Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: kutsal aile Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3397

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: kutsal aile
    Gönderim Zamanı: 17-Nisan-2021 Saat 16:01




YAŞAM 3.0

Kök.. gövde.. dal ve yapraklar
Bunlar ağacın alt yapısıdır..
çicekler, meyveler çekirdekler
Bunlarda ağacın üst yapısıdır..
Yalnız en gizemli olan TOHUM'dur.
Tohum hücredeki nüve ve çekirdektir.
Bu yüzden inovasyon denilen tenevvü etme olayı
Ya da NEO denilen DEĞİŞİM gizemli bir olgudur.

Türlerin TENEVVÜÜ bu gün iki halde bulunmaktadır.

BİRİNCİSİNe yaşam 1.0 diyorlar

Bunlar bitkilerde tozlaşma ve sporlanma ile ya da bakteri ve virüslerde olduğu gibi bir hücreli canlının kendini yineleyip teksir edip çoğaltması yoluyla yayılmadır.

İKİNCİSİNE Yaşam 2.0 diyorlar.
Bunlar eşeyli çoğalma ile hayvanlarda uzviyetlelerin ve canlı nevilerinin ortaya çıkmasıdır.

ÜÇÜNCÜSÜ kültrel varlığı ile insanın bitkilerin ve hayvanların ve diğer canlıların üstüne çıkabilmesidir. İşte bu çıkışda ahsen-i takvimden.. ahsen-i kasasdan.. ahsen-i amelden.. kutsal kaseli kutsal ailelerin ortaya çıkmasıdır.

Bence yaşam 3.0 budur.. Yoksa UZVİYETLERİ makine ekleme ve siborglar oluşturma veya makinelere ZİHNİYET yüklemek suretiyle makinalardan yeni bir YAŞAM formu çıkarmak diri ve canlı olamaz.

Ruh, zihin, şuur, akıl, enaniyet, ayniyet, hürriyet ve öznel deneyim denilen nesnenin ne olduğunu bu gün için kimse bilmiyor. Fakat bu bilinmeyenler karanlığında bir iş yapıyor görünmek ve yapay zekaya can vermeye çalışmakta başka bir iştir. Bu konuda iyi niyetli olanları anlamak ve onlarla işbirliği yapmakta kolay görünmüyor.

İMAMI NURSİ
Imamı Nursî öyle bir dava ve fikir adami ki kavgasinda talebeleri.. çağrisinda kitaplari olmuş.. kimilerine gore yenileyici bir müceddid.. kimilerine göre öncü bir mehdi.. bana göre önder bir imam idi.. dersini verdi.. davasını Rasulullahı ve Kelamullahı bir Zülfikar yapan RNK olarak taçlandırdi.Biz de bu GUNEŞ ile aydinlandik. Elhamdülillah bu Rabbimin bir fazlıdır.



YABANCI SÖZCÜK


Yabancı dil bilmek.. yabancı kelime kullanmak.. suretiyle kendini aydın ve bilmiş göstermek gibi bir meramım olduğunu düşünebilirler.. ancak ben osmanlıca kullansam arapça meraklısı.. öztürkçe kullansam ki bunun ikisini de yapıyorum arapçılık ve türkçecilik takıntısı var diyecekler.. oysa çoğu zaman ilan ettim ki ben günlük dilin DÜZ yazısıyla fazla bir iştigalim olmaz.. yazarlık ve hocalık ileri sürmüyorum.. sadece KELİME öğrenelim.. SÖZCÜK belleyelim.. derim daha iyi düşünmek ve daha güzel öğrenelim.


VESNA

Slav hızırı bayan VESNA imiş… insana Esma kainata Hüsnâ derim.. hüsna olan vesna.. insan esma ile işlenir. Kainat dişildir.. insan erildir. Nesneler kimselerin.. zerreler enelerin emrine uyar. Kısaca ortada kölelerine bağımli bir kral.. kralına bağli köleler bulunuyor. Hiç birini özgurlugu olmuyor ve once başlat sonra bitir yasasi içinde sonsuzda kalmiyorlar.



Insan hep guzel olacak diye bir koşul olmuyor.. islam hiç kötü olmayacak diye bir kural bulunmuyor. Insan bazen çirkin olabildigi gibi musluman de bazen kötü olabiliyor. Çünku o da insan..
Ne edersen kendine edersin kendi kendine.. bundan fazlası davaciya.. mahkemeye ve hâkime düşüyor.
.


VİTRİN


Paylaşım için teşekkür ederim.. demek neymiş.. bir vitrin yüzümüz. Bu öyle bir vitr ve süreç ki hem geçici hem kalıcı beraber görünür aynasında.. tüm vesileler ve vasıtalar bunun arkasında. Elbette derine inmek zordur.. yürek ister.. vefa bekler.. feda arar. Kuru kuruya sevmek ve boşu boşuna sevişmek kabre kadar götürür. Ya ötesi ? Ötesine düşünen dayanır dünyanın karasını kışına.. ta bahara erişinceye kadar.

ASR

Milletler dil.. ümmetler din.. birlikleri ile hepsi belli bir çağdan belli bir çağa doğru değişerek ve dönüşerek ilerlerler.. evrimler ve devrimlerle.. her çağı da bir İMPARATORLUK toparlamaya çalışır. Kur'an-ı Mu'ciz-ül-Beyanın tohum surelerinden biri de ASR suresidir.. Sanırım Şeyh Osman Sirâceddîn Nakşibendî Kur'an kaybolsa bu ASR suresinden yeniden çıkarabilirim manasında bir söz söylemiş.. yazılı bir kaynaktan okumadım.. Gerçekte câmi bir sure YBA ile tüm tablolarımı bu sureye indirgeyebiliyorum. Burada ASR sözcüğünü önce çağ ve çağdaşlık anlamında aldım.. ancak sonra anlamı genişleterek bu tabloyu elde ettim. Yani belli bir çağı ve zamanı dile getirmiyor.. zamanın kendisini dile getiriyor. Gelenek ve Yenilik çatışması her çağda oluyor. Çünk bu fani dünya değişim ve dönüşüm ile ilim ve irade ile kudret ve rahmeti gösteren.. ticaret ve siyaset yeri.. Esmayı Hüsnayı göstergeleyen savaş ve barış yeri .. görüngüleyen bir sınav ve yarış yeri..

Osmanziya 17.04.2021 Üçkuyular-İZMİR


NOT:
Aşağıdaki KUTSALAİLE dizini içinde otuzdan fazla tablo ile kutsal ailenin inşaası anlatılmış. Bu tabloları bilgisayarınıza indirip versiyon sırasıya izlediğinizde.. imgelediğinizde.. irdelediğinizde ve incelediğinizde yazıları okuyabileceksiniz.. İnşaallah.

20210417_175836_KUTSAL_AILE.rar

Düzenleyen osmanziya - 17-Nisan-2021 Saat 17:58
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3397

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17-Nisan-2021 Saat 16:56
http://www.seydisehirpostasi.com/seyyid-ve-serif-kime-denir-2094h.htm

Seyyid ve Şerif Kime Denir?
Ali Kazankaya-Araştırmacı-YazarSeyyid, Allah Resûlü’nün ( sallallâhu aleyhi ve sellem)
Soyundan gelenleri anlatmak için kullanılan bir terimdir.
Anlamı da “efendi, bey, önder, faziletli, kerim” demektir. Şerif manası da “şerefli, asil soylu, demektir. Seyyid kelimesi ile birlikte “nesl-i pak-i Muhammedi’ye mensup olup yüceltilmiş olan ”manasın da kullanılır Seyyid ve Şerif kelimeleri Nebiyy-i Ekrem’in( sallallâhu aleyhi ve selem)
Hazreti Ali ve Hazreti Fatıma’dan doğanlar ve onların soyundan gelenler için kullanılır. Anne ve baba tarafından
Hazreti Ali’nin (radiyallahu anh) soyundan gelenlere ise
Seyyidüs’s-sâdât denmektedir.
İslamiyet öncesi Seyyid ve şerif soylu ve sil kimseler için kullanılırdı İslamiyet’le bu iki terim, Allah Resûlü’nün kızı Hazreti Fatıma ile Hazreti Ali’nin çocukları ve torunları için kullanılmıştır. Seyyid ve Şerif Hazreti Ali’nin diğer çocukları içinde kullanılmıştır. Ancak hicri 4.Asrın sonlarından itibaren Seyyid ve şerif lakaplarının Hazreti Hasan ve Hüseyin’in soyundan gelenler için kullanılmaya başlanılmıştır.
Allah Resûlü Hazreti Hasan’a Seyyid ünvanını bizzat kendisi vermiştir.( Buhârî, Fezâilü ashâbi-nebi 22). Hazreti Hasan ve Hüseyin’i cennet gençlerinin efendisi olarak
Vasıflandırdığı için bu iki mübarek zata “seyyideyn” demiş.
Hicri.358(miladî 969) Hasan’ın soyundan gelen Mekke emirlerine şerif, Hazreti Hüseyin’in soyundan gelen Medine emirlerine de Seyyid ünvanı verilmiştir.
Osmanlı döneminde seyyid ve şerifler âyandan sayılmışlardır. Osmanlı devletinde ve toplumunda Seyyid ve şeriflere derin bir saygı gösterilmiş onlara ayrıcalıklar tanınmıştır.
Onüçüncü yüz yılın sonlarına doğru Horasan Emirlerinden Seyyid Harun’da Anadolu’ya göç etmeye karar alır Küpe Dağı’nın doğusuna Çiğdem tepesine yarenleri ile kendi adıyla anılan Seydişehir’i kurar. Seyyid;
emir,bey anlamına geldiği gibi ,peygamber soyundan gelenlere verilen bir ünvandır. Menakıbname’ye göre Seyyid Harun dedesinin adını aldığı ve peygamber soyuna kadar uzandığı kayıtlıdır.(Seyyid Harun Veli Hz.leri Peygamber efendimizin (S.A.S) mübarek neslinden İmam Musa Kazım Hz.lerinin Harunu Keramet adlı oğlunun evlatlarındandır. Yani baba tarafından ceddi atası (büyük dedesi )peygamberimize uzanır. Hem ana canibinden, büyük dedeleri, Veysel karniye ulaşır. Bizim
küçüklüğümüzde Karacalar Bağlarında şimdi Taşağıl yoluna giderken Belediye Makina parkı karşısından soldan Karacalar Bağlarına giden yolun sağında Veysel Pınarı vardı soğuk ve çok güzel suyu olurdu o zamanlar büyüklerimizden duyardık
Seyyid Harun Veli Hz.lerinin büyük dedelerinin adı olduğu söylenirdi.

Seydişehir’im
Seyyid Diyarı
Erenlerin evliyaların yatağı
Yatan ulu zatın adı Seydişehir’im
Deve Taşım, Altın Tas’ım
İli suluğum, Ilıca m
Şapşaklım, Kuğulum
Erguvan tüten bağlarım
Heybetiyle Küpe Dağ’ım, Kalafat’ım
İçimdesin kanımdasın doğup büyüdüğüm Seydişehir’im
Ruhlarınız Şad olsun erenlerim evliyalarım
İçinde bin bir hatıralar saklı Seydişehir’im
Mezarımda burada olsun. Canım Seydişehir’im
Devam edecek







Düzenleyen osmanziya - 17-Nisan-2021 Saat 17:00
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3397

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17-Nisan-2021 Saat 19:00


Vereset-i nübüvvet iki koldan gelir:
1.Genetik kodlarla..
2.Kültürel modlarla..
Nar ve Nur zinciri
Enerji paketleri olan zerreler ve hücrelerde taşınan VERASET ki bu şecere-i kainatın tohumundan ve çekirdeğinden programlanan bir silsiledir.

Biz bu sürece
NUR-U MUHAMMEDİ
HAKİKAT-I MUHAMMEDİ
ZAT-I MUHAMMEDİ
Diyoruz

Bütün maddi ve manevi ağaçlar bir çekirdekten çıkar.. peki kainatın çekirdeği nedir ? Big Bang kuramı bu ağacın NASIL'ini betimler.. ve fakat neden'ini ve çekirdeğini.. niçin'ini ve meyvesini açıklayamaz, indirgemeyez ve yorumlayamaz. İşte bunun için de KÜLTÜREL KODLAR gerekmektedir.

Rasul ve Kelam kanatlarıyla iman bir bütündür.
Melek ve ahiret ayaklarıyla itikad bir tümdür.
Tevhid ve kader vesile ve vetiresiyle fikir ve zikir bize TOPLAM.. toplum.. TOPTAN.. manzara ve resim verir.

YBA ile bunları bir ömür didik didik ettik fakat didaktiğimize sahip çıkan olmadı.. ki bu bizden sonra bu kültürel kodlara sahip çıkan olmayacak anlamına gelmez.

Çünkü anlam.. anlama ve anlatım dünyanın en zor üç işidir.. İşte veraset-i enbiya; KELAMULLAH olan Kur'an-ı Mu'ciz-ül-Beyan'ı tasrih ve teşrih eden Risale-i Nur Külliyat-ı geçmişte İhyayı Ulumddin ve Mesnevi ve Mektubat KİTAPLARININ yaptığı gibi işi gelecekte de yapacak.. önce İNSANİYET tecelli edecek sonra İSLAMİYET cilvelenecektir.

İşte bu nokta da KARİZMATİK ve GENETİK kodların güneşinden çıkan IŞINLAR.. KURUMSAL VE KÜLTÜREL modları bir bir parlatarak ortalığı aydınlacaktır İnşaallah.

Bu bir saltanat değildir.. bu bir ırkçılık değildir.. bu bir seçkinlik değildir.. bu bir seçilmişlik değildir. Hepsinin üstünde ve bütün kralık ve kölelik düzenlerinin ötesinde tapılacak karılar ve kulluk edilecek kocalar tarafından oluşturulan AİLELER'in vefa ve fedasıyla toplum birimi ve insanın bilimi olan A ile B'ler.. anneler ve babalar tarafından ortaya konulacak bir başlangıç ve girişimdir.

AİLE'nin erdemli mutluluğu ve yetkin kutluluğu bir HUZUR verdiğinde hazır hayallar ve vehim hatırlar daha sağlam ve sağlıklı işleyecek.. fikir ve zikir daha salih ve sahih çalışacak.. beyanın sentaksı ve maanın semantiği tutarlı ve uyarlı adlar ve adlar yansıtacak.. termo-dinamik yasalar ve koşullar için bio-psik siber yapılar.. aksiyomatik-metodik yasaklar ve kurallar semaotik işlevler.. daha düzgün yani düzenli ve ölçülü işleyerek.. daha dürüst yani süreli ve sıra eyleyerek.. yeşil ve kırmızı sistematik sarıda toplayacak.. ÂLEMLER diri yaşayacak canlı tanıyacak.. sarı güneşimizin parlaklığını yer yüzünde de göklere parlatacaktır. Yaratan buyurmuş.. cennetin yüzde birini ehli cennete verdim.. geri kalanı aklı çalıştıranlara vereceğim... çünkü aklı kullanmakla imtihan mükellefiyeti ve müsabaka külfeti atlatılabiliyor.

Yani biz şia-yı siyasete hürmet etmekle beraber şia-i velayete muhabbet ediyoruz ve fakat geçmişte yapılan alevi ve sünnî ayırımlarını bir tarihe bırakıyoruz.. çağdaş Kur'an ve Hadis tartışmasına girmiyoruz.. İnsaniyet-i kübra olan İSLAMİYETİN insaniyetin gerçekleşmesinden sonra tamamiyle ve kemaliyle ortaya çıkacağına inanıyoruz. Bu yüzden SİYASETTE ve VELAYETTE insan ve islam ayarımı yapmıyoruz.. kendimde dahil olmak üzere içten ve etkin.. özgür ve dürüst bir İNSAN olmaya çalışıyoruz. Yapıp ettiklerimiz samimi ve ciddi.. safi ve halis ise akibetimizin ve ahiretimizin de Biiznillah güzel ve iyi olacağını umuyuruz.

    
TEVHİD teslimi.. teslim tevekkülü ve tevekkül saadet-i dareyni getiriyorsa tüm nesneler ve kimselerin kaynağı birdir. İmamı Nursînin ene ve zerre bahsi olan 30.cü sözde anlattığı imamı mübin ve kitabı mübin hakikatı bir nokta ve bir elif olan kainatın ve insanın mahiyetini ortaya koymuştur. Diğer taraftan 31.söz olan MİRAÇ bahsi de bizi ilim ve irade ile kudret ve rahmet SIFATLARININ hakikat ve hikmetlerini.. luzum ve meyvesini anlatmaktadır.

Allah azze ve celle bizim ve sizin İBADETTE yâr ve İSTİANEDE yardımcımız olsun. Amin.

OSMANZİYA 17.04.2021 Üçkuyular-İZMİR
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk