Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yöntembilim | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3975 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 06-Kasım-2015 Saat 00:33 |
HAKİKAT
ISTAHDAF dizini içindeki dosyalar 20151106_003234_ISTIHDAF.rar Öyle bir bayat soru ki HAKİKAT nedir ? NEDEN hakikat kimdir diye sorulmuyor bir defa.. hakikat nesne olduğunu nereden biliyorsun ki hakikat nedir diye soruyorsun.. belki hakikat kimsedir ve bu durumda soru HAKİKAT kimdir ? Bizim şuurumuz dört köşe başı ve taşında sonlanır; zaman ve mekan ile mana ve gaye... mekan ve zamanın nesne.. mana ve gayenin de kimse olduğunu söylersek ortaya bir ŞABLON koymuş oluruz ki çoğu kimse bu şablonu, haklı olarak sevmez, şablon sevilmeyince bizim kablon'lardan oluşmuş tablon'larımızda izlenmiyo.. imgelenmiyo.. irdelenmiyo.. ancak sonuçta hebimiz bir "ablo" değilmiyiz.. YÜKLÜ bir abiliyet ve AĞIR bir kabiliyet sahibi varlıklar olarak hakikata yapışık ve hakka yönelik olarak san'at ve hikmet ile funun ve hukuk faaliyetinde bulunuyoruz ki beşeriyetin yapısından çıkan MEDENİYET kapısını bu güne kadar getirdik ve bundan bir İNSANİYET yapısı ortaya çıkardık.. buradandan insaniyet-i kübra olan İSLAMİYETE gideceğiz.. bu da bir hakikat ve bunu hikaye ederken de yöntembilimsel analizin anlam sürücüsünü ve anlatım aygıtını kullanıyorum. Bazı arkadaşlar hakikatı soruyor.. dedim ki hakikat üç kardeşiyle birlikte var; menfeat, faide ve maslahat.. hakikat kendini bunlarla belli eder. Hayrat.. hasenat.. kemalat.. fazilet.. saadet.. gibi nesneleri de kudsiyete eklendin mi işte sana hakikat… Evet hakikatı hikaye etmek kolay olmadığı gibi hikayenin hakikatına da erişmek zordur. Buna rağmen bu iletinin dizinindeki KABLOLARDAN OLUŞMUŞ TABLOLARLA hakikatı aramayı sürdürdüm. Böyle tabloların çoğunda 2 kavramdan başlayıp 4, 16, 32, 64, 128 kavrama kadar çıkarak ortaya konulan kavramsal tasarımla yaptığım analizleri yalınından başlayarak karmaşığına kadar izleyen.. imgeleyen.. irdeleyen arkadaşların istediği anlamı ve anlatımı bulacağın düşünüyorum, umuyorum ve bekliyorum. Ancak bu işe girişmeye bir kere vakit gerekiyor.. vakti olsa bile ondan önce bu işi yapmaya cesaret gerekiyor.. cesareti bulunsa bile ciddi ve merak ile kuvvetli bir tecessüs gerekiyor ki bu kadar koşulların bir arada gerçekleşmesi de her zaman mümkün değil. Bütün bunları doğal ve normal karşılıyorum. Ancak şunu da biliyorum HAKİKAT öyle hazır kolay lokma.. kolay bilgi.. hazır para değil.. çalışacak, uğraşacak ve kazanacaksınız. Hakikat aramadan HAKKI kabul ederek yaşamak mümkün mü ? Hürriyet olmadan.. ayniyet olmadan.. adalet olmadan.. iktisat olmadan hakikata erişilebilir mi ? HAKAİKA giden işaret ve delalet gibi aracıları ve dolayımları anlamadan hakikatı dirayetle bulup hikayesini rivayet edenleri dinleyerek HAKİKAT elde edilebilir mi ? The Matrix.. metriks nedir diye işe başlamış.. aslında hakikat nedir diye bildik ve alışıldık sözcüklerle başlamamış.. iyi de etmiş.. artık hakikatın ve gerçeğin suyunu çıkardılar.. millet yutmuyor. Eğer ayrıntılı bir hakikat anlatımı istiyorsan bu filmi seyret.. amma ciddi bir arayışta bulunmak istiyorsan bu iletinin dizinindeki tabloları versiyon sırasıyla yavaş yavaş izle.. imgele ve irdele… Sağlıcakla kalın. Osmanziya OSMANZİYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazıdan özür dilerim . NOT: Evet, aslında benim kullandığım sistemde cümleye, kelimeye hatta harfe de ihtiyaç yok… ![]() Düzenleyen osmanziya - 06-Kasım-2015 Saat 00:45 |
|
![]() |
|
yakansu
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11-Ekim-2015 Gönderilenler: 4 ![]() Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
![]() ![]() ![]() |
Hakikat hakikaten zor bir konudur. Hakikat dersin hayal çıkar ve hayal dersin hakikat çıkar ve böylece hayal ve hakikat arasındaki farkın sadece hayalin hakikatı ile hakikatın hayali olduğunu görüce yine başladığın yere önersin. Tanınç dediğin şuur SADR'ın içinde ayad ile fuad arasında bir düğüm ve ukde olur. Bu ukde ise hakikate kaide olur ve zamanla akide haline gelir ve sonuçta KRİTİK ANALİTİK DÜŞÜNCE (kad) ile sonlanır. Yöntembilimsel analiz ise düşünceyi kritik eden bir TENKİD mi ? Evet. Öyle ise gelelim ikinci soruya; bilgi ve buyrukların sağlam ve sağlıklı olmayanlarını ayırt etmede işe yarıyor mu ? işte bu soruya başkalarının vereceği yanıtı beklemelisin. Ancak bu gidişle arkadaşım sen daa çok beklersin.
Düzenleyen yakansu - 13-Kasım-2015 Saat 00:35 |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |