Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yöntembilim | |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
kutlu aytug
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 ![]() Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
![]() Gönderim Zamanı: 05-Mayıs-2010 Saat 14:30 |
|
|
ahmet
|
|
![]() |
|
osmanziya01
Yönetici ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 ![]() Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
![]() |
Sayyn Kutlu Aytug'un ?emaya ili?kin yazysyny buraya ta?ydym: ?emanyn çözümü
Hayr ve ?er odakly olarak algylanan varlyklara ili?kin bilgiler, ki bu bilgiler ister ilhamla yo?rulmu? olsun, ister yorum a?yrlykly olsun; ruh denen aktivitenin insany donanyma uygun fonkiyonellik göstermesiyle yani syrasyyla ruh, kalp, akyl, nefis mertebelerinden; varlyklaryn mahiyeti, hakikaty ve muhtevasy anla?ylmakta, bilinmekte, dü?ünülmekte ve bir karara-hükme varylmaktadyr. Ruh denen aktivite, üst beyni di?er canly varlyklardan farkly, alt beyini, merkesi sinir sistemi ile dy? duyu ve di?er organlary benzer yapyda olan insan organizmasynyn dy?ynda hiçbir canly varlykta böyle bir fonsiyonellik göstermemektedir. Ruhi aktivitenin bu ?ekilde bir fonsiyonellik göstermesi ile insan atalet içine girmeyip gayretli olabilirse; hem hamlyktan, kirden, salt menfeat hesabyndan, kötü ahvalden kurtulup, temiz, fedakar, iyi bir ahvale kavu?makta ve olgunla?makta. Hem de cahillikten, küfre saplanmaktan kurtulup, ilim ve iman ehli bir varlyk mertebesine kavu?maktadyr. Bu mertebeye gelen insan, ister istemez kendi yaratyly? syrryny ve de yüce yaratanyn kendisinden bekledi?i amacyn syrryny ke?feder, ki bu kesifle tabii olarak ebedi saadete kavu?ur yani ebedi olarak yüce yaratycynyn dostu olma hakkyny kazanyr, mükafatyna nail olur Kysacasy Ynsan, hayvani ihtiyaçlaryny kar?ylayan bir varlyk olmanyn ötesinde yüce yaratanyn ve yaratylanlaryn syrryny ke?fetmeye namzet özel donanymy haiz anahtar bir varlyk olarak, do?ruluk-iyilik ve dalalet-kötülük arasynda bocalayan özel bir varlyktyr.Ne yazyk ki ço?u insan bunun farkynda bile de?ildir. Ek bilgi: Daha önce belirtti?im üzere Sn.Osman Ziya’nyn yapty?y gibi dü?ünme metotlary ile ilgili bazy temel kavramlary, kendi anlayy?yma göre do?ru-yanly? yöntem bilim ?emasyyla-geomantykla açyklamaya çaly?tym. Yapylan tenkit-ele?triden istifade etti?imi sanyyorum. Ynsan konusunda yapty?ym bu test çaly?masy ile ilgili de tenkit-ele?tri bekliyorum Kutlu Aytug
|
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
![]() |
|
osmanziya01
Yönetici ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 ![]() Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
![]() |
Sayyn Kutlu Aytug'un yöntembilimsel analizi ba?aryly bir kullanymy var.
Kendisine ilgi, düz yazy ve ?emalary için te?ekkürü bir borç bilirim.
Kendisinin kullandy?y terimleri kullanarak yeni bir ?ema yaptym.
Olumsuzlary SOL tarafa olumlulary sa? tarafa aldym.
?eytan ve ?err ile hayr ve Melek kavramlaryny tüm tabloya mal ettim.
Maddi taraflary üste, manevi taraflary alta aldym.
Benim yapty?ymda ve sayyn Aytug'un yapty?yda
anlamly bir çerçeve yani geçerli bir anlatym çerçevesi.
Ancak eksiler sola, artylaryn sa?a yazylmasyny zihnimih kural haline getirdi.
Biz sa?cylar sa?y üstün tutar ve önce ondan ba?laryz.
Fakat bunun tersi bir tutumda olabilir.
Maddi tarafyn zahir olup üst tarafa
manevi tarafyn batyni olup alt tarafa
böyle yazylmasy bir kural.
Burada dikkat edilmesi gereken
batyn ve gayyb, gizli ve sakly kavramlaryn
yatay ufuk çizgisinin altyndaki yere yerle?tirilmesi gere?idir.
Sa?lycakla kalyn
|
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
![]() |
|
kutlu aytug
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 ![]() Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
![]() |
Sn.Osman Ziya Düzeltme yönünden ele?tinine katylyyorum. Dedi?iniz gib kavramlaryn, terimlerin geomantyk dü?üncede yerini-adresini belirlemek en temel mesele.. Kavramyn-terimin hangi kutuya ait oldu?unu bilince i? kolayla?yyor. Yoksa evrensellik manasyny yitiriyor. kendimiz çalyp, kendimiz oynuyoruz. Bunun çaresi de elbette bol temrin yapmaktan geçiyor.
Selam ve saygylar
|
|
ahmet
|
|
![]() |
|
osmanziya01
Yönetici ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 ![]() Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
![]() |
Saygyde?er Aytug, Sizin “evrensellik” dedi?iniz analitik düzlemin matematiksel kullanymyndaki nicel ve sayysal belirlilik, mantyksal kullanymynda da gerçekle?tirilmesinin mümkün oldu?unu dü?ünüyorum. Matematik kullanymda çizgi ve denklem birbirine dönü?türülebildi?i gibi mantyksal kullanymda da terim ve kavram dönü?ümünü sa?layacak nitel ve sözel belirlilik saptanabilir. Bu dedi?imin anla?ylmasy için a?a?ydaki diyagrama "bakmak" ve düzlemdeki yerler arasyndaki ili?kiyi "görmek" gerekmektedir. SAYISAL konu?ma SÖZEL matematik KULLANIM mantyk NYCEL dü?ünme NYTEL Burada görüldü?ü gibi; Sayysal ve nicel alanlar (bahr) arasynda matematiksel ara (berzah) var. Sözel ve nitel alanlar Arasynda lojik / mantyksal ara var. Sayysal ve sözel alanlar arasynda konu?ma araly?y var. Nicel ve nitel alanlar arasynda dü?ünme araly?y var. Bu ?emanyn tümü de hem matematiksel hem mantyksal kullanymy göstermektedir. Analitik düzlemin matematik kullanymy sa?layan evrensel gösterim ?öyledir. Bu gösterimde soyut olan tümel sayylar DENKLEM ve yine soyut olan tümel nicelikler ÇYZGY haline getirilmekte ve bu aritmetik ve geometrik soyutluk somut grafi?e uygulanmaktadyr. + - Y ++ X’ 0 X -- Y’ - + Burada iki sayy do?rusu ( x ve y) üzerinde pozitif ve negatif sayylar dizilidir. Orijin noktasy iki do?runun ke?isti?i özek / merkez (0) syfyrdyr. ARYTMETYK sayylarla ARALAR olu?turulmaktadyr. Sonra bu ara ile birbirinden ayry dört GEOMETRYK ve grafik ALANLAR Saptanmaktadyr. Böylece MATEMATYK dönü?üm için BELYRLYLYK elde edilmektedir. Y?te analitik düzlemin mantyksal kullanymy için de matematik kullanym gibi yalyn, sade, açyk ve seçik gösterim gerçekle?tirilemese bile buna yakyn bir temsil etmenin sa?lanabilece?ini dü?ünüyorum. Bu güne kadar yapty?ym çaly?malarla bunun izlerine rastladym ve belirtilerini gördüm. Ancak bunlaryn açy?a çykmasy için bir ki?ilik gösterimimin ortak kullanym haline getirilerek bir anlatym dili haline gelmesi gerekir. Bunun içinde çok sayyda örnek ve uygulamalaryma a?ina olunmasy icap eder . Zaten benim umudum yöntembilimi ö?retmek ve ö?retebilmek de?il, yazylarymy de?il ?emalarymy izleyen ki?ilerin mantyksal kullanymy kendilerinin “yakalama”lary “tutma”lari ve “kavrama”larydyr. Bununda zor olMAdy?yny dü?ünmüyorum. Ö?renci de?il de ö?renici olanlaryn meraklarynyn duyarly?y ve anlamalaryn inceli?i ile eninde sonunda bu yöntembilimsel analiz mentalitesine ula?acaklary ve bunu kendi aralarynda kullanarak onu dil haline getireceklerine dair beklentim var. Örne?in dün karde?im ve ye?enimle analitik düzlemin mantyksal kullanymyny uygulamaly olarak tanytma giri?imime dair ?emalarla birlikte ileri seviyede içerikleri ihtiva eden tablolarymy HAYAT ba?lykly yazynyn dizinine yükledim. Ta ki birisi merakla bakarda aralaryn alanlary nasyl olu?turdu?u kavrar. |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |