Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dünya | |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4408 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: Dün Saat 22:16 |
zaman hakkında bir şeyler karaladık.. karalamakla kalmadık yazdık.. hatta yazmakla yetinmedik kocamaan bir de tablo yaptık.. yine de yaranamadık Zaman Namaz'ın tersidir... Hakikat-ı Zaman ile Hürriyet-i Namaz arasında bir bağlantı bulunur.. ![]() sonsuzluğun BAŞI.. Değerli bir arkadaşım sonsuzluğun SON’undan söz edince bende yazıma bu başlığa attım: SONSUZLUĞUN Başı. kendisine bunu yazdım: Varlık ve yokluk hakkında.. Heiddiger’in bahsettikleri yerine şunu derim: İnsan sonsuzluğu yani MUTLAK'ı bilmez.. salt için kullandığı başsız ya da sonsuz sadece olumluları olumsuz etmek için bir anlatım yolu.. eskiden sonlu.. sınırsız.. sonsuz olarak üç kategori kabul ederdim.. şimdi gördüm ki sonsuz'u zaman.. sınırsız'ı mekan.. için kullanıyor. Yani bu bir DİL beceresi.. diğer taraftan içinde yaşadığı bulunmayan SONSUZLUK ile olmayan ÖZGÜRLÜK.. bir DÜŞ tuzağı.. EMANET olan özdeşlik ilkesinden sonsuzluk ve özgürlük ilkesinden başıboşluk.. çıkarabiliyor.. bu kadar evren koşullarına bağımlı ve toplum kurallarına bağlı olduğu halde.. EMANET dediğimde bu ilkelerin sahibi olmadığını da ilan etmiş olurum. Ama bunu düşünme yani var sayma ya da yok sanma değil inanma yetkimle yapıyoruz. Yani hiçleme yekimi kullanarak Tanrı'ya ya da evrene ya da insana HİÇ YOK.. hepleme yetkimi kullanarak Tanrı'ya ya da evrene ya da insana HEP VAR.. diyor. Evet, bazı insanlar Tanrı'nın varlığından huzur ve sükun duyar.. baz insanlar da tam tersine Tanrı'nın varlığı onu rahatsız eder.. bununla beraber her ikisinin de VARLIK ya da YOKLUK hakkında hiç bir bilgisi bulunmaz. Söylediklerim edebiyatsız dilsen nesneler ve kuru sözlerdir.. bir de bunların yaşanması bulunur ki bu çok başka bir şeydir.. bunu bilen birisi Unimano der ki cehennem ateşleri içinde razıyım.. yeter ki yok olmayayım. Sonuçta insan yaşadığı çeşitli yoksunluklar yoksulluk.. hastalık.. yaşlılık ile zaten bu YOKLUK'lar tanımlayamasa da kadr eder.. zaten bilginin karşısına oyduğumuz DEĞER bu demektir. Var dediklerimiz bilgi.. yok dediklerimizi değer.. adını veriyor ancak biz varlığı ve yoklugu bilmiyoruz bilgiyi ve değeri biliyoruz. Yazının başında Varlık ve yokluk hakkında.. Heiddiger’in bahsettikleri yerine şunu derim diye başlamıştım.. aslında kitabının adı VARLIK ve ZAMAN idi.. bu durumda ZAMAN yokluk mu ? Zaman bin bir surat.. enerj gibi.. bu yüzden zamana da bir enerji gözüyle bakılabilir.. Bu varlık ve yokluk ve zaman gibi çok yönlü ve yanlı konularda konuşurken konuşmamızın hangi alana ilişkin olduğunun farkında olmalıyız; günlük dilde mi.. bilimsel bilgi de mi.. felsefi bilgide mi.. dini dilde mi ? Aksi halde ya retorik yaparak halkı ya da diyalektik yaparak aydını dilediğimiz yöne çekme etkinliğinde bulunmuş oluruz.. çünkü amacımız malımız satmaktır. Hakikatı aramak ise ayrı bir duyarlık ister. Günlük dilde zaman ve yokluk bir takvimdir. Bilimsel dilde zaman ve yokluk 11 boyutlu sicim kuramını dış dört boyutunu ifade eder bir zardır. Yani burada zaman hesaplanabilen bir nicelik olarak yer alır ancak mekandan asla ayrılmaz.. bilim buna zeman mekan süreklisi (continuum) der ben ZMK diyorum.. zaman mekan kadrosu. Felsefi dilde zaman hakkında o kadar çok çeşitli anlatım bulunur ki bunları var oluş felsefesi ile sistematik felsefe (öz) felsefe olarak ikiye ayırabiliriz.. sistematik felsefenin ontoloji ve epistemoloji ve aksiyomatik (değer) alanlarına göre çeşitli yaklaşımlar buluruz. Keza bu meyanda optik zaman.. fizik zaman.. psik zaman.. istatistik kuantum zamanı.. determine rölativite zamanı.. bergson zamanı.. gibi terimleri ve kavramları ve olguları sayabiliriz. Dini dilde zaman.. önce başlat sonra bitir yasasının geçerli olduğu geçici dünya yaşamıdır. Bana göre ise zaman ve mekan deyince sıralayabileceğim iki paralel listedir: Zaman (KAİNAT) Mekan Tarih ve Tabiat Hadisat ve Mevcudat Vazife (işlev) ve Bina (Yapı) Enerji ve Kütle Değer ve Bilgi Kalb (İNSAN) akıl ÖZETLE.. kainat feleği ve insan keleği arasında ortaya çıkan bir bilgidir. Saygılarımla Osmanziya 28.07.2025 üçyol izmir 21:58 ![]() zamanı biraz daha açtık ![]() Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 02:31 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4408 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
![]() ZAMAN hakkında olan yazı aslında bir YEM idi.. arayanları bilinenlerden bilinmeyenlere giden yolculuğumuzda geçtiğimiz duraklar hakkında bilgi vererek bir BÜYÜK RESİM ORTAYA çıkarmaya çalıştık. Buradaki BILINENLER dizini içinde onuncu tabloyu buraya yapıştırdık.. bundan sonra otuza yakın (30) tablo bulunuyor ve buraya kadar gelip bu tabloları bilgisayarına indirerek incelemeye başlayan ARKADAŞ.. belki anlayacak ki yolculuğumuz aslından bilenenlerden değil bilinmeyenlerde başlıyor.. hani biz dünyayı yani gök yüzünde etrafımızda dönüyor görüyoruz ya.. iki bin sene bunu böyle zannettik.. oysa gök küresi değil yer küresi dönüyormuş.. yani yer merkezli evren tasvirinden güneş merkezli kainat tasvirine geçmemiz iki bin senemizi aldı.. her ne ise.. 20250729_023905_BILINENLER.zip Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 02:46 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4408 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
66 milyon yil once 12 km (everest dagi 9 kilometre) capinda bir gok taşi meksikanin yutacan adasina carpiyor kuş dinazorlar hariç dinzorlarn hepsini ve diger canli turleri dortte uçunu olduryor. Bu Alvarez kurami dogrulanmıştir. Kitlesel ölüş. Boyle dogal nedenlerden çikabilecegi gibi uygarligin.. kendi kendisini; genetik.. robotik. nanoteknoloji.. yapay zeka gibi teknolojileri saglam ve saglikli kullanamadigimizdan çikan var oluşsal nedenlerden bir iki yuzyil ićinde imha etmesinin olasiligini yuzde elli goruyor Martin Rees. mustafa buguçam muzik ve audio dalga.. ses ve gurultu mevce ışık ve goruntu mevce foto ve video radyasyon harfler savt kelimeler nida cumleler sada gufteler ibare besteler ifade kainat işaret insan delalet Sana okuyabilirsen düşunebilirsen anlayabilirsen inananilirsen bağlanabilirsen güvenenilirsem sen bensen mentalite ve zihniyet ve kultur denilen MANTIK rastgele oluşmuyor.. Bir milleti.. bir coğrafyayi.. bir çağı.. ileri goturen ya da geriye gonderen bir tarzi nazar ve bir tavri zihniyet bulunuyor. Batiyi ileri goturen bilime olan sevgisi ve saygisi idi.. ancak onu batiran bilimin sonucu olan kuvvetle zehirlenmesiydi.. elbette başka yardimci faktorlerde olabilir Sorun kureselse ćözum bireyseldir. sorun ile çozum arasinda DEGISIM kuresel ile bieysel arasinda TOPLUMSAL ise çözum Toplumsal Değişimdir osmanziya dogadan TEKNOLOJIYLE uzaklaştirildik insanda IDEOLOJIYLE uzaklaştirildik Çunku X den.. A dan.. K dan.. uzaklaştik Y den.. B dan.. K.dan.. uzaklaştik uzaklatikdan ve uzaklastirildiktan sonra Tanrı'ımıza YABANCILAŞTIK. devletler ve partiler ve şirketler insanlar ve insanlar ve insanlar kimin güçlu oldugu anlaşilacak askeri ve politik ve ekonomik güçlü üçlüsunun efsanesi bitecek din ve dil ile bilim ve felsefe dunya ve ahireti hazirlar ancak kimse hazira konamaz kendi hazirlar osmanziya dilin KIŞRK düsün LÜBBÜ SADRIN Zatı SARFIN Sıfati https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2807 ÇAĞR |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4408 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Recep Kutay Eyüpoğlu Bey Kardeşim, teşekkür ederim.. değerli bir açıklama olmuş. https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2811 web sayfamda açıklamalar söz konusu. Bilinenlerden bilinmeyenlere giden yolculuğumuzda dediğiniz gibi önce başlat sonra bitir DOĞRU PARÇASI ile bir döngü yaşıyoruz. ancak bir de bizim dünya ile başlayan ama onunla bitmeyen YARI DOĞRUMUZ bulunuyor.. hatta ezelden ebede giden ve başı ve sonu olmayan DOĞRUMUZ söz konusu.. şimdi insanlar SOMUTULAR yetersiz kaldığından anlatımlarında GEOMETRİ'den yardım alırlar malum. açıdan.. eksenden bahsederler ve her şeyden önce SOYUTULARA ilişkin çizgilerden yardım isterler.. biz YBA ile isbatı ve iknayı ve hatta icadı ve imkanı ve icabı geometrik olarak gösterdik. Saygılarımla osmanziya
![]() Bu son dosyadan önceki elliden fazla tablo burada BILINENLR00 zip dosyasıyla yüklenmiştir: 20250729_095415_BILINENLR00.zip |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |