ALI?KANLIKLARIN MOTORU
Yktidarymyz itiyadymyz,
ihtiyarymyz itimadymyz
kadardyr.
TEBDIL dizisindeki dosyalar
Yapan bilir, bilen konu?ur.. do?rudur fakat bazan yapamayan da biliyor ve a?zy olan da konu?uyor.. bu torba de?il ki büzesin.. gerçi kulak tykamaktan ba?ka konudan ya da ki?iden uzakla?mak imkany dahi var fakat susmak kolay de?il. Ynsan bir beslenme varly?y oldu?u kadar da bir SESLENME varly?ydyr, konu?masa ölür.. bu yüzden öz olmayan gürlüklerin en üstte tutulany ve en ba?ynda bulunany fikir ve zikir hürriyetidir. Bu tesisi- medeniyet ayny zamanda atalarymyzdan zürrietimize, mülkiyetimizle birlikte intikal ettirdi?imiz bir illettir.
Esasta yazarlar yaptyklary gibi daha çok yapamadyklaryny yazarlar.. zaten do?rudan öykü türü olan yazylar ile bir konuda kurulan görü?lerin zaten gerçekli?e bir yönelim ve yakla?ym oldu?u bellidir. Ancak insanlara bilgi ve ö?üt veren sözler ile ö?retici bilgilerin ço?u denenmemi?, denense de ba?aryly olunmamy? ve üstelik bu ba?arysyzly?y sürdürünlen i?ler olmasy kuvvetle muhtemeldir.. nereden biliyorsun derseniz zaten yazynyn ba?ynda söyledim; denemi? olmama ra?men yapmaMAkta, u?ra?my? olmama kar?yn gerçekle?mekte, istemiyor olmama karsyn sürdürdü?üm KÖTÜ aly?kanlyklarym var. Bunularyn en kötüsü yapamady?yny de?il yapmady?yny ögütlemektir. Bununla da övünmemi? olmakla seviniyorum. Çünkü yapamamasyna ra?men hale yapmaya çaly?mak iyili?e alemettir. Oysa övünmek kötülü?ün belirtisidir.
Bunun bana mahsus olmady?yny da görüyorum.. çünkü bu umumi ve külli bir bela, kaçynylmaz mübtela ve be?er olarak içinden çykamady?ymyz ibtiladyr. Zaten bunu a?anlarlar, yani kendi kötü aly?kanlyklaryna MAHKUM olmaktan ziyade iyi aly?kanlyklara ESYR edenler yani kendini yönetmekte ve denetlemekte ba?aryly olanlar, ba?ymyzda önder olarak yer almy?lardyr. Bunlar nefsine SAHYB ve enesine HAKYM olmaya çaly?an yetenekli, ba?aryly ve yetkili ustalarymyz ve hocalarymyzdyr.
Bir müslüman için NAMAZ, zamandaki bütün ba?arylar için tamamiyle yeterli bir aydynlyk ve gelece?ini tamamiyle gösteren bir açyklyk olan AYNADIR.
Bunun için Yslam kültürü içinde yer alan ba?ta saatli marif TAKVYMLERYMYZ olmak üzere her ortam, her kitap, her çaly?ma, her topluluk ve her cemaat bize ahsen-I takvimden ahsen-I amele gitmek için gerekli ve yeterli bir REHBERDYR. Bize dü?en bundan olabildi?ince yararlanmakta gayret, himmet ve ciddiyet göstermektir.
E?er bir i?e ciddi bir surette giri?mi? isek, yukaryda YAZARLARI zemmeden ifadelerin onlara bir suçlama ?eklinde haksyzlyk olmayyp bir durum tespitinden ibaret oldu?unu anlarsynyz. Çünkü bir insan bir i?i iyi yapyyorsa mutlaka bunun kar?ysyndaki i?i iyi yapmyyordur. Yyice beslenen iyice bir seslenme yapamaz.. seslenirken iyice konu?an iyice susamaz. Konu?masyny susmasynyn içine alayaman da iyi bir YAPICI olamaz. Konu?masyny seslenmesi içine alyyor ise demek ki iyicene yapmyyordur.
Ynsan konu?ur.. bazen kendini buna görevli ve hatta mecbur hisseder.. saik ve gayelerini bilemeyiz ancak bize dü?en söylenilene özümleyip de?erlendirerek bundan kendisine bir ders ve ibret çykarmak en akyllyca olanydyr.. yoksa yapamyyyor diye onun sorununu kendimize yüklemek akyllyca bir yakla?ym olmaz. Ybni Sinaya da ayny tenkidi yapmy?lar HAZRET demi? ki “Zaten biz söyledi?imizi dahi yapsa idik o zaman nebi olurduk.”
Yalnyz konu?urken ?u babamyn sözünü unutmamak lazym: Bir ?ey biliyorsan söyle sözünden hüner alsynlar, bilmiyor isen sus da seni adam sansynlar. Demek ki öyle konular açabiliyor ki insan bilgisini de?il cehaletini sergiliyor olabiliyor.
Bu iletinin dizini içindeki dosyalarda dünyanyn en zor i?i olan yineleme ve yenileme arasyndaki DE?Y?YMDEN konu açtym..
De?imin kayna?y “duha” suresi ve hedefi bu suretinin ardyndaki “in?irah” suresidir. Vedduha’dan sonraki bütün sureler de bunun için kysa ve veciz olarak sunulmu? özetlerdir.
La ile Ylla arasyndaki synyrda durursan yaptyklaryn kadar yapamadyklaryn, iyiliklerin kadar kötülüklerinde sana ders, deneyim ve kaynak olur. Hak kavilden önce Kuvvet-i Havli öne alyrsan ZENB, e?er Hak kavle dönersen TEVB olur ki sen bu ikisinin arasynda salynyr durursun.
Vedduhadan ta ASR suresine kadar bir HAZIRLIK iletileridir.. V-EY-L ile ba?layan HÜMEZE yöntembilimsel analizin KAYNA?IDIR, bundan sonraki ise NAMAZIN icra sureleridir. Ey ”Fe vell vecheke ?atr el-mescid el-haram” hitabyna uyarak kybleye yönelenler fevtten önce salata, mevtten önce tevbeye ACELE edenler.. ecel gelmeden önce acele edilecek be? ?eyi ivedi ve çabuk yapynyz…
Malik-I Yevmiddeyn’in sahib oldu?u önce ba?lat sonra bitir yasasynyn egemen oldu?u bu dünyada ya?ayanlar ba?latmadan önce bakylan ARA?TIRMAYA GYRY?ME gere?ini unutmazlar ve bitirmeden önceki beklenen GELY?YMY SÜRDÜRME iste?ini yerine getiriyorlarsa ALI?KANLIK moturunun dümemini tutmu?lar demektir. ?imdi bu sözü söylemek bana KOLAY gelirse yapmak ben dahil herkese ZORDUR.
?imdi bu sözü ancak kolaylyk ve zorluk arasyndaki sorunu çözen yani bir i?i BA?ARAN söylebilir, amma dedi?im gibi ba?aramayan da söyleyebilir.. çünkü her ikisi de DENEYYM denilen gizle bir hazinenin YANILMA denilen çok parlak bir pyrlantasyndan çykar.. yöntembilimsel analizi ö?renecek, kullanacak ve yararlanacak ve bununla birlikte bu yöntemin kullanylmasyyla ba?kalarynyn ba?arylarynda pay sahibi olacaklara henüz Ö?RETYCY olma düzeyine gelemedim ve böyle Ö?RENYCY’ler bulamadym ise de bir seslenme varly?y olarak KURAMSAL konular da bilinmeyen bir istikamete do?ru gidi?imi sürdürüyorum.
Varsyn zaman verimsiz ve zemin yararsyz olsun.. biz KARARLI olup halktan almayy unutup hakktan almaya bekledikçe.. bu çizgiyi daha çok sürdürürüz, Yn?aallah.
Sa?lycakla kalyn.
Osmanziya
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
|