Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dünya | |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4056 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() Gönderim Zamanı: 25-Kasım-2012 Saat 22:15 |
http://cep.sabah.com.tr/Yazarlar/ardic/2012/11/25/ataturk-bir-basogretmen-midir Öğretmenler günü.. hocalar günü.. ilim.. önemlidir. Baş öğretmeni ister Atatürk olsun ister Koç ya da
Sabancı olsun.. ister arapça ile ister latince ile.. ancak şimdi okuma yazma
oranından çok anlama ve inanma oranı konuşuluyor. Artık ayrıca profesör bile olsan bilgisayar ve
internet bilmiyorsan çağdaş okuma-yazman yok demektir. Hatta okuma yazma öğrenmenin zeka ve hafızayı körelettiği de söylenebilir. Meşhurdur, Hikmet ve felsefenin babası SOKRAT hafıza ve zekayı körlettiği için okuma ve yazmayı öğrenmemiş ve fikirleri ve kitabları talebesi Platon'un nakliyle çağımıza ulaşmıştır. Buna rağmen okuma-yazma öğrenmek gereksizdir DEMEK
İSTEMİYORUM. Şarttır.. ancak bu, ARDIÇ'ın söylediği gibi, bir İMKAN
meselesi ve İHTİYAÇ sorunudur. Konu okuma yazmadan açılınca Dili okuma ve Dini
yazma konusunda dünyanın fotoğrafını çeken ve bu konuda ayaklı kütüphane
olan ENİŞTEM'den aldığım bilgileri sizinle paylaşacağım. DÜNYANIN DİLLERİ (milyon kişi olarak) Türk Dilleri ……………………………………………. 200 Urduca (Pakistan-Bangladeş) ………………….. 500 Farsça (iran)……………………………………………..80 Endenozya-Flipin………………………………………300 Rusça (Kril alfabesi)………………………………….500 Hind………………………………………………………1000 Çin (mandarin)………………………………………..1000 Ispanyolca-İtalyanca (Güney Amerika)….…….700 Fransızca (Kuzey Afrika)…………………………….500 Arapça……………………………………………………..300 Tüm bu dillerin toplamı 4.880 yapıyor.. dünyanın
nüfüsu 7 milyar olduğuna göre kalan yaklaşık 2000 yani iki milyarlık nüfusun
çok küçük bir kısmı, adını saymadığımız diğer “küçük” hacimli dillere aittir
fakat çok çok çok büyük kısmı da İNGİLİZCE konuşuyor demektir. Dünyanın diğer dilleri içinde dahi ortak dünya dilinin
de İNGİLİZCE olduğunu düşünürsek bilim ve evrenbilim yapmak için nasıl MATEMAMATİK
bilmek gerekiyorsa ve din yapmak için
(islamiyet için) nasıl ARAPÇA bilmek gerekiyor ise dünya ve dünya ilmi yapmak için de “ingilizce” gerektiği açıkça
ortaya çıkar. Zaten bu ortak olan dili bilgisayar ve internet daha da ortak
hale getiriyor. Dil büyük bir alettir. Bunun yanında okuma-yazma öğrenmek fazla büyük bir
meharet değildir. Rus dilini ancak 1000 yıl önce Yunancadan kırma KRİL alfabesine kavuştu.. fakat bugün dünya
çapında edebiyatçıları ve ideolojik devletleri var… Eğer okuma-yazma sonuç için
çok zorunlu olsaydı bu günün süper devletinin YUNANİSTAN olması lazımdı.. ya da
Finikeliler ya da İbraniler olması lazımdı.. Şuna bir bakarmısınız…
okuma-yazma bilmeyen çöl bedevilerinden yani ARAPLAR’dan (sahabelerden) dünyayı bin sene
hükümran olan bir din çıktığını düşünürsek OKUMA-YAZMA öğrenmeyi fazla büyütmemek
lazım.. ancak yine söyliyeyim bu eğitimi ve öğretimi kolaylaştıran ve kültürü
geliştiren okuma-yazma gereksizdir, demek istemiyorum. Ancak yukarıdaki TABLO ve bu tabloda gösterilmeyen
okuma yazma oranları.. iletişim ve
etkileşim sonuçta bir BİLDİRİŞİM aracı olan dil VE temeli olan SES’in anlatımı ve ANLATIM’ın
derinliğini bize göstermeyen perde OKUMA-YAZMA aptallığıdır. Bu aptallık gözümüzü iyice kör etmemişse görürüz ki: İnsanların gönlüne giren okuma-yazma oranı değil hatta
anlatım aracı olan dil bile değildir.. hatta daha ileri gideyim.. din dahi
değildir.. insandır. Çünkü insan olmaz ise, dil de yoktur dinde… ÇÜNKÜ “Işık nesneyi aydınlatır fakat insan insana gerçekleri anlatır.” Sadece diliyle değil.. davranışıyla, yaşantısıyla,
görüşüyle, tutumuyla, dürüstlülüğü ile, etkinliği ile, içtenliği ile, özgürlüğü
ile.. sevgisiyle.. cesaretiyle.. önderliğiyle… Dünyaya yayılan TÜRK OKULLARI türk dilinden başka
dilleri de okutuyor… geçmişte sahabelerin insaları gerçekleri anlattığı gibi. Allah onlardan ve vesile olanlardan ebeden razi olsun.
Gelelim dünya dinlerine. DÜNYA DİNLERİ (milyon kişi) Hristiyan…………………………………………2000 Müslüman……………………………………….2000 Yahudi……………………………………………….50 Putperest ……………………………………….2950 3000 bine yani 3 milyara yakın putperestlikten maksad çin ve hind dinlerini kastediyoruz. Şimdi gelelim MÜSLÜMANLARIN DİLLERİNE.. Farsça …………………………………………….80 Arapaça …………………………………………..300 Türkçe …………………………………………….200 (Bu rakamın 80 milyonu Türkiye Türkçesi Geri kalanı kırgız, özbek, tatar, tacik, kazak Özbek, azeri ve uygur türkçeleridir) Pakistan (urduca)…………………………….500 Endonozyaca ………………………………….200 Afrika dillleri……………………………………100 Bu tablo toplam 1380 ediyor ki 2 milyar müslümandan Kalan 600 milyon diğer dillerde konuşan demektir. Bu günkü dünya politikasını anlamak için KİLİT bir
fikir söyledi Saygıdeğer Eniştem.. Eskiden beri Rusya müslüman ülkelerin
azınlıkları olan şiileri destekler Amerika ise müslüman ülkelerin çoğunluğu
olan sünnileri destekler. Acaba neden ? MÜSLÜMAN ÜLKELERİN AZINLIK TABLOSU ÜLKE…………………ÇOĞUNLUK ………………AZINLIK İRAN…………………. Şii (75) ………………….. sünni (5) TÜRKİYE………sünni (70) …………..…………….şii (10) IRAK………………………….şii (15)……………….sünni (5) SÜRİYE…………………sünni (20) ………….………..şii (2) SUUDİ ARABİSTAN……sün(30) ………………….. şii (5) MISIR………………………sünni (70)…………………şii (5) Endonezca, Pakistan ve Afganıstan gibi diğer ülkeleri Kaynakları dayalı resmi bilgim yok ancak ben Eniştem’den
yazdığım sözlü bilgiyi naklediyorum. Şimdi 2000 binlik yani iki milyarlık islam nufusunda şii azınlık
110-120 çıkıyor hadi bunu bir katını daha al 200 milyon kişi olsun yani islam
dünyasının 10 da biri şii ve azınlık demektir. Bu şiilerin azınlık olmaları
onların haksız olduklarını göstermez sadece sayısalca etkisiz ve siyasalca
güçsüz olduklarını gösterir. Ancak bu gücü kullanarak ülkeleri bölmenin ve tüm
müslümanlara eğemen olmanın yolu olduğunu da gösterir. Ülkelere bakın.. Türkiyede çoğunluk sünnilerde ve onlar iktidar. İranda çoğunluk şii ve onlar iktidar.. ve bu iki
zıd çoğunluğün hakimiyeti.. çatışmayı bekleyen iki ayrı kutup halinde yan yana duruyor. Bir
de şuraya bakın: Suriyede sunni çoğunluk fakat şii hakimiyet ve devlet var.. irakta alevi
çoğunluk fakat sünni hakimiyet ve devlet var.. bu terslik neden olmuş, bu baş ve beden uyuşmazlığı
niçin.. sınırlar doğal değil de cetvelle çizildiği için mi ? ve oralar da çıkan baş ve beden çatışması.. bu çatışmaya türkiye iran
çatışmasına eklenince ortaya çıkarmaya çalışılan tablodan yani 4 uçlu fitne ateşinden Allah bu ümmeti
korusun. Amin. Ülkemizde şiillik olan alevilik sünnilik ile kaynaşmış Şii’likten ayrışmış özel bir kategoridir ve genelde Alevi ile sünni yaşantısı arasında büyük bir fark
yoktur. Sanki sünniler alevileşmiş alevilerde sünnileşmiştir. Bu yüzden ülkemizde alevi ve sünni çatışmasının büyük riski yoktur. Geçmişte derin devlet bunu kaşımaya çalıştı fakat başaramadı. Ancak geçmişte yaşanan sağ ve sol çatışması ile bu gün yaşanan türk ve kürt çatışmasının temelin de başka bir ayrışma (Ateizm-Teizm) yatar ki bu dil ötesi ve din berisi konuyu burada çözümlemek yazıyı uzatacaktır. Yani aslında bu sorun dil ve din sorunu ötesinde DEİZM tabanlı ve NİFAK tavanlı başka bir “MiM” durumdur. Öğretmenler günü akşamı televizyonda Harry Potter'in alev kadehi isimli filmi vardı ve elbette her filim gibi mesajı vardır.. bilimin ve gerçeğin misyonu, filimin ve öykünün mesajı olur.. bu misyon ve mesaj da bir vizyondan kaynaklanır.. Harry'nin mesajı Potter'in misyonu.. gözünden hiç düşmeyen gözlük ve fondan hiç ayrılmışan kitap ve kütüphane ile ile öğrenmek ve öğretmekti.. amma öğrenici olan ve öğretici olanları.. SONSUZ ŞÖHRET YARIŞMASI'nın rotası, koridoru, kulvar ve bulvar hangi kanalda olursa olsun bir çizgidir ve bu çizginin bir ucunda kadın ve bir ucunda erkek vardır. Geri dönüşü olmayan bu yarışta.. rekabet hep iyiler ve kötüler arasında geçer ve eninde sonunda iyilik kazanır ve fırtınalara rağmen gemi limana getirilir. En büyük düşman yalan yılanıdır.. vefa, feda, dürüstlük, bağlılık ve güvenilirlik değişmez ülkülerdir. Sizi temin ederim eğer bundan başka olsaydı bu filmi çoğu kimse seyrettmezdi.. bütün filmleri seyrettiren mesaj da bu.. acaba bunun için mi masraflar karşılanıyor filimler yapılıyor yoksa film yapıp ve para kazanmak için mi hep bu mesajlar bulunuyor ? Şöhret bu misyon için mi oluyor yoksa bu misyon mu insanı şöhret yapıyor ? Dünyanın efendilerinin SERVETLERİ onları buraya kadar getirir ve ŞÖHRETLERİ onları buraya kadar götürür.. Nasın birbirinden dilek istekleri yanında Rabblarına karşı yakarı ve yalvaları hep birbirini perdeler ve gölgeler.. Bunu ayırt edememek aymazlık sınavının en başı ve açmazlık yarışının en sonudur. Ateizm ile Teizm arasındaki büyük açıklığı kapatan DE-İZM’i
açan, NAMAZ’dır. De izmi, iş izmine yükseldikçe ve deyişim değişime eriştikçe bu kapalılık açılacaktır.Fakat başa geçirilen
streç DÜŞ çorabı ve önün üstüne konulan foter DİL şapkası yüzünden ZAMANIN DEĞİŞİMİ’ni
gerçekleştirmek öylesine zor ki.. belki bunun ağırlık bir nedeni yükselen okuma-yazma
oranıdır… belki de eğemen olan dil ingilizcedir.. bakamayın öyle değişimi
deyiştirenlere.. istedikleri kadar değişimden ve yenilikten söz etsinler.. daha
kıyısında bile değiller… Ülkemizde namaz kılan müslümanın 7 milyon olduğunu düşünürsek,
70 milyon sünni ile 7 milyon alevinin neden çatışmadığı ortaya çıkar. Allah bize
nasip etmiş bu namazı.. inşallah
diğer 63 milyon sünni ve alevi kardeşlerimize de nasip eder. Şimdi başka ülkelerde alevilerde ve sünnilerde namaz
kılıyor ve bu yüzden birbirine düşman mı oluyorlar ? Bizim ülkemizde alevi ve
sünni müslümanlar namaz kılmıyorlar ve bu yüzden dışarıdaki düşmanalık ve
ayrışma ve çatışma burada belirmiyor mu ? Ilginç ama ciddi bir soru bu! Alimler cevaplasın… Ben calihim demiyorum amma şunu iyi biliyorum ki bir bilenden başka daha çok bilen başka bir bilen vardır. Risale-I Nur Külliyatını okumasam ve bu
çağdaş ve yeni kaynaktan değilde klasik kaynaklardan dinimi öğrenseydim.. şii
isem sünnilere ve sünni isem şiilere düşman
olurdum.. acaba bunun nedeni sin ve şın kavgası mı ? Demekki sorunlar, OKUMA-YAZMA sorununu çözmekle bitmiyor.
Üniversite bitiriyor ama eşeklik baştan gitmiyor. Namaz kılıyor ama düşmanlık gönülden çıkmıyor. Çünkü mukallid..
çünkü ezberci.. çünkü taklidci.. çünkü düşünmüyor.. çünkü anlamıyor.. ve bu
yüzden İNANÇ geri tepen güçlü bir silah haline geliyor.. etnik çıkar ve dil faktörü gibi DİN’in kutsalı dahi çatışmanın aracı ve kullanma aleti haline getiriliyor. Bu yüzden siyaseti dine.. dilini dinine..
dinini kişisel çıkarına.. ikbal ve iktisadına ALET kılanlar, eskiden beri, milleti birbirine düşürmekte beis görmüyor. Ancak
bu durumu öyle kolayca suçlama konusu haline de getirmemek lazım. Konu
sanıldığından da derin bir sınav bilinmezi ve
fitne gizemidir. Bunu anlamak için İstanbulun Fethine bakınız.. hatta
sahabe bile bundan kurtulamamıştır. Beyn-el-Havf ve Reca sırrını anlamayanların kıldığı
namaz.. kişisel gelişimine yardım ediyor, geçici huzuru sağlıyor, ahiretini yalancı güvence
altına alıyor.. ancak dünyanın gerçeğini görmüyor, islamın siyasetini
bilmiyor.. ümmetin birliğini bilmiyor.. çünkü düşünmüyor ve yukarıda anlattığım
gerçeklerden bile haberi yok. Evet, dil sorunu ve din sorunu okuma-yazma öğrenmekle
çözülmeya çalışılır ve genelleşmesi gerekebilir.. ancak yeterli olmuyor.. Değerli bir dostum vardı..
öztürkçe tabir edilen sözcükleri kullandığımda DİLİNİ EŞŞEK ARASI SOKSUN
demişti.. olanak yazınca yüzü hiddetten kızaram amirim gibi kızmıştı.. Amma her
şey öyle OSMANLI okumak ve yazmakla bitmiyor.. çünkü insan dilden çok çok çok
fazladır.. din de arapçadan çok çok çok büyüktür. Işte bu görülürse.. Türkiye’deki 70 milyon kişi sünni
ve alevisiyle çok büyük işler yapacaktır.. bin katı olan (7) milyarlık dünyayı
HAK dinle buluşturacak KURAN diliyle barıştıracaktır. Bunun bir emmaresi TÜRK OKULULARI’dır. Bu okullar dünyaya sünnilik taşımıyor.. alevilik
taşımıyor.. türklük taşımıyor.. iman taşıyor.. islam taşıyor.. Kur’an taşıyor..
ve Risale-I Nur Külliyatını naklediyor. Hepsinden de bu sayılan üç kutsal büyük
“değer”den da başka şu üç kutsal olmayan “önem”i taşıyor.. ilmi taşıyor..
insanı taşıyor.. KUR’AN HARFİNİ taşıyor. Çünkü imana ciddi götüren ilimdir..
islami ciddi yapan insandır.. İnsan Kur’anın manasını saklayan en büyük HARFİ’dir. Kitabın FATİHA
kapısından sonra ki TAPUSU üç harfle
başlar.. Elif.. lam.. mim…. Biz yöntembilimsel analizle önce bunu öğretiyoruz. Hatta
okuma yazma öğretiminden önce.. bunun öğretilmesini de öneriyoruz. Çünkü gerçeklik
nasıl yedi renkle aydınlatılıyorsa ve müzik yedi nokta ile seslendiriliyorsa ve
yazı yedi gurup harflerle yapılıyorsa ve Fatiha YEDİ ÇİFT ise.. öylede anlam sürücü ve anlatım aygıtı da de 3+4 = 7 eli ve 7 katı ile
gerçekleşir. Gerçi Kur’anın harfleri ARAPÇA’dır.. fakat Kur’an-I Mu’ciz’ül-Beyan’ı
anlayan ve islamiyet ve teslimiyet
farkını bilen müslüman için o MADDİ HARİTA, manaya açılan canlılık sırrına
mazhar bir dünyadır ki onun kapısı olan 7 çiftli fatiha’yı açanlar 7 milyar
insanın gönlünü bu gün değilse de yarın açmayı başaracaklardır İnşaallah. Çünkü salih akıl VE
sahih kitap İLE salim lisan VE selim kalp bu sırat-I müstakim’de
buluşuyorlar. Sağlicakla kalın. Osmanziya Düzenleyen osmanziya - 26-Kasım-2012 Saat 12:49 |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |