Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim  
Mesaj icon Konu: dört katman Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3472

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: dört katman
    Gönderim Zamanı: Bugün Saat 21:05
Eşhas
Hadise
Vakıa
Esma

Eşhas ve şahs ve kimse dediğimizde kimliği ve kişiliği olan bir birey gelecektir.

Biz insanlar NEV-İ BEŞER denilen bir hayvani forma ve cismi bir massa sahip AKILLI bir canlı türüne mensubuz.

Kâinat içinde YERİMİZ hakkında.. bulundunuz kültür e bağlı bir BILGINIZ olur. Bu bilgide giderek genişleyen ve gelişen evrime bağlıdır.

Bu konuda sadece bilgi değil inançlarınız veya varsayımlarınızda olur. Kimileri evrim masalına kimileri yaratılış öyküsüne inanır.

Bu hakikati hikaye edilmesi yoluna bağlı olarak başkalarının inançlarına MASAL kendi masalına ÖYKÜ diyen kimsenin varsayımını da etkiler ve belirler.

Bu durumda masal ve usture ve historia yani TARIH hakkında bilgimizin bir kişiye mi .. bir hadiseye mi.. bir vakiaya mi dayandığını baģli olarak HIKAYE masal.. olay.. olgu.. olur.

MASAL gerçek olmadığı söyleyen ve dinleyenin bildiği bir öyküdür. Masal kurulmuş bir öykü ve uydurulmuş bir olaydır. Bunun gerçekle karıştırılmış efsane.. esatir.. destan.. senaryo.. film.. adı verilen anlatım ve öykü türleri de bulunur.   


HADİSE gerçek olduğu kanıtlar ve belgelerle saptanan ve bir imkanın.. bir ya da iki kişiyle ortaya çıktığı saptanabilen bir öyküdür. Örneğin iki kişi birleşmiş bir çocuk sahibi olmuşsa o çocuğun kimliğinin yanı anası ve babasının belli olması bir olaydır. Ya da birisi birini öldürmüş ve iki kişide bunu görmüşse bu olayın bir kayd edilip saklanılan bir öyküsü olur. Masal kurulmuş bir öyküdür hadise ise yaşanmış bir öyküdür. Yukarıda bahsettik hem yaşanmış hem kurulmuş öykülerde bulunur.

VAKIA.. ne bir gerçekli olamayan bir masal ve ne de yaşanmış olaydır ancak pek çok olaylar nazara alınarak kafamızda oluşturulmuş fikirdir ve zihnen tasarlanmış bir düşüncedir. Pek çok olaylar ardı ardına aynı şekilde ortaya çıkıyorsa bunların tümümün bir adı ve anlamı bulunmalıdır. Biz bu adı ve anlamı olan kurgu ve kurumlara OLGU adını vererek onlardan teknolojik ve ideolojik olarak yararlanırız.

Örneğin pek çok tavuktan pek çok yumurta çıkmışsa.. ya da pek çok yumartadan pekçok tavuk çıkmışsa.. hata bu tür olaylara tavuklar ve sinekler de katılmışsa.. iş balıklardan.. sürüngenlerden.. memelilerden.. kuşlardan eklembacaklılara kadar genişlemişse hattı dişil ve eril eşeyli (cinsellikli) üreyen yaşam 2.0 denilen canlılardan eşeysiz üreyen bir hücreli virüs ve bakteri gibi bir hücreli canlılara ve sporlara yani yaşam 1.0 denilen diri nesnelere kadar uzanmışsa.. biz bu ÇOĞALMA (tekesssür) olgusunun bir BAŞLANGICINI ararız. Hatta "başlangıç koşulları" dediğimiz TEKİLLİK dediğimiz bir ATA ya da ANA ararız.. olayımızda.. olgumuzda.. düşüncemizde..

İşte insanın ATASI konusunda bize ANLATILAN çeşitli masallara.. hadiselere.. vakıalara.. bilgilere.. düşüncelere ve inançlara göre bizim kafamızda da bir FİKİR oluşur.

Biz bu fikrin arka planında var oluş.. sahib oluş.. aid oluş.. sonsuz oluş.. özgür oluş.. gibi yan fikirlerle beslenen ve desteklenen eskiden edebiyat ve tarih ile.. hakikatları hikayelerle karışık bir halde.. teknoloji ve ideoloji ile daha ince ve sofistika.. daha duyarlı ve spesfikir olarak üretiyoruz.

Bu gün için bunu sadece evrim ve yaratılış ile sunuyorlar.. yarın işin içine.. evrimle beraber devrimi kattıklarında.. yaratılışla beraber buyruluşu da dahil ettiklerinde DAYATIM (cebr) ve DENEYİM (cebr) ilişkisini daha iyi anlayacağız. Belki bununla dürülüş ve dirilişe yeni boyutlar getireceğiz.. hatta determine rölativiteye benzeyen yazgı (kader) ve istatistik ve kuantuma benzeyen yargı (kaza) karşıtlığını daha iyi bağdaştıracağız.. hatta şu BENZEME inişin mahiyetini bile anlayabileceğiz. Ancak o güne daha çok var.

Biz şimdi

EŞHAS

HADİSE

VAKIA

üçlüsünden sonra gelen ESMA katmanına geçmek istiyoruz lakin şu YBA işiyle meşgul olmaktan bu işi yapmaya sıra gelmiyor.

Saygılarımla

Osmanziya 02.12.2024 üçyol izmir 21:05      





IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3472

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Bugün Saat 21:29
TC Emre Umut UĞUR Bey Kardeşim, bilgi ile inanca göre düşüncemizin rengi değişiyor.. bilgi her şeyi bilen inanca dayanamıyor.. inanç kendisinde kuşku duyuran bilgiye katlanamıyor. Oysa insanın kuşkulu soruya ve kesin yanıta da gereksinimi bulunur. Dünyası için az bilgiyle yetinebilir fakat ahireti ile kuşkulu olan inanç ona yeterli gelmez. Bu durumda insana düşün alanlarının ve yöntemlerinin farkında olmaktır. Külli konularda BİLGİSİNİ ve KUŞKUSUNU susturacaktır.. cüz'i konularda ve sorunlarda BİLGİSİNİ ve KUŞKUSUNU konuşturacaktır. Böylece dini ve inancı ve kesinliği giderek daha sağlam hale gelecektir. Çünkü dediğiniz gibi "gerçek bilgelik ne kadar az bildiğini bilmektir." Çünkü bilgi bitmez ve inanç tükenmez. Çünkü nefsimiz muhtaç ve ruhumuz açtır. Doygunluk ve dinginlik.. MUTLAK karşısında izafiyetini ve zafiyetini bilmektir.. diye düşünüyorum.
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk