Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yöntembilim | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4030 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 24-Aralık-2021 Saat 13:14 |
ANLATIM.. hem betimleme ve deskripsiyonu ki burada TASVIR denilmiş .. hem indirgeme ve reduksiyonu ve ircayı.. hem açiklama ve izahi.. hem tefsir ve yorumlamayi.. ifade eder. Keza ANLATIM, işaretlerin tercume ve çevirisini.. hem delaletlerim tevil ve evirisini.. içeren IKINCIL BILGILERDIR. Basarin manzarası ile nazarin mubsirasi ise BIRINCIL BİLGİLER.. Şimdi birincil ve ikincil bilgileri birbirinden nasil ayirabilecegiz ? Burada söz konusu edilen “anlatım” konusunu YBA mutfağı olan analitik düzlemde de daha açık ve seçik göstermek isterdim.. fakat malum marifet iltifata.. ihdas da itibara.. bağlı olduğu için sadece soru ile yetindim. . TANIRLIK Bir kez daha gordum ki saglam ve saglikli bir TANRLIK olmadan yapilan tanri tanirlik ve tanimazlik tartişmalarinin ELEŞTIREL bir temeli bulunmuyor. Tanirlik ya da tanimazlik TANIKLIK duzeyine çikmadiginda hem kendine yakine ulaştirmiyor hem karşısindakini ikna etmiyor. Bu nedenle on yildir reklamini yaptigim YBA ögrenmeye.. kullanmaya ve yararlamaya kani bir tâlib bulamadim. Bunun diger bir nedeni de çogumuzun dusuncelerini inançlarindan ya da göruşlerini bilgilerinden ayirt edememesidir. Bu da normal hatta dogal.. çünkü kendim de ancak yetmiş yol sonra bunun farkına varabildim. Gunluk dilden bilimsel bilgiye.. felsefi bilgiden dini dile.. bir biri içindeki dort katmanda birincil ve ikincil "bilgi"lerin gereği ve yeteri kadar tanimlanmasinin yapilmasi felsefi edebiyatin tanri tanimazliga.. dini vaazin tanri tanirliga tahsis edilmesinden dolayidir. Retorik.. diyalektik.. logos.. sophos.. teos.. philos.. nomos.. homos.. patos..kosmos.. kaos.. mitos.. epos.. etnos.. etos.. emos.. gibi temelli kavramlar aksiyomatik.. epistemik.. septik.. dogmatik.. eklektik.. sistematik.. ontik.. çercevede METODIK olarak ele alinmamiştir. Metodik olarak soruna yaklasan Aristo-Dekart-Kant çizgisi surdurelemis.. gunluk dilin duz yazisiyla yapilan ve halka hitab eden EDEBIYAT ve VAAZ tikanma noktasina gelmistir. Sonuçta edebiyat.. vaaz.. bilim.. dil.. hukuk.. dil.. funun.. hukuk.. felsefe.. tıbb.. san'at.. ve hatta HIKMET ve sonuçta "BILGI " TANIKLARININ degil uzmanlarinin ve etiketlerinin elinde kalmiş ve "insan"in buyuk bir kismi yitirilmiş ve elimizde kalanin uzerine yapay zeka ( insanlik 2.0) inşa edilmeye kalkişilmaktadir. Öyle ise bize duşen ise yeni baştan başlamaktir.. kendimizi yitirmeden " insan "ı cesaretle aramak ve cür’etle bulmak için... ![]() Düzenleyen osmanziya - 24-Aralık-2021 Saat 13:16 |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |