Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: MUSAVAT | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3406 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: MUSAVAT Gönderim Zamanı: 05-Eylül-2016 Saat 23:06 |
MUSAVAT
MUSAVAT dizisi içindeki dosyalar 20160905_230458_esit.jpg Musavat ve eşitlik öyle bir ilkedir pek çok doğruları ve gerçekleri peşinden sürükler.. hatta iyilikler ve güzellikler bile ona bigane kalamaz.. en azından sosyalistlerin Tanrı’sıdır.. avamın umududur.. hukukun ülküsüdür.. dedesi benzerlik ve torunu adalet aşağı kalmaz ünü ve etkisi.. denklemlerin sırrı ve oranların nurudur. Tesviye edilmeden tavsiye etmeniz doğru olmaz.. tesviye etmeden tahliye ve tasfiye bile yapamazsınız.. Sebbihismi rabbikelA’la.. ellezi halaka FESEVVA.. vellezi kaddere feheda.. yani hidayetten bile önce geliyor.. A’la suresinin beyanını nazaran.. Sırat-ı seviyyi.. der kitab.. sırat-ı müstakime nazire ve müsavi olarak.. Usvetünhasene dediği sünnet-i seniyye ise numune ve miktar ve birim ve örnek anlamında.. Matematikte ise SIFIR’dan sonra gelir EŞİTLİK.. Hukuktaki müsavatın adı adalet.. bilimdeki eşitliğin adıda muvazenettir. Eşitliği İmamı Nursî’nin “İmkanat tarafeyn-i mütesaviyendir” sözüyle tanıdım.. Her ne kadar okulda orta öğrenimde paralel iki çizi ( = ) olarak göstermiş olsalar da denklemin eşitlik olduğunu o zaman tamamen ve kemalen anlamamışım.. Eşitlik bu gün PARELEL yapı ile ünlü oldu.. hükümete kendini eşit gören parça eşitliğin hışmına uğradı.. benzerlik.. eşitlik.. paralel.. adalet.. muvazenet.. koca bir kabile demek ki köken olarak İMKANAT’tan kaynaklanıyormuş.. tevekkeli makul ve mümkün.. birbiri yerine kullanılmıyor. AKIL özdeşlikten kaynaklanıyorsa İMKAN da eşitlik kaynaklanıyor.. yani iki AYNA var.. biri akıl aynası.. diğeri imkan aynası.. bu iki aynanın birbirinden farkını anlamak için ayniyet ile müsavatın birbirinden farkını anlamalısın. Şöyle bir ordine kurarım: Özdeşlik.. ozaklık.. koşutluk.. eşitlik.. denge.. benzerlik.. ansıma.. yansıma.. doğru ya da yanlış olabilir bu dizilim.. tartışabiliriz. Özgürlük gibi özdeşliği de inanmam.. ancak terim ve kavram olarak kullanırım.. sıfırı ve sonsuzu nasıl kullanıyorsak özdeşliği de böylece kullanabiliriz. Zaten bunları kullanın düş ve dil benim içim beyaz ve siyah örtüden başka bir nesne değiller. Başımdan ve kafamdan söküp atamam.. ancak insan olarak ben onlardan fazlayım. Şimdi bu soyut konunun edebiyatını neden yapıyorum derseniz.. bu gün eşitliğin ıcığını girdim ve müsavatın cıcığından çıktım.. amikine bandım ve derinine daldım.. ve âmâ oldum.. her şey birbirine eşit oldu çünkü.. hiçbir nesneyi ve kimseyi ayırt edemedim.. sonra yavaş yavaş yanlar tecelli etti.. yönler sonra tebarüz etti.. sonra yollar tezahür etti.. bende zihin fotoğrafımla çeke çeke bayağı bir resim biriktirdim.. bunlar bu iletinin dizinindeki tablolar halindedir. Hadi bakalım iz ve is sizin.. im ve ir sizin.. isteyin ve izleyen.. imgeleyin ve irdeleyin.. Sağlıcakla kalın. Osmanziya Not: Kitabımı yazamıyor.. böyle konularla ya meşgul oluyor ya da işgal ediliyorum.Sizler nasıl yöntembilimle ilgilenemiyor.. öğrenemiyor.. kullanamıyor ve yararlanamıyorsanız Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazıdan özür dilerim |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |