Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
İnsan Bilim | |
YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim |
Konu: dünyâ( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Konu: dünyâ Gönderim Zamanı: 29-Nisan-2010 Saat 15:44 |
DÜNYA DUNYA dizini içindeki dosyalar Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil-aliyy-ül azim Ynsan dünyasyny salyangoz gibi syrtynda ta?yr. Bir gün gelir kaplumba?a gibi içinde syky?yr kalyr. Bunun farkynda olur ya da olmaz fakat kendi özel küçük dünyasyny genel büyük dünya ile kary?tyrdy?ynda gücün ucunun ve de?i?imin ba?langycynyn kendisinde oldu?unu sanyr, yanylyr. Bilgi, bilen ile bilinen arasynda bir ili?kidir ve bu yüzden kurulan dünyada, kendisinin bir payy vardyr, ba?kalarynyn da bir payy bulunur. Müslüman bu payyn a?yr olanynyn kendine ait oldu?unu anlady?ynda yanly?tan kaçynmak ve sorumluluktan kurtulmak için yukarydaki hamdy “zikr” eder. Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil-aliyy-ül-azîm Ya da kendinin fani bir hiç oldu?unu açyk ve seçik bildi?inde, arzu ve talebi yönünde bir i? ba?latmak ve bir muradyny ve hedefini elde edecek eyleme giri?mek için, gücün kayna?yny ve de?i?imin kökünü gösteren bir tür besmele olan bu söze ba?vurur. Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil-aliyy-ül-azîm Bu hamdin ve zikrin özü “Lâ ilahe illa Allah”dyr. Kelime-i Tevhid in iki yanynyn açylmy? halidir. Havl ve kuvveti olan ilah yoktur ancak Azîm ve A’lâ olan Allah vardyr, demektir. Havl varsa Kavl de vardyr. Kuvvet varsa Hakk da vardyr. Kavl-i Hakk Allah’a aittir. Kaziye-i Muhkeme / Kesin Hüküm denilen Hukuki tabir Yasin-i ?erifte geçen Hakk-al-Kavl ile ayny anlama gelir. Bu kesin ve de?i?tirilmez hüküm insanyn kaderidir. Ynsan kaderini de?i?tiremez fakat istikbalini de?i?tirebilir. Çünkü kader geçmi?tedir istikbal ise gelece?e ili?kindir. Zaten ilim, idrak ve irade de bunu yapmasy için verilmi?tir. Ynsan kurdu?u dünyasy hakkynda verilen Kavl-i Hakk’y bilemez. Ancak dünyasyny kurarken onu tanyyyp izleyebilir. Belki bu tanyyyp izleme sonucu elde edece?i bilgiden yararlanabilir. Bunun için kurdu?um dünyamy burada geçen dört kelime ile betimleyece?im. Havl ve kavl ile hak ve kuvvet. Bu sözcükleri ?u ?ekilde eksenledim. Hal Kuvvet Hak Kal Önce bu dizinin içindeki ?emalaryn hepsini versiyon numaralaryna göre izleyiniz. Sonra düz yazydaki söz dizimlerini okurken ilgili tablolara da bakmalysynyz. Lisan-y hal ve lisan-y kal’i birbirinden tefrik edebilirsiniz. Hakikat-y kuvvet ile hakikat-y Hakk’y dahi birbirinden ayyrt etti?inizde dünyanyzda bu dörtlü ayyrymy da kurmu?sunuz demektir. Bende bunu tablo ile görmeye ve göstermeye çaly?aca?ym. Tabloda LYSAN dikey oldu HAKYKAT yatay oldu. Hakk evveldir, kuvvet ahir. Hal zahirdir, kal batyn. Bu lisanyn hakikatidir ya da lisanyn hakikatine dair benim dü?üncem. Dil ya da dilim gerçek üzerine dü?üncesini öykülendirdi?inde düz yazy yetersiz kalyyor. Çe?itli yany ve türlü yönü hepsini bir anda ve ayny tabloda bir levha halinde mülahaza etmek için matematiksel kullandy?ymyz analitik düzlemi mantyk ve nutukta kullanmak yöntembilimsel analizin özgün bir giri?imi hatta ki?isel bir denemesidir. Fakat onu kullanan birkaç arkada?ymyn gayretiyle onu özgün ve ki?isel olmaktan kurtaraca?yz. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 30-Nisan-2010 Saat 15:16 |
Ykinci bölüm: 2 Dünyamy in?a etmeye devam ediyorum. Dört temel ta?y vardy bu binanyn: Havl ve kavl ile hak ve kuvvet. Havl i hal kavl’i de kal yaptyk ve her ikisine de Lisan-y hal ve lisan-y kal ile yani lisanda birle?tirdik. Hakikat-y kuvvet ile hakikat-y hakk’y da hakikatte bir araya getirdik. Bu ?u demektir her bir kavram ba?ka bir kavramla birle?tirilerek anlamlar ortaya çykarylyr. Biz burada lisan ve hakikat yani dil ve gerçek anlamyny kurduk. Bunun gibi bir i?lem daha yapaca?yz ve kö?e ta?laryny yani temel ta?laryny zenginle?tirece?iz. Hal’i hazyr ile birle?tiriyoruz. Hal-i hazyr tamlamasy oluyor. Bunu üste yerle?tiriyoruz. Bu “i?” demektir. Kal’i hatyr ile birle?tiriyoruz. Kal-i hatyr terkibi oluyor. Bunu da alta yerle?tiriyoruz. Bu “de” demektir. Kuvvet’i havl ile birle?tiriyoruz. Havl-i kuvvet tamlamasy olur. Bunu sola yerle?tiriyoruz. Bu de?i?’im demektir. Hakk’y kavl ile birle?tiriyoruz. Kavl-i hakk terkibi yapylyr. Bunu sa?a yerle?tiriyoruz. Bu deYi?’im demektir. Bu kavramlary birle?tirerek olu?turdu?umuz tamlamalarla kurdu?umuz anlamlar temel ta?laryny zenginle?tirdi. Hazyr Hal Havl-i Kuvvet Kavl-i Hak Kal Hatyr Bu tamlamalarla kurulan Türkçe anlamlarla dünyamyz ?u hale geldi: Y? de?i?’im deYi?’im DE Burada i? ve de E?-ZAMANLI olarak DYKEY yerle?ti. deYi?im ve de?i?im ARD-ZAMANLI olarak YATAY yerle?ti. Y? de?i?erek, de deyi?erek bizim dünyamyzy i?letir ve i?lerler. Ancak unutmamaly ki Halk ve Emir O’nundur. Yani yaratyly? ve buyrulu? Allah’a aittir. Bu yüzden her ?ey onun izni ve in?asy ile olur. Bunu yapty?ymyz i?lerde ve dedi?imiz sözlerde Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil-aliyy-ül-azîm Syrr-y besmele ve syrr-y hamdelesine ba?vurdukça anlayaca?yz. ?imdi bu (+) ?eklinde yazylan ?emalara DYAGRAM diyorum. Dia iki demektir gram da gramerden gelir. Ykili yazym anlamyny gelir. Nasyl ?ema ve tablo terimini yabancy da olsa kullanyyorsak Yenisini ve türkçesini buluncaya kadar bunu da kullanaca?ym. ?imdi buradaki Hazyr Hal Havl-i Kuvvet Kavl-i Hak Kal Hatyr Diagramyny a?a?yda ?emadaki tabloda göreceksiniz. Tablo çok daha karma?yktyr fakat siz burada sözü edilen terimleri görünüz. Zamanla di?erlerinden söz ederek açyklamaya çaly?aca?ym. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim NOT: Dört tekbirli Ezan-y Muhammedî (A.S.M) de Yki Salah daveti ile iki Felah daveti içeriyor. Bunlar hayatyn dörtlü temel ta?yna i?aretler ediyor. |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 01-Mayıs-2010 Saat 14:45 |
Üçüncü bölüm: 3 Dünyam (+) i?aretinin ayyrdy?y ALANLARDAN olu?ur. Bu alanlar (x) i?aretiyle gösterilebilir. (+) i?areti de ARALARI gösterir. Demek (+) i?areti aralary, (x) i?areti alanlary gösteriyor. Aralary i? ve de ekseni ile de?i? ve deyi? ekseni olarak kurduk. Yani i? ve de, dikey ve e?-zamanly ekseni olu?turdu. De?i? ve deyi?, yatay ve ard-zamanly ekseni olu?turdu. Bundan önceki iki bölümde (+) i?aretinin ö?eleri olan E? ve ard zamanly dikey ve yatay eksenleri konu?tuk. Yani dünyamyzyn aralaryny, ara yüzlerini ve iskeletini kurduk. Böylece dört odaly bir ALAN meydana geldi. Resimde bu alanlary, yumurtalary ve kutulary görüyorsunuz. … … + … … Bu yazyyy bu üçüncü bölüme kadar okumu? iseniz mutlaka ?emadaki tabloya bakarak ilerliyor olmalysynyz. Yoksa zor dayanyrsynyz. Tabloda yumurtalarda ?unlar var: KDR EHD X HYR VHD Burada kelimeler yerine bu sözcüklerin köklerini yazdym. Kdr, kudret ve iktidar demektir. Hyr, hayyr ve ihtiyar demektir. Ehd, ehadiyet ve teklik demektir. Vhd, vahidiyet ve birlik demektir. Tabloda kutularda ?unlar var: ?EY’ HRR X ?HS AYN Buradaki köklerin anlamlary ?udur: ?ey’, e?ya ve nesneler demektir. ?hs, e?has ve kimseler demektir. Hrr, hürriyet ve özgürlük demektir. Ayn, ayniyet ve özde?lik demektir. ?imdi yumurtalary ve kutulary birle?tiriyoruz. Kudret-y E?ya Ehadiyet-i Hürriyet X Yhtiyar-i E?has Vahidiyet-i Ayniyet Böylece dört odaya (kutu ve içindeki yumurtalarla) dört ayry malzeme koyduk. Sol üst odaya; nesnelerin gücü Sol alt odaya; kimselerin seçimi Sa? üst odaya; özgürlü?ün tekli?i Sa? alt odaya; özde?li?in birli?i Bundan önceki bölümlerde dünyamyn ARALARI belirlenmi?ti. Bu bölüm ile de bu aralarla dünyamyn ALANLARI ortaya çykty. Bu aralar ve alanlar benim ki?isel dünyamyn ö?eleri mi yoksa tüm kimselerin yani herkesin dünyasynyn unsurlary my ? Ben öyle dü?ünüyorum amma yanylabilirim. Belki ba?kalary bana tamamen olmasa da kysmen katylabilir. Bu içerik payla?ymy benim amacym de?il fakat yöntembilimsel analizi ö?retmektir. Ku?kusuz ba?kalary de?i?ik aralar ve ba?ka alanlarla ba?ka dünya kurabilir. Ve ben kendimde ba?ka aralar ile ba?ka alanlary in?a edebilirim. Dünyamy de?i?tirebilirim. Ama her durumda analitik düzlemin biçimini mantyksal ve ortak olarak kullanabiliriz. Bu benim yöntembilimsel analizimin savy ?u: Analitik düzlemi mantyksal olarak kullanarak tüm kavramlary ve bütün konulary bir anlam ?emasy halinde ve bir anlatym tablosu olarak gösterebiliriz. Analitik düzlemi mantyksal olarak kullanmayy ö?renmek sabyr, emek ve zaman isteyen bir i?tir. Benim yirmi senede ö?rendi?imi yirmi dakikada almak isteyenler çykyyor. Analitik düzlemin mantyksal gösterimi bir bakmada tanynacak somut resim de?ildir. Çünkü o özel ve somut bir resim de?il genel ve soyut bir dildir. Analitik düzlemin mantyksal kullanymy yirmi günde ö?renilen bir dil dahi de?ildir. Hangi dili bir ayda ö?rendiniz ? Dili byrakyn bir araba kullanmak bir ayda yerle?ir mi ? En azyndan elde kalem ve ka?yt, bir sene bu ?emalardan yüzlerce örnek ve uygulama yapmanyz gerekir. Ya da bu sitede hazyr yapylmy? yazylary ve uygulamalary ?emalarla birlikte okuyarak yapylmy? örnek tablolary izlemeniz lazym gelir. Ama önce elbette söylediklerime katlanacak merak, sabyr ve rabas… Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 02-Mayıs-2010 Saat 12:58 |
Dördüncü bölüm: 4 Dünyamyn aralaryny olu?turduk ve alanlaryny belirledik: Y? ve de dikeyi ile de?i? ve deyi? yatayynyn olu?turdu?u dört kö?edeki nesneler ve özde?lik ile kimseler ve özgürlük alanlary. Dört odada olanlar ana hatlaryyla bu aralar ve alanlar. Nesne Y? Özgürlük HVL KAZ KVL Kimse DE Özde?lik Bunlar üzerinde ayryntyly i?lemeler ve süslemeler yapylabilir. Resim olarak ikinci bölümde yapy?tyrdy?ym KYBRYYA ba?lykly KAZ merkezli tablonun ayryntylaryny ele alaca?yz.
Yatay eksende mantuk ve me?iet ile olu?turulan “kaz”iye görünüyor. Kaziye, argüman ya da ba?lam demektir. Yki terim birbirine ba?landymy bu ya tamlama olur ya da tümce veya yöntembilimsel analizde oldu?u gibi hiçbir ba? bulunmadan iki terim yan yana bulunabilir. Tablonun yatay ekseninde Hakk ve kuvvet terimleri yan yana ayny çizgi üzerinde duruyor. Bu terimlerin için de de havl ve kavl terimleri iç ikili olarak yerle?mi?. Daha içeride ise KAZ teriminin Sa?yna v.f.m yazylmy? soluna a.k.a yazylmy?. Bu kysaltylmy? terimleri açykça yazsa idim ?öyle olacakty: KUVVET ati kadr adem KAZ vucud fark mazi HAKK Sa? taraf önce gelir sol taraf sonra gelir.. Önce mazi yani geçmi? sonra ati yani gelecek vardyr. Önce vucud fark edilir sonra adem kadr edilir. Fark etmek bilgidir, kadr etmekse ise de?er. Bütün bilgiler ve de?erler, varlyklar ve olaylar, de?i?meler ve deyi?meler öncelik ve sonralyk yasasy ve ba?lat ve bitir tasasy içindedir. Vucudun / varly?yn fark edilmesi geçmi?tedir ve öncedir. Ademin / yoklu?un kadr edilmesi gelecektedir ve sonradyr. Ama biz bunlaryn hepsini ortadaki hali hazyrda ya?aryz. Ba?ka bir anlatymla ?imdi burada olan ara durum iki yana dönüktür. Yrade geçmi?e yöneldi?i zaman hatyrlarynda ayyrt ettiklerini deyi?ir. Yrade gelece?e yöneldi?i zaman hayallerinde kadr ettiklerini de?i?ir. Yrade ?imdiki zamanda müessirdir fakat tesirleri geçmi?e yayylyr ve gelece?e da?ylyr. De?i?enleri ve yenilenenleri KUVVET ile ifade eder, deyi?enleri ve yinelenenleri HAKK ile ibare eder. Bu “dyr dyr” larym ne kadar d ? r ne kadar e ? r Ne kadar do?ru ne kadar e?ri ne kadar yanly? ne kadar ters ? Bir do?ru üç yanly? my götürür yoksa bir yanly? üç do?ru mu bitirir. Takdir sizin do?rulandyrmanyzyn ve de?erlendirmenizin… Sonunda siz dahi “d” ile “r” arasynda kalyp dyr dyr edeceksiniz. Arada syrada i?in içine “gir”meye çaly?yp ger-çek’i arasanyz da gördü?ünüz, ördü?ünüz gör-çek’ten ba?ka bir ?ey olmayacak. Do?rusunu Allah bilir. Benim bu arada amacym gerçek bir içerik vermek de?il yöntembilimsel analizi uygulamak ve örneklemek. Ama bu arada ?unu söylemeden geçemiyorum: Biz bir ?eyi zyddy ve niddi yani kar?yty ve benzeri ile fark ederiz. E?i ve kar?yty olmadan bir kavramy ayyrt ederek bilmek olasy de?ildir. Biz bir ?eyin kadir ve kyymetini ondan mahrum olmak suretiyle ya da haram kylynmakla anlaryz. Yoksunluk ve yasaklyk de?er kayna?ydyr. Var olan bir ?eyin yoklu?unu, yoksun kalmakla bilmek kolaydyr da yok olan bir ?eyin yoklu?unu bilmek zordur. Örne?in bin sene önceki insanlara olmayan bilgisayaryn byrakyn de?erinin bilinmesini, varly?yny ayyrt ettiremeyiz bile. Benim ?imdi bilinmeyen ve ö?renilmeyen analitik düzlemin mantyksal kullanymynyn de?erini anlatmakta zorlanmam bundan dolayydyr. Yok olanyn de?erinin bilinmemesinin bir örne?i 1944 de Twentieth Century Fox’un ba?kany Daryik F. Zanuck demi? ki “Televizyon en geç alty ay içinde piyasadan silinecektir. Ynsanlar her ak?am böyle bir kutuya bakmak istemezler.” Belkide adam haklyydy kim bilebilir idi ki insanlar televizyon hapishanesine aly?yp sevecekler. Gece gündüz içinden çykmayacaklar. La?ym i?çileri bir süre sonra pis kokusuna aly?yp farkyna varmazlar. Ba?ka bir örne?i 1943 yylynda IBM ba?kany Thomas Watson demi? ki “Dünya piyasasy 5 bilgisayardan fazlasyny kaldyramaz.” Televizyon bir hapishane idi.. bilgisayar bu hapishaneyi derinle?tirdi… Dünya dedi?imiz de zaten alty yer tabany üstü gök tavany olan görsel ve i?itsel hapishane.. Ynsanlar bu çekici zindany byrakyp televizyonun ve bilgisayaryn içine dalyyorlarsa bunun nedeni hepsinin derininde olan dil ve dü? hapishanesi olmasyn ? Ynsan sadece dü?ünmez, bilir, sever, ister, diler, arar, tadar kysaca ya?ar. Ama dü?ünce; anlama ve inanma dahil hepsinin temeline yerle?ir. Y?te yöntembilimsel analiz, bu i?te dile ve dü?e kolaylyk sa?lar. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim NOT: Yokluk yoktur, varlyk vardyr. Lâ ilahe illa Allâh. Bizim konu?ma alanymyz bu zaman ve mekan kadrosu üstü de?il. Zaman ve mekan kadrosu ve olanaklar çerçevesi içindeki varlyk ve yokluklardan söz ediyoruz, ve bu içeriklerle yöntembilimsel analizi örneklemekle ilgileniyoruz. Burada varlyklar ve yokluklar bir biri içine girmi? iyilikler ve kötülüklerdir.. güzellikler ve çirkinliklerdir.. bilgiler ve de?erlerdir. |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 03-Mayıs-2010 Saat 16:53 |
Be?inci Bölüm: 5 Bu bölüme kadar dünyamyn (+) aralaryny kurduk (X) alanlaryny belirledik. x x + x x Sonra tablonun yatay eksenini açtyk. x x … + … x x Demi?tik ki ard-zamanly münasebeti yani öncelik ve sonralyk ili?kisini sa?ly sollu kuruyoruz Önce sa? geliyor sonra sol ve bu sa?ly sollu adymlar sürekli atylarak yatay eksen i?liyor ve ilerliyor KUVVET ati kadr adem KAZ vucud fark mazi HAKK Önce vucud fark ediliyor ve bu mazi de oluyor ya da geçmi?e geçiyor. Yani vucud kayboluyor yani adem oluyor bu da kadr ediliyor ve bu ta atide / sonra ve geçmi?te oluyor. Bu ard arda gelen var olu? ve yok olu? ile ?uur önce fark ve sonra kadr ediyor. Varlyklary ve olaylar yani var olu? ayyrt ediyor de?erleri biliniyor. ?imdi bu süreci kysaca ?öyle gösteriyoruz. kuvvet a. k. a. KAZ v. f. m. hakk Bu yatay ekseni daha da kysa gösterebiliriz. K . . . KAZ . . . H Biz Müslümanlaryn ard arda yapty?y i?lerden biri de namaza girip zamandan çykmaktyr ya da zamany zamana girip namazdan çykmaktyr. Dikkat çeken bir husus da NaMaZ ve ZaMaN sözcüklerinin tersi olarak yazylyyor. Önce vucudu fark etmek ile sonra ademi kadr etmekte birbirin tersi ve bir birine girip çykylan bir süreçtir. Bu iki durumun benzerli?inden yararlanarak yukarydaki diagramy a?a?ydaki hale getiriyoruz. kuvvet ZMN kaz NMZ hakk Bu yatay çizgi ?u demektir namazdaki kaziye ile zamandaki kaziye birbirinden farklydyr. Halk’yn kuvveti olan zaman hakikati ile Hâlik’yn Hakky olan namazyn hakikati birbirinden ayrydyr. Nasyl fark ve kadr ?uuru birbirin benzemez ise bâki namazyn ?uuru ile fâni zamanyn ?uuru da birbirine benzemez. ?imdi de tablonun dikey eksenini açyklayaca?yz. x x . . . + . . . x x Nasyl yatayda üç nokta yani üç durum ve kavram varsa dikey de aynen böyle üç durumlu, üç kavramly ve üç noktalydyr. . Bunu a?a?ydaki diagrama bakty?ynyzda göreceksiniz. HAL Tahassüs Tasarruf Me?iet KAZ Mantuk Tasaddur Teveccüh KAL Bunlary Türkçele?tirelim. Y? duyamsama kullanym Me?iet BA?LAM Mantuk Çykarym Yönelim DE Bu dikey anlatym kysaca ?u demektir: “Y?” ve “de” ile e? zamanly ortaya çykan ?imdi-buradaki durum bu iki uçtaki üç noktanyn yani toplam alty kavramyn birlikteli?idir. Yatay çizgide geçmi? ve gelecek ard arda dizilim vardy Dikey çizgide ise ?imdi buradaki e? zamanly durum var. Dy?arydan duyumsama oldu?u anda içeride yönelimde vardyr. Ayny zamanda AYADyn kullanymy ile FUAD’yn çykarymy vardyr. Ayny anda ME?YET’in iktidaryny gösteren iradesi ile birlikte MANTUK’un ihtiyaryny gösteren idraki de vardyr. Yrade duyumsama ve kullanym ile birlikte ortaya çykan HÜKÜM / yargy, idrak yönelim ve çykarym ile birlikte ortaya HAML / yüklem yatak ve dikey çizgilerin kesi?ti?i KAZYYE noktasynyn iki ucudur. Yki ucun arasyndaki kaz : kaziye /ba?lam, yüklenen yargydyr, anlamyna gelir. Bu dikey ve yatay üç noktayy yeterince açyklamaly ve ayryntyly anlatamamy? ve bu yüzden sizde açyk ve seçik olarak anlamamy? olabilirsiniz. O zaman kapaly kavramlaryn hepsi sakly noktalara dönü?ecektir. Böylece içerik kaybolacak ortaya a?a?ydaki resmin biçimi belirecektir. x + x . . . + … + … + . . . x + x Böylece burada nokta, arty ve çarpy i?areti olarak gösterilen 12 + 8 = 20 terimle bir anlam çerçevesi anlatym tablosu ortaya koyduk. Bu tablonun ve çerçevenin içeri?i yeteri kadar anlamly ise ve bu yirmi terimin anlam ili?kilerini gösteriyorsa o zaman analitik düzlem terimler ve kavramlarla MANTIKSAL olarak kullanylmy? demektir. Bir yeni makalede en çok dört be? yeni kavram aktaryp anlatylabilirken burada bir tablo üzerinde en az yirmi kavramyn bulunmasy bir bolluk ve zenginlikdir. Bir tabloda konunun çe?itli yan ve yönlerinin ayny zamanda gösterebilmesi görü? ufkunu açmaktadyr. Ama bununda bir bedeli var ki bu yeni bir anlatym aygyty ve ö?renilmesinin zorlu?udur.. Oysa insana bildi?i eski yol uzun dahi olsa daha kolay gelir. Fakat uzun vadede bollu?u, hyzy ve verimi yitirir. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |