Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: rabita-i mevt | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3699 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: rabita-i mevt Gönderim Zamanı: Bugün Saat 10:58 |
Rabıta-yı MEVT meddi ve Tahkik-i İMAN Amedi "Fî amadinmumeddede" HUTAME'sinden çıkmak isteyenlere HOT bir asirda.. HOD bir yüzyılda.. yeni bir firsat çikti; YBA (Yöntem Bilimsel Analiz) ANALITIK DUZLEMIN "HATT"ı aksin seyrini VAHIDIYET ile açmak ve "HADD"i hadsin sırrıni EHADIYET aşmak için bir ömur dolaştik ve geride on bine yakin yazi yuz binden fazla tablo bıraktik. İmamı mübîn kelamini duymak ve imami mubîn kalemini gormek için çiktigimiz buvgizemli yolcugun 50 ölecegi belli ve 70 işi bitmis duraklarin geçtik... Sorunu yakinmanin nidalarini ve çozumu yuklenme sadalarinin bir birine kariştigi bu yolculukta HAKIKAT SATAN hocalarin ve yazarlarin talebeligine ve okuyuculuguna alişmisların içinde HAKIKATI ARAYAN bir tâlib bulamadik. Bununla beraber bu sonuçta kusurun yuzde doksani benimdir. Sadece can havliyle suçu sadece BIDEN ve NETENYAHUYA yuklemeyecek ve birazda kendine alacaklardan bir kac kişinin dikkatin YBA e cekebilirmiyim diye çabaliyorum. Allah'dan umut kesilmez.. belki merakinin ışkı ve istahinin aşki.. alakasını kapatmamis özneler içinden bir kac ozne bulabilirim.. Inşaallah. Saygılarimla Saglıcakla kalınız Osmanziya 17.01.2023 üçyol izmir 02:40 |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3699 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: Bugün Saat 14:32 |
Umut GÜNER paylaşmış :Ahmet Yaşar Ocak'ın dedikodu mahiyetindeki konuşmaları birkaç gündür tarihçilerin ana gündemi oldu.
Köprülü hakkında söyledikleri bilinen bir şey fakat Halil İnalcık hakkında söylediklerinin zamanlaması manidar olmakla birlikte Ahmet hocanın duygusal hırslarını yansıtıyor. Bu söylediklerini İnalcık hayatta iken söylemesini temenni ederdim. Fakat Ahmet Yaşar Ocak genelde insanlar hayattayken pek konuşmuyor. Aynısı Mikail Bayram hakkında söyledikleri için de geçerli. İnalcık, Ahmet Yaşar Ocak'ın çalışmalarını pek kullanmaz ve referans almazdı. Sebebi, Ahmet Yaşar Ocak'ın başta Elvan Çelebi'nin Menakıbu'l-Kudsiyye Fi Menasıbi'l-Ünsiyye eseri başta olmak üzere hatalı çevirileri, el yazması okumada sorunlar yaşaması ve hocası Irène Mélikoff gibi Aleviliği bir ideoloji haline grtiren ve ayrı bir din gibi görme eğilimiydi. Ahmet hoca 80 yaşında bir bilim adamı. Bence bu yaştan sonra sağlığında söz söylemeye cesaret edemediği kişiler hakkında onlar öldükten sonra mahalle kadınları vari dedikodu yapmamalı. Hem de bu tür dedikoduları Türk Tarih Kurumu'nu aracı olarak kullanarak yapmamalı. Hoca içindeki nefret ve haseti kusmuş. Ters algı yaratarak başkalarının dedkodusunu yapıp kendini övme peşinde. Bu tür davranışlar 80 yaşındaki bir bilim insanı için çok ayıp. Türk Tarih Kurumu halkın parası ile magazin videoları mı çekiyor? Gençlere metod anlat, nasıl dil öğrenebilirler onu anlat, meseleğe dair farkındalık oluştur, çalışabilecekleri konu ve alanlardan bahset. Ama bunlar yok magazin programı edası ile dedikodu var. Halil İnalcık, bana şunu yaptı bunu yaptı tarzında kişisel alınganlıkların yerine İnalcık'ın eserlerini, kaynaklarını, tez ve metodlarını eğer yapabiliyorsan tenkit et. 80 yaşında saygın ve değerli bir tarihçi olarak kalmak yerine neden böyle ucuz işler peşindesin hocam? Yarın sen öldüğünde aynısını senin için de yapacaklar biliyorsun değil mi? demiş dedim ki: Bilgi insandan çıkar lakin insanda bilgiden ibaret değildir. Sosyal gerçekler yanlı olduğu için insanda ister istemez yanlı olacaktır. Bilmediğim (özellikle mufasssal tarih) konularda böyle konuşmalara katılmam lakin baktım Sayın EVERDİ katılmış.. bende cesaret ettim. Yani konuşmak için Tarihçi olmaya ya da Tarihi kitablar yazmaya gerek yok.. tabi benim ki cehalette olabilir belki sayın Everdi'in tarihi bilgisi yanında kitabı da bulunabilir. Sonra diyorum ki kendime iyi ki edebiyat ve tarih okumamışım.. çünkü orası insanların birbirine düşmanlığının biri tarafı göklere çıkarmanın bir tarafı yerlere batırmanın alanı.Eğer okusaydım bende diğer yazar ve hocalar gibi HAZIR açık ve seçik SEHİL yani anlaşılır yazarak hem insanlarla beraber kendimi yanlı yapardım.. hem de insanların kendi düşünüp bilgileri kendilerinin örmesine olanaklar hazırlayamazdım.. yani YBA vakit ayıramazdım. Dilin tarlası eskiden ebebiyat ve özellikle tarih idi.. sonra önce evren sonra insan bilimleri çıktı.. fakat bu içeriklerden ziyade biçimle yani DİL'e alaka duyarım. Dilinde biçimiyle yani NUTUK ile biçimiyle yani MANTIK ile ilgilenirim. Mantığın de özel USUL (yöntem, method) daraltılmış alanımdır. Mantıktan matematik çıkardık.. bilgisayar dilleri (yazılım) çıkardık.. istatistik çıkardık.. bunlardan çatır çatır yararlanıp AI (YZ) çıkardık.. bir çıkarmadığımız YBA kalmıştı.. onu da biz çıkardık. Şimdi bakacağım YZ, YBA mi yiyecek.. YBA YZ yı mı yiyecek.. Yiyen yiyene A.Ocak H. İnancık'ı yiyor.. yarında A.Ocak'ı yiyecek biri çıkacak. Bizler İNSAN ETİNİ pek severiz. Sayılarımla osmanziya 17.01.2024 üçyol izmir 14:31 Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 14:43 |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3699 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: Bugün Saat 14:35 |
Amerika yangininda mal gitti.. fakat can gitmedi neden ? |
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3699 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: Bugün Saat 19:17 |
Tarihin ve cehaletimin karanliklarina bir IŞIK tutulmuş.. onu okuyorum.
Serdar KAYHAN'ın Tarihte Yaşanmış EN İLGİNÇ OLAYLAR'dan önce OLAY'ı ve HADİSE'yi ele aldık bu tabloda.. Bir olay nasıl meydana gelir.. Bir hadise ne surette ortaya çıkar.. Bu nasılın şeklini hepiniz bilirsiniz: Önce olayın konusunu itibar yaparız sonra onu ihdas ederiz. İtibar edip takdim ederek öne aldığımız olay genellikler kolaydır.. bu kolayı da olay haline getirirken de fazla zorlanmayız.. bu belki başkasına zor geliyordur fakat bizi kolay olur.. çünkü genellikle ona yapa yapan alışmışızdır.. ne kadar KOLAYLIKTAN başka gerekçeler ve gerçekler ve nedenler olursa olsun kolay gelen ve icra ve tatbik ederek ortaya çıkardımızı olay.. tabloda görüldüğü gibi bir hikayenin hakikatıdır. Bu öyküyü gerçekten siz çok iyi bilirsiniz.. hangi koşullardan geçmiş.. hangi engelleri atlamış.. hangi bedeller verilmiş.. hangi çalışmalar yapılmış.. hangi alışmalar olmuş ve işler kolaylaşmış siz bu öykü gerçekleştirenceye kadar başına neler gelmiş.. işte bunu çok iyi bilirsiniz. işte bu tablo bunlara fazla değinmeden her İHDAS edilen HADİSE'in altında bir İTİBAR olduğunu ve bir takdim bulunduğunu ve belki de bu yüzden bu olayın öyküsünün takib edileceğini söylüyor.. YBA ile yapılan bu tabloyu GDDY çevirmeden sadece ana çerçeveyi anlamaya ve anlatmaya çalışıyorum. Gelelim ayrıntılı tabloya: Bu tabloda sizi SOL alt KÖŞE'ye dikkatinizi çekeceğim.. burada VEHİM üstünde KİZB bulunuyor.. onun üstünde de ŞEKK |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |