YZ byrakanlar ve YS byrakanlar…
Kendini yapylandyrmak
içindeki insan’y in?a etmektir
SEN-BEN dizini içindeki dosyalar
Bir kere insan terbiye ile kendini yapylandyryr ve idare ile ba?kasyny in?a etmeye kalkar.. bunda ?a?ylacak bir ?ey yok… Asyl hayret verici olanyn ba?kasyny idare ederken, kendini dolayly olarak terbiye etti?ini ve kendini TERBYYE ederken de ba?kasyny da, dolayly olarak, YDARE etti?ini görmemektir.
O zaman terbiye ve idare namy di?er e?itim ve yönetim birbiri içinde bir süreçtir. Ynsanlar genelde otuzuna kadar ba?ta ana babasy olmak üzere hocasy, kocasy, amiri, patronu v.s. tarafyndan idare edilir yani terbiye edilir, otuz ya?yndan sonrada bir koca, baba, amir, patron olaraktan karysyny, memurunu ve i?çisini idare eder yani terbiye eder.
(Ataerkil bir kültür ve ailede yeti?tik yani e?itildik ve yönetiliyoruz)
“Eder” veya “Edilir” eylemi bize o kimsenin ÖZNE ya da NESNE oldu?unu söyler.. özne olmak etkin olmaksa ve nesne olmak edilgin olmaksa, bunlardan birine bir ÜSTÜNLÜK tanymak, yani özne ve etkin olmayy YÜKSEK görmek, aslynda bir YZAFY de?er vermektir. Nitekim sonunda e?itimde etkin ve yönetimde üstün olanlar ya?lanarak tekrar idare edilir ve yönetilir, duruma geliyorlar. Çünkü bir yazaryn dedi?i gibi , kre? ekenler huzurevi biçecekler. Ana babalar sonunda çocuklaryn ellerine bakyma muhtaç olarak dü?üyorlar ama ne yazyk ki büyümü? bir çocuk olarak. Çocuk ?efkatle bakylyyor, sevilerek büyütülüyor fakat ana-baba irade ile bakylyyor ve zorlanarak yönetiliyor.. çocu?una ?efkatle ve ÇABUCAK büyüsün diye bakan ana-baba, i?e yaramaz haline gelince, çocu?u diye bakyyor amma belki ÇABUCAK ölsün.
Bu tezad neden do?uyor ?
Y?te bu insan’yn syrrydyr ki KYTAB, ana-baba’ya öf bile deme diyor.
Acaba diyorum geçmi?te “iz” byrakanlar ile “is” byrakanlar, bu akibete düçar olmakta e?it midir
Bu acy akybetten kurtulmanyn tek çaresi “Hyzly ya?ayyp genç ölmek midir ?”
Hayyr!
Çünkü aklyn, ahlakyn ve kainatyn gösterdi?i gibi, indirilen kitapla gönderilen nebinin (S.A.V) söyledi?i gibi hepimiz ÇOBANIZ.
ÇOcuklary e?itmek ve yönetmeye ÇAPA-LAMAKLA sorumlu ve yükümlü BAbasyyyz. Ekilen tohum çapa, ekilen çocuk çaba ister.
Nesne, edilgin ve ast olanlaryn yani idaremiz altynda ve terbiyemiz tahtynda olan ba?ta nefsimiz olmak üzere KYMSELER sorumlusu ve KY?YLY?YMYZYN yükümlüsüyüz. Bu ?u demektir ki kim olursak olalym, kral ya da köle, master ya da slave, efendi ya da u?ak, üstümüzde bir SÜPERVYZÖR var.
Yster vektör ÖZNE ol, ister faktör NESNE ol ve isterse aktör KYMSE ol, üzerinde olan süpervizör, senin e?itim ve yönetim ÇYZGYNLE me?guldür. Sana müdahale eder, yönüne kary?yr.
Öyle ise terbiye ve e?itimini kendin üstlenmen onun idare ve yönetimini kolayla?tyracaktyr. Hem yönetim ve e?itiminde sana ve ona da rahatlyk ve kolaylyk sa?layacaktyr.
O zaman yapylacak i? bilgimizi KENDY E?YTYMYMYZ üzerine toplamak, buyru?umuzu kendi ki?isel GELY?YMYMYZ üzere yo?unla?tyrmaktyr.
(Okumakta yorulduysan e okudu?unu anlamakta zorlandyysan byrak.. bu yazylar ve ?emalar, dingin kafa mekanlary ve dinç zihin zamanlary için hazyrlanmy?tyr. Vakit bulursan yine okur ve belki o zaman anlarsyn)
Bu durumda ba?kalarynyn e?itim ve yönetimi ikinci planda kalacaktyr.
Acaba bu yönelim, do?ru bir yakla?ym my ?
Gidi? ve yürüyü?ü ölüme do?ru olan insanyn sonunda ba?kasynyn de?il kendinin hesabyny verece?ine göre, i?in özünde kral olsa köleye ba?ymly olaca?yny, köle olsa krala ba?ly bulunaca?yna göre, i?in sonunu dü?ünüp Tanryya Tapmak ve Kulluk Yapmak kanatlaryny Ary ve Duru hale getirecek yola yönelerek ve O’nu tanyma bilinmezini açmak, bilme gizemini a?mak ve sevme syrryny aramak do?ru bir seçim olacaktyr. Aç-mak ve a?-mak için ara-mak için yap-yl-my? bir makinesyn.
Ey Süper-MEN, bo?una öz-gür, öz-de?, öz-güç, öz-seç yani öz olmaya çaly?ma.. Man-kafa de?ilsen bul-man’yn yeterli oldu?unu örecek ve göreceksin. Görmezsen, “Men-rabbüke” sesiyle bile uyanamazsyn.
Sanyyorum ki krallyk ya da köleli?inin adyny ve tadyny SAN-RI yapyp kendine TAPMAK insanyn bo? bir yapyya kapylarak do?ru yoldan sapmasydyr. Y?te bu bo? kapy, kendini öz-de? ve özgür sanan gözün özüdür.
Bu iki ayna ve gayra’da
ARAYI?I paralel kapylarda SONSUZ yansymanyn görüntüsünden nasyl kurtulaca?yz ?
Bu i?te arayanlary dü?ündüm.
Acaba dil örtüsünün gölgesinde ve dü?ünce örgüsünün karanly?ynda bu i?i nasyl yapacaklar ?
O zaman ÖZ-GÜR-lük ülküsünü güden dil ve ÖZ-DE?-lik ilkesini kullanan dü?ünce bizim dü?manymyz my ?
Görmenin ko?ulu olan y?yk ayny zamanda görmemize engel ve görmeyi?imize neden oldu?u gibi anlama vasytasy ve inanmanyn vesilesi olan lisan ve kalb dahi öyledir. Bu yüzden bizi esrik eden ve ayny zamanda tuzak kurarak hakikat ve hakky görmeye engel olan dil ve dü?ünce bizim dü?manymyzdyr.
Dü?manynyzy yenmek için onu tanymalyyyz.
Dü?manyny tanymayan onu yenemez.
O zaman dili ve dü?ünceyi tanymalysynyz.
Y?te bu yüzden bu i?te bana ve herkese yardymcy olmak üzere dü?ünenleri aryyorum.
Yöntembilimsel analizi BYRLYKTE dil haline getirecek bir ekip bekliyorum ve partiden umutluyum.
Hem böylece geçmi?ten gelece?e bir YZ byrakaca?yz. Bunun onuru ve saygynly?y, i?imizin BO? dürtüsü olsa bile, ürün vermenin ününün çekicili?i, çaly?mamyzyn KÖR güdüsü bulunsa bile, bu aygyty O’nu tanymak, bilmek ve sevmek yolunda kullandy?ymyzda, böyle bir yakary ve yalvary, bizim öz olmayan de?-li?imizin YETKYN sonsuzlu?unu YOLCULUK yapar ve öz olmayan gür-lü?ümüzün ERDEMLY süreklili?ini de YÜKÜMÜZ kylar.. (Öz-de?’lik öz-gör’lük olarak adlandyrylyrsa tümcenin verdi?i bilgiyi daha do?ru ve gerçek olacak gör-ü-yorum. Ancak yerle?ik oldu?undan öz-de?lik terimine dokunmuyorum)
Demi?tik “Acaba diyorum geçmi?te “iz” byrakanlar ile “is” byrakanlar, bu akibete düçar olmakta e?it midir ?”
Yani ünlü, anly ve ?anly olanlarda toplumlaryn gözdesi ve halkyn sevgilisi olanlarda ayny akibete u?ruyor mu ?
Ynsanyn yoksulluk, hastalyk, ya?lylyk ve ölüm yolundan geçen genel çizgisi dy?yna kimse çykamayaca?yna göre ya?lanynca geçimini sa?layamayan, ürününü veremeyen ve ününü sürdüremeyen ve ayryca üstelik ya?lylykla beraber yalnyz ve kimsesiz kalan kimse ayny zamanda hasta oldu?unda ne kadar GÜÇSÜZ duruma dü?tü?ünü, bu hale dü?ünce gören kimselerin durumu ne acy ?
Y?te o zaman insanyn kali. ortaya çykar.. evlad ve ebeveynden ibaret olan insanyn hali.. ruh ve bedenden ibaret olan insanyn havli.. kary ve kocadan ibaret nasyn kavli.. hal-i kavl ile kal-i havl.. ve sonuçta ortaya çykan TASARRUF-U tahavvül ve TASADDUR-U takavvül hvl ve kvl ile hal ve kal dört harften ibaret kalyr:
Lisan-y hal ile lisan-i kali birle?tiren LYSAN-I FYYL, ça?da? ve yeni felsefenin inceleme alanydyr. ?imdi ça?da? felsefe; evreni, do?ayy döneyi, maddeyi, enerjiyi, varlyklary, olaylary, nesneleri, kimseleri, olanaklary, olgulary, gerçe?i, ötesini, berisini BYLYME byrakmy?.. fenlere terk etmi? ve artyk bilim bir ülkenin bütçesini a?acak aygytlar istiyor.. CERN gibi.
Felsefenin ve hikmetin Laboratuvary YNSANDIR.
Ynsanyn aklydyr, insanyn dilidir, insanyn ileti?imidir.. ve bütün bunlardaki insanyn eylemidir, yapyp etmesidir.. Bilim ve hukuk ile san’at ve hikmet etkinlikleri, ekonomik ve politik ile kültürel ve sosyolojik edimleri hep insanyn FYYLY’nden çykar.
Ve insan bu etkinlik ve edimlerinde kendini tanydy?y kadar ba?aryly, verimli, mutlu ve kutlu olur.. bary? ve sava? süreçleri bir sonuç verir.
Bu tür olarak, ulus olarak, toplum olarak böyle oldu?u gibi birey olarak, kimse olarak ve ki?i olarak ta böyledir.
Bu iletinin dizininde insanyn kendini tanymasyna yardym edecek tablolar var.. burada Türkçe sesleniyorum fakat siz onu insanca anlayyn ve islamca inanyn.
Ynsanyn evrensel yapysyny benim ki?isel görü? ve kendimin bireysel görü? anlayy?ymla ortaya koymak acaba mümkün mü ?
E?er ben kendimi dü?ünseydim siz bu yazyyy okuyamazdynyz. Kendimi dü?ünmeden arkamda “iz” byrakmak üzere kendim olmayan evrensel insany ortaya koymaya çaly?yyorum, ve bunda ne kadar ba?aryly olaca?ym bu zaman gösterecek, ama ?imdi gördüm ve gösterdim ki ünlü de olsan, ünsüz de olsan sonunda donsuz kalmaya mahkumsun ki bu yüzden insany kefene saryyorlar, küçük ve dü?ük gördü?üm “is” byrakmak yolunu seçseydim syradan bir insan olarak i?imle ve gücümle u?ra?yp ya?lylykta kendimi rahat ettirecek önlem ve çaly?malarla me?gul olacaktym.
Her ne ise.. biz yine ?emamyzy çizelim.. belki bir gün onlardan yararlanyryz..
Bu ?emada bu iletinin tablolarynyn iskeletini göreceksiniz.
Ynsanyn ba?, gö?üs ve karyn bo?lu?unu içine alan kafesini.
Sonra bu kafesi kavram eti ve terim derisi oldurup örtece?iz.
Sonra bunlary renklerin ve çizgilerin desenleriyle süsleyece?iz.
Sonra ortaya bir foto?raf çykacak. Öyle bir foto?raf çykacak ki siz bunu gerçe?in kendini sanacaksynyz.. Bu resim bir sanatçy tarafyndan yapylmy? bir resim fakat foto?raf gibi.. resim ve foto?raf arasyndaki farky bilirsiniz… resim kalem ve fyrçayla çizilmi?tir foto?raf ise elektromanyetik y?ymanyn 3 bin ile 7 bin angström arasynda kysmy olan y?yk y?ynlary olan fotonlarla çizilir ve gerçe?e resimden daha yakyndyr.
Bu ve di?er resimlerinde sanatçy (Alyssa Monks) hep SU temasyny kullanyyor ve bunun bir nedeni olmaly ve bu seçim optik olarak my yoksa ruhun gerisinde psik bir neden mi var bilemiyorum.. dü?ünüyorum ki bir sevdi?ini su da kaybetmi? birisi ve onu suyun içinde bulmaya çaly?yyor…
Aaa.. bir de baktym apartmanymyzyn önündeki y?ykly reklam panosunda bu resimlere benzer foto-çizgi “çizge”ler (resimler) var.. dünya gerçekten bir köy haline geldi. eskilerin TYMSAL dedi?i bu resim san’aty öyle haline geldi ki ki?ileri KANDIRMADA reklam ve propagandanyn bilim ve teknolojinin kol kola girdi?i bir dünyanyn vazgeçilmez enstrümany haline gelecek..görsel ve i?itsel dünyanyn duyulabilir perdesinde görüntü ve sesleri kary?tyran medeniyette aldatmak bu kadar kolayla?yrsa kimseleri YNANDIRMAK dahi o kadar zorla?acak gibime geliyor. O zaman bizde yazylaryn ve çizilerin ardyna geçen izleme ötesi istemeye imgelemeyi ve irdelemeyi sürdürelim.
?imdi bu sulu ve yslak anlatymy byrakarak kuru iskelete geçiyorum:
YZ
|
|
YR
Bu ara da
gelece?i Bekle-Bakyn geçmi?e
?u imde
YM
|
|
YS
Yz duyum-alym, is ise duygu-lanymdyr. Bizim iki türlü duyumsamamyz vardyr.. aslynda sadece duyum alym yok duyum verimde var ya da sadece duygulanym yok duygu alymda var. Yani duyum, duygu, dü?ünce ve dilek kümesinden ibaret insanyn bu dört yanynyn her birinde aly? veri? var. Fakat biz bütün bu duyumsamamyzda iki temel yönümüz vardyr birisi geçmi? birisi gelecek. Geçmi? VUCUDU fark ederiz, gelecek ADEMY kadr ederiz ve bunlarla geçmi?i rasat eder, BAKAR, gelece?i rabas eder BEKLER’iz.
Ba?ka bir anlatymla ?uur denilen tanynç; tany, tanym, sanym, kanym gibi tüm var sayym ya da yok sanym dilek ve dü?ünceleriyle kurulur.
Bütün bunlar zaman bilinci içinde bu FARK VE KADR olmak üzere iki formda görünürler. Fark ile ilmi, kadr ile kyymeti kuraryz. Bilgi ve De?er ise felsenin VARLIK kuramynyn iki yanydyr.
Ki bu varly?yn motoru da FYYL’dir.
Fiil sail ve nail olarak kendini in?a eden hal ve kal’dir.
Y?te size be? kelime. Fiil, sail, nail, hal ve kal...
sizde bunlarla yukarydaki kuleye benzer bir kule in?a edebilirsiniz.
Ben de?il ben ve senden ibaret bYZ, iz byrakaca?yz.
Bu BEN, neden SEN olmasyn.
Evvel ve ahir ile zahir ve batyn koordinatlaryna göre bu terimleri yerle?tirin. Sonra yerlerini tarty?alym.. de?i?tirelim, düzeltelim ve geli?tirelim.
Sa?lycakla kalyn.
Osmanziya
NOT:
Bu yazynyn içerdi?i anlatym ve ba?kasyna verdi?i bilgi, kendine yapty?y ö?üt aslynda bahane.. dizinin içindeki ?emalara bakyp oradaki tablolardaki anlam çerçevelerinde insanyn yani dil ve dü?üncenin RESMYNY görmek ve göstermek muradymdyr.
Umuyorum ki kendini tany komutuna uyanlar kendilerini merak ederek YNSANIN resmini bulurlar. Bunun içinde dosyalary versiyon numaralarynyn syrasyyla açarak + ve X eksenlerine bakarak dü?üncenin gözünü ve kula?yny, dilin elini ve ayaklaryny görmelidirler
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
|