Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: gunluk bilgiden bilimisel bilgiye | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3391 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: gunluk bilgiden bilimisel bilgiye Gönderim Zamanı: 29-Ağustos-2021 Saat 08:52 |
DÖRT KATMAN... günlük dil.. SAĞLAM BİLGİ bilimsel bilgi.. SAĞLIKLI BELGE felsefe bilgi.. GEÇERLİ SORU dini dil.. GÜVENİLİR YANIT Bu şiiri yazmak için yetmiş yılımı verdim... "Üç tutku yönlendirdi hayatımı: Sevgi açlığı, bilgi arayışı ve başkalarının acılarına yönelik dayanılmaz bir merhamet." (Bertrand Russell) Bu paylaşımda bir kaynak gösterilmemiş.. ancak yaşamı ve eserleri bunu gösterir.. Russell'in kitaplarından çok yararlandım.. yaşamımda kitaplarının ayrı bir yeri vardır bu muhteşem insanın... kişisel yaşantımda merhamet ve sevgi açlığı görülmez.. çünkü ARAYIŞ merakımı aşka dönüştürdü ve marifet muhabbet ve merhamete fazla yer bırakmadı.. Osmanziya Bilimsel belgeden dini bilgiye.. felsefenin kuşkulu bilgisinden giren GEÇERLI sorudan.. dini kesin inancindan çikan GUVENILIR yanıta.. çözumlemelerimde kullandigim iki boyutlu analitik duzlemden üç boyutlu kabeye.. Geçerli Soru ve Güvenilir Yanıt çizgi Prof. Dr. Bozkurt GÜVENÇ'in KÜLTÜR ve İNSAN kitabında saptadığı bir ölçüttür. Bu ölçütü.. hemen felsefenin kuşkulu sorusuna hem dinin kesin yanıtına gereksinimi olan ÇAĞDAŞ İNSAN için değerli bir kazanç görerek bu yazıda dile getirdim.. Osmanziya 29.08.2021 Erciş-VAN ÇAĞLAR - SOYLAR EFSANESİ – 1... Yunan mitolojisi ve Yunan tarım hayatı üzerine bilinenlerin çoğu Hesiodos’un eserlerinden öğrenilmiştir. Köy yaşamını ve insanların günlük işlerini anlatan ilk şairdir... Kardeşi Perses'e gerçekleri açıklamak ve doğru yolu göstermek amacıyla yazdığı "İşler ve Günler “ ya da “Erga kai Hemerai” adlı didaktik eserinde Theogonia'daki yöntem insanlar dünyasına uygulanır... Tanrılar gibi insanlarda bazı aşamalar geçirip bugün bulundukları duruma gelmişlerdir. Karamsar bir görüşle, insanların iyiliğe değil, kötüye gittikleri ve sonlarının büsbütün yıkım olacağı kanısındadır... Hesiodos'un çağları madenlere göre adlandırması İran-Babil kaynaklı bir görüşe dayanır. O’na göre beş soy vardır: Altın, gümüş, tunç ve demir soyları, bunların aralarına Heseiodos bir şey daha ekler: Homeros destanlarında sözü geçen yarı Tanrı kahramanlar soyu... Hesiodos’a izafe edilen Theogonia’daki ana düşünce o zamanki Yunanistan’da ve İonia’da yaygın olan dini inançları birleştirerek ulusal bir niteliğe sokma arzusudur. Böylelikle Hesiodos, Olympos Tanrılarını sadece isimlendirmekle kalmamış, onları yerel Tanrılar olmaktan çıkarıp hepsini ulusal bir konuma sokarak “Olympos Panteonu”nu oluşturmuştur... Şöyle tanımlar her birini; ALTIN SOY... Olympos'ta oturan ölümsüzler yarattı, Ölümlü insanların ilk soyunu altından. O zamanlar Kronos'un gökleri tuttuğu zamanlardı, Tanrılar gibi yaşıyordu indanlar, Kaygısız,rahat,acısız,dertsiz... Belalı ihtiyarlık çökmüyordu üstlerine, Kolları bacakları her zaman dipdiri, Sevinip coşuyorlardı gamsız şölenlerde, Talı uykulara dalar gibi ölüyorlardı. Dünyanın varı yoğu onlarındı, Toprak kendiliğinden bereket saçıyordu... Sayısız nimetler ortasında rahat, memnun, Yaşayıp gidiyordu insanoğulları tarlalarında... Bu ilk insanlar ölüp toprağa karışınca, Birer cin oldular Zeus'un dileğiyle, İyi birer cin, toprağı ve diğer insanları koruyan, Yaman bir şerefe konmuş oldular böylece... *Fresk İtalyan ressam Gulio Romano tarafından, Montova Te Sarayı tavanına 1532-1534 yılları arasında yapılmış baş yapıtlardan biridir. “The Assembly of Gods Around Jupiter's Throne” adlı eser, 15.yy'da Montua Dük'ü Federico Gonzaga II'nin yazlık sarayı için sipariş edilmiş... Azra Erhat/Mitoloji Sözlüğü-S/275... @arkeoportal Arkeoloji · Mitoloji · Art History face gurubunda SEDEF DİNKÇİ... paylaşımı Anlatilanlardan anlaşiliyor kj ideoloji teknolojiden önce kurulmuş.. tabi bu ideolojinin bir teoloji oldugunu unutmamak şartiyla.. ilk defa ARISTO.. bu teoloji ve ideolojiyi MITOS olarak akil ve logostan ayirmiş.. diger taraftan geri kalan edebiyat ve filolojiyi.. nazim ve nesiri de EPOS olarak ayirmiştir. Epos ve mitos'un arasinda bulunan LOGOS un bir tarafinda NOMOS bir tarafinda ise SOPHOS yer alır. Aristo ayni zaman dinin ve mitosun ve metafizigin alaninda DORT SEBEB KURAMI gelmis ve geçmiş metafizigini inşa etmiş ve bu Hocasi PLATON'un magara ve idea ogretisi ile atbaşi yarişmıştir. Onun bu kuramini.. metafizik olarak degilde epistemik olarak ben de kullanirim. Anlaşiliyor ki gunluk bilim.. bilimsel dil.. felsefi bilgi ve dini dil hepsi bir arada idi. Ve ilk defa ARISTO..gunluk dilin mantığıni ORGANON kitabiyle ortaya çikarmiş ve bu yapitla skolastik ve doğmatik saltanati DESCARTES ve NEWTON un bilimsel dili ortaya çikarincaya kadar 2500 sene surmustur. 1611 yilinda Descartesin ANALITIK DUZLEMIN matematik kullanimini bulusuyla BILIMSEL DIL ortaya çikmiş insanlar hikayeden hakikata.. mitosun hurafesinden logosun hayaline .. kelamdan ilme.. ustureden tarihe.. geçmişlerdir. Bundan sonrası Gunluk dilin mantigindan ve bilimsel dilin matematiginden.. felsefi dilin teknigine ve dini dilin mantigina geçmek zamani.. OSMANZİYA Hikayeden hakikate.. Hurafeden hayale.. Ustureden tarihe.. Hadiseden habere.. Kelamda ilime.. İlimden hikmete.. Imkandan vakiye.. Vakiden Vucuba.. Kainattan insana.. Hüsnadan Esmaya.. Vicdanda Vucuda.. Bir yoculuktur.. Beşerin mahiyetinden çikan MEDENIYET.. . Medeniyetin inşa ettigi kale ve kule Makuliyet ve insaniyettir. Osmanziya Şimdi bu üç anlatımda bilgi ve dil için ortak zemin KELİME’dir. Kelimenin bir yanı İSME dönüktür, bir yanı da İLME dönüktür. “İsim” denilince akla değişkenin işareti akla gelir.. “ilim” denilince yine değerin delaleti akla gelir. Okuma imkanınız olsa da size kelamın yedi katını.. gösterirken isim ve ilminde yedi katını göstersem. Bir çalışmamda göstermiştim. Ancak burada size anlatmak istediğim “isim” ve “ilim”lerin bir KÜLTÜR çervevesinde değişken ve değer kazandığıdır.. Değişken.. denilince harf (ar) ek-SES anlatımı.. sentaks.. ve değer denilince kök-SES anlamı.. semantik.. ayırımı ortaya çıkacaktır ve dil ve düş bizi kuşatacak anlam ve anlatım, bilimsellik ve matematiksel çerçevesi kazandığında kendimizi matrikste kuşatılmış sanacağımızdır. Buradan Nesneler, ar/harf Kimseler, ad/isim haline alır ve böylece insanın ESMA kainatın HÜSNA kaline gelir. Böylece lisanı hal ve kalin arka planı görünür. Bu durumda artık KUTSAL KİTAP dili.. bilgi.. ve özellikle kelimesi hem önem hem değer kazanır. Bizler namaz kılarken sorunları ve soruları göstergeleyen fatiha ile Yanıtları ve çözümleri görüngüleyen zammı sure okuyoruz. Elbette öğrendiğimiz her bir kelime / Word / sözcük.. ister arapça olsun ister Türkçe.. ister “arapça” Osmanlıca olsun ister “uydurukça” Türkçe olsun.. ister Fransızca olsun ister İngilizce.. ister matematiksel olsun ister mantıksal ÖNEMLİ ve DEĞERLİ.. ancak bunlarda içinde temel alınacak bir KAYNAK var:KUR’AN İŞTE bir taraftan YBA tanıtırken ve kullanırken kelime dini ve milliyeti aramazsen bir taraftan bu kullanımda KUR’AN ARAPÇASINI esas almaya çalışıyorum ve çokta yararlanıyorum. Meramımı anlatabilmişsem.. belki benimseyebilirsiniz.. bilimsel ve matematiksel sözcük ve terimleri.. önemli görürken amacım açısından pek de değerli bulmuyorum. Benim sürekli YBA terimini yinelediğim gibi sizinde OTANTİK sözcüğünü bayrak yapmanız insanlarda aksülamel yapıyordur. El elin aynasıdır, derler ve siz bana ayna oldunuz ve bende bundan sonra YBA terimini fazla kullanmamaya çalışacağım.. ancak sonuçta “usul ilim tahlili” anlamına gelen bu gereğinden fazla yinelemenin davama zarar verdiğini anlamaya çalışacağım. Bilgi, sevgi, saygı ve sağlıcakla kalınız. Osmanziya 28.08.2021 Ve bu gün çözümlemelerinde kullandığım ilim usulü ikinci boyutundan üçüncü boyutuna geçti: Düzenleyen osmanziya - 29-Ağustos-2021 Saat 09:42 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |