Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Dünya | |
YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya |
Konu: motivasyon | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3450 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: motivasyon Gönderim Zamanı: 18-Kasım-2020 Saat 23:49 |
MOTİVASYON VE GAYE Motivasyon.. istihdaf.. hedeflenme.. erek edinme.. bir yere teveccüh etme.. bir işe kilitleme olayı.. çok yanlı ve yönlü bir eylemdir. Bu iş dünyevi ve uhrevi bir gereksinimi karşılama ya da bir arayışın peşinde koşma.. bir yaratıcık gösterme.. bir yeterlilik ortaya koyma ve sonunda bir başarıyı yakalama açısından farklılık gösterir. Biz bu YBA tablosu ile bu çok yönlü ve yanlı konuyu ve sorunu çözümlemeye çalıştık ve bu arada sözcükleri tabloda ve metni telefonda harfleri tek tek yazarken yarım saat geçti.. Motivasyon bu “zaman” yönetiminden de bigane kalamayan bir hareket.. zaten tabloda sağ alt kösedeki takdim ve önceleme en önemli bir başlangıç ve en değerli bir girişimdir. Motivasyon tabloda YERLERİNE yazılı olmayan hads ve aks ile dikkat ve heyecan faktörlerinin bir bileşkesi gibi görülüyor. Motivasyon ve istihdaf kolay bir konu.. yaşamımız bu çizgiyle geçiyor zaten okul bitsin diyoruz.. bitiyor.. iş bulalım ya da kuralım diyoruz.. buluyoruz ve kuruyoruz.. eş arayalım diyoruz, buluyoruz.. elbette bu hedeflere ulaşamayanlar ve erişemeyenlerde var.. çünkü bunlar öyle söylediğim gibi kolay değil.. ancak siz hiç hedefe erişmekle amaca ulaşmak arasındaki farkı düşündünüz mü ? Hatta evvelemirde hedef (erek) ve gaye (amaç) arasındaki farkı aradınız mı ? Bu hedef ve gaye ayrılığı konusunda çok konuştum ve yazdım.. sanki duvara konuşuyorum.. bir yansıma dahi bulamadım.. yankıma ile yansıma arasındaki fark gaye ve hedefe birbirinden ayırt etmeye misal olabilir mi ? Yankıma olması için duvar yetiyor ve fakat yansıma olması için duvarın ayna (cam) olması lazım.. acaba göz ve kulak arasındaki fark hedef ve gaye arasını ayırt etmemize yarayabilir mi ? Acaba hedefler ele geçirilmiş gayeler.. ele geçirilmemiş hedeflere de gaye diyebilir miyiz ? Tabloya bir bakın.. birisinin RIZA’sını kasd edebilirsiniz.. Bu TANRI’da olabilir.. İŞTE bu RIZA’yı niyet etme gaye olabilir mi ? Bir umdeyi (ülküyü) “amd” etmiş olabilirsiniz.. amd ile umde’nin aynı kökten geldiğini ilk defa burada fark ettim.. kasd etme amd etmek önce gelir. Bir adamı öldürürsünüz kızgınlıkla.. fakat bu kızgınlıkla onu gizli veya açık bir yerde öldürmeyi planlarsanız taammüden adam öldürmüş olursunuz. Bunun suçu daha ağırdır. Konumuza dönersek bizim ülkülerimiz ve umdelerimiz vardır, dil, din, emek, özgürlük, bilgi toplumu, hukuk devleti ve daha başka sizin ve başkalarının saptayacağı ortak ve aşkın değerler için insan bütün ömrünü verebilir. İşte bu aşkın ve ortak insanı değerler bir gaye olabilir mi ? Tanrı’ya hamd etmek.. Tanrı’ya dua etmek.. Tanrı’nın rızasına almak.. Tanrı’nın rızası için halkının refahını ila etmek ve yükseltmeye çalışmak.. Kısaca bu dinsel ve uhrevi ibadet ve istianelerimiz gaye olabilir mi ? İnsanlar mal ve hizmet üretme ve sunma yaparlar.. bu sosyo ekonomik faaliyetleri daha kaliteli yapmak gaye olabilir mi ? İnsanlar kimlik ve kişiliklerini sergileme isterler.. bu psiko-sosyal etkinliklerin yetkin olması gaye olabilir mi ? Bu sosyo-kültürel pazarlamalar ve ticari reklamlar ve siyasi propagandalar ötesinde servet, şöhret, makam ve saltanat etmeler vardır.. elbette bunların meşru ve makbul ve makul olanlarının bir sakıncası da yoktur.. bunlar gaye olabilir mi ? Tabloya bakınız.. başlıkta anlam ve amaç arasına ANLATIM konulmuş.. anlamlı bir amaç güdülmesi ortaya bir ifade ve ibare çıkarır ki bu AMAÇ’ın içeriği yukarıda sıralanan işlerin her biri olabilir.. bu durumda bu dilek ve istekler bizim amacımız bu olabilir mi ? Soruyorum soruyorum.. işin içinden çıkamıyorum.. acaba bu amacımın bulunmadığından dolayı ve daha doğrudan ortada AMAÇ diye bir nesne olmadığından olabilir mi ? Hedef var.. rıza var.. kasd.. var.. nazar var.. niyet var.. umde ve ülkü var.. bunlardan kuşku duymuyorum.. ancak AMAÇ denilen nesne için neden bu soruları soruyorum. ‘YAŞ-AM AM-AÇ DEĞİLDİR” dediğimi bunun üzerine edebiyatlar sergilediğimi ve hikmetler döktürdüğümü bu fakiri izleyenler bilirler.. ben AMAÇ’dan kuşku duymadım.. çünkü yaşamımı ona araç ettiğim bir AMACIM var: YBA (Yöntem Bilimsel Analiz) Acaba bu amacıma ortak olacak ve onu amaç edinecek bir ÖĞRENİCİ bulunmadığım ve bunu başaramadığım için mi amaçtan kuşku duyuyorum ? Olabilir. Ancak bu AMACIMDAN vaz geçtiğim anlamına gelmez.. belki amacımdan vaz geçersem ve onu ulaşamazsam ve YBA öğrenmeye ve kullanmaya ve yararlanmaya adanmış bir arkadaş bulmayı başaramazsam.. belki işte o zaman GIDA kadar gerçek olan GAYE’den kuşku duyabilirim.. vakit kadar gerçek olan salattan.. hayat kadar gerçek olan şuurdan ve nihayet gereksinim kadar gerçek olan arayıştan kuşku duyabilirim… Şimdi size her namazın sonunda okuduğum şu salat-ı şerifedeki ( salat tüncinâ )DİLEKLERİ ve İSTEKLERİ yazıyorum. Allahümme salli a’la seyyidnâ Muhammedin salaten tünci-nâ biha min cemiilahval velAFAT ve takzile-nâ biha cemialHACAT ve tuttahhirü-nâ biha min cemiesSEYYİAT ve terfeu-nâ biha indeke aledDERECAT ve tübelligu-nâ biha aksa-ELGAYAT min cemiel hayrat fil hayat ve ba’del memat Amin Yâ mucibeddavat velhamdülillahi Rabbilâlemîn. Burada beş tür dilek ve istek var BEŞİNCİ’si “aksalgayat” Burada bu AKSA nedir ? şu GAYE nedir ? Kebir değil, Uzma değil, Ulya değil, AKSA gaye! Mescid-i AKSA aklıma geldi.. Peygamberimizin devesi KUSVA aklıma geldi.. Baliğ edilen ve tebliğ eden statik mescid gibi ve dinamik deve gibi.. bir belagat bu.. ulaşmaya çalışılması tebliğ edilen AMAÇ.. bediulbeyan mı ? Edebiyatın zirvesi BELAGAT ve belagatın zirvesi GAYE .. BELAGAT’ı muktezayı hale MUTABAKAT olarak tanımlarlar. Peki ya GAYE.. gaybdaki gayya kuyusundan çıkmak mı ? Ha bir de GAİYA denilen ve tanrı edinilen bir NESNE var. Şimdi bu bilgi içerikleri olan ya da içerikli bilgiler bulunan şu gayeye ilişkin güzel sözleri söylüyorum ya.. elbette söylediklerim önemli ve değerlidir ve pek çok kimse böyle güzel cümleler söylemeyi ve sözler dizmeyi söylemeyi rüyasında bile görmemiştir.. bende geçmişimin rüyasınmda rahmetli Ali UÇAR ağabeyimin kitab gibi konuşmasını gördüm, hayran oldum.. onun gibi sözler dizmeyi ve öyle söylemeyi hayal ettim.. çok şükür bu gün buldum. Fakat EY KIRK YILIMI BIRAK SON ON YILIMIN GEÇMİŞİNDE DİZİLEN İNSANLAR.. size hayal etmeyi bırakın buna nasıl gerçekleştireceğini gösterecek YBA tanıtıyorum fakat onu öğrenmeye, kullanmaya ve yararlanmaya teşebbüs ve teşebbüh etmiyorsunuz ve yani sözüm size ulaşmıyor ve BALİĞ olmuyor. Bende otomatikman gayeye ulaşmakta başarısız.. davasını gerçekleştirmekte yetersiz ve projesini yürütmekte etkisiz oluyorum. Şimdi YBA ete kemiğe büründürmekte kırk yıl dayanmamı başarı görüp beni tebrik edenler var.. ben de onlara teşekkür ederim. Ancak bu başarı ve muvaffakiyet değil başarıya giden yolda ve amaca ulaşmakta sadece bir aşamadır. Eğer bu amacıma ulaşmakta adıma tarihe geçecekse ve bu da çocuklarıma bir onur verecekse.. Eğer bu amacıma erişmekte ülkeme ve bölgeme ve küreme bir yararı olacaksa.. Eğer bu amaca ulaşmakta yedi sülaleme yetecek uhrevi bir sevab bulunacaksa.. Eğer bu amaca ulaşmakta ve yukarıdaki saydıklarımdan dolayı Tanrı benden razı olacaksa.. Çok büyük bir ŞEY mi istiyorum.. ki bunu TEK BAŞIMA yapamayacağım ortada.. çünkü DİL denilen PROTOKOL iki kişinin ANT-laşmasıyla kurulur. (Ya da kendi dilini ve kendi düşünü iki kişi haline getirmiş bazı insanlar böyle diller kurmuşlar.. fakat YBA böyle değil.. kendimden başkasını gerektiren nesnel bir dil) Evet bunu bazıları çok büyük bir NESNE olmaktan ziyade bir çok büyük bir HAYAL ya da aslı astarı olmayan bir VEHİM olarak görüyor olabilirler.. elbette bu onların yargı, yüklem ve kararların hakkıdır. Fakat bazılarını bunu böyle görmüyor.. YBA hayal sanmıyor ve vehim saymıyor.. fakat buna benim ulaşmamı mümkün görmüyor olabilirler. Bu da onların düşüncelerinin ve var saymalarının ya da yok sanmalarının hakkıdır. Ancak ben böyle görmüyorum.. görseydim ömrümü ona adamazdım. Fakat insanların büyük bir çoğunluğu GEREKSİNİMLERİDEN kafalarını dışarı çıkaramıyorlar. Böylesine ülkesine, bölgesine ve küresine dönük şöyle BÜYÜK bir ARAYIŞIN içine giremiyorlar. Çünkü kendi kendilerinde DAHA BÜYÜK bir hedef, DAHA YÜCE bir gaye.. DAHA GERÇEKÇİ bir iş ve proje ve dava peşindedirler. Bu gayelere baliğ olmada Allah azze ve celle hepimizin yâr ve yardımcısı olsun. Amin. Osmanziya 06.14 19.11.2020 Üçkuyular-İZMİR Düzenleyen osmanziya - 19-Kasım-2020 Saat 06:18 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |