Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
İnsan Bilim | |
YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim |
Konu: EKSY( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3422 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: EKSY Gönderim Zamanı: 28-Eylül-2010 Saat 02:12 |
EKSY EKSY dizini içindeki dosyalar Menfi / eksi / negatif maddi olarak bir YÜKÜ ve manevi olarak ta bir DE?ERY ifade eder. Her ?ey çift yaratyldy?yndan bu eksi de?erlerin artylary dahi vardyr. Bu iletinin konusu eksi yük ve de?erler. Bilindi?i üzere her maddenin HACYM kitlesi, ÇEKYM a?yrly?y ve ELEKTRYK yükü vardyr. Her sözünde her sözcü?ünde de AR de?i?keni, AD deyimi ve ANLAM de?eri vardyr. Her i?in ve her eylemin duyum TAT’y, dü?ünce TUT’u dilek TUTKUSU ve duygu CO?KUSU vardyr. Maddenin nasyl ELEKTRYK yükü varsa mananynda ar, ad, anlam, tat, tut, tutku ve co?ku içeren bir YÜK’ü (HML) vardyr ki kitabymyz bunu SIKLET ve HIFFET olarak DE?ERLENDYRYYOR. (Araf-9) Syklet sözlü?ümüzde a?yrlyk; hyffet ye?inlik olarak kar?ylanyr. Yani yük ya a?yr olur ya ye?in olur. Ye?inlik akla yo?unlu?u getiriyor. Yo?unluk doluluk anlamy verir. Demek ye?inlik te “bo?luk” olur. Demek BATIL bo? ve hyffet sahibi olan, HAKLI ise dolu ve syklet sahibi bulunan. Kysaca “kötülük” bo? ve hafif, “iyilik” ise dolu ve a?yr bir YÜK yükler eyleyene ve i?leyene. Zilzal Suresinde “Kim de zerre a?yrly?ynca bir kötülük i?lerse onun cezasyny görecektir.” Deniliyor. Atom çapynda bir kötülük.. duyumlarla algylanan bir a?yrlyk gibi duygularla da izlenecek bir “hafif” a?yrlyk ortaya koydu?u anla?ylyyor.. o zaman unutma ve yanylmadan örtme ve yalanlamaya kadar hafifli?i artan bir olumsuz yükle a?yrla?an yani “hafif”le?en bir var-olu? içinde bulunuyoruz. Yletinin dizini içinde “Goldstone” raporu var. Bu iletinin a?yr ve soyut dili sizi yoruyorsa bu raporu okuyun Orada “gold”un a?yrly?yny ve “stone”nun hafifli?ini görebilirsiniz. Ta? nicelikce a?yr olabilir fakat altynyn yanynda nitelikçe hafif kalyr. Duygularyn dünyasynda a?yr görünen dü?ünce alanynda ye?in olabilir. Dünyanyn iyi ?eyi / hasenesi , ahirette kötü / seyyie olabilir. Ne demek hafif olan yük ve a?yrlyk ? ?öyle ki âdem’in mahiyeti a’dem oldu?undan bo? ve kötü olumsuz bir yüktür. Yçi a?yr iyiliklerle doldurulmasy gereken koca bir kütüktür. Y?lenecek bir ham maddedir. Bu ?u demektir insan çe?itli eksi’lere, türlü olumsuzluklara maruz ve mübteladyr. Bu kötülüklerin ba?ynda seksi olan eksiler gelir. Elbette cinsellikten ba?ka eksi olan eksiklikleri yetersizlikleri de vardyr, hased, hyrs ve kibir gibi, amma insany bir anda karanlyk içine byrakan bu “heva” gibi ba?ka kötülük yoktur. “iza” syrryyla fasyk hased gibi gasyk “kab” ara syra yoklayan bir olmusuz duygudur. Keferenin en etkili sylahy bu fitneli feceredir. Ya?amy yöneten üç kuvveden biridir kuvve-i ?eheviyye.. (di?erleri kuvve-i gadabiye ve kuvve-i akliyye) türsellik / cinsellik ya?am popülasyonlarynyn ço?alma i?levini temin eden DO?AL birle?me ve çiftle?me ko?ullary, kurallarla makbul ve me?ru EVLYLYK haline getirilmek suretiyle haram / yasak ZYNA ile helal / yasal CYMA nar ve nura giden iki kapy olarak açylmy? bu konutlara da ?ekavet ve saadet tefric ve tefri? edilmi?tir. Artyk dileyen birinden dileyen di?erinden istedi?i yola sonuçlaryna katlanarak ya da meyvelerini toplayarak özgürce yürür, yarar, açar ve girer. Allah’dan sahih nesepler ve salih veledler isteyen, türselli?i ve cinselli?i kötüye kullanarak seksin pis pansuman yoluna gitmez eksi’yi arty’ya çeviren pak yolunda yürür. Biz bu sürerli, yorarly kararly ve yararly yola YSTYKAMET diyoruz ki bu yazynyn dizini içindeki mutlu ve kutlu kullu?u KULLANILMA dizini içinde gösterdik. Arty ve eksi yükler gibi iyilik ve kötülük dahi birbirini silen de?erlerdir. Bir kötülük i?lediysen hemen ke?keni bir iyilikle belli et, helallik dile ve isti?far et. Arty ve eksi yükler arasynda nötr ve syfyr bulunmasy gibi iyilik ve kötülük arasynda dahi yansyz ve yüksüz bir yer bulunmalydyr. Bunu diyagramla gösterelim: YOKLUK iyilik olu?-VAR-ölü? kötülük VARLIK Varlyk içindeki kötülük ve yokluk içinde iyilik kafanyzy kary?tyrmy? olabilir.. Her çift yaratyldy?y gibi zydd’laryn da birbiri içinde oldu?unu biliyoruz. Bu nedenle iyilik içinde kötülük, kötülük içinde iyilik vardir. Bir de görüntü ve gerçek var.. görünü?te ve nedende iyi oldu?u halde sonuç ve gerçekte bir ?ey kötü olabiliyor. Ya da tersi bir durum. Kötülük tek ba?yna de?ildir. Bu bir ailenin üyesidir. Di?erleri çirkinlik, yalan ve yanly?tyr. Bu OLUMSUZ akrabalary a?a?ydaki tabloda birlikte görebilirsiniz. ?er; batyl bir tahrib ve atyl bir tamirdir, diye tanymlayabiliriz. Ancak bunu “olumsuzluk, bo? bir yykym ve geçiken bir onarymdyr.” diye de genelleyebiliriz. Sonuçta e? zamanly BYLGY ekseni ile ard zamanly BUYRUK ekseni elde etmi? oluruz. ?EMAYA BAKINIZ. Yani BYLGY, do?ru ve gerçek olmalydyr, BUYRUK iyi ve güzel olmadyr derken bu olumlu kurallaryn gerekleri sa?lanmady?ynda, OLUMSUZ de?erleri elde edebiriz. Olumsuzlar hafif olup bizi çykaryr görünürken dü?ürür, olumlular a?yr olup bizi batyryr görünürken uçurur. Bunu ?u olaylarda somut olarak görebilirsiniz: Haml edilen hafiflikler, yüklenilen a?yrlyklar yüzünden secde eden A?IR ba?lar dü?er, gururlu BO? ba?lar yükselir. Ancak insan sanyr ki bu kendi yapyyor. Önlerine bir sed çekilmi?tir, arkalaryna da bir sed çekilmi?tir. Boyunlaryndaki boyunduruk ile ba?lar diktir. “FY amedim mümeddede” syrryyla dikey ve yatak izgalara içinde mahpus kafesinde kullanylan eller bo? ve gönüller lo? kaldy?ynda kyzky, korku, küskü, ku?ku ve ke?ke bütün karanly?yny ile usunu dolduracak ve uzunu bozacaktyr. Geçmi?i için HALIK’a minnet etmeyen ve gelece?i için HAKKA müdare etmeyen insanlaryn daha dünyada iken atileri KORKUYLA endi?eli ve mazileri AYRILIKLA üzüntülü de?il mi ? Teplerindeki YALNIZLIK do?uran gurur, tabanlarynda KYMSESYZLYK çykaran kibir ile ba?lary dikili de?iller mi ? Kötülük önce ye?il ba?lar, sonra sararyr, sonra kyzaryr ve sonunda mavile?ir. Ne demek istedim ? Önce kötülügün deneyimini ya?ar onu TAT’arsyn. Böylece kötülük içinde ye?illenir ve filizlenir. Sonra bunu yinelersen tanyr TUT’arsyn. Böylece sararyr. Sonra bu i?i yenilersen kötülük kyrmyzy hale gelir Ylkinde tatbikle i?e giri?mi?tin, ikincisinde tekrirle ba?larsyn ve bu üçüncüde onu teyid ve destekleme suretiyle yapty?yn ÇALI?’ma ile yüzünü kyzartacak bir i? yapmy? oluyorsun. E?er buradan dönü? yapmazsan dördüncü bir a?ama gelir ki bu kötülük YERLE?YR ve ona ALI?IRSIN. Artyk bu sana kyrmyzy gelmemeye ba?lar MASMAVY bir dünyanyn normal bir i?i hatta aly?ylmy? bir etkinli?i haline gelir. Ondan yakany zor kurtaryrsyn. Onu hakly ve do?ru göstermek için gerekçeler ararsyn. Güzel, do?ru ve iyi bir KÖTÜLÜK elde etmek demek öyle sanyldy?y gibi zor de?ilmi?! Olumluyu olumsuz ya da tersine olumsuzu olumlu görme, bir MADDE olma?y için, mana dünyasynda çok kolaydyr. Kötülü?ün verdi?i zarar, hasar ve hatar yani yitik, yazyk ve kazyk katmanlarynyn farkyna varmak çok ince bir duyarlyk ve hassas bir duyumsama gerektirir. Münafyk kötülü?ü burnuna konak bir sinek gibi, mü’min ise omuzuna yüklenmi? bir da? gibi görür. Adam kazy?y yer kendine i?ne batyyor sanyr, adam i?ne yer kazyk batyyor sanyr.. do?ruluk ve yalan çok acaib bir synav.. iyilik ve kötülük çok garib bir yary?.. ?imdi bu dizinin içindeki yazylary bana batan i?ne üzerine yazdym.. ancak o benim canymy kazyk gibi acytty… çünkü yalanyn küçü?ü büyü?ü yoktur, a?yry ve hafifi bulunmaz. Çünkü temeldedir. Yster ba?kasyna söyledi?in yalan olsun, ister kendine söyledi?in yalan olsun fark etmez. Her türlü olumsuzlu?un ve kötülü?ün içinde do?rudan ya da dolayly bir yalan denilen YILAN vardyr. YALAN Yster büyük bir haksyzlyk, ysraf ve zülum olsun ister küçük bir ihmal, terahi ve tekasül olsun ba?kasynyn hakkyny ihlal eden akylsyzlyk ve ahlaksyzlyktyr. Yalan KARANLIK do?uran GERÇEK bir aptallyktyr. Bu karanlyk içinde do?ru ve dürüst bilgi ile iyi ve güzel buyruk esrik bir tuzak haline gelmekte ve insan NÂ synavyny yitirmekte, ve be?er SALAH yary?yna yenilmektedir. Benini ayyk sayan salaklar ve kendini uyanyk sanan solaklar birbirine bakarak birbirlerini do?ru yoldan uzakla?tyran aptallyklaryna doymayacaklardyr. Allah bizi ve sizi onlardan etmesin. Amin. Yalan söyleyebiliriz.. bu bizim akylsyzly?ymyzy, ahlaksyzly?ymyzy gösterir. Ancak ona taraftar olursak bunu APTALLIK düzeyine indiririz. Ne kadar ilginç.. insan yalan ile çözüm ve çare bulurken kendini UYANIK sanyyor. Hazreti Mevlana’nyn YA GÖRÜNDÜ?ÜN GYBY OL YA DA OLDU?UN GYBY GÖRÜN ?eklinde son ö?üdü, “görme” ve “gösterme” dünyamyzyn ana ilkesini olu?turuyor. “görünme” ve “gösterilme” ugruna söylenen yalanlaryn bizi çirkin ve kötü gösterdi?ini gördü?ümüzde sanyrym bu olumsuz i?ten el çekerek gönlümüzü duru ve ary haline getirmeye çaly?abilece?iz. Bu nasyl olacak ? Elimizde örnekler ve gönlümüzde ö?ütler var… Rasulullah ve Kelamullah bulunuyor. Yyilikleri buyuran ve kötülükleri yasaklayan Allah’yn ko?ullary ve kurallary olan ZAMAN ve NAMAZ döngüsünde her ikisinide bulabilir, ara?tyrabilir ve geli?tirebiliriz. Geriye biraz daha basiret, biraz daha feraset, biraz daha hidayet gerekecek o kadar. Onu yapan bunu da bulur YN?AALLAH. Sa?lyckala kalyn Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim . NOT: GERÇEK bilgi ve buyru?u, do?ru güzellik ve dürüst iyilik ile arayanlar bulacaklardyr. Ancak gerçek kendini ucuza satmaz. Cennet ucuz olmady?y gibi cehennemde luzumsuz de?ildir. Gerçe?i görünü?ten ayyracak kystas ve kriterler kah taklidin gizeminde kah tahkikin bilinmezindedir. Eksiler ve artylaryn çizdi?i ORTA yolda istikametle yürümek isteyen ve insanlyk rütbesinden islamlyk makamyna yükselmek dileyen, nimet ve külfet basamaklaryndan hizmet ve ücret adymlaryyla tyrmanarak ya da hamd ve dua kanatlaryny takarak erdem minaresine çykmayy ve yetkinlik zirvesine uçmayy sürdürmelidir. Bütün eksi’liklerimize ra?men bu i?e ba?latacak giri?imi temin etmek için bu umutlu yazyyy yazdyk. Göreceksiniz ki bizi kurtaracak GELENEK de?il gelen-kök’leri giden-ek’leri tazelemektedir. Bunun için size sözlüklere havale ederek koordinatik yatay ve dikey hatly dü?manynyzy (yöntembilimsel analizi) tanymayy öneriyorum. http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim Düzenleyen osmanziya - 28-Eylül-2010 Saat 14:47 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |