Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: beste ve gufte( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3578 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: beste ve gufte Gönderim Zamanı: 03-Ağustos-2010 Saat 12:46 |
Merhaba,
Ne besteyi duyarym ve tadarym, ne güfteyi dinlerim ve tutarym.. San'at kör.. ?iir ve musiki duyarly?y sa?yr bir adamym.. kendine ne kadar yazyk etti?imi itiraf ediyorum. Ama bu demek de?ildir ?arky ve türkü dinlemem ve keyiflenmem.. syradan bir kulak ve alelade bir halk olarak GENÇLY?YMDE arabesk dinlerdim ve türk san'at müzi?ini severdim.. buna ra?men ALAN FARKLARINA ili?kin olarak yazylanlaryn ba?ka KONULARDA geçerli oldu?unu belirterek konuyu geni?letmeyi dü?ündüm.. belki buradan bir tablo çykartarak kendi san'atymy icra edebilirim... Birinci konu.. hafyza ve zeka ili?kisinde ortaya çykyyor. Hafyzasy güçlü olanyn zekasy zayyflyyor, zekasy güçlü olanyn hafyzasy yetirince güçlü olmuyor. Zekasy ve hafyzasy güç dahiler oldu?u gibi ne zekasy ne hafyzasy yetersiz gabiler de bulunabiliyor. Ancak normal olan zeka / billik ve hafyza / bellek durumun birbirine göre ters oranda bulunmasydyr. Ykinci konu.. idrak ve irade kar?ytly?ynda ortaya çykyyor.. Bunun ya?ama yansymasyny kuramcy ve uygulamacy ayyrymynda buluruz. Örne?in hukuk ve tybbyn Üniversitedeki kuramcylary ile toplumsal hayatta mahkemede ve hastahanede çözüm üreten uygulamacylarynyn bu bilgi ve istenç i?lemlerindeki uzmanlyk ve ihtisaslaryny i?bölümü ile e?itim ve bilim etkinlikleri verimli bir ?ekilde sürdürülür. Üçüncü konu.. Fünun ve Hukuk kar?ytly?ydyr. Bu evren ilimleri ve insan ilimlerinden kaynaklanan bir ayyrymdyr. Evren ilimleri özde?lik ve nedensellik ilkelerine göre çaly?yrken insan ilimleri özgürlük ve amaçlylyk ilkelerini esas alyr. Kimselerin sorumlu?u ve hukuk ile yönlendirilmesi ve yönetilmesi onun özgürlü?üne ba?lydyr ve eylemlerinin amaçlaryna göre yargylanyr. Oysa nesnelerini incelenmesinde ba?ka bir alany olu?turur: Fünun. Olaylardyn gözlem.. varlyklaryn ölçümü.. durumlaryn denklemi.. gibi i?lemler özde?lik ve nedensellik çerçevesinde açyklanyrlar. Fünun ve hukuk için ortak bir ULUM / bilim ba?ly?ynda toplanmasy gerekti?ini dü?ünüyorum. Dü?ünme ve yargylama ile bilgi türetilen her iki alanda da ortak olan yöntembilimsel analizle çözüm üretebilinece?ini savunuyorum. Dördüncü konu.. ilim ve edebiyat kar?ytly?ydyr. Ylim dü?ünceler yuma?ydyr. Oysa edebiyat alanynda bu duyumlar ile elde edilen ilim ve dü?ünce temeli üzerine yükselen duygular ve isteklerde devreye girerler. Ylim ve edebiyat eserleri dü?ünce ve dilin el ele vererek ördü?ü yapytlardyr. Sonra buna eklenen tiyatrodan ba?ka resim ve muzik eserleri ile edebiyatymyz yedinci san’at olan SYNEMA’ya kadar uzanmy?tyr. Bu vasyta ile büyüsünü etkin olarak üzerimizde sürdürmektedir. Be?inci konu.. sözün kendi içindeki ayyrymydyr. Söz dizimi ve anlam bilimi.. eskiler buna beyan ve maan diyorlarmy?. Batydan g elen adlar: SENTAKS VE SEMANTIK.. bu bizim konumuz olan BESTE VE GÜFTE’ye “benziyor”. ?imdi söz olan güfte nasyl bir beyan tarafy bir de maan tarafy varsa; müzi?in de bir ritmik ve notaly söz dizimli ANLATIM tarafy bir de harf ve isimlerle örülü ANLAM tarafy vardyr. ?imdi konu biraz çatalla?ty ve kary?ty de?il mi ? Y?te bu kary?ykly?y gidermek için tabloyu kullanalym: Anlatym ritmi BESTE Anlam Notasy
MUSYKY Harfle Beyan GÜFTE Ysimle Maan Konuyu giderek a?yrla?tyra a?yrla?tyra ta?ynmaz hale geldi?inin farkyndayym ancak ba?lanylany bitirmek ve giri?imi de tamamlamak lazym. Biz buranyn konusu olan musikiden girdik ve ona be? konu daha ekleyerek anlatymy alty madde haline getirdik. ?imdi sonuncu ve yedince konuya geliyorum: KAB VE YÇERYK kar?ytly?y… Tüm bu konularda kar?ytlyklar ve ayyrymlar bu BYÇYM VE TASARIM yani ?ekil ve suret ikilisine indirgenebilir. Mantyk ilmindeki ?UMUL / kaplam VE TAZAMMUN / içlem… konunun kapsamy ve kavramyn içeri?i… artyk sözün tady DYLYMYZDEN kaçty ve GÖRÜNÜRDE bilgi kary?ty.. Gönül isterdi ki tüm bunlary açyk ve ?eçik olarak ?ema ile bir bütün halinde göstereyim ancak benimde tahammülüm kalmady. Zaten maksad hasyl oldu ve beste-güfteden ba?ka kar?yklyk ve ayyrymlaryn bulundu?u gösterildi.. Bende byrakyyorum… ?urasy açyk ki bu gibi konular orta düzeyde olan zeka ve bellekler için zor tüketilen a?daly bir yiyecek.. Zaten yenilmesi zorunlu fikri gyda da de?il. Böyle lüks tüketim maddelerine ihtiyaç duyan merakly ve cessaslar aradyklaryny nerede bulacaklaryny bilirler… Sa?lycakla kalyn. NOT: Rabbim herkese her ?eyi vermiyor.Ya da her güzelin bir kusur borucu vardyr...
Ya da herkes her ismi ta?yyamaz.. ya da bir gerçek bölünenerek ço?alyr.. ya da... Öyleyse kimse kimsenin elindekine haset etmesin ve elindekinin ?ükrünü eda etsin. |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3578 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 03-Ağustos-2010 Saat 16:39 |
De?erli Arkada?lar,
Burada BESTE-GÜFTE ayyrymyndan yola çykylarak yedi tane ayyrym orktaya çykaryldy..
beste-güfte
hafyza-zeka
idrak-irade
FUNU-HUKUK
ilim-edebiyat
beyan-maan
kalyb-muhteva
ki bunlaryn hepsinin ZARF ve MAZRUF olarak gösterilebilece?iini dü?ünüyorum.
Bu zarf ve mazrufu gösteren bir tablo ortaya koymaya çaly?alym...
Buna giri?ecek arkadaslary bekliyorum.
Sa?lycakla kalyn.
|
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |