Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: HAYAT( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Konu: HAYAT Gönderim Zamanı: 25-Ağustos-2011 Saat 22:28 |
|
|
ahmet
|
|
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 25-Ağustos-2011 Saat 22:29 |
Hayat kavramynyn yöntembilim diagramyna göre kurgulanmasy Açyklamasy en zor kavramlardan biri Hayat-Dirilik kavramy olsa gerek. Bu nedenle yöntembilim diagramynyn merkezinde hayatyn temel göstergeleri olmaly, diye dü?ündüm. Bu tanymlamaya uygun alarak ta yatay koordinat ekseni üzerine öncelik-sonralyk syralamasyna göre hayatyn olu?masyny sa?layan temel ?artlary yerle?tirdim. Dikey koordinat ekseni üzerine de soyut-somut, sebep-sonuç prensiplerine göre hayaty olu?turan temel kaynaklary yerle?tirdim. Bu kurguya uygun bir ?ekilde ve soyut-somut, sebep-sonuç ve kar?ytlyk ilkelerine göre diagramyn alt sa? alanyna hayatyn varly?yny hisseden ruh ve nefsi ve bunlaryn temel özelliklerini belirten kavramlary yerle?tirdim. Diagramyn üst sa? alanyna hayaty renklendiren y?yma ?eklindeki radyasyonu ve hayaty yaygynla?tyran ileti?im-haberle?me-kayda alma v.d kavramlary yerle?tirdim. Diagramyn alt sol alanyna hayaty tanymlayan ve anlamlandyran ?uuru ve insandaki rabbani maarifeti-gönlü yerle?tirdim. Diagramyn üst sol alanyna hayaty çe?itlendiren ysy ?eklindeki radyasyonu ve hayaty zenginle?tiren etkile?im-yakynla?ma-hissetme v.d kavramlary yerle?tirdim. Tamamlanan resmi, a?a?ydaki gibi okumaya çaly?tym. ?emanyn çözümlenmesi Hayat, yüce yaratycynyn hay-dirilik syfatynyn, varlyk-mahlukat aleminde sebepler zinciri dahilinde tecelli etmesidir. Hayat, yaratyly?yn temel hedefi olup, yüce Allah kader-kaza ve ata kanunu tahtynda varlyk aleminin yaratyly? seyrini bu hedefe kilitlemi?tir. Hayat, genel ve özel olmak üzere iki boyutlu olarak varlyk aleminde tezahür etmektedir. Hayatyn genel boyutunu, ruh-nefis ile su-toprak-y?yk-yönelme/haberle?me-heva/heves olu?turmakta, özel boyutunu ise gönül-?uur ile hava-gyda-ysy-cezbetme/etkileme-hissetme/yakynla?ma olu?turmaktadyr. Hayatyn görünmeyen köklerini, antimadde-antienerji denilen madde-enerji kar?yty nurani varlyk birimleri te?kil etmekte ve Kader ve Tahavvülat kanunlary tahtynda seyreden enerji aky?y ile canlylyk formlary ardy ardyna olu?maktadyr. Evet! Hayatyn görünen alametleri/göstergeleri; Kaza ve Temessülat kanunlary tahtynda sunnetullah-enerji aky?y, beslenme, duyarlylyk, birliktelik, olgunla?ma, çiftle?me,ço?alma, geçim, seçim, doyum v.d olu?maktadyr. Bu kysa okumalar, seyircilerin metinden öte daha çok ?emaya bakmalaryna, benzeri okumalar yapmalaryna vesile olur. Yn?allah… Sevgi ve Saygylar Düzenleyen kutlu aytug - 25-Ağustos-2011 Saat 22:41 |
|
ahmet
|
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3397 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 26-Ağustos-2011 Saat 01:14 |
De?erli Aytu?,
Ylginiz ve çaly?manyz için çok te?ekkür ederim. Tablo anlamly ve açyklamasy ise bütüncül.. yani resim ve anlatymda açyk bir kopukluk görünmüyor. Madde ve Enerji yani somut üstte gösterilmi? anty madde ve enerji yani soyut altta gösterilmi?tir. Bu yerle?tirme ilkelerin uyuyor.Ancak açyklamada yatay eksende öncelik ve sonralyk ve dikey eksende de sebeb sonuç ili?kisinin gösterildi?inin söylenmesi yerle?tirme ilkeleri ile ba?da?myyor. Çünkü yatay EKSEN ard zamanly dikey EKSEN e? zamanlydyr. Hem sebeb-sonuç ili?kisi hem de öncelik ve sonralyk yasasy ARD ZAMANLIDIR yani yataydyr. yani sebeb sonuç ili?kisi dikey ve e? zamanly olarak gösterilmez, diye dü?ünüyorum. Birde ya?am yükseldikçe sadece ysy ve y?yk de?il SES dahi devreye giriyor. Zihayat varlyklar zevil-idrak v zi?uur seviyesine çyktykça ses ile yapylan ileti?im, zikir devreye giriyor. Tabloda bu gösterilmemi?. Göz ve kulak, görme ve duyma, y?yma ve i?itme bunlar, di?er üç çe?it duyumalma duyumsamasy, maddi ve manevi çe?itleriyle AYAD olu?tururlar. Bu duyumlary yani dy? be? kapyyy hayatan ellleri olarak yorumlar Ymamy Nursi. Evet hayaty görmek ve göstermek kolay de?il.. zaten görüm ve gösterim gücü arttykça hayatymyz da yükselmiyor mu ? Binbir çe?it duyumalma ve duygulanym ile hasyl olan duyumsama ayyrt etme ve de?erme katmanlarymyzy yükseldikçe zenginle?iyorlar. Bu zenginli?in birden ve bütünüyle bir tabloda gösterilmesi de mümkün de?il. Sa?lycakla kalyn. Osmanziya
Düzenleyen osmanziya - 26-Ağustos-2011 Saat 01:19 |
|
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 26-Ağustos-2011 Saat 11:57 |
Slm. Dikey koordinat eksenindeki yerle?tirmede belirtti?in sebep-sonuç kural yanly?ly?y ele?trine katylyyorum. Aslynda soyut-somut ilkesine göre yerle?tirme do?ru. Ancak bir di?er cihetle ele aldy?ymyzda nur ile nar, yada antienerji-enerji, ki son yyllarda ke?fedilen antimadde-madde gibi birbirinin tersi olan soyut-somut kavramlaryn bize göre herhalde bir önceli?i ve sonraly?y olsa gerek. Diye dü?ünerek böyle bir mantyk ili?kisinin esas kuraly bozmayaca?y kanaati bende olu?tu. Kysacasy soyut ve somut zytly?y dahilinde sebep-sonuç ili?kisinin olmasy durumunda yerle?tirmeyi yatay my, dikey mi istikamette yapalym? Bana göre e?zamanlylyk veya sebep sonuç kuralyna bakylmaksyzyn sadece somut-soyut kuralyny göz önüne alyp, dikey istikamette yerle?tirme yapmak gerekir. Benim hatam burada sebep-sonuç yada ard zamanlylyk kuralyny zikretmem oldu. Yine de usta sensin… Sevgi ve saygylar |
|
ahmet
|
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3397 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 26-Ağustos-2011 Saat 23:27 |
Estagfirullah.. hepimiz her zaman deneme ve yanylma ile de?i?tiriyor, düzeltiyor ve ö?reniyoruz. Her ne kadar somut ?EKYL ve soyut TASARIM ili?iksini dikey olarak gösteriyorsam da ve örne?in soyut dü?üncenin somut dili BYÇYMLENDYRMESYNY dü?ünüyorsak ve bu NEDENSELLYKLE ve bunda gizli bir SEBEB-SONUÇ ilikisi görüyorsak da bu bu güne kadar benim çözemedi?im bir sorun.. bir defa sebeb-netice ili?kisinin öncelik ve sonraly?yny yukarydan ya da a?a?ydan ba?latmak suretiyle göstermek mümkün. Ama bu hep prolematik kalmy?tyr. Örne?in felsefedeki ALT YAPI tarty?masy.. kimi ruhu kimi maddeyi alt yapy kabul ediyor. Aslynda bu tür tarty?malar bilginin do?asynda ve ilmin ruhunda olan bir durum. bilgi böler, bütün bozar; ilim parçalar hayaty dururdur. Ortaya da böyle sonuçlar çykar. Aristonun madde ve hareketinden tut Descartes'in uzam ve dü?üncesine kadar tüm ayyrymlaryn özünde bu ?EKYL-SURET dedi?im gizem var.
Sanyrym bu BERZAH gerçe?i.. iki denizin arasyndaki perde meselesi...
Fakat yöntembilimsel analizde biz böyle "gerçek"i arama kaygysyny ki?ilerin kendisine byrakyp, gerçe?in resmini çizme savyndan syyyrylyp ontolojik bir arayy? de?ilde epistemik bir tasa içinde oldu?umuzdan yani ilim de?il usul pe?inde bulun?umuzdan bu tutumumuzun ilmin pe?inde oldu?u hakikata daha verimli yürüyece?i bir zemin çizmeye yarayaca?yny dü?ünerek SA?LAM TEMELLER kurmaya gayret edece?iz. Böyle tarty?malarda buna yardymcy olacak. Konuya dönersek yukaryda ?EKLY yani somutu, üst yapyyy, maddeyi, dile yerle?tiriyoruz, a?a?yya da SURETY yani soyutu, alt yapyyy, manayy ve dü?ünceyi yerle?tiriyoruz. Günlük dil ve hatta bilimsel dil ?ekil ve sureti birbirinden disiplinli bir ?ekilde ayyrmaz. Biz bu ayyrymy yaptyktan sonra ?eklin suretimi yoksa suretin ?eklimi belirledi?i ?ekilde bir NEDENSELLYK kurmaya MECBUR de?iliz. Çünkü bunlary birbirine irca ederek bir BYRLYK arayan zihnin bu birli?i ba?ka yerde aramasy gerekti?ini dü?ünüyoruz. Ylim de de?il inançta birlik arayacak. Zaten izafi alana ait olan ilim böyle geli?ir. Tüm bilim alanlarynda bu parçalanma ve parite var. Ynanç bakymyndman beyin'de Yaradanyn, ruh dahi Yaradanyn. Bunlardan birini ESAS tutmak aslynda ?YRK'e dü?mektir. Nesne de Allah'yn kimse dahi O'nun. Birini birinin, e?yanyn e?hasyn emrine vermesi verilenin ve e?hasyn hakiki NEDEN oldu?u anlamyna gelmez. Onun sadece mevhum rububiyeti ve mecazi malikiyeti var. Yzafi varly?y ve itibari emri bulunur. Sadece ?erre fail ve hayra kabil olan bir rolu var ve ?erre fail olmasy bu i?in ASLY oldu?unuu göstermez. Bu derinlikte bir syrdyr v bu gizem bilim ve akylla çözülmez. Ama ?unu söyleyebiliriz ki dikey çizgide e? zamanlylyk vardyr ve yatay çizgideki "önce ba?lat sonra bitir" yasasynyn GÖRÜNÜR nedenselli?ini Ymamy Gazali (R.A) dedi?i gibi SÜNNETULLAH olarak adlandyrmak hem dini hem bilimsel bir yakla?ym olur. E? zamanlylyk için durum bu iken ard zamanlylyk içinde Ymamy Nursi'nin (R.A) mülk-melekut ayyrymyny benimsiyerek; vecihleri (daire-i esbab ve itikad) ve cihetleri (Cihet-i imkan ve vücub) ayyrmak ilme yaky?an bir seçimdir. Sa?lycakla kalyn
Düzenleyen osmanziya - 26-Ağustos-2011 Saat 23:48 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |