Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: din-i mübin-i islam(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Konu: din-i mübin-i islam
    Gönderim Zamanı: 23-Mart-2012 Saat 16:54
ahmet
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 23-Mart-2012 Saat 16:56

Slm.

 

?eriat konusunda pek ço?umuzun yeterli bilgiye sahip olmady?y, her zeminde ve her tarty?mada açykca görülmekte oldu?undan; bu temel kavramy yöntembilimle açyklayym istedim.
?eriat denildi?inde, bazy insanlar ne kadar ürkerse ürksün. Üstadyn dedi?i gibi hakiki ?eriat (Ynsanly?yn huzur ve selamet içerisinde ya?amasy için ortaya konulan hukuk sistemi) u?runa bin ba?ymyz olsa feda etmekten çekinmemek gerektir…
Dolaysyyla ?emamyzyn merkezine ?eriaty tanymlayan  (Ynsanly?yn huzur ve selamet içerisinde ya?amasy için ortaya konulan hukuk sistemi) ifadesini koyabiliriz. Dikey koordinat ekseninin alt tarafyna ise ?eriatyn temelini te?kil eden e?itlik ve adalet ile temel hak ve özgürlükler’i koyabiliriz, ki bu temel kavramlar ?eriatyn olmazsa olmazydyr. Dikey koordinat ekseninin üst tarafyna da ?eriaty uygulayacak yargy erki ile ?eriatyn uygulanmasyyla sa?lanacak emniyet ve huzuru koyabiliriz Ki. ?eriatyn uygulanmasyyla bu amaca ula?ylamyyorsa; ne kadar vahye ve akla uygunlu?u iddia edilirse edilsin, o ?eriat; hakiki ?eriat olamaz.
Koordinat ekseninin sa? ve sol tarafyna; ?eriaty koruyacak ve uygulanmasyna güç verecek halk iradesi ve yasama erki ile siyasi irade ve yürütme erki’ni koyabiliriz. Gücünü halktan ve siyasi otoriteden almayan ?eriatyn ya?atylmasy mümkün de?ildir.
Hangi ad ve tanymlama ile olursa olsun siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel alanda ?eriata uygun geli?meye açyk (ça?da?) yapylanmalar; geçmi?ten günümüze gelen bilgi ve tecrübe müktesabaty nispetinde olmaktadyr. Ki ?emada alt sa? ve sol koordinat alanlaryna bilgi ve tecrübe müktesebatyny, üst sa? ve sol alanlara da ça?da? yapylanmalary koyabiliriz.
?eriat konusunda ayryca diyece?im o ki;
Dünyanyn neresinde olursa olsun, en iptidai-bedevi insan toplulu?undan, en ileri-medeni insan toplulu?una kadar gelmi?-geçmi? bütün insanlar, evrensel olmasa da peygamberler vasytasyyla az veya çok ilahi emir ve yasaklarla muhatap olmu?lardyr. Ki bu toplumlar; ihtiyaçlary, bilgi ve tecrübeleri nispetinde do?ru-yanly?-eksikli?i olan bir ?eriata tabi olmu?lar ve ona göre de ya?amy?lardyr. Ki be?erin pek çok alanda de?i?mesi ve geli?mesi kar?ysynda yüce Allah, evrensel olarak ta Hz. Musa(a.s), Hz.Ysa(a.s) ve Hz.Muhahammed (a.s.v) ?eriatlarynyn olu?masyna zemin hazyrlamy?tyr.
Ne var ki; gerek Hz. Ysa’dan önceki Musevi ?eriaty olsun, gerekse daha sonra batyda uygulanan Ysevi ?eriat olsun; zaman içerisinde vahiy ve akyl dengesi muhafaza edilemedi?inden ve esasen gerçek vahiy de ortadan kalkty?yndan yani tahrif edilmi? oldu?undan, hakiki ?eriat olma özelli?ini yitirmi?, bu ?eriatlar de?il insanly?a huzur ve selamet getirmesi, öylesine zülüm ve felaketlere sebep olmu?tur, ki ister istemez insanly?yn gündeminden kalkmy?tyr. Bu ?eriatlary kaldyryp tamamen akly (aslynda ideolojiyi) esas alan hukuk sistemleriyle de, insanlyk zülüm ve felaketten kurtulamamy?tyr.
Dikkat edildi?inde görülecektir, ki Yslam ?eriatynyn ?u veya bu ?ekilde uygulandy?y yerlerde on üç asyrlyk süreçte (20.yüzyyl hariç), insanlar; emniyet ve huzur içerisinde ya?arken, Yslam co?rafyasy dy?ynda uygulanan sözde Musevi ve Ysevi ?eriaty; hep zülüm aracy olarak kullanylmy?tyr. ki dünyayy kasyp-kavuran, zülme çanak tutan sapkyn ?eriatlara kar?y da yine Yslam ?eriaty set olmu?tur. Neden sonra bu sözde ?eriatlaryn yerini alan ideolojik temelli hukuk sistemleri de insanly?y ba?ka bir bata?yn içine çekmi?tir. Bu arada Yslam ?eriatynyn da ortadan kalkmasy için içerden ve dy?arydan büyük taarruzlarda bulunulmu?; ferd, aile ve cemiyet planynda (örf ve adetler bazynda) çok fazla etkilenme olmasa da, siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel alanda Yslam ?eriatyndan uzakla?ma olmu?tur. Kim ne derse desin Müslüman toplumlar; söz konusu alanlarda ?eriattan uzakla?manyn faturasyny bir takym zülüm ve felaketlere u?ramakla ödemektedir.

Selam ve Sevgiler

Dolaysyyla ?emamyzyn merkezine ?eriaty kysaca tanymlayan (Ynsanly?yn huzur ve selamet içerisinde ya?amasy için ortaya konulan hukuk sistemi)  ifadesini koyabiliriz. Dikey koordinat ekseninin alt tarafyna ise ?eriatyn temelini te?kil eden  e?itlik ve adalet ile temel hak ve özgürlükler’i koyabiliriz, ki bu  temel kavramlar ?eriatyn olmazsa olmazydyr. Dikey koordinat ekseninin üst tarafyna da ?eriaty uygulayacak yargy erki ile ?eriatyn uygulanmasyyla sa?lanacak emniyet ve huzuru koyabiliriz Ki. ?eriatyn uygulanmasyyla bu amaca ula?ylamyyorsa; ne kadar vahye ve akla uygunlu?u iddia edilirse edilsin, o ?eriat; hakiki ?eriat olamaz.

 

Koordinat ekseninin sa? ve sol tarafyna; ?eriaty koruyacak ve uygulanmasyna güç verecek halk iradesi ve yasama erki ile siyasi irade ve yürütme erki’ni koyabiliriz. Gücünü halktan ve siyasi otoriteden almayan ?eriatyn ya?atylmasy mümkün de?ildir.

 

Hangi ad ve tanymlama ile olursa olsun siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel alanda ?eriata uygun, geli?meye açyk (ça?da?) yapylanmalar; geçmi?ten günümüze gelen bilgi ve tecrübe müktesabaty nispetinde olmaktadyr. Ki ?emada alt sa? ve sol koordinat alanlaryna bilgi ve tecrübe müktesebatyny, üst sa? ve sol alanlara da  ça?da? yapylanmalary koyabiliriz.

 

Böylece hakiki ?eriata ili?kin temel alt kavramlarla dörtba?y mamur bir açyklama yapylmy? olur…

 

?eriat konusunda ayryca ?u gerçeklerin de bilinmesi gerekir.

 

Dünyanyn neresinde olursa olsun, en iptidai-bedevi insan toplulu?undan, en ileri-medeni insan toplulu?una kadar gelmi?-geçmi? bütün insanlar, evrensel olmasa da peygamberler vasytasyyla az veya çok ilahi emir ve yasaklarla muhatap olmu?lardyr. Ki bu toplumlar; ihtiyaçlary, bilgi ve tecrübeleri nispetinde do?ru-yanly?-eksikli?i olan bir ?eriata tabi olmu?lar ve ona göre de ya?amy?lardyr. Ki be?erin pek çok alanda de?i?mesi ve geli?mesi kar?ysynda yüce Allah, bir bakyma evrensel olarak ta pe? pe?e iletti?i vahiyle; Hz. Musa(a.s), Hz.Ysa(a.s) ve Hz.Muhahammed (a.s.v) ?eriatlarynyn olu?masyna zemin hazyrlamy?tyr.

 

Ne var ki; gerek orta do?uda Hz. Ysa’dan önceki Musevi ?eriaty olsun, gerekse daha sonra batyda uygulanan Ysevi ?eriat olsun; zaman içerisinde vahiy-akyl dengesi korunamady?yndan ve esasen gerçek vahiy de ortadan kalkty?yndan yani tahrif edilmi? oldu?undan, uygulanan ?eriat; hakiki ?eriat olmaktan çykmy?, ?eriat ady altynda uygulanan hukuk sistemlerinin, de?il insanly?a huzur ve selamet getirmesi, öylesine zülüm ve felaketlere sebep olmu?tur, ki ?eriat kavramy; ister istemez insanly?yn gündeminden kalkmy?tyr. Ki bu ?eriatlaryn kaldyrylmasynyn ardyndan ortaya konulan, vahyi kale almayan, tamamen akly (aslynda ideolojiyi) esas alan günümüz hukuk sistemleriyle de, insanlyk maalesef zülüm ve felaketten kurtulamamy?tyr.

 

Kim ne derse desin yukaryda ifade edilen temelleri belli, synyrlary belli, ça?da? ihtiyaçlary kar?ylayan hakiki ?eriata-islam hukuk sistemine geçilmedikçe insanly?yn emniyet, huzur ve selamete kavu?masy mümkün de?ildir.

 

Dikkat edildi?inde görülecektir, ki Yslam ?eriatynyn ?u veya bu ?ekilde uygulandy?y yerlerde on üç asyrlyk süreçte (20.yüzyyl hariç), insanlar; emniyet ve huzur içerisinde ya?arken, Yslam co?rafyasy dy?ynda uygulanan sözde Musevi ve Ysevi ?eriaty; zülüm aracy olarak kullanylmy?tyr. ki  dünyayy kasyp-kavuran, zülme çanak tutan sapkyn ?eriatlara kar?y da yine Yslam ?eriaty set olmu?tur. Neden sonra bu sözde ?eriatlaryn yerini alan ideolojik temelli hukuk sistemleri de insanly?y ba?ka bir bata?yn içine çekmi?tir. Bu arada  Yslam ?eriatynyn da ortadan kalkmasy için içerden ve dy?arydan büyük taarruzlarda bulunulmu?;  ferd, aile ve cemiyet planynda (örf ve adetler bazynda)  çok fazla etkilenme olmasa da, siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel alanda Yslam ?eriatyndan uzakla?ma olmu?tur. Kim ne derse desin Müslüman toplumlar; söz konusu alanlarda ?eriattan uzakla?manyn faturasyny bir takym zülüm ve felaketlere u?ramakla ödemektedir.

 

Selam ve Sevgiler



Düzenleyen kutlu aytug - 25-Mart-2012 Saat 00:28
ahmet
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 24-Mart-2012 Saat 05:50
Selamün Aleyküm,
 
Saygyde?er Kutlu Aytu?,
 
Evvela yazynyzyn yerini ve ba?ly?yny de?i?tirtim, bunun için özür dilerim.
 Ancak gerekçelerimi izah edince sanyrym beni ba?y?layacaksynyz.
 
Yerini de?i?tirdim.. çünkü bilindi?i üzere forumun dört ana ba?ly?y var.
GENEL
YONTEMBILIM
INSANBILIM
DIGER
 
Bunlardan DIGER ba?ly?yny dini konulary yerle?tiriyorum.
Yöntembilim,  insanbilim ve dini konular dy?yndaki konulara da GENEL ba?ly?y adres gösteriyoruz.
 
Ayryca yazynyn "?eriat" olan ba?ly?yny da "Din-i Mübin-i Yslam" olarak de?i?tirdim.
 
Bazy  "sözcükler" var ki bunlar siyasi ve ideolojik uç ça?ry?ymlar içerirler insanlary ayry?tyryrlar. Sosyalizm ve Komünizm,   Yahudilik ve Siyonizm , ?eriat ve Tarikat gibi sözcükler parçalyyycy ve  ayry?tyrycy oldu?u kadar da taraftarlaryny bütünle?tirici ve birle?tirici bir etkiye sahiptir. Bu sitede  YÖNTEMBYLYM gibi tüm insanlara hitap eden bir ça?ry esas oldu?undan bende din-i mübin-i islam olarak adlandyrdy?ym ?eriatyn bir hakikatyna aynen sizin gibi  bir ruh olsa feda edenlerden olmama ra?men bu "ayry?tyrma", kaçyrma,  uzakla?tyrma fonksiyonu yönünden bu ?ERYAT kelimesini syk kullanmyyorum. Dü?manlaryny  kyzdyran, kar?y olanlaryny korkutan ve mahiyetini bilmeyenleri ürketen bu Kelime-i Kur'an'yn   bilgi yükünden ba?ka bizim POZYTYF oldu?u kadar dü?manyna kar?y NEGATYF olan duygu yükü bulunur. Bu yüzden ba?lyk olarak yer vermiyorum.
 
Hem bazy gayry-y mübarek kelimeler var ki onlarda  böyle yük bakymyndan antipatik ve olumsuz.. Porno ve Despotluk, ?ovenizm ve Irkçylyk, Fa?izm ve  Terör.. Bunlar ruhen sa?lam bütün  insanlaryn reddetmekte ve olumsuz, negatif ve antipatik duygular uyandyrmakta  mü?terek oldu?u sözcükler.. Y?te bu terimler ve kavramlarmy,  i?te ister  Marksist ister  Mason  ister  Müslüman olsun hepsi için  ayny negatif etkiye sahiptirler.
 
?imdi Yukaryda üçer üçer saydy?ymy dizeyim:
 
Sosyalizm ve Komünizm           Yahudilik ve Siyonizm           ?eriat ve Tarikat
 
Marksizm                                   Masonluk                               Müslümanlyk
 
Porno ve Despotluk                 ?ovenizm ve Irkçylyk                Fa?izm  ve Terör
 
 
?imdi bu sitede ister Marksist olsun, Yster Mason olsun ve Yster Müslüman olsun.. herkes YNSAN olarak saygyya de?erdir  ve fikirleri muhteremdir. Çünkü burada YÇERYK söz konusu de?il BYÇYM olarak dü?ünme ve dü?ünce amaçlanmy?tyr. Nasyl sa?lykly buyruk ve sa?lam bilgi olu?tururuz bunun ko?ullaryny ve kurallaryny arama ve bulma konu edinilmi?tir.  DIGER ba?lykly alanda da içerikli dini konularymyzy gündeme getiriyoruz. Amma bunu yaparken de  siyasi, ideoloiik ça?ry?ymlary olan ve duygu yükü menfi ve olumsuz olan kelimeleri YLE  de?il de bir fikir ve inanç ifade eden  MARKSIZM, MASON VE MÜSLÜMANLIK sözcüklerine yer veriyoruz.
Hiç birbimiz birbirimizi zerre kadar sevmesek te bilginin hatyry için ve hakikatimizin hakkaniyetini tanytmak ve kanytlamak için çaly?malayyz.  
 
Elbette Marksizm, porno ve despotluk de?il;
 Elbette Masonluk ?ovenizm ve yrkçylyk de?il,
elbette Müslümanlyk Fa?izm ve Terör de?il
fakat Y?YN MAHYYETY BYLYNMEDY?YNDEN  bunlarla suçlanyyorlar. 
 
 Siyasi ve ideolojik ça?ry?tyrmalary olan konulara da girmiyoruz. Sosyalizm ve Kapitalizm, Yahudilik ve Siyonizm ?eriat ve Tarikat  ba?lyklaryny kullanmyyoruz. Çünkü bunlaryn konu?uldu?u ve tarty?yldy?y yüzlerce site var.. Buralaryn birisine  devam edenler di?erlerini hiç u?ramyyorlar. Oysa biz istiyoruz ki dü?ünme ve dü?ünce'yi konu edenler ve arayan herkeskim olursa olsun, ister Marksist, ister Mason  buraya RAHATLIKLA gelsin.. SYYASY VE YDEOLOJYK HAKARET yapmadan dü?üncesini ifade edebilsin. Çünkü biz ifade edilen içerikle de?il ifade eden biçimle alakalyyyz.. yöntembilimsel analizle markizmi  anlatsyn.. yöntembilimsel analizle masonlu?u anlatsyn.. yöntembilimsel analizle müslümünly?y anlatsyn.. Yeter ki dü?ünce ile ilgilensin duygu ve dileklerini kendi sitesinde sunsun..
 
Zaman kalmady?yndan ba?ka bir zaman ?ERYAT sözcü?ü üzerine yazdyklarynyzy da yanytlayaca?ym.
 
?imdilik ?unlary söyleyece?im Ehli Sünnete göre, Kur'an'yn dört maksady var; tevhid, risalet, ahiret ve adalet (ibadet)  fakat Ehl-i ?ia  buna be?inci bir maksad katar: Ymamet. Y?te bu be?inci maksad aslynda dördüncü maksat olan adalet ve ibadet maddesinin bir açylymydyr ki Ehl-i sünnet buna ?ERYAT demi? ehli ?ia da YMAMET.. yani devlet yönetimine ait konulary birer ADALET ve YBADET  konusu haline getirmi?ler. Y?te bu gibi durumlar dinin dörtte birini ait konuyu bütünü gibi görmek ve göstermek istenmesinden kaynaklanmaktadyr. Din bir bütündür parçalanmaz ve bir tek ayeti bile inkar etsen küfre girersin. Amma bunun anla?ylmasy ve uygulanmasyna gelindi?inde taraflar ayrylyk ve mezheble?me ba?lyyor ve bu dahi bütünlü?ü bozuyor  ve dini  deforme ediyor. Bunun için bu konularyn siyasi ve idelojik tarzda de?il fikri ve ilmi planda konu?ulmasy lazym.  
 
Di?er taraftan ?eiratyn maksady be?dir: akly, cany, maly, namusu ve dini KORUMAKTIR. Bunu gerçekle?tirmen için adaleti ve refahy sa?laman lazym. Ancak adalet ve iktisad gibi insanlaryny kalbine ve aklyna yerle?tirilen ülküleri gerçekle?tirmek öyle lafla kolayca olmuyor. Be?eriyetin bu güne kadar ki tarihi, uygarly?yn ?imdiye kadar olan deneyimi bunun tahakkuku olmu? ve bu gün bazy noktalara gelmi?iz.. bilgi toplumu ve hukuk devleti diyoruz bu iktisad ve adalet.. adlary de?i?se de bu ülküleri hayata geçirmek için çaly?yyoruz.
 
?u da var ki idelojik saplantylar ve siyasi çalkantylar do?uran cehalet, zaruret ve ihtilaf DÜ?MANLARININ  belini bir türlü bükememi?iz.. ama umudu da kesmemek lazym. San'at, marifet ve ittifak silahlaryyla bu dü?manlary imha edinceye kadar çaly?aca?yz.
 
Üçüncüsü ?eriatyn be? tane ülküsünden ba?ka dört tane de ilkesi var: Bedia, Sünnet, ?ura ve Beyat. Bir de Risale-i Nur Külliyatynda açyklanan rububiyet ve ubudiyet ile risalet ve velayet olan esrar-y ?eriat var.  Bütün bunulary tablo ile gösterce?im fakat vaktim izin vermiyor. Nasib ise hem sizin yazylarynyny yanyt verece?im  hem bu anlattyklarymy tablo ile gösterece?im. Hemde bu yazdyklarymy düzeltece?im kim bilir ne kadar çok cümle dü?üklü?ü olmu?tur.. ya i?te böyle her ?ey de?i?tire düzelte yetkinle?iyor.. insan eseri olan siyaset ve idelojiler de böyle...
 
 
Sa?lycakla kal
 
Osmanziya
 
 
  


Düzenleyen osmanziya01 - 24-Mart-2012 Saat 11:00
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 24-Mart-2012 Saat 13:09

 

 

 

 

 

 

 

 

Saygyde?er  Kutlu AYTUG

 

?eriat hakkynda  gerek tablonuz gerek  düz yazy  yazdyklarynyz isabetli ve yerinde.. tabandan ve batyndan  tavana ve zahire do?ru  bir KEMAL çyky?y göstermi?.. bu fevkalade bir mana ta?yyor.. Her kemalin bir zevali var.. nitekim tarih içinde böyle nebevi ( örne?in Musevi ) ve ümmî (Abbasi, Selçuklu ve Osmanly gibi)  ?ERYAT’ler gelmi? geçmi?ler. Ancak ?eriat bir ruhtur, dedesinden biter torununda yeniden do?ar. Her terim gibi ?eriat terimi de dar, orta ve geni? anlamy var.

 

Geni? anlamyyla  ?erliat, DYN ile özde?le?ir.

 

Bu tanymda sadece ilahi ve semavi  kurallar-yaptyrymlar=Yasaklar de?il be?eri ve arzi yollar, izmler, ideolojiler  ve dinlerde vardyr. Biz yasalar ve yasaklar koyma i?ine DYN diyoruz. Yani her dinin, her ?eriatyn ve her hukukun kaide ve müeyyidelerden ibaret yani kural ve yaptyrymlaryndan ibaret yasalary ve yasaklary vardyr. Bu yönden her ?eriat ve nizam sözcükleri bazylaryna sevimli gelse de o nizamy benimseyemezler için  korkutucudur. Çünkü ?eriat kendine ve kendi gücüne uymayanlary kuvvet ve ceza tahdidi altyna alyr. Kol keser, kafa keser.  Nitekim bary? ve demokrasi getirmek için yraka, irana afganistana ekonomik, politik ve askeri  kuvvet ve tehdid uygulamyyorlar my ?  ?urasy bir gerçek ki kudret ve kuvvet, ilim ve iradeyi belirleyicidir. Belki bazy seçkin ve mümtaz ferdleri etkilemez ve etkileyemez fakat ço?u insan üzerinde ba?layyycy ve susturucu tesiri de inkar edilemez. Di?er taraftan her güç kar?y gücü kar?y rekabet eder.. dünya iki ?aha  dar, bir  padi?aha az gelir. Hasyly bir  DYNY dahi  içeren devlet ve siyaset, ister kapitalist, sosyalist ve nasyonalist dünyevi ve arzi olsun  ister  Musevi, Ysevi ve Muhammedi olsun semavi olsun ister be?eri olsun rakib kabul etmez.

Dünya onlar için sulha götürecek bir harb alanydyr. Bunun aksini kim söylerse yalan söyler.  

 

Orta anlamynda ?eriat, HUKUK  ile özde?le?ir.

 

Bu hukukun geni?li?ine ve derinli?ine göre ?eriatta de?i?ir. Yslami ?eriat, insanyn inanycyndan ve ameline kadar ferdi hüviyetinden  ve ictimai ?ahsiyetine kadar, dünyasyndan ahiretine kadar bütün alanyny ku?atan bir hukuk ihtiva eder. Bunu tabloda itikad ve ibadet ile ahkam ve ahlak olarak gösterdim. Bunlarla ?eriatyn be? gayesini ve dört maksadyny da ili?kilendirdim. Be?eri ?eriatlaryn böyle geni?li?i ve derinli?i olmady?yndan biraz daha HÜR ve GÜR görünürler ise de demokrasi ve özgürlük ady altynda çe?itli nefsani ve dünyevi nemrudcuklar  ferdi ve içtimai firavunluklar ta?ydy?yny ya?ady?ymdan biliyoruz. Kozmik yasa, ahlak yasasy, hukuk yasasy, kuvvet yasasy ki bunlara dahi ?ERYAT ady verebiliriz. Bunlar bir birinin üzerine atmosfer katlary gibi binmi?tir. En üstteki kalkan kalkynca altyndaki erozyana u?rar. Bu gün kozmik ve ahlak yasasy kaldyryldy?yndan Hukuk Yasasy neredeyse silinmek üzere.. Kuvvet yasasy tüm dünyaya egemendir bunu da ?ehrin YA?AYAN  gücünü, ÖLÜMÜ GÖZE ALAN  da?yn gücü ile dengelemeye çaly?an dünyanyn efendilerinin uygulamalaryndan görüyoruz.

 

Türkiyenin da?larynda Marksist, Afganistanyn da?larynda Müslüman gücü olu?turarak ve hatta besleyerek yer yüzüne e?emen olmaya çaly?yyorlar.

Bak bize uymazsanyz Marksistler ve Müslümanlar size kesecek demeye getiriyorlar.

 

Her ?eriat bir ideolo?a dayanyr.. ayni zamanda bir teknolojisinin olmasy gerekir.. çünkü bilim ve hukuk gücünü kullanmayan hiçbir devlet ayakta kalamaz. Yalnyz devletin bilim ve hukuku kullanan TE?KYLATI ile o devletin tarlasy olan medeniyetinin  mülkiyet, akliyet, emiriyet ve zürriyet olu?umunu göz ardy etmemek gerekir. Bunda ferdlerin fevkalade önemi var.  Geçmi?teki islami ?eriatlarda imamy Gazalinin (Selçuklu) Mevlana Celaleeddin (Osmanly) Hacy Bekta?y Velinin, kültür belirleyici rolunu tarihçiler daha iyi bilirler. Ki biz bunulara YMAM diyoruz. Gelecekte dahi Ymamy Nursi (R.A) belirleyici olaca?yny zamanyn gidi?atyndan anlyyoruz.

 

Dar anlamda ?eriat, AHKAM ile özde?le?ir.

 

Yukaryda orta anlamda hukuk olarak syralady?ym itikad ve ibadet ile ahkam ve ahlaktan, AHKAM olanyna yani dörtte birine ?eriat denir. Ukubat ve  muamelat yani CEZA ve HUKUK olarak dinin zahir ve ve içtimai alanydyr. Y?te burada DEVLET vardyr ve devletinde bir ba?kany ve reisi vardyr ki ehl-i ?ia, bu ZATIN evlad-y rasul olmasyndan yanydyr. Yani onlara göre ?eriat, imamete dayanmalydyr. Bu konuda ayryntyly bilgim yok.. fakat bildi?im kadariyle YRAN'yn ’ini rejiminin temeli AYETULLAHLAR  kurumuna dayanyr. Yani orada HOCA uhrevi de?il DÜNYEVY de rol üstlenmi?. Orada Kur’an hatty ve yazysy kalkmamy?. Yani sary?yn ve yazynyn etkisi var. Ki biz bunlara ?EAYR deriz.. ?eriat de?il.. islamyn gelene?i.. islami medeneyitin eseri.. Acemler yani farslylar, Araby sevmez  fakat onun yazysyny kullanyyorlar. Acemler araby sevmez fakat ARAB olan evlad-y rasulü ba? üstüne tutuyorlar.

 

Bu islam dünyasynyn yüzde onluk gücü’nün anlamy nedir ? Geri kalan yüzde doksany ayry tutmak için için!  Gelece?i bizden dahi iyi gören dünyanyn Efendileri, bakma onlaryn iran ile didi?melerine, Yüzde doksany temsil  eden Osmanly evladyny kontrol altyna almak için onlara özgürlük verdiler. Fakat biz iran dahil tüm Müslümanlaryn ve Ysrail dail tüm Ynsanlaryn hukukunu korumak için imanyn, ahlakyn ve aklyn gere?ini yapaca?yz hakka do?ru hakikatta ilerleyeceye?iz.

 

Y?te bu nokta bir söylece?im var.. Kur’an-y müciz-ül Beyan’da o kadar kelime geçiyor.. ?eriat kaç kere geçiyor.. din kaç kere geçiyor, namaz (salat) kaç kere geçiyor.. zekat kaç kere geçiyor.. ibadet kaç kere geçiyor, ahiret kaç kere geçiyor.. tevhid kaç kere geçiyor.. yani biz illa ?ERYAT deyip insanlary ürkütmek zorunda myyyz ?  Hele bu gün ?eriat  bizim hatamyz yüzünden FA?YZM ile özde?le?mi?se.. hele ?eriat dü?manlarymyzyn adlandyrmasy yüzünden TERÖR ile özde?le?mi?e..   Hucurat 49 ayet “… ve la yagteb ba’düküm ba’da…” birbirine gyybt etmeyin diyor, yani birbirinize gybta etmeyin diyor yani birbirinize hased edip bu gyptadan dolayy gyyabynda aleyhinde konu?mayyn.. aleyhinde konu?uyorsan bunun köküne iniyor ve diyorsa birbirini kyskanyp, birbirinize küsüp gyybet etmeyin deniliyor.

 

?imdi buradaki GIBTA nedir ? Kötü bir ?ey mi ? Hayyr iyilikle yary?yn emrediyor.. fakat insanyn fytratynda imtihan olarak konulan bu hiss-i rekabeti iyi yolda kullanyn diyor.  yaGTeB kökünü çevir.. GiBTa olur. NuKTa kökünü çevirip NuTuK oldu?u gibi.. Demek kelimeler üstünde kavga ediyoruz.. onun derinindeki hakikatlerden bi haber.. sen sakal koyuyorsun.. gavurlarda sakal koyuyorsa sen sakalyny kes.. keski gavur Müslüman kary?masyn.. gavur sana ?eriat diye hücum ediyorsa sen de onun ekme?ine ya? sürüp geçmi? aly?kanlyklaryny sürdürerek sözüm ona gelenek adyna beni ?eriat istiyorum diyorsan demek sen fa?izmi istiyor ve terörü besliyorsun diyecekler. Halbuki bunun dik a’lasiny yapan PERDE ARKASINDA  kendileri.. o zaman sende kabak gibi kendini KAHRAMANLIK yapyyorum diye perdenin önüne koyma.

 

Risale-i Nur’da kaç yerde  ?eriat ve Mehdilik geçiyor ?

 

Ey Risale-i Nur ile hizmet dava edenler!

 

Ymamy Nursi (R.A), Allah ondan ebeden ve daimen razi olsun ve bizi kendisine talebe kabul etsin, 23 mart 2012 anma gününde onun adyna bir yazy yazamadym diye üzülüyordum, bu yazy onun yerine geçer in?aallah.

?eair-i Yslamiye’den bahsediyor..ÖRTÜ-SARIK ve HATT-I KUR’AN gibi iki YASAKLANAN gelene?in önündeki engellerin kaldyrylmasyny  diliyordu.. 12 yyllyk kesintisiz e?itimle KUR’AN SESY’ni kaldyrdylar. Bunlar ne ile olacak ? Öyle silah ve terörle de?il.. BYLYM VE HUKUK silahyny kullanan ADALET ve YKTYSAT partisi yani AKPARTY bunlary yapty ve  yapyyor.. ?eairler gümbür gümbür geliyor..  daha ne ?eriaty istiyorsunuz.. önce kendinize sahip olun, evladynyza sahip olun, sonra mahallenize sahip olun.. sonra ülkenize ve dünyaya ALLAH ADINA sahip olmaya kalkyn. (Sayyn Abim buradaki SYZ lafzyna bakyp kendine alma.. sizden maksad benim kendim de dahil olmak üzere  asrymyzda KUVVET’i olmayyp ya da varsa yetirmi?  HAK ve ?eriat dava eden adamlardyr.. önce kuvvetli olmanyn yoluna bakaca?yz)

 

Kaldy imamet ve mehdiyet.. Son Peygamberden ba?ka peygamber gelmeyece?ine göre her bir Müslüman YMAM ve MEHDY olmak hak ve salahiyetinin POTANSYYELYNE sahiptir. Kimin evlad-y Rasul oldu?unu Allah bilir.

 

Vereset-i nübüvvet ille soya dayanmaz, olsa iyi olur amma bulamyyorsak ALYMLERYN PEYGAMBERLERYN VARYSLERY oldu?un hakikatinde yola çykarsak i?te size mehdi: Ymamy Nursi (R.A)… Bu Hazreti Ymamyn evlady rasul olmady?y anlamyna gelmez. Zaten böyle mübarek i?i ba?aranlary yüzde doksan dokuzu evlady rasuldür. Mehdi O’dur. Mehdi’den ba?ka  ba?ynyzy illa ki bir de ya?ayan YMAM istiyorsanyz.. i?te DÜNYA çapynda islami temsilciler.. Ba?bakan TAYYYP ERDO?AN ya da Fetuhullah GÜLEN hoca  ve hatta zati alileri bu i?e pek merakly HARUN YAHYA.. anlar dururken  beni dü?ünecek haliniz yok ya!  Saygyde?er Kutlu AYTU? Abim, Zat-i Aliniz  daha tecrübe ve bilgi bakymdan benden daha çok layyksynyz… Evet, potansiyel olmak ba?kadyr.. mümkün olmasy ba?kadyr.. ehliyet ve liyakat sahibi olmak ba?kadyr. Bize evimizin saltanatyny sürdürsek ve yavrularymyzyn babaly?yny götürsek yeter.. Ya?amyz gelmi? altmy?a.. bunu yirmilik ve kyrklyk evlatlarymyzy dü?ünsün..  

 

Araba’my sürecek SEKYNE’mi okudum ve bu  tabloda  mehdiyetin ve imametin  syrrynyn seyrini çizdim.

 

Elhamdüliillah Hâzâ Min Fadly Rabbî  

 

Cenaby Hakk, çizilen bu vektörü  tarihte kime yazdyryrsa O Zat-y Mübarek olacak Ysevi VELAYET ve mehdî RYSALET ile kavu?acak. Ubudiyet rububiyetle bulu?acaktyr. Vesselam.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

not 

 

 

 

bu yazyyy facebook'de böyle tanyttym:

üç tane "M" var.. masonluk.. marksizm.. müslümanlyk.. ilke i? ikincisi ad üçüncüsü özellik.. aslynda hepsi i?, hepsi ad ve hepsi özellik.. ama bunlara ?u i?imleri vermek yanly?: münafyk, kafir ve mü'min.. Bu yanly?y ben eskiden yapyyordum.. Oysa onuncu sözdeki nefsi emmarem ve kalbim, Felsefe ?akirtleri ve Kur'an Tilmizleri, Ümmet-i Yslamiye ile Millet-i Küfriye diye YKYLY bir ayarym var. Amma dünyada ÜÇ TANE temel ilim, irade ve güç oldu?u ortada.. i?te burada bir problem çykayor.. bu problemin çözümü için yapty?ym bir deneme burada.. görü? ve ele?tirilerinizi beklerim...
 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya01 - 24-Mart-2012 Saat 13:23
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 24-Mart-2012 Saat 18:55
Yöntembilimi kim nasyl kullanyrsa kullansyn. Bizim kullanmamyz elbette kendi do?ru bildi?imiz amaç ve hedeflerimiz istikametinde olacaktyr. Bir di?er ifade ile bizim davamyz her yerde, her zaman Yslamy ve kuran’y öne çykarmak ve de Yslami ve kuranyi temel kavramlary do?ru olarak açyklamaktyr. Velev ki islama ait de?erler ve kavramlar ne kadar yypratylmy?, ne kadar olumsuz syfatlarla yanly? tanymlanmy? olursa olsun…

 

Gerçek o ki, Yslam dünyasynda Yslam hukukunun yani Yslam ?eriatynyn; yabancy parma?y olmadan her alanda uygulandy?y iki uç devletin (Yran ve Suudi Arabistan) oldu?u inkar edilemez bir gerçektir.

 

Ancak dikkat edilirse birinde Cumhuriyet yönetimi-parlementer sistem ve arka planda siyasi otoritenin üstünde ?eriaty uygulama ve koruma görevi üstlenmi? ba?ymsyz bir imamet otoritesi, di?erinde Krallyk yönetimi ve arka planda siyasi otoritenin yanynda ?eriaty uygulama ve koruma görevi üstlenmi? ?eyh-ül Yslamlyk benzeri bir otorite bulunmaktadyr. Ki buradaki imamet veya ?eyh-ül Yslamlyk otoritesi ayny zamanda yargy erkini temsil etmektedir.

 

Bu yargy erki, halk iradesinden ve siyasi iradeden aldy?y güç nispetinde ba?ymsyzly?yny koruyabilece?inden, yasama ve yürütme erklerinin, yargy erkini etkilemeden destek vermesi, öteden beri islam hukukunda da hep önemli bir mesele olmu?tur.

 

O nedenle halkyn iradesi çok önemlidir. Ki yüce Allah'ta elbette,bu iradeye bakar… Yeter ki  irade olumlu yönde ve do?ru olsun, gerisi kolay olur. Esasen Yslam hukukunun temellerinin ça?yn ihtiyaçlaryna göre belirlenmesi ve her alanda i?letilmesi meselesi kanaatimce pek fazla girift ve zor olmasa gerektir.

 

?u da bir gerçektir, ki bu konuda alynacak çok mesafe var…

 

 

 

Selam ve sevgiler

 



Düzenleyen kutlu aytug - 25-Mart-2012 Saat 16:50
ahmet
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 26-Mart-2012 Saat 16:58

 

 

 

 

 

 

 

 

DYN-Y MÜBYN-Y YSLAM’yn STANDARTLARI

 

 

Din-i Mübin-i Yslam’a ili?kin  bu çaly?mada esrar-y ?eriat’y ararken hem dar hem orta hem geni? anlamda  ?eriatyn resmini de çizivermi? ve bu çizim üstünde de bir takym standartlar tespit etmi?iz.

 

Esrar-y ?eriat, Fatiha-i ?erife anahtarynda gizlenmi?.. buraya yapy?tyrylan resim oldukça yo?un.. siz buna bakynca.. aly?ty?ynyz gibi her hangi bir düz yazyly metni okuyunca hemen orada ki anlatymy almaya aly?kyn oldu?unuzdan bu resme bakynca da hemen oradaki tüm anlatymy almak isteyeceksiniz ve tümü birden bakynca bunu göremeyince yazydan ve tablodan yüz çevirmekte sakynca görmeyeceksiniz.

 

Oysa parça parça iki sözcükten ibaret çizgileri görmeye çaly?anyz, yava? yava? bu çizgileri birle?tirerek simetrik olarak bakarsanyz.. iki kavramdan bir anlam çykara çykara anlatymdan yani tablodan yararlanmaya ba?layacaksynyz. Örne?in YBADET kyrmyzysy  ile  YNAYET mavisini birle?tirirseniz DYKEY çizgiyi göreceksiniz. Zenb ile Tevb  terimlerini birle?tirirseniz YATAY çizgiyi bulacaksynyz.

 

Bu i?i size byrakyyorum, görü? ve  ele?tirilerinizi bekliyorum.

Benim burada söylemek istedi?im bir husus var:

Bu standartlary yazdym diye bunlaryn hepsini yapyyorum anlamany gelmiyor bu.. Ben yaptym oldu, ben yazdym do?ru bir iddiam yok.

 

Dü?ünülen her zaman gerçekle?tirilen de?ildir.

Her anlatylan öykü süregiden olgu de?ildir.

Yazylan her zaman yapylan de?ildir.

Söylenen her zaman dinlenilen de?ildir.

Her Dyr denilen, hep var de?ildir.

Böyle derim amma “Do?rusunu  Allah Bilir.”

Bu tümce geçmi?te islam alimlerinin cümlelerinin sonundaki nokta ya da yazylarynyn imzasy idi..  

 

Tabloya Bakyn: Bildi?ini muhalif bir bilgi ve inancynyz münafyk bir anlatym görürseniz.. uyaryn, ele?tirin ve reddedin.. çünkü iradeniz bu redd’ler le olu?acaktyr.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya01 - 26-Mart-2012 Saat 17:01
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk