Be? ciddi i?…
S.A.
Ynsanyn kainattaki yerini ara?tyryr insanlar.. bu eli bo? ve gönlü ho? insanlaryn bazylary da kainatyn insandaki yerini taharri edebilirler.. acaba insanyn insandaki yerini merak eden çykmaz my ?
Ynsanyn insandaki yerine YARI?MA / MUSABAKA diyebiliriz. Ynsanlar iyilikte ve kötülükte yary?yrlyr.. fakat bu i? biraz karma?yktyr.. iyilik diye kötülükte, kötülük diye iyilikte dahi yary?ylabilir. Çünkü insan iyili?i kötülük, kötülü?ü de iyilik OLARAK görebilir. Cenaby sizi ve bizi iyili?i iyilik bilip ona ko?anlardan, kötülü?ü kötülük bilip ondan kaçanlardan etsin. Bu kaçma ve ko?ma kötü?ü kötülük olmaktan, iyili?i de iyilik olaktan çykarmaz.
Çünkü insan bu ikisini tefrik ve temyiz etmek i?lev ve göreviyle yaratylmy?tyr. Bu da onun SINAVI / YMTYHANI’dyr.
Kötülü?ün kötülük olarak bilinmesine ra?men kaçynylmayyp i?lenilmesine GÜNAH ady verilir. Ynsan eyleminin ve i?leminin çe?itli yan ve yönleri oldu?una göre genel olarak günah denilen bu fiillerde çe?itli isimler alyrlar. Ysm, zenb, seyyie, ysraf ve zulum gibi çe?itli adlaryn özel anlamlary ve tanymlary vardyr.
Günah insanyn temizlenmesi gereken olumsuz yönü, çözülmesi istenilen sorunlu yany ve kurtulmasy gereken kötülü?ü ve çirkinli?idir. Günah insanyn kendi vicdanynda ahlak yasasyny çi?nesi, halka ve hakka kar?y i?levini ve görevini gecikerek yapmasy yada hiç yapmamasydyr. Çünkü insan mahiyetinde olan kasryny ikmal ederek insaniyetten a?a?y dü?memesi ve bir de üstelik yukary çykmasy gerekmektedir.
I?te bunun için ?U be? i?i ciddi bir ?ekilde yapmasy lazymdyr; mukayese ve muhakeme ile mü?ahade ve murakabe.. bir de bu dördünün ortasynda bulunan MUHASEBE.
Bu be? i?in resmini a?a?ydaki tabloda RESYMLEDYM.
Namazdan sonra okudu?umuz “min cemiilehvalvelâfât” diye ba?layan salavat-y ?erifeden mülhem bu tabloda cürüm ve kabahat ile hayyr ve hasenat dörtlüsü kö?elere oturtuldu.. eksenlere dört ciddi i? yerle?tirildi..
Ömür boyu sürecek i?lerimizde e?yayy ysraf ve e?hasa zulum her türlü haksyzly?yn kökünün kazynmasy için ilk önce ve en ba?ta nefsimizi ysraf ve benli?imize zulumdan kurtulmamyz gerekmektedir. Yani cihad-I ekber YMTYHANINI, cihad-I asgar MUSABAKASINDAN önce gelir. Bu mücahedelerin sa?lam bir ?ekilde yapylmasy da muhasebeyide içeren be? ciddi i?i ister… Aksi halde bu bo?una bir mücadele olabilir!
Acaba bunu yapabiliyor muyuz ?
Acaba ben insanyn neresindeyim ? Acaba ben kendimi a?abildim mi ?
Yineleme ve yenileme?i içiren de?i?imi ba?arabildim mi ? Yslamiyeti su?ra olan insaniyetimi insaniyet-I kübra olan Yslamiyete çykarabildim mi ?
Yoksa iktidar ve ihtiyarymy itiyadlarymdan ve itimadlarymdan kurtaramadym my ? Yoksa ahsen-I takvimde yaratylan istidatlarymy ahsen-I amele götüren san’at ve hikmette bana verilen esmayy hüsna yapamadym my ?
Bunlara söylemesi kolay ve fakat gerçekle?tirilmesi izor i?lerdir.
Allah bizi ve sizi sözü duyan ve en iyisine uyanlardan etsin.
Fakat asyl
Osmanziya
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
|