerini talim etmek, hayatlaryny tanzim etmek üzere yaratycy ve ya?atycy kudret tarafyndan ayet-kutsi hadis biçiminde; seçilmi? emirber ve iradi elçiler vasytasyyla buyurulan emirler ve ö?ütlerden müte?ekkil prensipler ve haberler bütünüdür. bu arada bunlara parelel zaman içinde ortaya konulan insanly?a faydaly, hayyrly, do?ru prensipler ve haberler de dini mahiyettedir, denebilir. Gerçek din, disiplinli olmayy, çaly?mayy emreder. Ö?renmeyi-fenni ve medeni geli?meyi-ara?tyrmayy te?vik eder, Dinin özü yüce yaratycyyy tanymak, ona tazimde bulunmak ve itaat etmektir. Bütün hak-gerçek dinlerde anahtar kelime, kayytsyz ?artsyz tasdik edilen “la ilahe illallah-Allah’tan ba?ka tapylacak ilah yoktur” kabulüdür. Ki bu anlayy? ve kavrayy? en temel amaç yani inanç-iman olarak nitelenmektedir. Kysacasy din; hayatyn gayesi-amacydyr. Din; inançtyr-imandyr, prensiptir, ilimdir, namustur, haysiyettir, ?ereftir… Gerçek dinler, vahiy mele?i-Cebrail kanalyyla bir yandan gaybi alemde hiyerar?ik-ilahi nizamyn tesisinde önem arz etmekte, di?er yandan yine vahiy mele?i kanalyyla ?uhudi alemde kalp-vicdan safiyeti en üst seviyede, en keskin zekai haiz, her daim nefsini kontrol eden peygamberlere talim edilmek yönüyle ve dolaysyyla cinler-insanlar için önem arz etmektedir.. Din, melek ve ruhaniyete, emir mahiyetinde; cin ve ins’e ise ö?üt ve ibretlik haberler mahiyetinde yol-yöntem gösterir. Din, ister iradi olsun, ister iradi olmasyn zikir ve dua, ibadet ve tefekkürdur. Ki zikir ve dua olsun, tefekkür ve ibadet olsun dayana?y feraiz ve sunnettir. Evet en son din islam, en son resul Hz. Muhammed (A.S.V) dyr. ?ema çerçevesinde yapmy? oldu?um bu deneme, ?üphesiz dini betimleme bakymyndan yeterli de?il…?üphesiz burada önemli olan yöntem bilimi kullanyrken ?ekil ve muhteva bakymyndan fahi? bir yanly? yapylmamasydyr. Çünkü böylesi konularda yapylan yanly?ta, i?in içine byrakalym vebalin girmesi, günaha girmek te vardyr. Yn?allah günaha girecek bir yanly? yapmamy?yzdyr… Sn. Osman Ziya karde?ime her denemede oldu?u üzere yine i? dü?tü. Kusura kalmasyn… Yanly?lyk benden, düzeltmek senden.. Hakkyny helal et. Selam ve sevgiler Düzenleyen kutlu aytug - 30-Kasım-2010 Saat 03:03 |
|||||||||
ahmet
|
|||||||||
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 27-Kasım-2010 Saat 21:43 | ||||||||
Slm. ?ema ile ilgili bir tereddütüm oldu. Her halde sa? trafa yerle?tirilen kavramlar sola, sol tarafa yerle?tirilen kavramlar da sa?a yerle?tirilmesi gerekirdi.
Bu hususta son söz elbette i?in ustasy Osman Ziya karde?imin.
|
|||||||||
ahmet
|
|||||||||
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3557 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 28-Kasım-2010 Saat 01:35 | ||||||||
S.A. Evet Saygyde?er Abim, dedi?iniz gibi. Sa? tarafy ba?langyç kabul etti?imiz için.. Ve hem ?ema hem çözümle ba?aryly bir özet olmu? tebrik ve te?ekkür ederim. Birde alttan üste olan syralamaya, yani temelden tavana do?ru olan syralamaya edille-i ?eriyye yani kaynak olarak kitab (ayet) sünnet (hadis) muhakeme olarak kyyasy fukaha (hükümlerin farz ve nafile olarak ayrylmasy) ve icma-i ümmet (fakihlerce bir ictihad elde edilmesi) dü?ünülebilir. Ancak burada hüküm ve onu çykaran fakih deyince sadece dini de?il dünyevi hükümleri de dü?ünüyorum. Ve anlatymynyzda siz dini melekut ve melekleri de katarak oldukça derinle?tirmi?siniz. Bu kadar derin bir yapy içinde elbette dünya da olacak ben de onu hatyrlattym.
Sa?lycakla kalyn.
|
|||||||||
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 30-Kasım-2010 Saat 02:45 | ||||||||
Slm. Dünyevi hükümlerle ilgili kysaca dü?üncelerimi belirtmek istedim. Ancak laf biraz uzady. Makale gibi oldu Dünyevi hükümler; bilindi?i üzere teknolojik geli?melere ba?ly siyasi, sosyal, ekonomik mahiyette, geleneksel veya yeni kurallardan-hükümlerden ibarettir. Ki bu kurallari-hükümleri, dini ve dünyevi olarak ele almaktan ziyade olsa olsa dine uygun olan ve olmayanlar olarak iki kategoriye ayyrmak gerekir. Dine uygun olanlar; ?üphesiz ayetlere ve hadislere aykyry olmayan veya kyyasla ve icma-i ummetle ayetlere ve hadislere aykyry olmadyklary anla?ylan her türlü hayri-faydaly- isabetli hükümlerdir. Hatta dinden-imandan bihaber be?er aklyyla ortaya konulmu? olsa dahi; adil- hayri-faydaly-isabetli oldu?u açykça görülen gayri milli hükümler-kurallar da benim kanaatimce din kapsamynda ele alynmasy gerekir. Çünkü “Bütün iyilikler-güzellikler-hayrlar Allah’tan, bütün kötülükler-çirkinlikler-?erler; nefsiyle hareket eden insan aklyndandyr.” ayet-hadis kaidesince din kapsamy içindedir, demek icap eder. Tersi durumdaki hükümler ise kim ne derse desin, nasyl vasyflandyrylyrsa vasyflansyn; din kapsamy dy?ynda kabul edilmesi gerekmektedir. Esasen geçmi?te bu tarz de?erlendirmeler yapylmamy? denemez. ?öyle ki; ülkemizde Cumhuriyet’in 1.Meclis dönemine kadar ki dinilik ve din dy?ylyk anlayy?y böyle olmu?, ne var ki bilerek veya bilmeyerek dinsiz-ihtilalaci baty de?erlerini referans alan-taklit eden bir kysym devlet adamy; onlar gibi “dini ve dünyevi” olarak bir ayyrym yapmy?lar ve din dy?y ?er odakly hükümleri dünyevilik potasynda me?rula?tyrmy?lar-medeni hukuk diye yeni bir ölçülendirme yapmy?lar ve sonuçta dini-vahyi, vicdanlara hapsetmi?lerdir. Ki bu duruma kar?ylyk nefsiyle hareket eden akla da alabildi?ine hürriyet hakky tanymy?lardyr. Üstelik bu yapylanlar; e?itlik-karde?lik prensibi ön plana çykarylarak kurnazca yapylmy?tyr. Bilindi?i üzere Anayasa’ya laiklik ilkesi konulduktan sonra din dy?y kuralllar-hükümler olduklary açyk-seçik bilinmesine ra?men; ?u veya bu sebepten bu hükümler-kurallar masum dünyevi, hatta medeni kurallar olarak kabul edilmi? (Dinini üç be? kuru?luk maa? kar?yly?ynda satanlaryn dy?ynda ço?u din alimlerinin, bu hükümleri dünyevi olmanyn ötesinde açykça ?erre vesile, din dy?y hükümler oldu?unu belirtmelerine, yazmalaryna ve sözleriyle bu tutum kar?ynda tavyr almalaryna ra?men) din dy?y bu yeni hukuki hükümlerle; batyda oldu?u gibi din, güya dünyadan aryndyrylmy? yani din-iman önce devlet hayatyndan, ardyndan toplum hayatyndan çykarylmaya çaly?ylmy?tyr. Evet! “?eytan onlaryn kötü amellerini öyle süsler, ki onlar hakky-do?ruyu-faydalyyy göremezler” Fakat! Ne yaparlarsa yapsynlar, güne? püf demekle söndürülemez. Din de aynen öyledir. Ynsanlyk istese de istemese de, farkynda olsa da olmasa da, ne yaparsa yapsyn, kyyamete kadar dini ölçülendirmeye-kanunlara taabidir. Selam ve sevgiler Düzenleyen kutlu aytug - 30-Kasım-2010 Saat 02:50 |
|||||||||
ahmet
|
|||||||||
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 30-Kasım-2010 Saat 08:19 | ||||||||
Din ve dünya.. bir de dün.. bir de bu gün.. geriye kaldy yaryn.. dünde, bu günde ve yaryn dahi Allah'yndyr. çünkü "Malik-i yevmiddin" dir. Ancak geçmi?te, ?imdi ve gelecekte din adyna hareket edenlerinde dine kar?y çykanlarynda birbirlerini anlmadyklary bir nokta var.. Dini siyasete alet etmek ya da siyaseti dine alet etmek. O zaman kavram dörtle?ti:
1. Din adyna hareket edenler.
2. Dine kar?y çykanlar.
3. Dini siyasete alet edenler.
4. Siyaseti dine alet edenler.
?imdi bu dördü hakkynda konu?mak epek fikir cambazly?y ister fakat yöntembilimsel anilizle bunu yapmak biraz daha kolayla?yr. Ancak kolay olsa dahi o dahi bu konu ve ?u i?; sözde, kuramda, ka?ytta ve levhada kaldy?y için ba?ary olamaz, olsa bile hayata geçirilmesi çok zordur.
?imdi madem konu geni?ledi, in?aallah bir dahaki yanytymda BAKARA SURESY'nin 177 nci ayetini baz alarak bir DYN tarifi yapaca?ym ki, Yn?a-Allah, bunun içine din de giriyor, dünyada giriyor, dün de giriyor, bu günde ve yarynda...
Sa?lycakla kalyn.
Düzenleyen osmanziya01 - 30-Kasım-2010 Saat 08:23 |
|||||||||
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|||||||||
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 02-Aralık-2010 Saat 04:20 | ||||||||
DYN BAKARA 177 - Yyilik, yüzlerinizi do?u ve baty taraflaryna çevirmeniz(den ibaret) de?ildir. Asyl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine ra?men, onu yakynlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmy?a, (ihtiyacyndan dolayy) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazy dosdo?ru kylan, zekâty veren, antla?ma yaptyklarynda sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalykta ve sava?yn kyzy?ty?y zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davrany?larydyr. Y?te bunlar, do?ru olanlardyr. Y?te bunlar, Allah’a kar?y gelmekten sakynanlaryn ta kendileridir. Dine kar?y çykanlar kendilerini bilirler, bizi de bilirler, biz de onlary biliriz. Çünkü bu durum ki?inin sözünde, i?inde ve savynda yani zahirde bellidir. Dini siyasete alet edenler ile siyaseti dine alet edenler kendilerini bilirler fakat biz onlary bilemeyiz. Çünkü bu asli niyet zahirde görünmez. Herkes kendi içini bilir e?er kendine ve benine bakabiliyorsa… Burada asyl sorun DYN ADINA HAREKET edenlerin, dü?ünleri ve davrany?larynyn dine uygunlu?u, görü?leri ve i?lerinin do?rulu?u, sözleri ve tutumlarynyn sorumlulu?udur. Bir umumi ve mü?terek dünya var bir de insanlar sayysynca özel ve bireysel dünya var.. öyle ise bir umumi ve ortak din varsa bir de mü’minler sayysynca özel ve ayryk “din” olmalydyr ve vardyr ki biz buna “mezheb” diyoruz. Fakat insanlar kendi mezheblerini kendi kurmak yerine, ça?a ba?ly kültürel engeller ve bulunulan yerden do?an sosyal ko?ullar yüzünden, bir ki?inin, örne?in Ymami ?afi, Ymamy Malik, özel ve ayryk dini görü? ve yakla?ymyny taklid etmek zorunda kaldyklary için, dini anlama yolu ve uygulama yürü?ü yani GYDY?:ze-he-be YANY mezhebler insanlar sayysynca olmamy? örneklenen ve ö?ütlenen yorumlar ve uyulan ve tutulan synyrly yollar ortaya çykmy?tyr. Bunun çe?itli nedenleri olabilir. Aklyma gelen birkaç temelli sebeplerden biri sosyal synyflaryn te?ekkülüdür. Ülema synyfy yani dili ve bilimi anlayan ve kullanan insanlar din konusunda dahi belirleyici olmu?tur. Ynsanlar hazyr para gibi hazyr bilgi ve çözümü de sevdiklerinden din konusunda yetkin ve seçkin insanlaryn ardyndan gitmi?lerdir. Di?er bir neden, insanlaryn ço?u zaman ve her asyrda ilim ve ibadetten ziyade ticaret ve siyasete a?yrlyk verdiklerinden dini anlama ve ya?ama yolunu ilim ve ibadetle özelle?tirmek ve geli?tirmek yerine hazyr ekonomik ve politik iktidaryn dini anlayy?yny seçme yolunu benimsemi?lerdir. Hasyly Yslamiyet, Hristiyanlyk ve Yahudilik dahi ortak ve semavi bir kaynaktan geldi?i ve tarihi süreç içinde birbirini izleyerek ortak aklyn kabul etti?i tek bir din (YDEAL) bulunmasy gerekirken geleneklerin olu?turdu?u ekonomik ve politik çykary terk etmeyen ya da edemeyen ulema synyfy ( buna ümera ve a?niyayy da dahil edebiliriz) bu üç unsura yani gelenek, ekonomi ve politikalaryna dini paravan ederek yeni dine iltifat etmemi?ler ve halky pe?lerinden sürüklemi?lerdir. Böylece biri birbirinden ayry ÜÇ AYRI SEMAVY din ortaya çykmy?tyr. Di?er taraftan insanlaryn ayryk kalbi kadar yol yani mezheb (REAL) olmasy gerekir. Ynsanlar konserve kutusu de?ildir ve kafalaryndan içinde bir ve ayny DYN “salçasy” bulunmaz. Hatta maddi salça ve konserveler bile ayny kyvamda bulunmaz. Böylece insanlar sayysynca mezheb olmasy gerekirken bir din içinde sadece en çok üç dört büyük mezheb varly?yny sürdürmektedir. Birde dinler arasy ke?isme noktalarynda yani Yahudilikle Hristiyanlyk arasynda, Hristiyanlykla Yslamlyk arasynda, Yslamlykla Yahudilik arasynda ARA ÇÖZÜMLER bulunabilir ve gerçekten vardyr.. bilenler bilir. Bu DYN’deki teksir (ço?alma) ve MEZHEB’deki taklil (azalma) hayatyn bir cilvesidir. Din hayatyn (ko?ullaryn) hayaty (kurallary) olmazsa ortak akyl ve dünya böyle birbirini tanymayan dinlere bölünür ve ayryca da özgün ve özgür ya?am / hayat / VITAL böylesine izm’ler ve mezheplerle gelenekler ve genellemelerle daralyr. Ben Ymam-y Azam kadar takvaly, Ymam-y Malik kadar azimetli olmaya mecbur muyum ? Hayyr! Zaten onlar takvayy de?il fetvayy, azimeti de?il ruhsaty öngörmü?ler ve kendileri takvayy ve azimeti tercih etmi?ler. Ancak bu mezhebi kurulan ki?iler, bu i?e bir mezheb kurayym insanlar beni izlesinler diye tur?u kurar gibi mezheb kurmamamy?lar. Dini konularda ve sorunlarda görü?lerini açyklamy?lar. Ylmiyle amil bu zevata uyan insanlaryn ardyndan siyasette, ilimde, imanda ve amelde çe?itli mezhebler, meslekler ve me?rebler ortaya çykmy? ve belli zaman ve belli yere ait bu ekoller ve okullar zamanla umumi yol haline gelmi?ler. Fakat bizler yani bir mezhebi tutanlar dini gibi mezheblerimizi dahi tam özümleyip kaynaktan ve ayetten kaziye, kaziyden (yargy) kaide, kaideden hüküm (karar) çykaramady?ymyz için, benim gibi bu durumda olanlar için, “din adyna hareket edenler” adyny veriyorum. Çünkü nasyl fen yapmak için matematik gerekiyorsa, bilim yapmak için dil (tercihan Yngilizce) icab ediyorsa dini bir kaziye ve hüküm çykarmak içinde ARAPÇA denilen kitabyn dilini bilmek lazym gelmektedir. Halbuki bunu tahsile imkanymyz olmady ya da verilmedi.. her ne ise..i?te din adyna hareket edenlerin unutmamasy gereken ilk i?, bu dil olumsuzlu?undan kaynaklanan kökenden uzaklyktan ba?ka ki?isel arayy? ve özel ba?lany?larynyn farkynda olarak ortak ve genel dinin kapsayycy kurallaryny ve ku?atycy çözümlerini kendi sy? anlayy?y ve geçici dünyasy içinde küçültmemek ve daraltmamaktyr. Din bir okyanus ve deryadyr. Mezheb ise bir deniz ve bahirdir. Bizim ilim, iman ve amelimiz ise bir göldür. Bir Müslümanyn tuttu?u ki?i ya da kendi adyna atty?y adym (mezheb) ile din adyna gidilmesi gereken yolu (SIRAT) birbirinden ayyrmalydyr. Metni manadan ayyrma ve hocanyn sözünü kitabyn kelamyndan tefrik etme derecesine gelmelidir. Sonra KENDY'si ve kendisiyle birlikte YÜRÜYENLERYN gidi? çizgisinin bilerek ya da bilmeyerek ana yoldan çykmamasy ve sapmamasy için Allah’a yalvarmaly ve yakarmalydyr. Zaten bu nedenle “ihdi-nâ-s-syrat-al-müstakim” sözüyle do?ru yol ve istikamet, do?ru adym ve istikrar, do?ru gidi? ve inayet, do?ru yürüyü? ve hidayet duasy yapmyyor muyuz ? Buradaki BYREYSEL dört talebi ORTAK’lyk ve biz syrry içindeki AMYN yümni ve emni ile noktalyyoruz. Din.. syrat.. mezheb… Gidilen yolda buyrulun din, yaratylan yol ve yapylan yürüyü? birbirinden ayrydyr. Yine bir din denklemi ve iman-dua özeti olan Amenerrasüli’den: Tahmil aleynâ... Tuhammilnâ… Ve vüs’atymyz kadar yapylan teklif. Bu bir ki?iye yüklenen yol ile bir bölgeye bir ça?a yüklenen teklif birbirinden ayrydyr. Ve ça?lar içinde yürüyen ümmete yüklenen teklif birbirinden ayrydyr. Ve Müslüman olmaktan ba?ka bir de insan olarak be?erin HAMMALLIK etti?i yük ayrydyr. Y?te bu dört a?yrlyk içinde en dikkat edilmesi gereken yük; çapymyz kadar gerçekle?tirilmesi gereken i?lev ve görevdir. Y?te bunu anlamaya ve ya?amaya yardym edecek bir KUR’AN I?I?I (Bakara suresinin 177 nici ayetini) görmeyi ve göstermeyi deneyece?im.. amma koordinatik olacak… Yn?aallah Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim Düzenleyen osmanziya01 - 02-Aralık-2010 Saat 04:30 |
|||||||||
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|||||||||
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3557 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 03-Aralık-2010 Saat 23:05 | ||||||||
Düzenleyen osmanziya - 04-Aralık-2010 Saat 03:25 |
|||||||||
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 04-Aralık-2010 Saat 10:24 | ||||||||
Slm De?erli dostum...
Din ile ilgili hikmetli, tefekküri ve yol gösterici de?erlendirme ve açyklamalar yapmy? olmandan ve bu sözlere sebep ve muhatap olmamdan dolayy, yüce Allah’un ho?nutlu?unu kazanan kullardan olmamyz ümidi ile yanly? anlamaya sebep olmamak için son cümlenden hareketle din ile ilgili noktayy ?öyle koysak nasyl olur… Gerçekte dini do?ru anlama, azami ölçüde yararlanma-faydalanma; bir süreçtir. Bu süreç akyl bali olmakla ba?lar, ömür boyu devam eder. Kimi insan, bu sürecin sonuna geldi?inde belki murad edilen dinin hakikatini anlar, ona göre ya?ama gayreti içine girer. Kimi insanda ömrü ne kadar uzun sürerse sürsün bir türlü murad edilen dinin hakikatini anlayamaz. Senin dedi?in gibi hak dinden aldy?y birkaç motifin de içinde oldu?u kendine has, nefsine-i?ine geldi?i ?ekilde bir din icad eder ve ona göre ya?ar, ba?kalarynyn da bu dine uymalary için gayret eder. Evet! Din, gerek iman, gerekse amel cihetiyle Bakara 177’de çok sade ve anla?ylyr biçimde özetlenmi?tir. Yani bu ?ekilde anla?ylan ve ya?anan din, yüce Allah’yn murad etti?i dindir. Yani Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; Yani gerçek din, her iki alemi ilgilendiren, muhataplaryny her iki alemde saadete götürecek bir kimyevi formül gibidir. Ne var ki muhataplar, kendilerine özgü farkly üslup ve yeteneklerinin olmasyndan yada farkly azim ve gayretin olmasyndan dolayy bu formülü, farkly yo?unlukta ya?ayy?laryna tatbik etmek ve de?erlendirmek durumunda kalmaktadyrlar. Ki buradan, her kese göre farkly farkly dini ya?ayy?yn oldu?u anlamy çykmaz, çykmamalydyr. Olsa olsa Allah’yn ho?nutluk derecesine göre din nimetinden alynan lezzet yada y?yma farklyly?ydyr, denilebilir. Ki bu farklylyk ta esasen gerekli bir kanuniyettir. Allah’yn murad etti?i dini ya?ayanlardan olmak umudu ve dile?i ile… Saygy ve sevgilerimle |
|||||||||
ahmet
|
|||||||||
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3557 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 05-Aralık-2010 Saat 03:34 | ||||||||
Evet nokta güzel oldu.
Cenaby Hakk'yn tüm sekelany, yani günahla yüklü tüm cin ve insi sorumlu ve yükümlü tuttu?yu bir iman ve ibadet yani din var. Buradaki temel ilkeler ve ortak ölçülerle de?erlendirilen ve nokta-i hatimesi bulunan arty ve eksi yükseli? ve ini?i olan yakin ve amelde var. i?te bunun ahireti, akibeti ve hitamy önemlidir.
Allah bizim ve sizin ahiretimizi, akibetinizi ve hatimeyi; mutlu, kutlu ve güzel eylesin. amin.
Düzenleyen osmanziya - 05-Aralık-2010 Saat 03:36 |
|||||||||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |