Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
İnsan Bilim | |
YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim |
Konu: R.. RENKLY YRAE( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
mustafa
Üye Kayıt Tarihi: 27-Nisan-2010 Gönderilenler: 81 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Konu: R.. RENKLY YRAE Gönderim Zamanı: 29-Ağustos-2010 Saat 02:28 |
R.. RENKLY YRAE IRAE dizini içindeki dosyalar Ynsan zarif bir harftir. Yrade hakkynda bir dizi ?ema kurguladym fakat fyrsatyny bulup tanytymyny yapamadym. Ve bu arada insan konusunun çok nazik ve nazenin zarif alan oldu?unu gördüm.. Görmek.. renkli görmek.. siyah-beyaz görmek.. görün-mek ve görül-mek ile göster-mek ve göster-il-mek.. Ve artyk bundan sonra ?emalarymyz renkleniyor.. Bununla yeni bir safha ba?lyyor sanyrym. Ynsanyn gerçekli?i hem herkes hem hiç biri hem de her biri olan bir gerçeklik… Bir insanyn bir ömür yapty?ynyn kar?yly?yny ve sonucunu sonsuzca görmesi nasyl açyklanabilir ? Ynsanyn ta?ydy?y soru, sorun, sorumluluk ve yükümlülük onun nasyl bir vizör oldu?unun kanytydyr. Ynsan öyle bir dürbün ki okuleri ba?ka objektifi ba?ka gösterir. Bir yandan bakarsan büyük.. bir yandan bakarsan küçük.. Temsil dürbünündeki daha ba?ka ve ?a?yrtycy inceliklerine girmenin yeri burasy de?il ama ?unu söyleyerek kendimi konuyu ifade etmi? sayayym. Ynsan AYNASI hem mazruftur.. kainatyn içinde kaybolmu? bir noktadyr. Hem zarftyr ki tüm kainaty içerir. Genel dünya itibariyle kainat insanyn dy?ynda kalyr ve fakat özel dünyasy itibariyle kendisi biricik ve tekil rol alyr geriye kalan nesne ve kimseler ise içine aldy?y birer figüran olur. Ynsanyn en genel tanymynda ?u SEKYZ terimden yola çykmayy adet edindim. AYAD’yn tasarrufuna ba?ly basar ve sem’.. Fuad’yn tasadduruna ba?ly nazar ve niyet. Tabloda ayad / eller RENKLY gösterildi fuad / gönül ise siyah ve beyaz. Bakyp gördünüz mü ? Bizim meslekte görmek esas.. Yki tane göRmek var; iRae ve iRade. Üç sözcükte “R” var.. Dizin içinde IRAE ba?lykly tablolarda bol miktarda “r”li sözcükler göreceksiniz. ENRENKLI ba?lykla ?emada da var bunlardan.. ruh.. zahir ve ahir r’ler içeren ?uur. Sarf-i nar ve seyr.. sadr-y nur ve syr.. Evet saygyde?er Lord’um sen bir hazinesin. Fakat dünyada u?aklaryna u?aklyk ediyorsun… Yazylaryma girenler gördükleri gizem kar?ysynda ya isteyip alamadyklaryndan ( oysa vermedikleri kendi akyllarydyr) hakly olarak kyzyyorlar ya da alamadyklary (oysa veremedikler kendi kalbleridir) hazinenin kyskançly?yndan haksyz olarak kyzyyorlar. Yeterince alaka gösterip vakit verseler alacaklar. Bu dostlar ve dü?manlar için benim yapaca?ym fazla bir ?ey yok… Susamyyorum ve de seslensem bile yeterince açyk olamyyorum. Bunun iki nedeni var.. birincisi söz sunarak yazarlyk yapma iste?imin olmayy?y
ikincisi bilgi verirken yöntembilimin özgün ve yeni biçimi
ve insanbilimin de nazik ve zarif konularynyn olmasydyr.
Bunun cezasy da okuyucu bulamamaktyr. Bu güne kadar bu konuda ?ikayet ediyordum. Artyk buna hakkymyn olmady?yny ö?rendim ve yakynmayy byrakyyorum.
Görmek bir tür örmektir ve ördü?ünü göster-mektir. Görün-mek ve görül-mek ?eklinde göstermektir. En ho?a gideni ise gösterilmektir. Oysa en güzeli örnekliktir.
Her güzel güzelli?ini görmek ve göstermek ister. Ancak bunun zorlu kurallary var. Kurallaryn a?yr yaptyrymlary var. “R” adamy hem ezer ve hem çizer. Ezerken zemine kazyr. Gerilirsin. Çizerken duvara yazyr. Gerçekle?tirilirsin. Evet, Sayyn Yazyr, yazerlik te ve yazarlyk ta zordur. Bakalym sen hangisini gerçekle?tirebileceksin! Rububiyetin esraryny bir ?emada göreceksiniz. Rahmetin insany SEKYZ FIRINDA pi?irmesini gördükten sonra Kerimin kuyusunun derin oldu?unu anlayacaksyn. Öyle ise kork ve dirayetli, riayetli, rivayetli ve riyasetli ol. Lütfen nefs’inize sahib ene’nize hakim olun. Mecazi malikiyetiniz ve mevhum rububiyetiniz dahi elden gider. Geride ne kalaca?yny tahmin edemem… Allah yar ve yardymcymyz olsun.
Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim NOT: Böyle bir yazyda sayfalarca not yazmak lazymken sadece görme üzerine olan s=irae04.doc ?emasyndan bahsedeyim. Burada tüm görmeleri toplamak istedim. Yüzünüz ve özünüz arasyndaki tüm görmeleri göstermenin kolay oldu?unu takdir edersiniz. Buna ra?men yine de bir ?eyleri gösterebildi?imi dü?ünüyorum. Dikkatli bakarsanyz görmeye ve göstermeye çaly?tyklarymdan daha ço?unu görebilece?inizi umuyorum. ?unu da unutmayyn ki görmenin ko?ullary kadar ko?ullaryn kendisinden ba?ka gy?aveli ve hudaly meker ve seker ile setr ve sedd gibi görmememin örtü ve engelleri de vardyr. Hem görmek bir tür örmek bir çe?it örnek de?il miydi ? http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ Düzenleyen mustafa - 29-Ağustos-2010 Saat 02:50 |
|
mustafa
Üye Kayıt Tarihi: 27-Nisan-2010 Gönderilenler: 81 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 29-Ağustos-2010 Saat 06:26 |
GÖRMEK ÜZERYNE Görmek üzerine önceki yazynyn notunda belirtilen dosyayy de?i?tirdik ve geli?tirdik yani de?i?tirdik ve düzelttik a?a?ydaki tabloyu elde ettik. Görme do?rudan ve dolayly görme olarak.. basaran ve nazaran görme olarak.. aks ve hads ile görme olarak çe?itli algylama, tanyma, bilme, ö?ren ve anlama ?ekilleri var. Bütün bunlar a?a?ydaki tablo toplanmaya çaly?yldy.. sonunda dört tür görme saptadyk: GÖRÜNTÜ rüyet.. GÖRÜNGÜ delalet.. GÖSTERGE i?aret.. GÖSTERY Görmek bir nasib i?i.. benim bu tabloyu hazyrlamam bana verilen bir ryzyk.. sizin bu tabloyu görmeniz size verilen bir ryzyk.. ryzyk batyya riziko olarak geçmi? galiba.. ömrüm varsa bunu siteme yükleyece?im ömrüm varsa sizde onu oradan indireceksiniz. Nasibiniz varsa anlayacaksynyz…. Anlarsanyz uza?ynyz yakyn olacak, anlamazsanyz yakynynyz uzak. Tablo size anlatabilece?imden daha fazlasyny gösteriyor. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim
http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ Düzenleyen mustafa - 29-Ağustos-2010 Saat 19:12 |
|
mustafa
Üye Kayıt Tarihi: 27-Nisan-2010 Gönderilenler: 81 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 29-Ağustos-2010 Saat 19:29 |
uploads/20100829_193202_IRAE00.rar Install ile remove ve upload ile download arasynda elbette fark var.. yüklemek ve sökmek ile bindirmek ve indirmek birbirine ba?ly ve birbirinden ayyrt edilen i?ler. Bilgisayar makine ve insan ile donanym ve yazylymyn interaktif etkile?imine ba?ly bir sonuç.
Görmekte aynen böyle.. bu iletinin dizini içinde tablolar ve bunlaryn sonuncu versiyonu olan a?a?yda bindirilmi? resim görmenin yukaryda saptanan 4 türlüsünü betimliyor ve ayny zamanda açyklyyor.
?uhud ile gayb.. gözlenen ile gizlenen ya da görülen ve görülmeyen sözcükleriyle bitirilemez. Özlenen ile izlenen ya da örülen ile örülmeyen G ma?rasynyn içinde girip
gayb oluyor. Bu bir dil oyunudur e?er dil de bir göz ise... Demi?tik ya anlamak yakyny uzak uza?y yakyn eder... Ynanmak ise anlamanyn ötesi... ötelere yol uzar gider.
Yani ayryntyya girip gerçe?i arayacaksan buldugun gerçek gözünün önündekinden ibarettir. Bende bunu senin usunun önüne serdim.. bundan ötesini aryyorsan dilin hapishanesinden ve dü?üncenin mahpesinden kurtulmayy deneyeceksin.
Bu nasyl olacak ? Bende bilmiyorum! Ama aryyorum... Düzenleyen mustafa - 29-Ağustos-2010 Saat 19:33 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |