< ="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 9">< name="Originator" content="Microsoft Word 9">
<>
KULLANMA
“Kullanma”
sözcü?ü farkly anlamlarla yüklü bir ad.
Ylk
olarak "istimal" anlamynda
nesneleri kullanma manasynda “kullanylyr”.
En çok
kullanylan nesne dil nesneleri oldu?undan
sözcükler
de?i?ken ve de?erleri ta?yyyp yansytmakta kullanylyr.
Ykinci olarak "tasarruf"manasynda kimsenin
kelamyny ve
kalemini kullanymyndan bahsedilir.
Bir kimse
yapyp etmelerini gerçekle?tirirken elini, dilini ve gönlünü kullanyr.
Burada
nesnenin kullanylmasyndan ziyada kimsenin kendini kullanymy esastyr.
Üçüncü
olarak "istismar" manasynda kimsenin kimseyi kullanmasydyr.
Bu durumda
bir kimse ba?ka bir kimseyi “amaç” olarak de?il de
“araç”
olarak görmesi ve kullanmasyndan söz edilir.
Dördüncü
olarak "ubudiyet" manasynda “kul-luk” etme anlamynda kullanylyr.
Bu muthi?
ve muhte?em tespit, dil denen varly?yn
bir san’at
anasy ve hikmet atasy oldu?unu
gösterir.
Dil, san’at
ve hikmet ile fünün ve hukukun kökenidir
Ki bu dört
etkinli?i din zirvesine götürür.
Ancak dil
mi bizi kullanyyor yoksa biz mi dili kullanyyoruz, tereddütteyim.
Ynsany
anasy ve babasy kullanyr; evlenir e?i ve çocuklary kullanyr;
parasy ve
oy ile beliren gücünü ve gürünü millet
ve devlet kullanyr.
Ama ayny
zamanda insan da bu saydyklarymy dahi kullanyr.
Kullanym ve
kullanma kullu?u
kar?ylykly yardymla?ma ve dayany?manyn
gölgesidir.
Ynsanyn
maksady, talebi ve muhabbetti sonunda
onu
sevdi?i, istedi?i ve yöneldi?ine kullu?a götürür.
Kimsenin
kimseyi kullanmasy kar?ylyklydyr.
Kral köleyi
kullanyr, köle kraly kullanyr; ama az ama çok.
Fakat
Allah’yn kullaryny kullanmasy böyle ihtiyaci ve izafi de?ildir.
Yukarydaki
krallyk ve kölelik ili?kisine benzemez.
?imdi bu
yüksek ve yüce ili?kinin çözümlemesine girmeyece?im.
Sadece
kullanmayy “YSTYMAL” manasynda alarak
yöntembilimsel
bir analiz yapmayy deneyece?im.
Çaly?ma
Yararlanma KULLANMA Ö?renme
Aly?ma
Bir ?eyi
“kullanmak” için öncelikle onu kullanmayy “ö?renmeyi” gerektirir.
Bir ?ey
bilinmeden ve bellenmeden kullanylamaz.
Dü?manyn
dahi olsa onu yenmek için onu bilmek ve tanymak zorundasyn.
Kullanmanyn
çe?itli amaçlary ve hedefleri olabilir.
En genel
amaç “yararlanmak”tyr.
Y?te bu ard
zamanly üç i?;
ö?renme,
KULLANMA ve yararlanma olarak dizildi.
Ya?am
deneyimi gösterir ki bir ?eyin efendisi olmak onun u?a?y olmayy gerektirir.
Örne?in
bilginin efendisi ve kraly olanlar çaly?manyn u?a?y ve kölesi olmu?lardyr.
Ö?renme,
kullanma ve yararlanma bu üçü bizden
hep ?u iki ?eyi ister:
ÇALI?MA VE ALI?MA
A?a?ydaki
tablo hür türlü ba?arynyn yol haritasyny çizer.
Haritalar
da?lar ve dereleri gösterir; ?ehirleri ve
yollary i?aretler.
Dileyen
diledi?i kayna?y / menbay / source’u seçer,
istedi?i
hedefe / ere?e / target’e gider.
Dilerim ki
okuyucularym yöntembilimsel analizi kullanyp yararlansynlar.
Sa?lycakla
kalyn.
NOT:
A?a?ydaki linkte verilen haber analitik düzlemin
evrensel kullanymyna bir örnektir.
Kullandy?ym
yöntembilimsel analiz yirmi yyl öncesine dayanan ki?isel bir çaly?ma
Olup büyük bir olasylykla linkteki ilkeleri
kullanmakla birlikte oradaki inançlarla
ili?kisi yoktur.
http://msnyasam.ekolay.net/index.asp?url=http://www.ekolay.net/astroloji/haber.asp?pid=2049&haberid=677223&reklam=msn