KY?YSEL GELY?YM
ANKET dizini içindeki dosyalar
Ki?isel geli?im bireyin geçiminde ve seçiminde yüksek bir konuma gelmesi çabasy olarak tanymlanabilir. Ki?imin geçmi?i ile gelece?i arasynda ili?kinin göstergesi bu günüdür. Bu yüzden “Yki günü e?it olan aldanmy?tyr.” Denilmi?tir.
Bu günün, dün ile yaryn arasyndaki konumu onun “gir-çyk” gerçe?idir. Bunu görmek istiyorsanyz ayny ba?lykly dizin içindeki tablolary versiyon numaralaryyla izlemelisiniz.
Bir giri?im ba?latyrken i?e HANGY öncelik tanyndy?yny ili?kin anket yapacaktym fakat okuyucu yeteri kadar bulunmuyor. Bu neden konuyu bir yazy içinde sunmakla yetinece?im. Anketin seçenekleri ?u idi:
1. Ho? olan.
2. Kolay olan.
3. Gereksinim olan.
4. Gerekli olan.
Sorulmady?y için yanytlary da bilemeyece?imden tespit üzerine de?il tahmin üzerine konu?aca?ym. Kendim dahil yüzde seksen birinci ?ykky seçerdi.. Yüzde on be? kolay olan derdi. Yüzde dördü gereksinim olan olarak yanytlardy.. yüzde bir de “Gerekli” olan derdi. Çünkü gerekli olan ideal bir durum olup bundan önceki üç seçene?i de içermektedir. Ancak gerekli olan bazen öyle olur ki bu üçünü hiç birini içermeyen HALYS bir seçim olur.
Y?te bu o adamy kurtaryr. Az önce yanyt olarak Halilim’e yazdym: “Do?ru olany bulmak için pek çok rizikon var fakat dürüst olmak için bir tek ?ansyn var.”
Y?te her birimiz ne kadar geçimli ve seçimli ve hatta onurlu ve ürünlü olsak dahi tüm bu mutluk ve kutluluk dy?ynda, bütün bu erdem ve ba?ary üstünde saf ve temiz bir duru?u ve kurtulu?u araryz. Aklanan ve ba?y?lanan için bundan daha büyük bir yer, daha büyük bir yükseklik olmaz.
Ama buna ra?men ço?umuz bunu unuturuz.. ya yoksulluk ve yoksunluktan yakynyr ya da imkan ve ba?arylarymyzla yetiniriz. Bu rizikodan kurtulmanyn yolu, zamanyn aleyhimize i?lemesinin, namazyn duyurusu ve O’ndaki Kur’anî medyanyn uyarasy ile denetlenmesi ve dengelenmesidir.
Kur’an’a uymak ve bilgi ve buyruklary uygulamak kurtulu?a giden ?ansyn kapysyny açar.
Kurtulu?, ki?isel geli?im ile do?ru orantylydyr, demek isterdim. Kurtulu?un ki?isel geli?imin tersiyle ters orantyly oldu?unu ku?ku yok.. ki?isel geli?imini sa?layamamy? üstelik ba?kalarynyn ki?isel geli?imlerini engellemekte olan bir insanyn dönü? ve kurtulu? ?ansy oldukça dü?üktür. Fakat ki?isel geli?imin doru?unda olan bir ki?inin de, nebi ya da büyük bir veli olmasy dy?ynda, büyük bir ?ansy yoktur. Bu vardyr ve yoktur, yüklemlerim elbette benim yargylarymdyr. Bir anket yapyp yargymy test etmek imkanym yok. Fakat en büyük makamyn en büyük tehlikesinin gurur oldu?unu bildikçe ve ?eytanyn akybetini gördükçe ve üstelik insanyn HASED ve HEVA ate?li dü?meleri ile HIRS ve HEVES karanlyk dü?ümlerini bildikte ve bunlaryn insanyn ayaklary ve kanatlary olan i?tah ve i?tiyak ile a?k ve merakyyla kazandyklaryma ve kazanacaklaryma fazla güvenim kalmady..
Ymandan sonra en yüksek dikkat, “beyn-el-havf-ve-r-reca” esasydyr. Korku ve umut arasy olan beklenti, insanyn var olu?unu kurmasynyn ve islamyny korumasynyn en de?erli duyarly?y ve en önemli farkyndaly?ydyr. Bunu unutmadan ve unutturmadan ki?isel geli?im üzerine bildiklerimi ve birikimlerimi aktarmak istiyorum. (dedim ama yazynyn sonunda gördüm ki bunda ba?aryly olamadym, iradenin hendikaplaryny geçmede, ihtiyaryn itimadlaryndan ta?mada, iktidaryn itiyadlaryny a?mada ne gibi soru ve sorunlarla kar?y kar?yya bulundu?unu gösteremedim.)
Ki?isel geli?im; ki?inin etrafynda ki?ilerin geli?iyle do?ru orantylydyr. Bu demektir ki ki?isel geli?im, liderliktir. Ba?ka bir ifadeyle bir sonuç ve gösterge olarak ki?isel geli?imi olan ki?inin etrafynda yakyn, dost, arkada? ve yolda? sayysy arttykça bu ço?alma, kendisinden ve ürününden ve sonuçta ba?arysyndan ve yetene?inden yararlananlaryn bulundu?unun kanyty olur.
Bu sonuç servet olur, ?öhret olur, makam olur. Böyle ki?iler sadece geçimleri için de?il ürünleri ve üretimleri için ya?arlar. Bu verimli ve ba?aryly ya?amyn amacyny unutulmamak ve “ün”ü haline getirmedikçe dünya ve ahiret kazançlary da büyük olur.
Ço?umuz için onlar yyldyzlardyr.. eri?ilmeyecek kadar uzaktadyrlar. Onlara benzemeyi ve onlara eri?meyi dü?ünmesek dahi onlary severiz ve anlara böylece yakla?mak ve kavu?mak isteriz. Çünkü imamy Nursi’nin (R.A) belirtti?i gibi güzellik, iyilik ve yetkinlik nedensiz do?rudan do?ruya sevilir. E?er bu sevgi “Allah” için ise hem onun hem bizim için dua yerine geçer ve bize de ona da yarary olur. Aksi halde tüm sevgiler gibi bu ölümlü dünyada “ayrylyk” acysyna dönmeye ve ki?iyi yakmaya mahkumdur.
Ki?isel geli?imin çekirde?i olan yukaryda celali ve cemali yönleri sunulan KEMAL’in özü KYFAYETTYR. Yani yeterlilik olmadan yetkinlik, eksik olan bir etkinliktir. Kemalin iki dü?many vardyr biri kontra-kemal olan ZEVAL biri anti-kemal olan KUSUR. Gayr-y kemal olan zeval ile zydd-y kemal olan kusur olmadan kemal anla?ylmady?yndan ki?isel geli?im yolunda olan yolucu bu iki dü?man ile hesapla?mak zorundadyr.
O zaman kemalin koordinatyny ortaya koyalym.
Kemal
Kusur KYFAYET xxxxx
Zeval
Adem-i kusur kemal ile vucud-u xxxxx zeval arasyndaki fark nedir ?
?imdi bu soruya yanytlamak kemal ve zeval ili?kisine bakalym:
Güne?in kemali anynda zevali ba?lar.. güne? tam tepeye anda orada duramaz ve çykty?y gibi inmeye ba?lar. Tüm yyldyzlar, aylar ve güne?ler ayny kaderi yani “gir-çyk” gerçe?ini payla?yr. Çünkü varlyklar kemali ile O’nun VARLI?INI gösterdi?i gibi fena ve ölümüyle yani zevaliyle O’nun BEKA’syny gösterirler.
Güne? ufuktan çykty ve yukary do?ru yükseldikçe kusuru azaldy ve tam tepe ve kemal noktasyna ula?tyktan sonra UFUL’e meyletti.. Yani büyük bir nesne ufala ufala küçülüp sonunda gözden kaybolacak my ? Yani kusur do?u ise xxxxx baty my oluyor ? O zaman xxxxx, “uful” mü olacak ?
CELAL Kemal CEMAL
Kusur KYFAYET Ufuul
FENA Zeval FYRAK
YBRAHYM Aleyhisiselam “lâ uhubbil-âfilîn” diyor batan ve kaybolanlary sevmem söylüyor. Niçin bunu söylüyor ? Çünkü o visali istiyor ve hasyly aryyor. Nesl-i mübarekinden gelen YUSUF aleyhisselam da Saltanatynyn zirvesinde iken “Beni müslim ve salih olarak vefat ettir” diye dua etmi?ti.
O zaman bu kemal ve zeval ile kusur ve uful dörtlüsü KAFY gelmiyor. Fena ve firak dolu zevali ortadan kaldyrmadyktan sonra ne kadar kemal elde edersen et, ya yeterli gelmiyor ya da elden gidiyor.
?imdi bu durumda varlyktan umudu kesip yoklu?a NYRVANA’yy my gidece?iz.. Bazylary zirveden ümidi kesip nirve’yi yönebilir.. amma bu heplikten hiçli?e yöneli?in Yslami ve Kur’ani, me?ru ve makbul bir TERK oldu?unu nasyl anlayaca?yz.
Evet, arayanlar için ciddi bir sorun ve önemli bir soru!
Ynananlar zaten bir yöne ba?lanmy? ve oraya do?ru ko?uyor ve bizi dinleyecek halleri de bulunmuyor.
Görmek, bilmek, anlamak ve inanmak e?er bir ki?isel kemal yoluculu?u ise bu yolculu?un motoru arayy?tyr.
De?erli bir dostumdan ilham alarak, arayy? kendini bilme ile ba?lar, haddini bilme ile sürer ve de?i?imi “kavrama” ile biter, desem acaba do?ru bir rota my çizmi? olurum ? Bilmiyorum.. belki rota tersinedir.. de?i?imi kavrayan haddini bilir ve haddini bilen kendini arar. Kendi bilme u?ra?lary ki?isel geli?im olu?turur.
Hasyly zor bir konu.. güç bir durum..
Allah yar ve yardymcymyz olsun.
Allah akybetimizi ve ahiretimizi iyi ve güzel etsin.
Amin.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
Yazdyktan sonra yeni bir koordinat kurdum, ancak bu güne? / ?ems içindir. Bu gün modelini esas olarak ki?isel geli?ime özel yeni ve ba?ka bir anlam çerçevesi kurabiliriz.
Visal
Ufuk ?EMS Uful
Zeval
NOT:
Bu yazynyn içerdi?i anlatym ve ba?kasyna verdi?i bilgi, kendine yapty?y ö?üt aslynda bahane.. dizinin içindeki ?emalara bakyp oradaki tablolardaki anlam çerçevelerinde insanyn yani dil ve dü?üncenin RESMYNY görmek ve göstermek muradymdyr.
Umuyorum ki kendini tany komutuna uyanlar kendilerini merak ederek YNSANIN resmini bulurlar. Bunun içinde dosyalary versiyon numaralarynyn syrasyyla açarak + ve X eksenlerine bakarak dü?üncenin gözünü ve kula?yny, dilin elini ve ayaklaryny görmelidirler
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
|