Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Dünya | |
YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya |
Konu: dört katman | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3413 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: dört katman Gönderim Zamanı: 25-Eylül-2024 Saat 20:44 |
kütle (nar) enerjinin enerjik tarafında tarafında görünüyorsunuz.. buradan nurun sırr-ı seyrine geçmek üç adım.. bireysel ve toplumsal gözü birleştirmek.. zaten hepimiz onun içindeyiz.. biraz fark.. biraz kadr.. birazda tahassüs yani dış hassasiyet ve iç hissiyat gerekiyor.. osmanziya CEMAD-I cazibe HAYAT-I sariye ŞUUR-U ayine İMAN-I kamile Düzenleyen osmanziya - 25-Eylül-2024 Saat 20:56 |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3413 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 25-Eylül-2024 Saat 21:51 |
DÖRT VUCUD KATMANI CEMAD.. can.sız varlık HAYAT.. can.lı varlık ŞUUR.. us.lu ontoloji İMAN.. inan.lı ontoloji VARLIK denildiğinde sistematik felsefede iki yan düşünülür BİLGİ ve DEĞER Bir nesneyi bilgi nesnesi ve değer nesnesi olarak ayırmak zordur.. gençliğimde Hilmi Ziya ÜLKEN'in VARLIK ve DEĞER kitabını DOLMALEMLE milli kutüphaneden edinip.. defterime yazdığım halde DEĞER'i anlamamıştım... daha sonra zorunlu olanı anladım.. olasılığı yani olanağı da anladım.. gerekliyi de anladım.. dilek ve istek kipini de anladım.. ancak ANLAM düşünme ve İNANMA arasında bir FORM.. İnsanlar çoğu zaman tanıma ve inanmayı birbirine karıştırırlar.. bu normaldir.. alakadan ve ilgiden sonra TANIMA her işin başı.. bilgi ve değer.. bilgi ve sevginin.. bilgi ve gerçeğin.. bilgi ve doğrunun.. ilk girişi. VARLIK ise anlaşılmazlıkta hepsinin başında geliyor. Ancak biz onu yine de tanımaya ve anlamaya çalışırız. Burada varlık katmanlarını sıraladım. Sistematik felsefenin varlık, bilgi ve değer ayırımını ise en ortaya yerleştirdim: CEMAD.. can.sız varlık HAYAT.. can.lı varlık BİLGİ ------ VARLIK ----- DEĞER ŞUUR.. us.lu ontoloji İMAN.. inan.lı ontoloji |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3413 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 26-Eylül-2024 Saat 01:16 |
DEDİLER Kİ: Yanlız önce özeleştiri daha sonra iyi niyetle eleştiri...Eleştirinin kaynağı önemlidir.Acaba eleştirinin kaynağı gönül mü akıl mı yoksa nefis mi? DEDİM: Eleştiri.. tenkid.. ele veriş veriştiri değilse her zaman iyi bir ilaçtır. Özeleştiri ise hepsinden şifalıdır. Ancak onun bile AŞIRISI tenkidi deva olmaktan çıkarır. Eleştiri ve tenkid AKLIN bir gereğidir. Bu demektir ruhun davranışına ve nefsin yaşantısına karşı çıkış başka bir iştir. Eğitim ve yönetim yapıp etmelerimizi yönlendirirken tesis.. tekid.. teyid gibi olumlu faktörleri kullanır. Yani bu işler YAPICI.. eleştiri ise yıkıcıdır.. diye düşünüyorum. KARAMSAR olmamak lazım.. her birey kendini kurtarmak zorunda.. hatta gerekiyor.. önemli olan zorundalığın mı kuvvetli yoksa gerekliliğin mi kuvvetli olduğunu tartışmaktır.. saygılarımla. Sağlıcakla kalınız. osmanziya Düzenleyen osmanziya - 26-Eylül-2024 Saat 01:20 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |