Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
İnsan Bilim | |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya01
Yönetici ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 ![]() Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
![]() Gönderim Zamanı: 26-Mart-2010 Saat 11:37 |
KUVVE VE FYYL MUHTAR dizini içindeki dosyalar “Yhdas olmazsa imkan bo?, azim olmazsa irade i?e yaramaz…” OSMANZYYA Anla?ylmasy zor konulardan biri de
bilkuvve imkan ile bilfiil hareketi ayyrmaktyr. Kuvve halinde yani “possible” ve potansiyel halde ve imkan dahilinde isti’dad ve kabiliyetler ayrydyr. Fiil halinde yani kinetik olarak ortaya çykan statik ve dinamik posizyonlar ayrydyr. Potansiyel ve kinetik fizik terimleridir. Özellikle gücün durumunu belirtmek üzere kullanylyr. Gizli ve kapaly olup açy?a çykmamy? güçler için potansiyel terimi kullanylyr. Açy?a çykan durum ve devimler yani statik ve dinamik güçler ve erkler için de kinetik terimi. Kuvve hali gizli, fiil hali açyk; güç ve erk yeti ve yetenek, durum ve devim gösterir. Örne?in bir elmanyn dalynda iken yere dü?me potansiyeli vardyr. Bir kadynyn bir çocuk do?urma istidady bulunur. Elma dü?ünce ve çocuk do?unca bilkuvveden bilfiile geçmi? demektir. Ba?ka bir örnek, kopyalamak bilkuvve ve yapy?tyrmak bilfiil bir durumdur. Bu günlerde messegener’de ba?lyktaki tümceyi kullanyyorum. Ymkan ve irade ile ihdas ve azim dörtlüsünün ba?lantysyny tanymladym. Bu ba?lantylarla KUVVE ve FYYL durumunu bu dizinin ?emalarynda gösterdim. Ba?lykta OSMANZYYA demekle bu kineti?i Mustafa BU?UÇAM potansiyelinden ayyrdym. Osmanziya’nyn genel konularda ve tümel alanlarda konu?ma yetene?i Mustafa BU?UÇAM’yn ya?am çizgisinden çykan bir neticedir. Mustafa Bu?uçam olarak öyle bir biyografi geçiriyor ki meyvesi olan Yöntembilimcilik onun normal ve do?al ya?antysyny a?yyor. Öyle ki ben yöntembilimcili?imi yönetmiyorum tersine bu suje yani osmanziya ve yöntembilimci beni yönlendiriyor. Yöntembilim sayfasyndaki “kaziye” ba?lykly ?ema ve yazylary hazyrlarken bu ba?lykta Muhtar bir hareketi tanymlamaya çaly?an ?emalar ortaya çykty. Her iki yazyyy da kimse merak etmedi?i, okumady?y, okuyucusu olmady?y halde hazyrlyyor ve yazyyorum. Görünürde merak edeni olmady?y halde yazylmasy “saçma ?emalar” ve okuyucusu olmady?y halde hazyrlanmasy “anlamsyz yazylar” var. Bunlar hazyr okuyucular için de?il potansiyel merakaverler ve muhtemel kariler için emek harcandy?y ve zaman verildi?i izlenimi veriyorlar. Kuvve ve fiil hakkynda yukarydaki basit açyklama bana yetmedi. Onu daha geni? bir çerçevede almak için dizindeki ?emalary olu?turdum. Fail-i muhtar bir kast-y mahsusa göre hareket ve sekenet durumunda olur. Onun saik ve muharriklere göre, gaye ve hedeflere göre ameliye ve muamelesi bulunur. Hepsinde iradesinin tarzy nazar ve tavry niyetlerinin farz ve arzy ile say’ ve sun’unu gerçekle?tirir. Y?te bu i?ler nasyl yapylyr ?emalar bunu betimliyor. Belki açyklyyor. Ve hatta yorumluyor. Böylece merkezinde AMEL yer alan hareket ve fiilini hakikat ve menfaati çerçevesinde yürütür. Yrade; derk ve dekr ile debr ve derb’dir. Dikkat ve hads ile takdim ve takib iradenin tergib ve teksif ile tercih ve ?efaatini ilgilendirir. Ayniyet ve hürriyet ile ihtiyar ve iktidar iradenin derk ve derb ile dekr ve debri ile kullanylyr. Daireyi idare eden müdürün irade-i icra-y dairesine RUBUBYYET denir ki onun bir MURADI bulunur. Yrade ne maziye ne de atiye el uzatabilir ?imdi buradaki bir erktir. Yradenin iki kolu vardyr, iktidar ve ihtiyar** o da itiyad ve itimad ile kysaltylmy?tyr. Yrade kolunu uzatmak isterse yani imany varsa hamd ve duayy kullansyn. Yrade onlara samimiyet ve hasbiyet ile metanet ve ciddiyetle yapy?syn belki ihlasy bulur.. ama irade kast ve azim olmayynca bir ?ey yapamaz… Kanaatimce bu kadar kalabalyk kavram syralamasy ve söz dizimi ile zihninizi karartmak yerine do?rudan ?emalara gidiniz ve onlary versiyon numarasy ile izleyiniz daha çok aydynlyk bulacaksynyz. Böylece gücün, yetinin, yetene?in ve olana?yn potansiyel olan bil kuvve’si ile erkin, becerinin, ba?arynyn ve olanlaryn kinetik olan bil fiil’ini daha iyi ayyrt edeceksiniz. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim NOT: Sahib-i Yradenin Hakka ve halka kar?y arzu ve taleplerinin kabul etti?i hukuk ve ahlak prensiplerine göre yapyp ettiklerinin MÜKELLEFYYETY var. Bu külfet yükümlülü?ünden aklanmasy gerekir. Malik-i Yradenin Hakka ve halka kar?y hamil ve hükümlerinin ispat etti?i ilim ve akyl kategorilerine göre yükleyip yargyladyklarynyn MES’ULYYETY var. Bu sual ve sorumlulu?undan ba?y?lanmasy gerekir. Bu beraat ve afla kendisini ve kellesini kurtarmasy lazymdyr. Allah ba?ymyzy, belimizi ve elimizi selamete çykarsyn. Amin. http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |