Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Dünya | |
YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya |
Konu: gelenek | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3438 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: gelenek Gönderim Zamanı: 21-Ekim-2022 Saat 13:29 |
http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=1925&PID=2982#2982 gelenek ya da kuvvet yasası.. ahlak.. yasası ve kural hukuk.. yasağı ve yaptırım din.. kuralsız ve yaptırımsız buyruk.. kutsal yasa.. Usta çaba hoca yasa istemez.. Hakikattan Hakka Hürriyetten Hakka Kuvvetten Hakka Halktan Hakka.. giderken.. İslam dünyası günümüzdeki adı.. ancak bundan bin yıl önce islam âlemi bulunuyordu.. belki kalu beladan beri oluyordu.. peki nedir bu BAŞKANLIK sistemi.. Gelenek.. gelen ek.. giden ek.. kalan kök.. işte karıştırılan yedi nesne.. gelenek ve görenek.. bir tür hafif dogma ve yumuşak paradigma.. ancak bütün bilgiler ve değerler.. bilgiler ve buyruklar.. bilgiler ve düşünceler.. bilgiler ve görüşler bu iki uç arasında kalır. Ancak hangisi olursa olsun bütün tümce baştaki büyük harf ile sondaki nokta arasında kalır. Tümcenin harfleri.. boşluk karakterleri.. tamlamaları.. benzetmeleri.. tanımları.. anlamları.. anlatımları.. göstergeleri.. görüngüleri.. simgeleri.. KÜLTÜR denilen esrarengiz bir ANTROPOLOJİ içinde kalır.. biz buna İNSANBİLİM adını veriyoruz.. bunu da kendi başımıza yapıyoruz.. biz alıntı yapan BİLİM İNSANI değiliz.. FİLİM ADAMI da olmadık.. insan olmanın yolunda yürürken YBA ile ortaya çıkardıklarımıza "insanbilim" diyoruz ve herkesin dahi kendi insanbilimlerini yapmalarını öneriyoruz.. ancak bunu yaparken YBA hızlı anlam sürücüsünü ve kolay anlatım aygıtını kullanırlarsa kula kul olmadan yararlı ve verimli bir şekilde yapabileceklerini umuyoruz. Saygılarımla.. sağlıcakla kalınız. Osmanziya 21.10.2022 GELELİM ASIL KONUYA: Gelenek.. ahlak.. hukuk ve din; dil uzerine indirilmiş degerler.. kurallar.. yasalar ve buyruklardır. Ibrahim a.s.dan beri ortalama 600 sene aralikla.. gonderilmis nebilere indirilmiş kitablara dayanan dinlere ilâhi ve semavi din.. digerlerine beşerı ve arzî din denir. Kulturun olmazsa olmaz bileşeni olan dil ve din ile ortaya çıkan toplumlar.. tarih boyunca çeşitli milletler..devletler ve medeniyetler meydana getirmişlerdir. Bu gune kadar sureçle dil bilime.. din hukuka intikal etmiş.. ticarette iktisatı.. siyasette adaleti sağlamaya çalışmıştir. Bu arada geçmiş dinler zaman içinde önce hukuka.. sonra ahlaka.. sonra gelenege donuşmutur. Dinler tarihi incelendiğinde ilahı ve kitabi.. semavi ve rasuli olan dini bir süreçte 600 senenin ilk üç yuz senesi din ve hukuk ile ÇIKIŞ dönemi.. ikinci üç yuz senesi ahlak ve gelenek ile İNİŞ donemi olarak görulebilir. Bu sinüzodial çizgi; güneşin kemali ile beraber zevaline çok benzer. Acaba yeni bir SEMAVI din neden gönderilir ? Son gonderilen nebi ve ona indirilen kitab ve böylece ortaya çikan KÜLTÜR.. niçin son üçyüz senedir.. hukukun gerektirdigi kuvveti.. son 500 yildir ahlakin istedigi ciddiyeti.. son bin yıldir gelenegin sağlayacağı samimiyeti birliği ve berabereliği sağlayamiyor ? İslam âlemi ilk dört yüz yılda geçmiş yunan ve roma kültür ve medeniyetleri kendi kültürünün dili ve dini ile yepyeni bir uygarlığa dönüştürerek zirvesini yaşadıktan sonra kuvvete ve saltanata dayanan saltanat ve hakimiyet ve istibdatlarla bu gün bile etkisini sürdüren sünni ve şii kavgaları ortaya koymuştur. Günümüzde İslam diri bir âlem mahiyetini yitirerek diğer semavi ve beşeri dinler gibi ekonomik ve politik hayatta çözüm getiremeyen kültler ve dünyalar haline gelmiştir. Bu gün EDİLGİN bir Yahudi ve Hristiyan dünyası gibi bir İslam Dünya’sından söz edilebilir ancak bu dünya bir ETKİN diri ve canlı âlem değildir. Diye düşünüyorum. Doğrusunu Allah Bilir. Osmanziya 17.10.2022 Buraya kadar olan anlatım, eksiği ve gediği ile, sizi bu tabloya çekmek üzere günlük dilin düz yazısıyla yapılmış reklam ve propagandadan ibarettir. O kadar çok hatası ve yanlışı var ki oturup düzeltmeye değer bulmadım. Bu metni düzeltmek yerine oturup kitap yazsam daha işe yarardı.. buna da yani yazar ya da hoca olmaya niyetim bulunmadığı gibi YBA öğrenmeye, kullanmaya ve yararlanmaya niyeti olan bir kişiye dahi erişemedikten sonra kitap yazmanın benim için bir anlamı olmaz ve amacıma uymazdı. Zaten dikkatli bir arayıcı iseniz bu tabloyu izlediğinizde ve incelediğinizde anladığınız eleştirecek bir çok çelişki.. irdelerseniz düşündüğünüzde kuşku uyandıracak bir çok kuşku.. imgelerseniz anlamadığınızda soracak pek çok soru bulacaksınız. Bunun için sakin bir vaktinizde buraya bindirilmiş tabloları makinanıza indirerek versiyon sırasıyla yalından karmaşığa doğru itina ve dikkatle incelemenizi ve izlemenizi.. tahayyül ve tevehhümünüzle imgeleminizi ve irdelemenizi öneririm. Zaten bun yapmazsanız yüzeysel olarak bakmanız ve görmeniz ne bana fazla derinlik ne de size fazla bir genişlik kazandırmaz. Böyle bir açılım olmayınca ilmi kemalatımız ve irade faziletimizde ilerleme bulunmaz. Akıl açılmak üzere verilmiş bir yaydır.. onun gereksinimizin yol açtığ mutsallık aslında arayışının kutsallığı için verilmiş bir yetenek ve olanak olduğu halde o tutar bütün melini bu dünya üzerine harcarsa ahirette nail olacağı emelleri de kalmaz. Yıllardır “insan” MADDESİNİN kaleminin kitabetini.. MANASININ kelamının kıraatını.. SAİLİNİN malının amelini ve NAİLİNİN melinin emelini.. inceden inceye tanıması ve bilmesi ve öğrenmesi için YBA in hızla anlam sürücüsünü öğrenmeye ve kolay anlatım aygıtını kullanmaya yaptığımız teşvik bir türlü tutmadı.. Garib dir ki insan Tanrı’sı dahil her şeyi tanımak ve öğrenmek için vakit harcadığı halde kendini tanımak ve öğrenmek için vakit harcamıyor.. hatta yönelmiyor.. hatta ilgilenmiyor bile.. Acib dir ki Onun yöneldiği seks ve siyaset.. ilgilendiği meraklı ve gizemli konular.. ben düz yazılarımı bu dört konu hakkında hazırlamaya çalıştığım halde bunlarla bile ciddi bir talep ve soruşturma bulunmuyor. RİB ve CİB.. cib olmayan garib; dilin ve dinin kökenine erişmek için kültürümüzün içinde bulunan dili ve dini öğrenmemiz gerekiyor. Dilin hem dünyayı belirlediğini hem dini tanımladığını anlamak gerekiyor. Ondan sonra dili öğrenmenin gururunu ve dini bilmenin kibirini kırabilirse alakası ve merakı ve teveccühü yeni ve özgün bir yol alabilecektir. Fakat maalesef insanın bu sınav ve yarış platformu olun dünyada öyle çok sağlaması gerek koşulları ve kaldırması istenen engelleri bulunuyor ki bunları çözüm bir iş yapmak.. KALİTELİ bir mal ve hizmet sunumu.. KARAKTERLİ bir fazilet ve kemalat serimi yaparak samimi ve ciddi bir İNSAN olmak zordur.. sonra safiyet ve ihlasla bunu İSLAM düzeyine çıkarmak zorun zorudur. Allah azze ve celle yâr ve yardımcımız olsun. Amin. Çalışmaya ilişkin söz konusu dosyaları buraya bindirdim. 20221021_132814_GELENEK.rar Bu tabloyu anlamak için yukarıda bindirdiğim tabloları versiyon sırasıyla yalından karmaşığa doğru incelemelisiniz. |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |