Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: DESCARTES(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3426

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: DESCARTES
    Gönderim Zamanı: 15-Mart-2011 Saat 18:15

 

 

 

 

 

 

De?i?ime direnenler

 

G dizini içindeki dosyalar.

 

“1596’da Fransa’da do?an Descartes ya?amynyn ço?unu Hollanda’da geçirdi ve l650’de Stokholm’de öldü. Descartes modern matematik okulunun ve modern felsefenin ba?latycysy olarak kabul edilir. Fizikçiler tarafyndan mekanik ve optik alanyndaki çaly?malary ile bilinen Descartes GEOMETRYK PROBLEMLERYN CEBYRSEL DENKLEMLERLE ÇÖZÜLMESYNY SA?LAYAN ANALYTYK GEOMETRYNYN kurucusudur. Kartezyen koordinat dizgesi onun adiyle bilinir ve fiziksel evrenin mekanik nedensellik terimleriyle açyklanmasy, aslynda mekanik kavramynyn kendisi Descartes’in modern bilime en önemli katkylaryndan yalnyzca biridir. (Newton hiç bir zaman fiziksel evren üzerine tanrybilimsel açyklamalary savunmaktan ve deterministik mekani?i reddetmekten vaz geçmedi)

 

Descartes’yn modern Avrupa Felsefesi için önemi bilim için öneminden az de?ildir. Skolastik felsefe ile kopu?u, Usu gerçe?in biricik yargycy olarak kabul etmesi Avrupa’da felsefe için yeni bir ba?langyç oldu. Felsefe salt “bilgelik sevgisi” olmanyn ötesinde geçmeli, bilginin güvencesi olan ve ku?ku duyulmaz bir yöntem üzerine kurularak BYLYM olmalyydy.

 

Descartes’yn ussal Yöntemi bilincin tüm içeri?inin sorgulanmasy ile, hiçbir ?eyi, tüm duyusal “bilgi”yi, giderek inancy, matemati?i bile esirgemeyen hakly bir ku?ku ile ba?lar. Ama ku?kucularyn tersine, Descartes salt ku?kuda takylmak ve eksiksiz olarak tanytlanmy? saltyk olarak varsayymsyz BYLGYYE, ussal gerçekli?e ulu?mayy amaçlar. Ynancyn yok edilmesini de?il, tersine ku?kuya ba?y?yk olmasyny sa?lamayy, onu bilgi yoluyla aklamayy ve desteklemeyi ister.”

 

SÖYLEM ba?lykly DESCARTES’in Usun Do?ru Yönetimi ve Bilimlerde Gerçeklik Araya?y Yçin Yöntem Üzerine  eserinin Aziz YARDIMLI tarafyndan çevirisi, YDEA yayynevinin 2 TL lyk Ydea Cep Kitaplary dizisinin 001 ve felsefe 1 numaraly kitabydyr. Yukarydaki alynty kitabyn  arka kapa?yndaki bilgidir.

 

Ydea yayynevi ve yayynlary Aziz Yardymly’nyn ol?anüstü bir BYREYSEL gayretinin ürünü.. Saygyde?er YARDIMLI Türkçe’mizi bilim dili olmanyn ötesine ta?yyarak felsefe ve hikmet dili haline getirmeye çaly?an adam.. gelir mi gelmez mi bunu zaman gösterecek. Ancak bende bu i?e olumlu bakar ve  hatta denerim. Kendi Türkçe’m yetkin  olmayabilir fakat Güzel Türkçe’nin yetersiz oldu?unu dü?ünmüyorum.

 

Ynancyn te?ekkülü için bilgi ve bilim gereklidir fakat yeterli de?ildir, diyenlere katylyrym. Yazaryn anlatymyna bakalyrsa demek Descartes bilimin inanç için gerekli ve yeterli oldu?una kani olanlardanmy?.

 

Nerede inanç varsa orada mutlaka sonsuzluk vaz eden din üstelik ko?ulsuz ve kuralsyz salt Tanry’yy bulan bir yöneli? ve arayy? bulunur  demek de?ildir.

 

Fakat inanç yerini tam kar?ytyndaki ku?kuya byrakyrsa ne din kalyr ne de Tanry…

 

Descartes’in GEÇYCY ku?kusunu  bu KALICI ku?kudan ayyrmak için onun ?übhesine METODYK KU?KU denilir. Yani ilke olarak ku?ku mübhem,  ülkü olarak rayb de?il… Aslynda ?eksiz kesinlik (inanç) ile mütereddid byrakan  ku?ku (kesinsizlik) bir kany’ nyn iki ucudur.

 

KU?KU ……………………………………. KANI ………………………………. KESYNLYK

 

Inanç, kanyt ve kanyya ba?ly olarak,  kesin buyruk veren bilgi ve ku?kusuz bulunan yargy’dyr. Bu yargy  kurulur, olu?ur, yykylyr, yeniden kurulur, olu?ur ve ya yykylmadan sonuna kadar kalyr ya da, KESYNLY?YNY yitirerek,  bir daha kurulmamak üzere yykylyr ve  kesin inanç yerini  ku?kuya byrakyr. Üstelik burada kalynmaz kesin olarak do?ru bilinerek inanylanyn yanly? oldu?u ortaya çykar veya çykartylyr.  Y?te bu süreç günlük bilgi düzeyinde ya da bilimsel bilgi düzeyinde her zaman gerçele?en syradan bir olay, do?al ve normal bir durumdur.  Fakat günlük bilgi ve bilim düzeyinden Felsefe ve Din alanyny geçildi?inde ku?ku veya inancyn etkisi ve sonucu çok farky olur. Çünkü gözlenen, denenen ve synanylan  BYLGY alanyndan çykylarak gözlenilmeyen, denenilmeyen ve synanmayan  YNANÇ alanyna girilmektedir.

 

Ki bu alan bizden yeni bir yol ve yöntem istemektedir.

 

Yokluk varlyk gibi kanytlanmaz.. varlyk yokluk gibi tanytlanmaz.

 

Düz yazynyn dyrdyr’lariyle  bu soyut alty kavramyn  hakkyndan gelmeye çaly?mak  sayy’laryn ve sany’laryn dü?ünceye patinaj yaptyrmaktyr.

 

Tapynmak tat, kölelik istek ve kulluk dilek ile gerçekle?ir…

 

Kul ve Tanry arasyndaki ili?ki bu üçünde biri iledir.

 

Gerçek kul ve gerçek Tanry, kulluk gerçe?inin anla?ylmasyyla belli olur.

 

Kulun iki hali vardyr ; gereksinim ve arayy?.

 

Gereksinimini kar?ylayan ko?ullar  ve kolayla?tyran kurallarla yetinen kul, tapynmak ile  kölelikten kurtulamaz. Öylesine ki hayaty anlamlandyrmayan tapynmayy  mutluluk sanabilir ve ölümden kaçan ve onu amaçlayan  köleli?ini de  özgürlük sayabilir.

 

Öyle ise onu kurtulu?a götüren arayy?ydyr.. önüne bakyp ilerleyi?idir.

 

Arayanlary dü?ünüyor ve dü?ünenleri aryyorum, sloganymdaki iki uç birbirine ba?ly kapydyr. Dü?ünmek arayy?a yol açty?y gibi arayy?ta dü?ünmeyi do?urur.

 

Dü?ünenler bu iletinin dizini içindeki dosyalarda bir çok arayy? kapylary bulacaklardyr.

 

Arayanlara gelince onlara bir ba?ymdan geçen bir olayy anlatayym.. Her gün yanymda ta?ydy?ym iki üç senedir kullandy?ym çantamyn sapy eskimi?ti.. Selçukta bir Tamirciye götürdüm beni ba?ka bir Tamirciye havale etti.. O dükkany gittim, her gün kapysynyn önünden geçip gitti?im dükkanyn penceleri gazete ka?ydyyla kapatylmy? KYRALIK yazysy asylmy?ty.. Bir hafta böyle geçti.. sonra  ba?ka bir tamirciye gittim.. biz imalat yapyyoruz tamirle u?ra?myyoruz dedi ba?ka bir dükkana gönderdi.. o dükkana gittim tarif etti?i yerde Tamirci bulunmuyordu.. Böylece Selçuk ilçesinden umudu kesip onarym için çantamy  Yzmir’e götürmeye karar verdikten sonra büroma dönerken  ?u kiralyk yazan yeri bir bakayym diye son bir umutla soka?a giderken bir  AYAKKABICI gördüm.. ayakkabycyda diki?  makinasy bulunuyordu.. sordum onaryrmysyn diye.. Tamam abi yapalym dedi ve böylece arayy?ym umutsuz bir durumda iken çözümü bulu?um ile noktalandy… gereksinim dahi aratyr. Çünkü sorunlar olmasayda çözümlerde olmazdy. Çözümü arayan olurda özünü arayan olmaz my ?  i?te arayy?tan maksadym budur.

 

Var ou?un öznesi nedir ? Ya da kim dir ?

 

Gerekinim aratyr.. ko?ullary ko?ullary aratyr.. sorunlary sorulary aratyr.. sorular yanytlary aratyr.. insan ararken artyryr ve arytyr.. artyrdyklary korumak ve aryttyklaryny kurtarmak için arar.. ar. Ar.. h.AR.f’e “ar” derim. Ra’nyn tersinden yazyly?y.. Rahman ve Rahim olany arayanlar kaç gölgeden geçmek, kaç kapydan girmek, kaç gereksinimden kaçmak, kaç gerilime girmek ve kaç gerçekten yüzle?mek zorundadyrlar yolculuklarynda…

 

11 Marttta deniz karaya yürüdü Japonya’da  on bin ki?i  depremle toprak yerine denizin altynda kaldy gitti dediler.. 14 Marta Ybo vuruldu.. 15 Marta Julide GÜLÜZAR toprak alty yolculu?una ba?lady…

 

Ölümden kaçmak bir gereksinim midir yoksa ölümden kurtulmak bir arayy? mydyr ?

 

Buyrun G’ye girin. Dil gölgelerinde ve din perdelerinde arayy?ynyzy sürdürün.

 

Allah sonumuzu (akibetimizi )  ve sonucumuzu (ahiretimizi) iyi ve güzel etsin.

 

Amin.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

 

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

www.osmanziya.com

www.mustafabugucam.com.tr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk