Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: 2011( Kapalı Konu) | |
<< Önceki Sayfa 3 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj | ||||||||
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 13-Ocak-2011 Saat 00:43 | ||||||||
Sevgili abim,
Yltifatynyz ve temenniniz için te?ekkürler..
?ema ve tablo bile yapmadan yalyn ?emalar olan diyagramlarla düz yazy anlatymlarynyn adym adym ayryntylaryny yazdym . Sizden isted?iim bu ba?lykta yedi adet yazymyn bir pragrafy ya da bir tümcesi hakkynda görü? ve özellikle ele?tiridir. Ben sizlerin gönderdi?iniz tablo ve ?emalarynyza kar?y nasyl ayryntyly görü? ve ele?tiri vermi?sem sizden de ayny ?ekilde soru ve ele?tiri beklerdim.
Sizlerden toptan kabul beklemiyorum ve fakat ANLA?ILMIYOR gerekçesiyle toptan redd dahi beklemiyordum. Fatma karde?im samimi itiraf etti.. demek sizde yöntembilimin biçiminden çok içeri?ine nazar ederek anla?ylmazlyk ele?tirisini yaptynyz.
Oysa ?imdiye kadar her ikiniz ?emalaryn içeri?ini doldurmada yani biçimi kullanmada ba?arylyydynyz..
Sizlere analitik düzlemin nantyksal kullanymynyn mahiyet ve muhtevasyny bütünüyle yansytamayaca?ym gibi ve yirmi yyllyk müktesabymyn hasylasy olan meleke ve san'atymy tamamyyla aktaramam. Sizlerin bu i?in özünü birden ve tamamiyle kavramanyz mümkün olmayabilir. Amma hissetti?iz kadary sizi buraya getiriyor.
Bu durumda sizin ve benim a?ama a?ama deneme ve yanylmalarla, adym adym de?i?tirme ve düzeltmelerle, parça parça evrilmelerle yöntembilimsel analiz "dü?ünce"sini ortak bir "dil" haline getirmekten ba?ka yolu yoktur.
Sa?lycakla kalynyz.
Düzenleyen osmanziya01 - 13-Ocak-2011 Saat 12:08 |
|||||||||
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|||||||||
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 15-Ocak-2011 Saat 04:38 | ||||||||
Düzenleyen osmanziya01 - 16-Ocak-2011 Saat 02:45 |
|||||||||
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|||||||||
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 15-Ocak-2011 Saat 08:29 | ||||||||
Slm. De?erli karde?im
2011 yazy dizisini birkaç kez okudum. ?üphesiz vermek iste?inin bilginin yöntem bilimi, bazy temel kavramlary kullanarak açyklamak ve ayny zamanda sevdirmeye çaly?mak… Ne var ki bir konu üzerinde yazy yazan her kes gibi, sende kendi bildi?in kavramlarla açyklamada bulunuyor. Yazyyor, çiziyorsun… ?u var ki, sen her açyklamany analitik dü?ünme çerçevesinde yapmaya gayret ediyorsun. Bu yazy dizisinde de ayny ?ekilde adem-insan ile ilgili analitik bir açyklama-tanymlama yapyyorsun. En son yazynda, önceki yazylara göre çok sade bir anlatymla analitik dü?üncenin hem analiz, hem de sentez yapma istikametinde oldu?u hususuna de?inerek, oldukça sade, kolay anla?ylyr bir açyklama yapmy? ve yazy dizini güzel noktalamy?syn… O kysmy a?a?yda tekrar belirtmekte fayda var. “Bizler ikileri birle?tirdik mi SENTEZ, birleri ikile?tirdik mi ANALYZ yaparyz. Y?te bu yapylan terkib ve tahlil i?lemleri bir TEFEKKÜRDÜR. Bu bire?im ve çözümle denilen dü?ünme öylemesi ve oylamasy, imgelemesi ve izlemesi, incelemesi ve irdelemesi YSTENYRSE GÖRSEL olarak dahi yapylabilir. Artyk kafadan klasik olarak yapylan dü?ünmelerin yerine ka?yt ve kalemi elimize alarak ?emalarda tablolar yaparak ve bu suretle dü?ünme i?lemini YAVA?LATARAK, bu lime lime etmek usulüyle, ince ince dilimleme yöntemiyle, birim birim bölümleme metoduyla yargylama etkinli?imize ve sorgulama i?lemlerimize HIZ kazandyraca?yz. Dedik ki bir nokta bir noktayla bir araya gelirse çizgi olur, bir çizgi bir çizgiyle bir araya gelirse bir yüzey olur. Biz yukaryda çizilen mekan-zaman ve mana-gaye iki çizgisini böyle bir levha haline getirece?iz: MEKAN ZAMAN GAYE MANA ?imdi tam bir SAHYFE de yer tutmu? bu görsel LEVHA bize dört kö?esinde dört terim yazyly bir TABLO haline getirilmi?tir. Bu levha, bir ka?yt olur, bir monitör olur, bir duvar olar, bir pencere olur, bir kapy olur içindeki manayy, resmi, kapalyyy, açy?y ve soruyu saklar, ta?yr ve gösterir. Ancak yapylan kapynyn en geni?i yukaryda dört kö?esini terimledi?im ÂDEM kapysydyr. Fakat biz bunu KAYNAT VE YNSAN olarak böleriz. MEKAN kainat ZAMAN ÂDEM
GAYE insan MANA ?ekilde görüldü?ü gibi mekan ve zaman KAYNAT olarak birle?tirilmi?, mana ve gaye dahi YNSAN olarak toplanmy? ve kainat ve insan dahi ADEM olarak ortalanmy? ve özetlenmi?tir. ?imdi bu ?öyle de yapylabilir: MEKAN kainat ZAMAN YNSAN GAYE âdem MANA Bu iki levha arasyndaki farky tarty?mak YÇERYK’i ve sureti tarty?maktyr. Her iki halde de bu iki levhanyn BYÇYMY ve ?ekli ayny kalyr. Bizim bu yazylary yazmaktaki maksadymyz içeri?i tarty?mak de?il, bu siteleri açmakta amacymyz biçimi ö?retmektir. Elbette bu arada içerik tarty?masy, ele?tirmesi, sorusu ve sorgulamasy da yapaca?yz. Ancak bu tarty?ma biçimi tanymaya ve ö?renmeye yardymcy olmalydyr ve olacaktyr.” Burada benim takyldy?ym husus; senin yapmy? oldu?un analitik açyklamalarda; çözümlemeden-analizden ziyade genelde hep birle?tirme-sentez yapylmy? olmasydyr. Nitekim,bu yazy dizisinde de zaman-mekan, mana-gaye’den yani dört temel kavramdan yola çykylarak, yöntem bilim diyagramynda kar?yt, bütünleyen kavramlar ele alynmakta ve do?ru adreslere yerle?tirilerek adem-insan dört dörtlük tanymlanmaya çaly?ylmaktadyr. Burada senin kavram bilgin ve 20 yyllyk tecrüben, birkaç kavramdan hareketle amaçlanan bir hedef kavramy tanymlamaya yönelik böylesi bir sentez yapmaya yeterli olabilir ve çok ta kolay bu sentezi yapabilirsin. Fakat kavram bilgisi yeterli olmayan ve tecrübesi az veya hiç olmayan ö?reniciler; bu sentezi öyle kolayca yapamaz. Ki bu ?ekilde yöntem bilimi anlatmak ta, uygulamakta ö?reniciler için zor olsa gerektir. O nedenle ben de yöntem bilime ili?kin analitik dü?ünme ve ?ema çaly?malarymy, daha ziyade ba?tan hedefledi?im bir tümel kavramy; ilgili kar?yt, özde?, bütünleyici temel-tikel-tekil kavramlarla çözümlemek-analiz etmek ?eklinde olmakta ve hedeflenmi? olan tümel kavram,dört dörtlük tanymlanmakta ve açyklanmaktadyr. Ki burada esas olan yöntem bilim diyagramynyn-?emasynyn, belirlenen kurallara göre do?ru kullanylmasy de?imlidir? Yöntem bilim ?emasyny kullanyrken, elbette analitik dü?ünce çerçevesinde sentez çaly?masy da olmalydyr. Ancak sanyrym. Bu benim yapty?ym analiz çaly?masynda tecrübe kazandyktan sonraki merhalede kolayla?acaktyr. Senin 2011 yazy dizisinde yapty?yn çaly?mayy, ?ema olarak ve de kysaca çözümleme yaparak kendimce kolay açyklady?ymy zannediyorum…
enin Düzenleyen kutlu aytug - 15-Ocak-2011 Saat 08:47 |
|||||||||
ahmet
|
|||||||||
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 15-Ocak-2011 Saat 08:39 | ||||||||
Çözümleme Ynsan, zaman-mekan boyutlary içerisinde varlyk ve vaka planynda yaratylmy?-belirli gaye-amaca göre ve belirli bir mana-anlam üzere programlanmy? nurdan-özenerjiden-takyondan (a?yrly?y olmayan unsurlardan) ve nardan-enerjiden-tardiyyondan (a?yrly?y olan unsurlardan) mürekkep e?ref bir varlyk olup, ya?amy boyunca somut olarak nefsi ileti?im ve etkile?ime, soyut olarak ruhi ileti?im ve etkile?ime açyktyr. Ki bu açykly?yn gere?i insan, bir yandan akli-dü?ünsel duyularla, di?er yandan kalbi-vicdani duyularla varlyk ve vaka planynda her neyi algylarlarsa, algylanan ?eyleri kavramlar haline dönü?türmekte ve kavramlardan fikirler olu?turmakta... Ki bu fikirlerin terimler haline getirilmeleriyle de ilim, fen ve teknoloji ile kelam, felsefe ve hikmet denilen insany-toplumu ve yüce yaratycyyy-kainaty tanytan disiplinler ortaya konulmaktadyr. Terimler ve disiplinler olu?turulurken dil-el-beden aracyly?y ile sözlü-yazyly-remzi ifade ?ekilleri kullanylmaktadyr. Ynsan için yaratycyyy tanymak ve ona tazimde bulunmak, verdi?i nimetlere ?ükretmek, aslynda onun en temel hayat gayesi olmasyna ve bu gayenin ruhi ileti?im ve etkile?imle çok iyi anla?ylmasyna ra?men, nefsi ileti?im ve etkile?imle algylanan ?eyler, bu gayeyi-amacy perdelemekte ve insan ço?u kez amacy dy?yna yönelmektedir. Ki böyle hareket eden insan yüce yaratycy kar?ysynda imtihany kaybeder. Oysa söz konusu amaç-gaye istikametinde hareket eden insan ise imtihany kazananlardan olur. Sevgi ve saygylarymla Düzenleyen kutlu aytug - 15-Ocak-2011 Saat 08:56 |
|||||||||
ahmet
|
|||||||||
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 15-Ocak-2011 Saat 13:31 | ||||||||
DÜZELTYLMY? Saygyde?er Aytug,
Yine beni yalnyz byrakmadynyz.. yanyt ve iletiniz için te?ekkür ederim. Burada içerikten ziyade biçimi ele alyyorum. Ço?u biçim gibi içeri?i doldurarak göstermek gerekiyor. örne?in çömlek kabda biçim kabaca bellidir. Fakat ?i?ede su içer?i ile cam kaby arasynda katylyk ve syvylyktan ba?ka fark yoktur.Fakat yöntembilimin biçimi "camdan daha saydam" oldu?u için onun biçimini göstermekte zorlanyyoruz. Gerek benim kullandy?ym zaman-mekan ve mana-gaye içerikleri, gereksizin ( burada gerek ile sizin birle?mi? gereksizin olmu?.. özür dilerim) kullandy?ynyz içerikler nur-nar ve zikir-fikir içerikleri biçimin yanynda yine soyut ve saydam kaldy?yndan yöntembilimsel analizin SOYUT varly?yny göstermekte zorlanyyoruz.
Diyecekler ki sizin yöntembilimsel analiz yapty?ynyz ANALYTYK DÜZLEM görsel bir DYKDÖRTGEN SAHYFE de?il mi ? bu sahife de somut ve gözlenebilir bir alan oldu?undan bunun neresi soyut kalyyor?
Derim ki görsel SOMUT güne? resmi ile görsel SOYUT daire remzi arasynda ne fark varsa.. defter yapra?y ile analitik düzlem arasynda o fark vardyr. Somut olan bir imgedir fakat soyut olan bir kavramdyr. Hayalin ifadesi ile mefhumun ibaresi arasyndaki farky göstermek için bir kaç kitab yazmak gerekir k sonuncu kitapta bile somut ve soyuttan hangisinin biçim (anlatym), hangsinin içerik (anlam) oldu?unu gösteremezsiniz.
Akylly insanlar aleti kullanyr fakat mahiyetini sormaz.. ondan yararlanyr ve yararlandyryr. Bizim gibi a-kylly insanlarsa, SOMUT ?ekil ile SOYUT suret suret arasyndaki farkyn arkynda ince uzun bir yolda gider. Böyle akylly olunca kylly maymundan a-kylsyz ademin nasyl çykty?y hesabyny yapmaya gerek kalmaz.
(zarf) ?EKYL (biçim)
SOMUT (kab) ZARF (içerik) SOYUT
(mazruf) SURET (tasarym)
Burada bazen ?ekil ve suret birbirini yerine geçer, soyut ve somut birbirine kary?yr. Y?te yöntembilimsel analiz bu kary?mayy ayry?tyrarak
analiz ve sentezin daha sa?lam ve sa?lykly yapylmasyny ve tarty?ylmasyny sa?lar.
Sizinle burada hangi içeri?in daha gerçek, hangi içeri?in biçimi göstermekte daha yararly oldu?u tarty?masyny yapmayaca?ym. Ancak bu ba?lykla ?u ortaya çykty ki yöntembilimin biçimini göstermek için daha somut ve saydam olmayan konular, kavramlar ve içerikler kullanmak gerekiyor. Böylece maksadymyza daha kolay eri?ebilece?iz, gibime geliyor.
Bilinenlerden bilinmeyenlere giden yolculu?umuzda açyk kanytlarla kapaly savlary açaryz. Bu en belirleyici kuraldyr. Farkynda olmadan soyut kavramlaryn halka kapalyly?y ve onlaryn saydam görünlezli?i üzerinden belkide daha kapaly ve görünmez olan yöntembilimsel analizi anlatmaya çaly?yyorum. Bilemiyorum.
Belki de benim için böyle bir soyut ve ince çaly?mak yapmak gerekirken yöntembilimsel analizin mantalitesine halka ö?retmeye çaly?anlar tam tersine somut ve kolay çaly?ma yapacaklar.
Amma ne olursa olsun biz yöntembilimsel analiz dü?üncesini dil haline getirmek için elimizde ne geliyorsa onu yapmak zorundayyz.
Sa?lycakla kal
Osmanziya
Düzenleyen osmanziya01 - 16-Ocak-2011 Saat 02:32 |
|||||||||
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|||||||||
Fatma
Üye Kayıt Tarihi: 04-Kasım-2009 Gönderilenler: 60 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 15-Ocak-2011 Saat 14:17 | ||||||||
Selamun aleykum...
Açykçasy nerden ba?layaca?ymy bilmiyorum, öncelikle kusurum olursa affola...Her zaman belirtti?im gibi tecrübe ve bilgi olarak sizlerden çok gerideyim ama ?unun bilinmesini isterim ki hemende arkanyzdayym.Adymlarymy sizin adymlarynyzyn yerine koymaya gayret ediyorum ama adymlarym sizin adymlarynyzdan küçük bu yüzden bazen tam ayak hizanyza denk getiremiyorum..
Yöntembilimle ilgili dü?üncelerimi yazmayaca?ym tekrar,artyk bilindi?ine inanyyorum...Bu yazy dizisini ba?yndan beri takip ediyorum ama i?te ancak ?uan yazabiliyorum.Sayyn hocam benim talipli?im açysyndan ?ansyz oldu?unuzu dü?ünüyorum,kendi talipli?imi ise ?anslylyk olarak görüyorum.Çünkü ben bir konu üzerinde kendi içinde kendisiyle bazende kar?ysyndakiyle(ama içinden) saatlerce konu?abilen bir fytrata sahibim..bazen dy?aryya ya birkaç kelam çykar bazende tek kelam çykmaz...bir ara yazyya döküldü,hala da dökülüyor ama birkaç insana gösterebildim birkaç yazymy,gerisini payla?mayada cesaret edemedim.Kendi içimdeyken bu kadar Yöntembilimle tany?tym,ucundan kyyysyndan tutmaya çaly?tym-çaly?yyorum..yava? yava? dilede getirdi beni.Yöntembilimin özünde Dü?ünmek var.Kendime çok sordum o zaman sen bundan önce dü?ünmüyormuydun diye ve cevabym:hayyr!elbette dü?ünüyordum dü?ünüyorum ama benim sorunum bunlary sadece kendime duyurmak.Ha yöntembilimle sadece duymayy görmeye çevirdim az çok.Ve sorularymyda dillendirmeyi..Ve belki ço?u ?eyide anlady?ymy dü?ünerek ve anlady?ym gibi oldu?una inanarak sormadym...
Y?te yine kelimeleri çykmaz bir soka?a daldyrdym.Demem o ki ben ?imdide her zamanda talibim ama malesef yetersiz ve tembel bir talip..Ama bilin isterim tek kelam yazmasamda bazen,her?ey tarafymdan okunmakta ve üzerinde dü?ünülmekte in?allah..Neyi ne kadar anlatabildim bilmiyorum ama demek istediklerimi anlady?ynyza inanyyorum..
Selametle
Fatma
|
|||||||||
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 15-Ocak-2011 Saat 21:59 | ||||||||
Saygyde?er Fatma,
Ylginiz veyanytynyz için te?ekkür ederim.
Yine beni yalnyz byrakmadynyz.
Sizlere minnettadarym.
Ynsanlar çok ?eyi kullanyrlar fakat mahiyetini bilmezler.
(zarf) ?EKYL (biçim)
SOMUT (kab) ZARYF (içerik) SOYUT
(mazruf) SURET (tasarym)
Yukaryda Aytu? Bey yazdyklarym o kadar ZARYF taraflarki birbirleri yerine geçerek hem zarf hem mazruf olabiliyorlar. KAYNATTA Mekan ve Zamany ayyryryz fakat son kertede birbirleri yerine geçerler... YNSANDA Mana ve gayeyi ayyryryz fakat son mertebede birbirleri yerine geçerler.. kainat ve insany birbirinden ayyryryz fakat son kertede birbileri yerine geçerler... kainat somut ?ekil olur.. insan soyut suret olur.. fakat ?ekil ve suretin birbirinden iyicene ayrylmasy ve tamamiyle ayry?masy kolay de?ildir.. Bunun gibi terbiye ve idareyi birbirinden ayyryryz fakat öyle olur ki insanyn kendini idaresine terbiye, insanyn ba?kasyny terbiyesine idare demek zorunda kalyryz. ve nihayet anlam ve anlatymy birbirinden ayyryryz fakat bu yanytynda ifade etmeye çaly?ty?yn ibarelerin durumuna dü?eriz.
Ancak diyebiliyorum ki SOMUT ?ekiller yukary, SOYUT suretler a?a?y yazylyr.. bunu yazarkende soyutu öne ve sa?a, somutu sola ve arkaya "yazy"yorum.. amma bu yazma bildi?imiz düz yazy de?il sadece iki tane çizi.. biri yukarydan a?a?yya ya da a?a?ydan yukaryya DYKME.. biri sa?dan sola ya da soldan sa?a ÇYZGY..
Y?te tüm bu durumlarda anlamy biraz daha derin ve anlatymy biraz daha yalyn getirmek için kullandy?ymyz yöntembilimsel analizi dü?üncesini dil haline getirme çabamyzda yapty?ymyz i?in DÜ?ÜNMEDE bize ne verdi?ine ve SORGULMADA ne verece?ine bakaca?yz... Bende dedi?in gibi.. aynen senin yapty?yn gibi.. yöntembilimsel analizle DAHA DYSYPLYNLY "sorgulamaya", daha YÖNTEMLY "dü?ünmeye" ba?ladym.
Ve bunu yapmak için sizin gibi edebiyatçy Aytu? Bey gibi ilimci olmaya gerek olmady?y ya da benim gibi kavramlarla yüklü olmaya gerek yok.. isteyen herkes DÜ?ÜNMESYNDE yöntembilimsel analizi kullanarak sa?lam ve sa?lykly DÜ?ÜNCELER ortaya koyabilir. Yeter ki bizler biraz daha gayret ederek, bu DÜ?ÜNCEYY i?e yarar ve verimli bir DYL haline getirebilelim.
Ku?kusuz i?e yaramyyorsa eninde sonunda beni byrakacaksynyz.. bo?una benimle vakit tüketmenizi istemem.. Amma sizin anlamanyzda ve anlatmanyzda bir ilerleme sa?lyyorsa ?unu unutmayalym ki hiç bir sonuca önucunda ba?latty?ymyz çaba ve gayreti sürdürmeden eri?emeyiz.
Sa?lycakla kalynyz.
Osmanziya Düzenleyen osmanziya01 - 15-Ocak-2011 Saat 22:07 |
|||||||||
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|||||||||
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 15-Ocak-2011 Saat 22:31 | ||||||||
Sevgide?er ve Saygyde?er Fatma Hanym ve Aytug Bey,
Ele?tirime, kusuruma ve günahyma ra?men beni yalnyz byrakmayyp beni yine utandyrdynyz.Allah ebeden razi olsun, sizlerden.
Her ne kadar söz dizim hatalaryyla dolu yazdyklarymyn içerikleri herkesin ho?una gitmesede bazy insanlar tarafyndan ilgiyle izleniyordu.. fakat sizin ilginiz içerikten ziyade yöntembilimsel analizin kendisine ve biçimine ili?kin oldu?u için Fatma Hanymyn öteden beri var olan TAM deste?ine ve Aytu? Bey'in YARIM deste?ine çok büyük önem ve de?er veriyordum. Aytug Bey, bundan yirmi sene önce kendi çaly?malary yanynda bana da YARIM yer vererek bu i?i ba?lamasyna vesile olmu?tu. ?imde yanymda yer alyyor yani yarym destek veriyor.. ?imdi kendisinden istiyorum ki TAM destek vererek olu?masynda katkyda bulundu?u i?e sahip çyksyn. Yöntembilimsel analizi kendi i?i kabul etsin. Böylece bizde üç ki?i olalym..
ve açylan diyaloglarla burada yapty?ymyz diyagramlar eninde sonunda herkesin yararlanaca?y ?emalar ve dü?ünme tablolary haline gelecektir.
O zaman maddi hasylasy ve manevi haysiyetinden ba?ka O'nun Ryzasy zaten her ?eye yeter de?il mi ?
Öyleyse sizinde benim gibi bu i?i bir halka hizmet gayreti Hakka ibadet niyetiyle yerine getirmenizi beklerim.
Sa?lycakla kalyn.
Osmanziya
|
|||||||||
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|||||||||
Fatma
Üye Kayıt Tarihi: 04-Kasım-2009 Gönderilenler: 60 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 19-Ocak-2011 Saat 14:12 | ||||||||
Selamun aleykum..Lütfen bana "özgüven"i anlatyn?!
|
|||||||||
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3450 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 20-Ocak-2011 Saat 01:50 | ||||||||
http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=276&PN=1
soru ve cevap, yöntembilimin biçiminin anlaty?yldy?y bu forumu ve bu ba?ly?a uygun olmady?y için yukarydaki yerde sualinizin yanytyny verdim.
|
|||||||||
<< Önceki Sayfa 3 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |