Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: gormek ve göstermek | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3386 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: gormek ve göstermek Gönderim Zamanı: 24-Eylül-2023 Saat 02:34 |
Yazar bir Hanım sordu.. ruhun özlemleri biter mi ? Dedim:
Ruhun istem ve talepleri.. nefsin istek ve arzuları.. sırrın hasret ve özlemleri.. bitmez.. çünkü görmek ve göstermek tükenmez.. Erkek, daha çok, görmek.. kadın, daha çok, göstermek.. ister neden acaba ? Çünkü kadında, daha çok, güzellik ve erkekte, daha çok, iyilik bulunuyor. Ancak doğal olarak.. belki genetik olarak, görmek ve göstermek istenilmesi yetmiyor aynı zamanda kültürel olarak ta görmek ve göstermenin meşru ve makul ve makbul olması bekleniyor. Biz bu yazıda biraz daha derine indik.. Görmenin ve göstermenin.. örmesine ve örülmesini ele aldık. Görmek ve göstermek deyince bu işleri yapan gözleri bir göz önünde bulunduralım: Göz.. kulak.. burun.. ağız.. ve ellerimiz dahil derimizin her yeri.. yani dış beş duyumuzla GÖRÜRÜZ.. bunu tablolarımda HASSASİYET olarak gösteririm. Bir de bizim bu hassasiyetimizden başka bir de HİSSİYATIMIZ bulunur.. yani hafızamızla geçmişi ve hayalimizle de geleceği görürüz. Bu hayallemenin imgelemesi ve hatırlamanın anımsamasından başka başka Vehmimizle irdelememiz ve müdrikemizle algılamamız ve mutasarrıfımızla spekülasyon yapma yeteneğimiz yani iç beş duygumuz bulunuyor.. Ettimi beş göz arta beş göz toplam 10 göz. Bu duyum ve duygulanmadan başka düşünce ve dilek gözlerini söz konusu ettim.. Bu durumda düşünce ve dilekler için de on göz daha katarsanız.. toplam 20 gözünüz oluyor. Bunların farkında mi sı nız ? Deger GÖRMEK VE GÖRÜNMEK "İşte, her kemâl ve cemâl sahibi, fıtraten cemâl ve kemâlini görmek ve göstermek istemesi sırrınca, o muhtelif esmâ dahi, daimî ve sermedî oldukları için, daimî bir surette Zât-ı Akdes hesabına tezahür isterler." Mektubat 24. Mektub 1. Makam.. Işaret ve delaletlerle gorünmek ve gostermek.. ikincil bir iş galiba asıl olan gorme ( ruyet) ve gorulme (riya).. bu da ruya ve re'ylerimizle yani öy ve oylarımizla sağlaniyor ve buda YAŞAM öykulerimizle oluyor. Dediklerimi anlamak.. YBA edinmeyen.. ögrenmeyen.. kullanmsyan ve yararlanmayanlar için.. bunlarda bugun icin bulunmuyor. Şimdi siber uzay vasitasiyla gelecege yolladigim bu tabloda bir sozcuk degisimi ysptim.. sag alt kosedeki ISIM i kaldirdim yerine KELIME yi yerlestirdim. Bununula beraber YBA öğrenmek öyle zor bir değil.. yontembilim.com sayfamın FORUM kısmındaki reklam mahiyetindeki yazılarıma ekle tabloları yalından karmaşığa doğru versiyon sırasıyla izlediğinizde rahatlıkla öğrenebilirsiniz. Lakin buna olacağına imkan vermediğiniz için kaçındığınızı bu iş size emek ve zaman harcatmıyor. Merak edip emek verip zaman harcadıktan sonra insanın öğrenemeyeceği hiç bir iş ve beceri bulunmaz.. biliyorsunuz. Hani malum bir işi kafada bitirmek.. yani kafaya biti yani bişi koyduktan sonra neler yapılmaz ki.. Ah şu ne işe yarayacak sözü ve bunu öğrenip ne fayda bulacağız gerekçesi yok mu ? Belimi ve belinizi büken bu.. yahu bir şeyi öğrenmeden onu nasıl kullanabilirsiniz.. kullanmazsanız nasıl yararlanabilirsiniz ki.. Amma hiçbir yarar ve çıkar olmadan bir işi öğrenmeye yönelmekte oldukça zor bir iştir.. bunu da biliyorum.. çünkü Bertrand Russell’in dediği evrende kozmik tembellik yasası.. her şey en kısa yolu izler.. en kolay yolu izler.. en doğru yolu izler.. sizde bu nedenle size bir kolaylık ve çıkar ve yarar vermeye bir işe girişmezsiniz.. Ancak bu OLAGAN bir yoldur.. olağanüstü işler ve bilişler.. önce bir çıkar ve yarar vermeyen işlerle başlar. Saygilarimla Osmanziya 24.09.2023 ve değerler ve önemliler [11:33, 24.09.2023] Mustafa BUGUCAM: Burada 4 latife.. nefis ve akil ile ruh ve kalbin gözleri VAR SAYDIGIMIZ yetilerini yerleştirdik.. her bir latife için 5 kapi açtik.. nefis bedenle ilişkili oldugu için bu iş kolaydi.. DIŞ BEŞ DUYU nun 🌹DUYUM unu herkes bilir; 🌹göz.. 🌹kulak.. 🌹 burun.. 🌹 ağız.. 🌹 deri.. bu dışa açilan KAPILARIMIZ ı bizim bir tür ellerimiz gibi görür Imamı Nursî.. nasil mide elleri araç olarak kullanir.. yiyecekleri içine sokarsa.. bizim HAYAT ımızda da bir mide gibi.. DUYUM ÇEŞITLERININ özelligi VE EŞIKLERININ sınıri kadar bu göz ve kulak "kolları".. ağız ve burun "elleriyle" çalışarak dış dunyayı TARASSUT eder. Işte bu rasat etmeyi tablolarimizda HASSASIYET olark gosteriyoruz. 🌷Ağız içi ortamda yiyecek ve içeceklerin zevkini alan kuvvei zaikamiz TAD alma duyumuz işletilmektedir. 🌷 Oda içi ortamda nesnelerin ve kimseleri şammesini alan kuvvei şâmmemiz KOKU alma duyumuz işletilmektedir. 🌷Şehir içi ortamda patlama gurultusunun ve sairlerinin sammesini yani savtini ve sadasini ve nidasini alan kuvvei samiamız SES alma duyumuz işletilmektedir.. 🌷 Evren içi ortamda guneş gibi dogrudan ay gibi dolayli ışik veren yaldizli nesnelerin ya da yıldızli kimselerin yani canli cansiz.. harflerin.. dogal ya da yapay.. arların..yani kendini gosterenlerim BASAR ıni alan GÖRME duyumuz işletilmektedir. 🌷 gelelim bu dordunun anasi beşincisine.. cildimize.. ellerimiz.. ayaklarimiz.. bedenimiz ve yuzumuz uzerinde bulunan derimize.. hani zigottan sonra bir çignem et olan o lokma.. endoderm.. mezoderm.. egzoderm.. yani iç ve orta ve dış DERI olarak bir hucre DOKUSU oluşmuştu ya.. işte o deri dokusu bir yerde göz oldu.. bir yerde kulak oldu.. bir yerde agiz oldu.. bir yerde burun oldu.. bir yerde penis oldu.. bir yerde vulva oldu.. bir yerde YÜŹ oldu.. bir yerde öpülesi eller.. bir yerde okşanasi ayaklar.. oldu.. işte bizim mübaşetimizle lamiselerini aldigimiz temaslarla DOKUNMA duyumuz işletilmektedir. Burada ilk dordu dısaridan ALICI bu beşincisi olan derimiz.. alici olmaklala birlimte ayni zamansa dilimizle birlikte dışariya VERICI olarak çalişmaktadir ki ben bunlarin hepsine yapi olarak ÂYÂD (eller) ve işlev olarak HASSASIYET (duyarlik) adini verdim. [12:19, 24.09.2023] Mustafa BUGUCAM: AYAD yapısı HASSAT işlevi ile ortaya çıkan olay RÜYET.. yani görme.. fakat âyâd denilince.. alıcı ve verici işlevleriyle tüm dış beş kapı kasd edilince rüyette sadece görme değil işitme ve koklama ve sair işletimlerde söz konusu olacaktır. Bu durumda DERİ "nuranıyet"ini kazanınca o da GÖZ gibi görmeye başlayacaktır. Peygamberimizin ardındakini gördüğü rivayet edilir. Ya da evliyanın namazda ilk vaktinde kıbleye yönelip ne kadar uzakta olursa olsun kabeyi Allahü Ekber dediği söylenir. Basarların gışave olunmasını böyle düşünürseniz.. gözün ve gönlün açılmasının birbirine paralel olduğu ortaya çıkıyor.. yani gönül açılında gözde açılıyor. Bir burada gözün görmesini söz konusu ettik gönlün görmesini YBA ile anlamaya ve anlatmaya çalışıyoruz. Saygılarımla. Osmanziya 24.09.2023 üçyol izmir Düzenleyen osmanziya - 24-Eylül-2023 Saat 13:51 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |