Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: ?UUR(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: ?UUR
    Gönderim Zamanı: 24-Aralık-2009 Saat 17:24

?UUR

 

?UUR dizini içindeki dosyalar

 

uploads/20091224_172221_SUUR-00.rar 

 

?uur i?aret ve delalet eden kal, hal ve fiil dilimizdir..

Hayat kabu?unun  içinde barynan inci ?uurdur.

?uur bir bakyma akyl ve kalb ya da kalb-i akyldyr.

Aklyn de?i?im ve dönü?ümlerine yani inkylaplaryna kalb dahi denebilir.

Ancak ?uur akyl ve kalbden ibaret de?ildir.

Nefis ve ruh dahi devreye girer.

 

?uur bir bakyma fark ve kadr etmektir.

AKIL fark eder ve KALB de kadr eder.

Ne kadar dyr dyr ederseniz edin onu de?illendirecek biri bulunur.

O zaman bu i?in düz yazyyla zor çözülür bir yumak oldu?unu görürsünüz.

 

Bu iletinin dizininde ?uur üzerine bir düzine ?ema var.

Ylk ve yalyn ?uur ?emasynda bakty?ynyzda ?uuru ilk önce ve en ba?tan

fark ve kadr ile temyiz ve temzic eden bir yapy olarak bulursunuz.

Öylesine ki hareke ve sekene ile temas ve tema?a eder bir bina.

Bütün bunlar KARA bir  (x) olarak gösterilmi?tir.

Sonra bu iks ya da çarpy i?areti ile birlikte  

bir de MAVY (+) i?areti konulmu?:

YHTYYAR VE YKTYDAR YLE ARZU VE TALEP.

 

 

Eskiden beri söylerim;

“iktidarymyz itiyadymyz, ihtiyarymyz itimadymyz kadardyr.”

?imdi buna ?unu de ekleyebilirim;

“Talebimiz ra?betimiz arzumuz rüçhanymyz kadardyr.”

 

Yktidaryn altynda hassasiyet,

Yhtiyaryn üstünde hissiyat,

Arzunun altynda gaye,

Talebin altynda mana gösterilmi?.

Manasyz gayeler, gayesiz manalar bulunmasy

mananyn ve gayenin birbirinden ayry oldu?unu mu gösterir ?

En az do?um ve ölüm kadar birbirinden ayry!

Tabiatyn sundu?u do?um ne kadar amaçsyz,

Tarihin sundu?u ölüm ne kadar anlamsyz,

Madem ölece?iz niçin do?duk ?

Madem do?duk neden ölüyoruz ?

Demek ?uur, kendine yetmiyor!

Bu yüzden Allaha ve ahrete inanmaktan sorumluyuz.

 

?uur, te?his ve tarif; mantyk ve me?iet ve nihayet  hüküm ve haml olarak

E? zamanly eksende dizilmi?.

Ard zamanly olarak

taleb, mana, gaye ve arzu olarak syralanmy?.

 

?uur, hem x hem + olarak i?aret,  delalet ve ?ehadet eder.

O zaman hak ve hakikat ?uurun içindedir.

Amma ?uur bunlary kendisinin dy?ynda görür, bilir ve tanyr.

 

Ne garip de?il mi ?

 

?a?yrmamyza bir ara vererek, ara vermeye byrakyn zaten ço?u zaman göz ardy ederiz,

yapty?ym tanymlary syralayayym ve siz en azyndan ?öyle  bir bakyn, inceleyin, irdeleyin gerekirse ele?tirin ve tarty?alym.

Fark, fehm etmek ve istintaç (TÜMDENGELYM) yapmaktyr.

Kadr, fykh etmek ve istikra (TÜMEVARIM) yapmaktyr.

Temyiz, zikr etmek ve tahlil ( ÇÖZÜMLEME) yapmaktyr.

TEMZYC, fikr etmek ve terkib (BYRE?YM) yapmaktyr.

 

Dyr ve de?il mantuku / konu?masy   ile evet ve hayyr me?ieti / dilemesi

?uuru sorumlu ve yükümlü kylan bilim ve hukukunun motorudur.

Bu ve buna benzer sorunlaryn ve konularyn tarty?ylmasy YNSANBYLYM kurulmasyny gerektirir.

Biz bu i?i ba?latacak giri?imlere öncülük etmekte yöntembilimden sonra hedeflerim arasyndadyr.

 

  

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

NOT:

 

?uur “bilinç” olarak adlandyrylyr oysa ?uur akyldan ve bilmesinden ibaret de?il.

Bilen, seven, isteyen ve duyan insan.. bu i?leri ve ba?ka i?leri dahi

?uur  ile tanyr ve yapar. O zaman ?uura TANINÇ demek daha yerinde.

Y?’ar eden edilen ?uurdan ba?ka syrly alanlar da bulunur ki kuramlara dayaly olarak

?uurun altyndan ve üstünden bahsedilir.

Meta-fizik ve Para-psik alanlar en az kyzyl-ötesi ve mor-berisi kadar “gerçek”.

Öyle ise ?uur önce bu ikisi arasyndaki  “gerçek”i tesbit etmeli

fakat ondan önce de “kendi” gerçe?ini.

BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk