Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Din | |
YöntemBilim Forumu | Diğer | Din |
Konu: bilgi ve sevgi ilişkisi.. | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3450 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: bilgi ve sevgi ilişkisi.. Gönderim Zamanı: 30-Ekim-2024 Saat 01:16 |
Didem YANBAKIŞ Kardeşim dedi:
Sevmek ilminde yok olmak idi... Bilgilenmek değil... Vesselam. Dedim ki: Açabilir misiniz biraz: dedi: vahdeti ve kesreti bir noktaya toplayan tekbir hali...(tevhid dedikleri) Burada bilgiden eser kalmıyor.. Naçizane..🖖🤗 dedim: Teşeķkur ederim.. açiklamalariniz için.. El-Lah özel degil genel bir isim. Kul huve ALLAH diye O'nu adlandirip DİL ile tanimlamaya başlsyınca.. tarifi EHAD ile bitirip butun "HADD"leri.. yani düşünce.. dil.. bilgi.. ne nulunuyor ise.. onları kaldiriyoruz. Yani daha önce ne varsa ihlas suresinden önce ne bulunuyorsa.. KUR'AN'da.. kitab da ne yazilmişsa.. sifat.. isim.. fiil.. âsâr SIFIRLANIYOR. Böylece iman ile hatm ettigimiz kitabi amel ile okumaya başliyoruz. Bunu da bitirip sifirlayinca Sira TAKVA ile okumaya giriyor. Buna benzer durum namazda TAHRIME TEKBIRII ile oluyor ve boylece Z amandan N amaza geçiyoruz. Birincisi zaman namaz değildir.. namazda zaman degildir.. ikincisi.. zamani namaza getirmek.. namazi zamana göturmek.. bir tasfiye ve tekmile ve takribe işlemi.. Sonuçda TAHRIME ile zamani kendimize haram etmek.. zamanin geçmiş ve gelecegini birakip AN' a girmek.. dedi: kendi içselliğinizle yani kendinize has olan harika açıklamalarla taçlanmış ... Dilememizde bu idi zaten...☺ey huzura ermiş nefs cennetime gir ..denen....Ben teşekkür ederim esas🥰 dedim: Bilgi ve sevgi.. duşuncs ve duygu munasebeti.. bilgi ve duygunun eylemle baglantisi.. hassas konular. dedi: sayısız veri ve sonuçlarının da belli olduğu kombinasyonlar.... Dna kayıtlarına girip çıkıp MRna boyutındaki açılımları... Tekbir sulhtanlığın ayanı sabitesi kesret de açılımı.. Farksız farkındalıklarla dolu....Sevgi taklitten bir çaba olmaktan, çıktığında ( vuslat) iman etmiş oluruz ancak... 🎻🌈 dedim: Dış beş duyu beş farklı algı çeşidi oldugu halde hissi musterek havuzunda CILDIN gorme ve işitme ve koklama ve tatma ve dokunma beşli kapısi tek bir DUYUM halinde ortaya çıkar.. bunun gibi duyum ile birlikte DÜŞUNCE.. DUYGU.. DILEK dördu beraber BENLIGIN hakikata uzanmiş elleri haline gelir. Insan bunlardan birine ağırlik vererek digerlerini ikinci ve üçuncu plana atabilir. Örnegin ben kendimin önceligu DUŞUNCE ve DIL Zve BILGI'yi 1.plana aliyorum. Digerlerini 2 ila 4 ncu duzeye attim. Bende 1.seviye bilgi ve DUSUNCE 2.seviye DUYGU ve sevgi.. 3.seviye DUYUM ve tat 4. Seviye DILEK ve tutmak.. geliyor. Bu seçim sıralamasi neden böyle elbette bunun bir gerekcesi bulunur. Bu bilimde tesadufe verilir dinde esma tecellisi gorulur. Evrim Nedir ? Kitabinda Ernst Mayr diyor ki "Aslında bakteriden hücreli protistlere.. üst duzey bitkilere ve hayvanlara.. primatlara ve sonunda insana varan soy çizgisine baktigimizda.. evrimin son derece ilerici oldugu görülur." Bununla insani kainattan ayirmiyor.. kainat ve insanı Tanrı'dan ayırmiyor. Kainat..dünya.. deny Insan.. dil.. dyl.. Tanrı.. din.. dyn.. Insanın dilinin diyalektigi Bu üçunden biri alip diğerlerini nefyetmeye ve reddetmeye ve selbetmeye ve sonunda TERK etmeye yetkili.. fakat bu ona ne kazandiracak ? Tanrı'yı icab ve talk etmek kainati ve insani selb ve kainati terk etmeyi ister. Çünku Tevhid ve celal ister ki Izzet ve azamet ister ki Bu tevhid yetkisi altinda Düşunme yetisi Görme.. duyma.. denemeyi BILME ve yanilmayı ÖĞRENME becerisi bulunuyor. Bu da nebilerle ve dâhileri çeliştirmeyi.. velileri ve delilerj çatiştirmayı.. gerektirmiyor. Kesrete mübtela olma maksimum.. dışa taşma..afaki bir kebir.. Kıllete meftun olma minumum.. içe dönme..enfüsi bir sağir.. Vahdet ne kıllet ve sagire.. ne kesret ve kebire donuk bir tefekkur ve tezekkur gorunmuyor Bu gune kadar kesret ve vahdetin karşi karşiya getirildigini bilmiyorum ama HADD"den çikan VAHID ve EHAD ilginc bir şekli haddi sibga-i HADS 'dir. Saygılarimla.. sevgi çollerinde susuz gezen.. OZO ve dedim ki: Kesret ve vahdet neden karşi karşıya getirilmiş bilmiyorum.. fakat "bir ve çok ile çift ve tek" TANRILIK denklemi bir KEMMIYET ve nicelik ve kantite sorunu olmamali.. ancak bu konu YBA diliyle çozumlenebilir. dedi ki: bilim ilminde olanı açıklayarak(açarak) bilmeyi kategorileştirerek(cüz) kolaylaştırır.. görüneni piksel olarak ,renk, rakam frekans, atom, kuark ve daha bilemediğim cinsten verilerle, noktayı çoğaltır.. Biz buna tasavvufta neşve , şan almak olarak izah etmeye çalıstık .. Bu bilimleri de kendi içinde akademik ünvanlar verdik.... profesyonelleştirdik.. misal aleminde (aynı anda )görselleşiyor... Deneyimleniyor... insanlığa faydalı/zararlı araç ve gereçlere dönüşebiliyor... Ben daha burada düşünürken ,bir başka alanda bir başka ben tarafından projelendirilip imkana sunulıyor... Müthiş.. 🙂😍 rakip esması mahalif ol akla birlikte geliştirir... Biz kavramayı akledersek de çatışmamış , yaratmanın basamaklarında tökezleyip düşmez, oyalanmamış oluruz diye düşünüyorum ben de .. dedim: Rakib Esma.. guzel bir isimlendirme.. tebrik ederim. dedi: rakip esması mahalif ol akla birlikte geliştirir... Biz kavramayı akledersek de çatışmamış , yaratmanın basamaklarında tökezleyip düşmez, oyalanmamış oluruz diye düşünüyorum ben de .. 🙏 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |