Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: DOĞUM Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

Alıntı kutlu aytug Cevaplabullet Konu: DOĞUM
    Gönderim Zamanı: 07-Nisan-2013 Saat 17:43
ahmet
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

Alıntı kutlu aytug Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 07-Nisan-2013 Saat 17:45

 

Slm.

 

Evet! Doğumla üreme olayına ilişkin akla gelen kavramları listeleyelim.

 

Dişi ve erkek üreme hücreleri

Döllenmiş yumurta hücresi-Nutfe

Embiryo-Alaka

Model canlı-Mudga

Yavru

İç ve dış duyu organları-duyusal sistem

Zihin

Beden yapısı v.d organlar-yapısal sistem

Nefis

Metafizik ve Fizik Kanunlar

Ruh-Öz enerji-Nur ve Beden-Enerji-Nar

Rahmet  Tecellisi

Kader       

Kudret      

Hayat        

Şuur          

Kelam       

 

 

 

Şemanın kurgulanması

 

Doğum, insan dahil bazı canlıların üremesiyle ilgili bir olaydır. Doğumun oluşumunu hazırlayan temel etkenleri kavram olarak yatay koordinat eksenine yerleştirecek olursak doğuma sebep döllenmiş yumurtayı (değişik kelimelerle) merkeze, sağ tarafa dişi ve  erkek üreme hücrelerini, sol tarafa döllenmiş yumurtanın iki gelişim sürecini yani alaka ve mudga oluşum safhalarını kayarız. Dikey koordinat ekseninin alt tarafına yani soyut açıklamanın olduğu tarafa doğumun oluşumunda ki temel etkenlerden rahmet ve kader tecellilerini, doğum denen mucizevi olayın arkasındaki kudret tecellisini  üst üste koyabiliriz.Koordinat ekseninin üst tarafına yani somut açıklamanın olması gereken tarafa da doğum öncesi ve sonrası yavruda gözlemlenen hayat tecellisi ile şuur ve kelam tecellilerini koyarız.

Aynı şekilde dikey koordinat ekseninin alt sağ alanına doğumun gerçekleşmesi ile ilgili peş peşe oluşan fizik kanunları ve bu kanunların tezahürü olan madde-enerji-nar kaynaklı nefsi koyabiliriz, alt sol alana da doğumun gerçekleşmesi ile ilgili oluştuğunu anladığımız ve de bizim yeterince bilemediğimiz metafizik kanunları ve bizim varlığını keşfedemediğimiz madde ötesi öz enerji-nur kaynaklı ruhu yerleştirebiliriz. Dikey koordinat ekseninin üst sağ  alanına yine doğum öncesi oluşan, doğum sonrası gelişen yapısal sistemi ve temel yapısal organları-bedeni gelişmeyi koyabiliriz. Dikey koordinat eksenini üst sol alanına da doğum öncesi oluşan, doğum sonrası gelişen iç ve dış duyu organlarını ve duyusal sistemi-zihni gelişmeyi koyabiliriz.

Böylece doğum olayını başlangıç ve sonuç itibarıyla nasıl bir olay olduğunu açıklamış, doğum kavramını dört dörtlük tanımlamış oluruz.

 

Saygı ve sevgilerimle

  

ahmet
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3164

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08-Nisan-2013 Saat 11:03

Doğum olayı dört dörtlük gösterilmiş..teşekkür ederim.

 

Bu iki anlama gelir.. birincisi  maddi ve manevi olarak bütünüyle ve tamamiyle gösterilmiştir.Eski tabirle efradını cami ağyarını mani bir tanım yapılmıştır.

İkinci anlamı "doğum" olayının anlam çerçevesini yöntembilimsel analiz ile kurdum.

Fakat bu çerçeve sizin eleştiri ve benim düzeltimlerinizle geliştirilebilir.

Yöntembilimsen analizleri yaparken ikinci anlamı esas alıyoruz fakat birinci anlama da erişmeye çalışıyoruz.

 

Bu noktadan çerçeveniz güzel kurulmuş.

 

Bunu güzel kuruluma bakınca  doğum (MEVLİD) olaylı ile şu genel modelim aklıma geldi..

 

 

HAYAT

 

VEFAT ---- MEVT ---- VELİD

 

ŞUUR

 

 

Her doğan vefat eder ve her an vefat etmeğe (mevt) hazırdır.

Mevlid olayında hayat ve şuur beden ve ruh olarak birleşir.

Vefat olayında hayat ve şuur yerlerine yerleşir.

Burada mevlid biolojik bi olay değil ontolojik bir olgu olarak gösterilmiştir.

"El-mevtu Hakkun" kaziyesince ölüm bütün gerçeklerden gerçektir.
Tüm hakikatları toplayan bir haktır. Çünkü yarın için çok çeşitli gelecekleri düşünebilirsiniz hepsi olasıdır ve ölüm olası değil "olacak" yani olması kesin
bir gelecektir. Bu nedenle şimdi burada ölüm-mevt vardır, öncesin fevt eden şuur sonrasında veft eden hayat vardır. Böylece bir imkan, bir fırsat, bir kabiliyet, bir san'at, bir şahsiyet tevellüd eder.  
 

 

Ancak doğumu ortaya al derseniz şöye düşünebilirim:

 

HASSASİYAT

 

UNSA ---- MEVLİD ---- ZEKER

 

HİSSİYAT

 

Doğum, erkek ve kadının hassasiyet ve hissiyatını kurulmuş bir tuzaktır.

Neslin devamı için CİNSELLİK güdüsünün ŞEHVET dürtüsünün oynanan bir oyundur.

Zevk-i teksir ve hazz-ı  tekessür.. çoğalma türün devamı için bireyler üzerine kurulmuş bir baskıdır.Çocuklar, yarımlığı tamamlayan çokluğun, yardımlaşmayı isteğen bolluğun ve yarin yarımını isteyen bereketin bir simgesidir. Öyle ki ana-babanın şehvetin çocuklara gereken ŞEFKAT çıkar. Şehvet ve şefkat arasında bulunan ZEVK doğum, onun başka bir zevki, başka bir tadı daha vardır. "Külli nefsin zaikatülmevt" Her canlı ölümü tadacaktır. Kadın (unsa) ve erkek (zeker) ilişkileri şehvet hassasiyeti ve şefkat hissiyatı ile örülürken bunun iğnesi "zevk"tir.. Bazan kadına doğum  acısı taddırır bazan ölümle evlad  acısı tatdırır. Yani yaşam yükünde kadının payı daha çoktur. Onun için şeriat ona erkeklar kadar ağır yük yüklememiş ve hatta erkeğe cihad görevi vererek dengelemiştir. Kadının cihadı evinde ve çocuğuna ve şefkatine  karşıdır.

 
 O zaman yukarıda şema şöyle olabilir.
 
ŞEHVET
 
 

UNSA ----  ZEVK ---- ZEKER

 
 
ŞEFKAT
 
 

 

Şehvet ve şefkat, ikiside sevgidir amma biri tensel diğeri tinsel.. ve doğumla çıkan yeni bir  “baş” eşleri daha sıkı birbirine bağlar. Sonuçta sperm ve ovaryum, zigot ve embriyon çekirdeklerinde gizemler taşıyon gözelerdir ve hücrelerdir.. zerrelerin çok garib bir dansı ve atomların pek acib bir birlikteliğidir.. biz onların bilmeden hırsımız ve hasedimizle birbirimizi yiyoruz.

 

Eğer hevanın TÜRSELLİK dürtüsü ÇEKMESEYDİ ve hevesin ÇOKLUK güdüsü ÇELMESEYDİ yani bu şevk ve şu sevk  olmasaydı popülasyonumuzun geleceği tehlikeye düşerdi. Çocuklar bizi kendilerine çekerler, onları edinmemiz davetiye çıkarırlar için ve bu bizim geleceğmiz içinde lazımdır çünkü yarın biz küçük ve ihtiyar olacağız, onlar büyük ve genç olacaklar. Kadın erkeğe, erkek kadına lazım olduğu gibi evlada ebeveyn, ebeveyne evlada MUHTAÇdır.

 

O zaman yukarıdaki resim şöyle olur:

BABA

 

KIZ ---            DOĞUM     --- OĞLAN

 

ANA

 

DOĞUM ile olum başlar.. ölümle DÜĞÜM olur yaşam ve meyvesi olan cenazesini verir

ve ardında bir birikim ve başarı bırakarak, onlar da yeni başarı ve birikimlere gebe olur.

 

Acaba bizim manevi i yaşamımız kimin başarısına  gebe..

 

Sağlıcakla kalın.

 

Osmanziya

 



Düzenleyen osmanziya - 08-Nisan-2013 Saat 12:28
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk